AFC Ajax - Vitesse di 23-04 20:45

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Monkey Tonk

Re: AFC Ajax - Vitesse di 23-04 20:45

Bericht door Monkey Tonk » di apr 23, 2019 1:36 pm

InnerHarbour schreef:
Monkey Tonk schreef:Europese toppers hebben natuurlijk een veel bredere selectie.
Die hebben ook echte tegenstanders, jullie spelen tegen het zoveelste reserveteam van Abramovitsj uit de Mickey Mouse competitie. Oprollen, een week vrij -wat die Europese toppers niet hebben- en er dan vol in tegen die nagemaakte Argentijn en zijn diving squat. :biggthumpup.gif:
Hoeveel wedstrijden kan Ajax nou op 80% spelen? Iedereen kleunt er juist vol in tegen Ajax. Nu helemaal.

Spurs hebben ook blessures, maar dat betekent niet dat je dat voordeel weer uit handen moet geven. Ajax is Maz al een tijdje kwijt, en als er nu twee centrale verdedigers aan het kwakkelen raken zou ik heel erg oppassen. Stel je voor de ze alletwee iets forceren. Dan sta je zomaar zonder Maz, de Ligt en Blind in Londen...

Als Vitesse toch terug gaat hangen, en alleen maar op een counter gaat loeren, kun je daar best op inspelen door achterin mensen rust te geven.

Toppie

Bericht door Toppie » di apr 23, 2019 2:05 pm

Gewoon 3x met 1-0 1-0 en 0-1 winnen en we hebben allemaal dan bij elke wedstrijd slechte inspanning en een hartverzakking :drecul.gif:

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di apr 23, 2019 2:35 pm

Mr. Ajax schreef: Ik zie dan nog liever die Traore.
Ennn hij zit bij de selectie vanavond, in plaats van The Hunter. :smile-ajax.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di apr 23, 2019 3:17 pm

Dat was te verwachten.
De Teleklaag kan Ten Hag nu even niet aantasten, dus Valentijn Driessen opende in zijn stukje de aanval op Dolberg.

Als Ten Hag bravoure toont begint ie met zowel Traore als Dolberg. Vitesse overrompelen met een snelle en technisch goede spits en dan een middenvelder rust geven. Maar de een zal wel op een gegeven moment een invalbeurt krijgen en de ander een wissel.

LucaS

Bericht door LucaS » di apr 23, 2019 3:26 pm

Grappig dat de eigenschappen waar Dolberg 2 jaar terug om werd bejubeld nu reden zijn om hem af te branden
I think I lost my fucking headache

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di apr 23, 2019 3:32 pm

LucaS schreef:Grappig dat de eigenschappen waar Dolberg 2 jaar terug om werd bejubeld nu reden zijn om hem af te branden
Heeft die Telegraaf die stukjes vooraf al een paar maanden klaar liggen in zwart en wit en in 50 tinten grijs ofzo?
En dan voor de ultieme media citeer momenten het 'zwarte stuk' erin gooien en op de groene publiceer knop drukken net als Huntelaar geschorst is

Sandro

Bericht door Sandro » di apr 23, 2019 3:33 pm

LucaS schreef:Grappig dat de eigenschappen waar Dolberg 2 jaar terug om werd bejubeld nu reden zijn om hem af te branden
Eigenschappen? Hoe bedoel je dat precies? Volgens mij wordt een speler hier op AT gewoon bejubeld of afgebrand obv zijn prestaties. Of heb je het nu over "de media"
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di apr 23, 2019 3:37 pm

Sandro schreef:
Eigenschappen? Hoe bedoel je dat precies? Volgens mij wordt een speler gewoon bejubeld of afgebrand obv zijn prestaties.
Hij bedoelt denk ik dat er gewoon leugens verspreid worden.
Wat eerst nog zijn absolute kracht was is is nu opeens zogenaamd zijn zwakte of zou zelfs geheel in zijn stijl en in zijn DNA ontbreken.

. Is gewoon niet waar.

Sandro

Bericht door Sandro » di apr 23, 2019 3:45 pm

Tja, dat is wel vaker zo: bij goede prestaties worden dingen positief uitgelegd en als het minder gaat dan worden diezelfde dingen soms juist gezien als het probleem. Het moet toch ook ergens aan liggen dat het minder gaat dan in het begin.

Zou niet de eerste speler zijn die na een goede start terugvalt. Die fase mag nooit te lang duren, want er staan altijd vervangers te trappelen van ongeduld.

Mijn kort door de bocht analyse is dat zijn koelbloedigheid hem heeft geholpen in het begin, maar hem nu al een tijd dwars zit. Je kracht kan zomaar je valkuil worden als je erin doorschiet.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di apr 23, 2019 3:57 pm

Sandro schreef:Tja, dat is wel vaker zo: bij goede prestaties worden dingen positief uitgelegd en als het minder gaat dan worden diezelfde dingen soms juist gezien als het probleem..
Als je met deze attitude 35 goals in een jaar maakt dan ben je in positieve zin een ijskoude, wordt het uitgelegd als een onverstoorbaar killersinstinct.
Sandro schreef:Die fase mag nooit te lang duren, want er staan altijd vervangers te trappelen van ongeduld.

Mijn kort door de bocht analyse is dat zijn koelbloedigheid hem heeft geholpen in het begin, maar hem nu al een tijd dwars zit. Je kracht kan zomaar je valkuil worden als je erin doorschiet.
Hij begon het een goal bij zijn debuut, hè. In de voorronde CL in 2016.
Mei 2017 scoorde hij thuis en uit tegen Lyon. Dat waren zulke mooie goals dat hij een handje omhoog stak en zelfs even lachte.

Bij Ajax wordt alles wat je doet door 53.000 paar ogen zeer kritisch bekeken en beoordeelt en via de beeldschermen kijken er nog miljoenen argwanend mee.
De lat D(i)e Ligt in Amsterdam in principe nog hoger dan bij Arsenal, Chelsea en Spurs.

Ploeggenoten weten hoe Dolberg doet, maar ploeggenoot Huntelaar wil natuurlijk zijn plek hebben.
Het zou Dolberg al helpen in de beeldvorming als hij vreugde of teleurstelling eens laat zien of een gemaakt doelpunt viert.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di apr 23, 2019 4:08 pm

Het lijkt me veel eenvoudiger. Ajax is een paar niveaus naar boven geschoten en Dolberg kan niet meer aanhaken. De steekpassenvariant met de valse spits heeft Ajax zover gebracht, waarbij de ruimte achter de verdediging dynamisch wordt gebruikt. Dolberg is vooral een expert in het dichtlopen van gaten. Daarnaast is hij zo statisch dat je hem bijna als reservestrafschopstip kunt gebruiken. Dolberg heeft dit seizoen twee goede dingen gedaan. 1) geblesseerd raken, waardoor de valse spits variant op tafel kwam en 2) het advies van Hunt opvolgen om vlakbij Ramos te lopen en deze een gele kaart aan te smeren (niet nodig, want Ramos had hetzelfde geweldige idee, maar dat kon Dolberg niet weten).

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di apr 23, 2019 4:23 pm

Ik voorzie toch weer een lastige avond. Zaterdag ging het natuurlijk al met de nodige moeite. Nu dat is gelukt en we bovendien thuis spelen ligt onderschatting op de loer.

Aan ons als supporters de schone taak om dat te voorkomen door het elftal gelijk vanaf het begin bij de les te houden. Nog drie keer winnen en de titel is van ons, dat mag niet meer mis! :ajaxscarf.gif:
Nil volentibus arduum

Wouter

Bericht door Wouter » di apr 23, 2019 4:41 pm

Cruijff schreef:
wimpey schreef: Vitesse heeft recent vaak gewonnen in de Arena. Een 0-2, 0-1, 0-4 en 1-2 schieten me zo te binnen. Ze zijn beter dan Wouter ons wilt doen geloven.
De aanvoerder is ook bekend met de recente statistieken:
https://www.ajaxinside.nl/de-ligt-waars ... en-gepakt/
Kijk ook ff wat er toen aan beide zijden op het veld stond en wat er nu op het veld staat.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di apr 23, 2019 5:02 pm

Wouter schreef: Kijk ook ff wat er toen aan beide zijden op het veld stond en wat er nu op het veld staat.
Klopt. Maar dat is niet altijd een garantie voor succes.
Trouwens: ik vind dat er bij Vitesse nu gewoon een puike basiself staat. Iemand als Pasveer had tegen PSV gewoon heel goed gekeept en dat ze een rode kaart tegen PEC kregen was misschien een goede les. Toen ze extra meters voor elkaar moesten lopen merkten ze misschien dat ze eigenlijk best wel heel gedreven zijn en goed kunnen voetballen.

Ik verwacht een aantrekkelijke pot die Ajax ondanks een tegengoal wint. Verlies voor Vitesse, maar denk dat je je na afloop zal schamen voor je cluppie Wouter. Net zoals Groningen het zaterdag gewoon prima heeft gedaan. Die hadden het mes tussen de tanden maar niet op een schofterige manier. Ze hebben gezien het verschil in budget echt maximaal partij gegeven.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di apr 23, 2019 5:21 pm

Monkey Tonk schreef:Het lijkt me veel eenvoudiger. Ajax is een paar niveaus naar boven geschoten en Dolberg kan niet meer aanhaken.
Is niet waar.
Juist doordat een kakelvers talent zoals Dolberg in jaar 1 als een raket ging is Ajax stappen omhoog gegaan, ongeveer elke Ajacied zei dat je nul kans zou hebben op een EL finale en tegen clubs als Lyon en juist Dolberg maakte thuis en uit het verschil.

Scoren is voor hem doodgewoon, misschien moet Andy vd Meyde uitleggen dat een vol stadion en lekker uit je dak gaan omdat je de adrenaline voelt van die leipo's op de tribune iets magisch is.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di apr 23, 2019 5:24 pm

In mijn ogen is de Europese opmars in 2016-2017 al ingezet en Dolberg, als hij nu een goede dag heeft nog steeds, is qua techniek echt één van de beste spelers van de selectie.

Ik waarschuw jaar alvast AT'ers die doorklikken dat Nouri hier in beeld komt bij de rubriek Nouri loopt stage.

Dan heeft de media ook bedacht we gaan van elke speler gif-jes maken, beelden opnemen van juichende spelers en daar een clipje per speler van maken.

De vraag is hoe juicht Dolberg of Siem de Jong of De Ligt. Waar De Ligt en Siem wel echt een vast ritueeltje hebben, wordt over Dolberg door de anderen gezegd Kasper zijn ding als hij scoort? Niks. Hij pakt de bal, gaat naar zijn teamgenoten. En weer terug: https://www.youtube.com/watch?v=o9T3sB-tiIM

Wouter

Bericht door Wouter » di apr 23, 2019 5:41 pm

Cruijff schreef:
Wouter schreef: Kijk ook ff wat er toen aan beide zijden op het veld stond en wat er nu op het veld staat.
Klopt. Maar dat is niet altijd een garantie voor succes.
Trouwens: ik vind dat er bij Vitesse nu gewoon een puike basiself staat. Iemand als Pasveer had tegen PSV gewoon heel goed gekeept en dat ze een rode kaart tegen PEC kregen was misschien een goede les. Toen ze extra meters voor elkaar moesten lopen merkten ze misschien dat ze eigenlijk best wel heel gedreven zijn en goed kunnen voetballen.
Nee joh, zes aardige spelers, van wie er een geblesseerd is (Kara), een half fit op de bank zit (Matavz) en een door Slutsky als rechtsback wordt geposteerd (Bero). Voor de rest brandhout en een laffe coach. De grootste debiel doet niet mee, maar met Clark, Doekhi en Van der Werff staan er nog drie op het veld die zo maar iets volslagen achterlijks kunnen doen.

Pasveer keept de laatste weken inderdaad goed. Maar vorig seizoen had hij ook de gekste capriolen.
Laatst gewijzigd door Wouter op di apr 23, 2019 5:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di apr 23, 2019 5:46 pm

Pasveer heeft vaak rare capriolen gehad, ja.
Daarom vond ik het best knap dat ie het toch weer best liet zien. Gozer is door een hele provincie en een half land goed afgezeken, anderen zouden daar onzeker van worden.
Wouter schreef: Nee joh, zes aardige spelers, van wie er een geblesseerd is (Kara), een half fit op de bank zit (Matavz) en een door Slutsky als rechtsback wordt geposteerd (Bero).
Nog maar 4, 5 of 6 aardige spelers dus beschikbaar. Dan moeten ze anderen opstellen om aan een elftal te komen. Nieuwe, wat onbekende namen verrassen vaak in positieve zin.

Matavz, dat is gewoon een goede speler. En Buitink vind ik nu al een fenomeen.

Wouter

Bericht door Wouter » di apr 23, 2019 5:55 pm

Buitink speelde anders beroerd tegen PEC. Met Dauda ging het beter.

Slutsky zal hem wel de opdracht geven om de bal vast te houden zodat Linssen en Odegaard kunnen bijsluiten, maar dat gaat die jongen nooit lukken.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di apr 23, 2019 5:58 pm

Wouter schreef:Buitink speelde anders beroerd tegen PEC. Met Dauda ging het beter.
Ja gek hè dat een 18-jarige een keer slecht speelt.
Wereldsterren als Kluivert of Van Nistelrooij waren op die leeftijd ook weleens kut (Nistelrode speelde zelfs nog helemaal niet.)

Maar ook dat kan positief uitgelegd worden, toch? Dauda pakte dus zelfs als je met een man minder speelt de handschoen op.

Wouter

Bericht door Wouter » di apr 23, 2019 6:00 pm

Pff, PEC was gewoon de beroerdste ploeg die ik in jaren gezien heb.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di apr 23, 2019 6:12 pm

Wouter schreef:Pff, PEC was gewoon de beroerdste ploeg die ik in jaren gezien heb.
Ja maar zo kan ik ook een Ajax-NEC, een Ajax - Red Bull Salzburg, een Feyenoord - Ajax met een 6-2 uitslag en nog een stuk of 6 Ajax wedstrijden opnoemen waar ik het allerslechtste Ajax ooit zag.

Het zo ontzettend geinige aan de voetbalsport is dat zowel de hoogste piek als het allerdiepste dal dat je maar voor mogelijk kunt houden op de een of andere manier, in Nederland althans, werkelijkheid kan worden.
Elke krankzinnige uitslag die iemand maar verzint --of zelfs dat niet-- mogelijk lijkt. Mag ik mijn sig van jou al veranderen naar: "Dream: Ajax CL winner 2019" ??

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di apr 23, 2019 6:36 pm

Neres op de bank en Dolberg in de basis... :confused.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Sandro

Bericht door Sandro » di apr 23, 2019 6:44 pm

Let's do it!

Black eyed peas
https://youtu.be/dj1AYQ9a5yk

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di apr 23, 2019 6:46 pm

Waar slaat dat nou weer op, of heeft hij ook pijntjes? Als Ajax een veilige marge heeft gelijk De Ligt en Blind eraf halen en ik weet niet hoe het met Frenkie zit maar anders hij ook.

Plaats reactie