Real Madrid - Ajax 15-09-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: Real Madrid - Ajax 15-09-2010

Bericht door InnerHarbour » do sep 16, 2010 6:43 pm

Gezien de strijd om de derde plaats is het maar goed dat we niet met 6-0 de kuikenbak ingespeeld zijn.
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » do sep 16, 2010 7:22 pm

Met zulk 'verweer' pakken we in 6 wedstrijden CL natuurlijk geen punt. Bijna iedere bal van Real Madrid ging in voorwaartse richting, iedere Madrileen kon de bal aannemen en een loopactie in voorwaartse richting ondernemen. Is het dan echt teveel moeite om te dekken en er kort op te zitten? OK, op een gegeven moment hou je dat niet meer vol, maar zelfs in het eerste kwartier stonden onze spelers mijlenver bij de tegenstander vandaan... Wat me ook irriteerde was dat Alonso ongestoord kon opbouwen en dat Khedira weer eens de meeloper was. Zet Alonso dan vast en laat Khedira opbouwen...

Grappig, bijgoochem Koeman had het in de rust over 'Ajax speelt met een open rechterkant'. Het leek mij toch evident dat De Zeeuw weer eens z'n eigen wedstrijd speelde, de afspraken aan z'n laars lapte en die Marcelo liet doen en laten wat ie wilde... Demy (is een meisjesnaam) kan er echt weinig van. Dombo.

Anyway, we weten weer waar we staan. Ik verwacht van de overige 5 CL-wedstrijden niets, behalve dat we dit soort COC-achtig 'verweer' niet meer hoeven ondergaan. Strijdend ten onder.

Ik verwacht trouwens wél een goedmakertje van de heren: die kakkies moeten a.s. zondag de goals om de oren krijgen die Real Madrid gisteren tegen ons verzuimde te maken! :1evil.gif:

CL-onwaardig, las ik ergens. Dat vind ik dus niet. Het CL-spectrum is nogal breed. Ergens tussen bijv. Cluj en Real Madrid bevindt Ajax zich. Dichter bij Cluj trouwens. :smallgrin.gif:

Real Madrid was trouwens vet goed. Mourinho heeft er nu al een prachtig elftal neergezet. Die man is echt de allerbeste. Zo'n ploeg mag de CL winnen! :biggthumpup.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do sep 16, 2010 8:34 pm

Moraal van dit verhaal: Real eenvoudig te goed, maar Ajax eenvoudig te slap. Geen centimeter strijd geleverd.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Fenerbahce

Bericht door Fenerbahce » do sep 16, 2010 9:51 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Moraal van dit verhaal: Real eenvoudig te goed, maar Ajax eenvoudig te slap. Geen centimeter strijd geleverd.
Dat Real beter was, natuurlijk , dat wisten we allemaal, stuk voor stuk betere spelers op het veld.
Dat je gaat verliezen, natuurlijk, dat zit er dik in ...

Maar de manier waarop, ik kan me er nu nog steeds vreselijk kwaad over maken, zo slap, zo ongeinspireerd, komop zeg, wat een instelling.

De hele wedstrijd een beetje achterover hangen en proberen de boel tegen te houden, bah ...

Er zat in het team van gisteren absoluut geen vuur, geen elan, niets!!
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Toppie

Bericht door Toppie » vr sep 17, 2010 7:51 am

Zelfs Auxerre zal moeilijk worden, ik vrees dat Suarez het maar weer moet doen in de thuiswedstrijden. Zonder hem is Ajax een middelmatig ploegje :blush.gif:

T82

Bericht door T82 » vr sep 17, 2010 8:44 am

De Zeeuw teleurgesteld door wissel: 'Daar was ik niet blij mee'

Demy de Zeeuw is ongelukkig met zijn wissel van afgelopen woensdag tegen Real Madrid. De middenvelder droeg in het Santiago Bernabéu de aanvoerdersband om zijn arm, maar werd halverwege de tweede helft naar de kant gehaald en kon zijn band inleveren bij Andre Ooijer. De Zeeuw was daar erg teleurgesteld over.

Hoewel de international moest toegeven dat hij geen grootse wedstrijd speelde, vond De Zeeuw niet dat hij het verdiende om gewisseld te worden. “Daar was ik niet blij mee”, gaf de middenvelder toe in De Telegraaf. “Ik speelde niet goed, maar heb de eerste helft misschien vijf ballen gehad.” Ajax verloor uiteindelijk met 2-0.

De nederlaag en dan vooral de manier waarop Ajax zich naar de slachtbank liet leiden, stelden Ooijer teleur. “Wij zijn Ajax, een ploeg die altijd wil winnen, ook in Bernabéu. Dus kwamen we van een koude kermis thuis. Maar eerlijk is eerlijk. Deze wedstrijd kun je verliezen.” De Amsterdammer richtte zich kort na het duel alweer op de klassieker Feyenoord-Ajax, die zondag op het programma staat: “De knop moet om.”

Voetbalzone
De Zeeuw denkt alleen maar aan zijn eigen balbezit. Zonder bal was hij net als bij die vijf ballen dramatisch. Maar dat wil of kan hij dus niet zien.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr sep 17, 2010 11:02 am

Wat een grappenmaker. Gebrek aan realiteitszin en dus lekker op de bank zetten.

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » vr sep 17, 2010 11:04 am

Primadonna.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

martijn401

Bericht door martijn401 » vr sep 17, 2010 11:04 am

Echt mentaal heel zwak die Demy. Zal Jol ook wel erg tegenvallen deze instelling.

LucaS

Bericht door LucaS » vr sep 17, 2010 11:07 am

Je zou haast denken dat onze spelers nog nooit hebben gehoord van positiespel, bewegen, gaten trekken en omschakelen, en dat ze daar ook zonder bal een heel goede of heel slechte wedstrijd in kunnen spelen. je vraagt je haast af wat ze zoal doen en bespreken tijdens een training.
I think I lost my fucking headache

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » za sep 18, 2010 2:33 am

Kreeg gisteren een mailtje met onderstaande PS. Grappenmaker. Denken zeker dat Ajax vanuit hier niet te zien is of zo... :confused.gif:
ps: Ajax nog gezien in Madrid? Kwamen voor rust ongelukkig 1-0 achter door een lullig eigen doelpunt van Vurnon. 2e helft raakte Urby nog keihard de lat maar we konden niet tegen scoren. Uiteindelijk werd het zelfs nog 2-0. Overschatte fokking ploeg dat Real en die Ronaldo is echt een schele. Thuis pakken we ze geheid. Jode!

joey
Erelid

Bericht door joey » za sep 18, 2010 9:06 am

LucaS schreef:Je zou haast denken dat onze spelers nog nooit hebben gehoord van positiespel, bewegen, gaten trekken en omschakelen.
Jol is geen trainer van het fijne positiespel. Dat weet je vooraf.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » za sep 18, 2010 6:35 pm

LucaS schreef:Je zou haast denken dat onze spelers nog nooit hebben gehoord van positiespel, bewegen, gaten trekken en omschakelen, en dat ze daar ook zonder bal een heel goede of heel slechte wedstrijd in kunnen spelen. je vraagt je haast af wat ze zoal doen en bespreken tijdens een training.
Ach er zijn soms van die wedstrijden dat het niet lukt.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie