PAOK Saloniki - Ajax 04-08-2010
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: PAOK Saloniki - Ajax 04-08-2010
Uiteraard hoop ik op Young Boys ofzo, maar stiekem lijkt het me ook wel aardig als we tegen Samp moeten. Fantastische tegenstander en ik ben wel benieuwd hoe ons duo het houdt tegen Pazzini en Cassano. Daarnaast hebben we voordeel omdat we langer in training zijn.
Ik schrok in ieder geval van het niveau. Volgens mij is het elftal tot nu toe op twee posities anders dan vorig jaar (Sulejmani voor Pantelic en Lindgren voor Enoh), je zou dan verwachten dat het redelijk ingespeeld is op elkaar. Was Pantelic belangrijker dan ik dacht?
Als ik eerlijk ben, vond ik alleen Suarez een goede wedstrijd spelen aan Ajax-kant.
Als ik eerlijk ben, vond ik alleen Suarez een goede wedstrijd spelen aan Ajax-kant.
AUB geen Italianen. Ik heb die gasten nu echt gehad.Peter schreef:Uiteraard hoop ik op Young Boys ofzo, maar stiekem lijkt het me ook wel aardig als we tegen Samp moeten. Fantastische tegenstander en ik ben wel benieuwd hoe ons duo het houdt tegen Pazzini en Cassano. Daarnaast hebben we voordeel omdat we langer in training zijn.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Ik heb alles van gister even laten bezinken voor ik ging reageren. Als eerste overheerst natuurlijk blijdschap dat we door zijn! Na de teleurstelling vorige week en die drama-pot om de fruitschaal krijg je er toch een hard hoofd in als je uit naar 'de hel van thess' moet, wetende dat je het in het verleden nou niet bepaald denderend hebt gedaan in de Vcl.
Die 3 goals in 7 minuten waren leuk, maar verraadden vooral de individuele klasse van Luis, en het (al eerder genoemde) niveau van Paok. Wat er daarna gebeurde snap ik tot op heden niks van, fout op fout, geklungel op geklungel in de defensie. Het leek wel los zand. Als je de 100% kansen van Paok nog eens terug kijkt houdt Steek er gewoon 3 tot 4 zekere goals uit. Ik kreeg allemaal lacherige smsjes van 'ach, het staat toch 1-3, die gasten zullen er heus geen 3 maken meer', maar na het laatste fluitsignaal besefte ik me 1 ding: op deze manier hebben we niks, maar dan ook niks te zoeken in de CL(behalve de prettige miljoenen uiteraard). Het is wel duidelijk dat er nog weinig automatismen inzitten. Goede wedstrijden worden afgewisseld met (bar) slechte, zie Anita, de Zeeuw... Nu is Luis er weer 2 wedstrijden niet bij en moet een spits gaan wennen aan en nieuw team. Hopelijk komen ze de eerste weken ongeschonden door en raken ze weer een beetje vertrouwd met en aan elkaar. Dan zou het nog wel eens goed kunnen komen.
Die 3 goals in 7 minuten waren leuk, maar verraadden vooral de individuele klasse van Luis, en het (al eerder genoemde) niveau van Paok. Wat er daarna gebeurde snap ik tot op heden niks van, fout op fout, geklungel op geklungel in de defensie. Het leek wel los zand. Als je de 100% kansen van Paok nog eens terug kijkt houdt Steek er gewoon 3 tot 4 zekere goals uit. Ik kreeg allemaal lacherige smsjes van 'ach, het staat toch 1-3, die gasten zullen er heus geen 3 maken meer', maar na het laatste fluitsignaal besefte ik me 1 ding: op deze manier hebben we niks, maar dan ook niks te zoeken in de CL(behalve de prettige miljoenen uiteraard). Het is wel duidelijk dat er nog weinig automatismen inzitten. Goede wedstrijden worden afgewisseld met (bar) slechte, zie Anita, de Zeeuw... Nu is Luis er weer 2 wedstrijden niet bij en moet een spits gaan wennen aan en nieuw team. Hopelijk komen ze de eerste weken ongeschonden door en raken ze weer een beetje vertrouwd met en aan elkaar. Dan zou het nog wel eens goed kunnen komen.
Ik zie trouwens Maarten nog wel richting Munchen vertrekken.
- peter
Pantelic kon in ieder geval kaatsen en een bal bij zich houden. Sulejmani heeft deze kwaliteiten niet en dan zie je gelijk dat een de Jong totaal onzichtbaar blijft. Zal beter worden met El Hamdaoui erbij. Sulejmani en Suarez is meer van hetzelfde, al is Suarez veel completer.Paul1985 schreef:Was Pantelic belangrijker dan ik dacht?
Is El Hamdaoui niet meer een type Suarez?
Vind het in ieder geval niet echt een balvaste spits, die goed met zijn rug naar de goal kan spelen.
Vind het in ieder geval niet echt een balvaste spits, die goed met zijn rug naar de goal kan spelen.
- peter
El Hamdaoui is vrij compleet in mijn ogen. Heeft een goede techniek, sterk in de kleine ruimte, fysiek goed en kan heus de kaats wel aangaan. Je zag gisteren bij Sulejmani dat hij graag wil combineren met Suarez, maar dat het nooit lukt. Ik ben ervan overtuigd dat dit met El Hamdaoui beter lukt. Sulejmani loopt zich vaak dood en kan absoluut geen één-twee aan gaan. De Jong speelde als een krant, maar dit kwam volgens mij vooral omdat Sulejmani overal en nergens stond. Hij deed zijn best, maar als spits werkt het niet.Paul1985 schreef:Is El Hamdaoui niet meer een type Suarez?
Volgens mij wisselde Sulejmani gewoon regelmatig van positie met Suarez. Plus dat het de bedoeling was niet te dicht bij die twee houthakkers te staan. Als Suarez die bal in de tweede helft vanaf links gewoon in de loop meegeeft aan Sulejmani maakt hij nog een goal ook.
- peter
Elke keer als Suarez bij die twee houthakkers in de buurt stond was het prijs. Die Cirillo werd wel twintig keer het bos in gestuurd door Suarez.
-
En Sulejmani kon geen indruk maken.... Die jongen is onderhand dood en begraven. 16 miljoen is down the drain.. het zal even slikken zijn, maar hopelijk is er nog een Engelse club die dom genoeg is om er nog iets voor te geven.
Whitey on the moon.
Wedstrijd niet gezien, blij dat we verder zijn. Liever met slecht spel door, dan met slecht spel een HtC-scenario.
We hebben trouwens nog niets, maar dit zal iedereen een boost geven, neem ik aan.
Ik hoop op YB of Auxerre, dan maken we een kans. Die andere 3 zijn te sterk, lijkt me.
We hebben trouwens nog niets, maar dit zal iedereen een boost geven, neem ik aan.
Ik hoop op YB of Auxerre, dan maken we een kans. Die andere 3 zijn te sterk, lijkt me.
Tja Willem, noem HtC nog maar eens. Met de trainer heeft het weinig te maken, dat hebben we gisteren kunnen zien. Jol zat erbij en keek ernaar, hij was net zo machteloos als HTC destijds. VCL is gewoon KUT.
Het stinkt aan alle kanten!
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Ik vond Ajax in de tweede helft van het vorig seizoen een Champions League-waardige ploeg. Geen ploeg die echt zoden aan de dijk kan zetten in de knock-out fase van dat toernooi (dat is gewoon niet de positie van het Nederlandse voetbal van dit moment), maar wel een ploeg die met goed fatsoen de Nederlandse CL-representant zou kunnen zijn, en derde of misschien tweede in de groep zou moeten kunnen worden, als de loting enigszins mee zit.
Gisteravond speelde vrijwel diezelfde opstelling verschrikkelijk slecht, op een paar Suárez-bevliegingen na. Vooral de verdediging (dezelfde vier die vorig seizoen nauwelijks goals tegen kregen) stond zó ongelooflijk te schutteren dat ik zelfs een gebrek aan automatismen geen excuus meer vond. Sommige fouten waren echt op het debiele af.
Maar aangezien het vrijwel dezelfde opstelling is als vorig seizoen, met dezelfde trainer, denk ik dat het niveau van vorig seizoen ook wel weer gehaald gaat worden. Ajax heeft nauwelijks een voorbereiding gehad, het is nog wat wiebelig allemaal, dus ik ben maar gewoon blij dat we deze ronde hebben overleefd. Het Ajax van gisteravond was niet CL-waardig, maar hetzelfde Ajax was dat een paar maanden geleden wel. Dus: snel warmdraaien en op stoom komen.
Ik vond deze twee duels tegen PAOK de eerste twee echte van het seizoen. Zoals de winst op Chelsea me niks zei, zei de nederlaag om de Fruitschaal me ook niks.
K.
Gisteravond speelde vrijwel diezelfde opstelling verschrikkelijk slecht, op een paar Suárez-bevliegingen na. Vooral de verdediging (dezelfde vier die vorig seizoen nauwelijks goals tegen kregen) stond zó ongelooflijk te schutteren dat ik zelfs een gebrek aan automatismen geen excuus meer vond. Sommige fouten waren echt op het debiele af.
Maar aangezien het vrijwel dezelfde opstelling is als vorig seizoen, met dezelfde trainer, denk ik dat het niveau van vorig seizoen ook wel weer gehaald gaat worden. Ajax heeft nauwelijks een voorbereiding gehad, het is nog wat wiebelig allemaal, dus ik ben maar gewoon blij dat we deze ronde hebben overleefd. Het Ajax van gisteravond was niet CL-waardig, maar hetzelfde Ajax was dat een paar maanden geleden wel. Dus: snel warmdraaien en op stoom komen.
Ik vond deze twee duels tegen PAOK de eerste twee echte van het seizoen. Zoals de winst op Chelsea me niks zei, zei de nederlaag om de Fruitschaal me ook niks.
K.
Still alive...
Waar zijn trouwens de heren die klaagden over Suarez afgelopen zaterdag? 

“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
- Ajaciedjuh

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Maar deze keer was het wel gewoon verdiend. En dan ga je dus ook door.joey schreef:Tja Willem, noem HtC nog maar eens. Met de trainer heeft het weinig te maken, dat hebben we gisteren kunnen zien. Jol zat erbij en keek ernaar, hij was net zo machteloos als HTC destijds. VCL is gewoon KUT.
Alle WK-gangers hebben nu wel zo'n beetje geblunderd, want vd Wiel was ook lekker bezig. Stekelenburg redt een penalty, maar laat de 3-3 even later alsnog binnen na het betere grabbelwerk. De Zeeuw deed weer alles fout wat een middenvelder fout kan doen, Enoh liet vorige week zijn mannetje pontificaal lopen. Suarez behoeft geen commentaar, maar speelde nu dus wel een goede wedstrijd.
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Dat vond ik trouwens ook, hoor. Ajax was wel slecht, maar uiteindelijk wel de beter voetballende ploeg.Jöhnk schreef:Maar deze keer was het wel gewoon verdiend.
K.
Still alive...
Gek he... Ik ga het voor deze ene keer niet nog eens melden...de beelden van 180 minuten spreken voor zich.
Jij durft .. AJAX zou wel even over dat Paok heen walsen .. Nou, al met al was het kantje boord en met de hakken over de sloot ( mede dankzij Stekeleburg die zo'n 20 minuten voor het einde een pingel stopt ) ..
Laatst gewijzigd door 999 op do aug 05, 2010 10:39 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Verdiend? Als je zo speelt, verdien je niets.
Verdiend, dat is zo subjectief. In Thessaloniki vinden ze vast dat PAOK het verdiende om door te gaan.
Verdiend, dat is zo subjectief. In Thessaloniki vinden ze vast dat PAOK het verdiende om door te gaan.
Het stinkt aan alle kanten!
999 schreef:Jij durft .. AJAX zou wel even over dat Paok heen walsen .. Nou, al met al was het kantje boord en met de hakken over de sloot ( mede dankzij Stekeleburg dat zo'n 20 minuten voor het einde een pingel stopt ) ..
PAOK kan er geen reet van en Ajax bakte er niks van. Flink verschil.
Kom op zeg. Die Contreras en Cirillo liepen meerdere keren elkaar omver. Potsierlijk.
Als het maar niet Dinamo Kiev wordt, is de gevaarlijkste tegenstander van deze 5.Peter schreef:Uiteraard hoop ik op Young Boys ofzo, maar stiekem lijkt het me ook wel aardig als we tegen Samp moeten. Fantastische tegenstander en ik ben wel benieuwd hoe ons duo het houdt tegen Pazzini en Cassano. Daarnaast hebben we voordeel omdat we langer in training zijn.
Onzin, op het eind van het liedje had AJAX net zo goed met lege handen kunnen staan.En zou dat onverdient zijn geweest .. nou niet echt ..Feest schreef:999 schreef:Jij durft .. AJAX zou wel even over dat Paok heen walsen .. Nou, al met al was het kantje boord en met de hakken over de sloot ( mede dankzij Stekeleburg dat zo'n 20 minuten voor het einde een pingel stopt ) ..
PAOK kan er geen reet van en Ajax bakte er niks van. Flink verschil.
Kom op zeg. Die Contreras en Cirillo liepen meerdere keren elkaar omver. Potsierlijk.
We zouden er wel even overheen lopen volgens jouw, blijkbaar ging het dan toch ietsje anders ..
Blij met de punten ...