Roda JC - Ajax 19-12-2018 KNVB Beker

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Roda JC - Ajax 19-12-2018 KNVB Beker

Bericht door Cruijff » do dec 20, 2018 3:36 am

Positief denken jongens! :ajaxscarf.gif:

Stel dat Monkey Tonk een profeet is.
En als wij op AT de wegen die de beredenering van Monkey Tonk op wil blijven volgen voor de komende slordige maanden.

Stel we beschouwen de dingen die Monkey Tonk opschrijft als een profetie ---en waarom zouden we niet--- :ajaxsmiley.gif: dan houd ik het er gewoon maar op dat in het laatste seizoen dat Ajax de CL won Ajax ook 1-1 speelde tegen Roda JC. :ajaxsmiley.gif:
1-1 op Kaalheide en 1-1 in het OS.

Lionel

Bericht door Lionel » do dec 20, 2018 7:09 am

Zonder Ziyech is het creatief niveau dat van een reserve achtste klasser.

Lekker ballen naar het vijf meter gebied trappen :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Mano

Bericht door Mano » do dec 20, 2018 8:54 am

wanneer wordt iemand een postbode? Als niemand vrij staat en/of beweegt en je niet achteruit wil ballen.

Gewoon een collectieve off-day en wat invallers die toch niet hetzelfde niveau hebben.

mocht iemand nog denken dat er niet gekocht hoeft te worden als je beste spelers weggaat :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do dec 20, 2018 9:17 am

Lekker de zaak op scherp gezet voor zondag. En door naar de volgende ronde. :biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » do dec 20, 2018 9:20 am

Lionel schreef:Zonder Ziyech is het creatief niveau dat van een reserve achtste klasser.

Lekker ballen naar het vijf meter gebied trappen :excited.gif:
Ik miste Ziyech ook. En Schöne trouwens ook. Niemand kwam op het idee het eens vanuit de 2e lijn te proberen. En een flankenwissel middels een strakke pass heb ik ook niet gezien.

Maar dit soort wedstrijden hoort er ook bij. Het gemiddelde niveau van Ajax ligt veel hoger dit seizoen dan deze pot. Hard gewerkt, door naar de volgende ronde. Op 3 fronten actief na de winter. Dat is een ongekende luxe voor Ajax geworden.

Lionel

Bericht door Lionel » do dec 20, 2018 9:45 am

Dat laatste is zeker waar.

Ik vind het alleen zorgwekkend dat we zo afhankelijk van Ziyech zijn.

Die Eiting trouwens lekker verkopen in de winterstop. Wordt niks bij Ajax.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do dec 20, 2018 9:48 am

Slechter dan Eiting heb ik ze niet vaak gezien. Labyad was ook ruk. Wil ik voorlopig ook niet meer zien.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do dec 20, 2018 10:19 am

Mr. Ajax schreef:Slechter dan Eiting heb ik ze niet vaak gezien. Labyad was ook ruk. Wil ik voorlopig ook niet meer zien.
Zag laatst een filmpje van Ajax tegen Madrid in 1995 waar Musampa op het laatste moment hoorde dat hij zou spelen. Hij gaf aan hoe makkelijk het eigenlijk was om in dat team te spelen omdat het zo’n geoliede machine was. Denk dat dit hier ook waar is. Een Eiting in een voorderest basis ploeg zal waarschijnlijk prima meedoen maar met zoveel wijzigingen als gisteren trekt hij de kar natuurlijk niet. En dat geldt voor al die reserve spelers.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do dec 20, 2018 10:25 am

Ik had geen idee dat Ajax dit potje-tussendoor-om-niks moest spelen. Men speelt voor het kampioenschap en de CL.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do dec 20, 2018 10:28 am

raymon schreef:
Mr. Ajax schreef:Slechter dan Eiting heb ik ze niet vaak gezien. Labyad was ook ruk. Wil ik voorlopig ook niet meer zien.
Zag laatst een filmpje van Ajax tegen Madrid in 1995 waar Musampa op het laatste moment hoorde dat hij zou spelen. Hij gaf aan hoe makkelijk het eigenlijk was om in dat team te spelen omdat het zo’n geoliede machine was. Denk dat dit hier ook waar is.
Klopt, Eiting heeft tegen Sturm Graz gewoon wel een goede wedstrijd gespeeld.
Misschien is Roda JC wel sterker dan Sturm Graz, ondanks dat ze momenteel in de KKD spelen.

Ajax heeft gisteren gewoon net iets te veel jongens rust gegeven ---waaronder een tweetal spelers die je wellicht tijdelijk kunt missen--- maar blijkbaar niet in uitwedstrijden.
En niet als blijkt dat bij van wat er vervolgens over blijft de basis wat smal blijft.

Toch blijf ik er bij: in '94-'95 eindigde Ajax tegen Roda én Roda tegen Ajax ook in 1-1 en ik houd wel van dat soort voortekenen. :ajax.gif:
Laatst gewijzigd door Cruijff op do dec 20, 2018 10:31 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do dec 20, 2018 10:30 am

Cruijff schreef:Positief denken jongens! :ajaxscarf.gif:

Stel dat Monkey Tonk een profeet is.
En als wij op AT de wegen die de beredenering van Monkey Tonk op wil blijven volgen voor de komende slordige maanden.

Stel we beschouwen de dingen die Monkey Tonk opschrijft als een profetie ---en waarom zouden we niet--- :ajaxsmiley.gif: dan houd ik het er gewoon maar op dat in het laatste seizoen dat Ajax de CL won Ajax ook 1-1 speelde tegen Roda JC. :ajaxsmiley.gif:
Roda thuis was gewoon in De Meer.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do dec 20, 2018 10:49 am

Jinne schreef: Roda thuis was gewoon in De Meer.
Is dat zo? Aiii :blush.gif: dan zit ik er naast met een voetbalfeitje en dan zal het gevolg zijn dat IH een pint bier van me heeft gewonnen. :smallgrin.gif:

In '95-'96 was ik er wel mooi bij, bij Ajax - Roda JC in De Meer. 6-1 winst!! Geen idee meer wie er allemaal scoorden, ongetwijfeld Litmanen! En Overmars (en Finidi? en Kluivert?)

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do dec 20, 2018 10:52 am

Jinne schreef:
Cruijff schreef:Positief denken jongens! :ajaxscarf.gif:

houd het er gewoon maar op dat in het laatste seizoen dat Ajax de CL won Ajax ook 1-1 speelde tegen Roda JC. :ajaxsmiley.gif:
Roda thuis was gewoon in De Meer.

Dan hebben de makers van de tv serie Flodder me wel mooi weten te misleiden. :ajaxsmiley.gif:
Heb ik als kind eerst eindeloos rond gezocht naar de wijk Zonnedael :biggrin.gif: -wel dingen gevonden die er sterk op leken- :biggrin.gif: ...... in een bepaalde aflevering gaat Ma Flodder met een soort Swiebertje op date.

Die heeft nog wel twee plekkies voor "de finale. die finale in het stadion". Zitten ze op de lichtmasten van 't OS terwijl ze wat beelden van die Ajax-Roda laten zien. :smile-ajax.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » do dec 20, 2018 11:23 am

raymon schreef: Een Eiting in een voorderest basis ploeg zal waarschijnlijk prima meedoen maar met zoveel wijzigingen als gisteren trekt hij de kar natuurlijk niet. En dat geldt voor al die reserve spelers.
En voor de basisspelers die wel opgesteld waren gold dat ook.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do dec 20, 2018 11:34 am

wimpey schreef:
raymon schreef: Een Eiting in een voorderest basis ploeg zal waarschijnlijk prima meedoen maar met zoveel wijzigingen als gisteren trekt hij de kar natuurlijk niet. En dat geldt voor al die reserve spelers.
En voor de basisspelers die wel opgesteld waren gold dat ook.
Uiteindelijk spelen die ook met reserves die weinig tot geen automatismes hebben.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do dec 20, 2018 11:36 am

raymon schreef:
Zag laatst een filmpje van Ajax tegen Madrid in 1995 waar Musampa op het laatste moment hoorde dat hij zou spelen. Hij gaf aan hoe makkelijk het eigenlijk was om in dat team te spelen omdat het zo’n geoliede machine was. Denk dat dit hier ook waar is. Een Eiting in een voorderest basis ploeg zal waarschijnlijk prima meedoen maar met zoveel wijzigingen als gisteren trekt hij de kar natuurlijk niet. En dat geldt voor al die reserve spelers.
Eiting heeft dit seizoen al vaak genoeg met de geoliede basisploeg gespeeld, en zit er niet voor niks niet meer bij. Die geoliede machine kan niks doen aan zijn schrijnend gebrek aan (handelings)snelheid, gebrek aan overzicht, corners die niet eens bij de eerste paal komen of anders aan de andere kant over de zijlijn gaan en voorzetten die in de tribune terechtkomen. Die jongen heeft gewoon veel te weinig te bieden.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do dec 20, 2018 11:46 am

Mr. Ajax schreef:
raymon schreef:
Eiting heeft dit seizoen al vaak genoeg met de geoliede basisploeg gespeeld, en zit er niet voor niks niet meer bij.
Eiting zat er onder meer even niet bij omdat hij een tijdje geblesseerd was, hé. Heeft in de voorronde CL gewoon een prima indruk gemaakt en tijdens de voorbereiding ook al.

Yopii

Bericht door Yopii » do dec 20, 2018 12:02 pm

De opstelling bewijst dat het bekertoernooi niemand bij Ajax interesseert. Het gaat om zondag.

999

Bericht door 999 » do dec 20, 2018 12:05 pm

Tuurlijk interseert de knvb-beker wel bij AJAX ... Want anders hadden ze zich wel uit laten schakelen ... Geen betere kans als gisteravond.
Blij met de punten ...

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do dec 20, 2018 1:31 pm

IMO is de Beker nog de enige kans voor Ajax op een prijs dit seizoen, snap niet dat Ten Hag zo'n risico nam. Na zondag begint voor jullie de winterstop, waarom spelers sparen? :excited.gif:
YNWA

elliquido

Bericht door elliquido » do dec 20, 2018 1:48 pm

Omdat sommige spelers net uit een (lichte) blessure komen (zyjech, dolberg, vd beek, nico) sommige spelers wel veel hebben gespeeld ( mazz ,schone, de ligt, )

Daarnaast is het ook een wedstrijd waar nummers 12-16 het moeten lat en zien. labyad, eitink , wober, KJH, lamprou. Anders is er nooit een testcase voor dit soort spelers.

Ik vond het dus een logische opstelling. Dat ajax zo belabberd speelde lag aan de dubbeldekker van roda en het gebrek aan creativiteit en afronding van ajax.

Tegen Utrecht mag de basis de 3 punten binnenslepen en dan kunnen we rustig de kerst in met een tripje naar de copa cabana. :ajax.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do dec 20, 2018 2:21 pm

Cruijff schreef:
Eiting zat er onder meer even niet bij omdat hij een tijdje geblesseerd was, hé. Heeft in de voorronde CL gewoon een prima indruk gemaakt en tijdens de voorbereiding ook al.
Eiting is volgens nog voor zijn blessure uit het elftal geknikkerd. En terecht. Anderhalve leuk potje tegen Sturm Graz en Luik is leuk maar ook niet veel meer dan dat.

Maar jullie vinden hem wel goed genoeg begrijp ik?

Historicus

Bericht door Historicus » do dec 20, 2018 2:28 pm

Cruijff schreef:
Jinne schreef: Roda thuis was gewoon in De Meer.
Is dat zo? Aiii :blush.gif: dan zit ik er naast met een voetbalfeitje en dan zal het gevolg zijn dat IH een pint bier van me heeft gewonnen. :smallgrin.gif:

In '95-'96 was ik er wel mooi bij, bij Ajax - Roda JC in De Meer. 6-1 winst!! Geen idee meer wie er allemaal scoorden, ongetwijfeld Litmanen! En Overmars (en Finidi? en Kluivert?)
Heb het Ajax-jaarboek van 95/96 maar eens opengeslagen voor je. Het was speelronde 12, Ajax was al koploper boven PSV. Bij de bijzonderheden staat dat Overmars door een blessure aan zijn rechterhamstring ontbrak en de wedstrijd op zaterdag werd gespeeld omdat Roda JC na het weekend moest spelen tegen Benfica voor de UEFA Cup. De assistent van Grasshoppers (Piet Hamberg) zat op de tribune, omdat Ajax daarna in de CL aan moest treden tegen Grasshoppers. Die zag Ajax dus met 6-1 winnen.

De scheids van dienst van Roelof Luinge. De opstelling van Ajax - om het in het jargon toentertijd te houden van Louis van Gaal - was met Van der Sar op 1, op 2 Reiziger, aanvoerder Blind op 3, Frank de Boer op 4, Bogarde op 5, Ronald de Boer op 6, Litmanen op 10, Davids op 8 en voorin Finidi op 7, Kluivert op 9 in de spits en Martijn Reuser op 11 als linksbuiten.

Prominente namen bij Roda JC toen waren de coach Huub Stevens, doelman Ruud Hesp, Ooijer, Van Hoogdalem, Johan de Kock, Ger Senden, Vurens, Maurice Graef, Babangida en Danny Hesp.

De ruststand was 4-0, door goals van Kluivert, Litmanen, Blind en Davids. Door een knieblessure verliet Litmanen in de rust het veld (jaja) en werd gewisseld voor Kanu. De 4-1 was van Roelofsen, waarna Ajax uitliep naar 6-1 door goals van Kluivert en Kanu. Een half uur voor tijd viel Wooter nog in voor R. de Boer.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do dec 20, 2018 3:08 pm

Cruijff schreef:
raymon schreef:
Zag laatst een filmpje van Ajax tegen Madrid in 1995 waar Musampa op het laatste moment hoorde dat hij zou spelen. Hij gaf aan hoe makkelijk het eigenlijk was om in dat team te spelen omdat het zo’n geoliede machine was. Denk dat dit hier ook waar is.
Klopt, Eiting heeft tegen Sturm Graz gewoon wel een goede wedstrijd gespeeld.
Misschien is Roda JC wel sterker dan Sturm Graz, ondanks dat ze momenteel in de KKD spelen.

Ajax heeft gisteren gewoon net iets te veel jongens rust gegeven ---waaronder een tweetal spelers die je wellicht tijdelijk kunt missen--- maar blijkbaar niet in uitwedstrijden.
En niet als blijkt dat bij van wat er vervolgens over blijft de basis wat smal blijft.

Toch blijf ik er bij: in '94-'95 eindigde Ajax tegen Roda én Roda tegen Ajax ook in 1-1 en ik houd wel van dat soort voortekenen. :ajax.gif:
Ik zie alleen Roda geen tweede worden in de eredivisie dit jaar, eenvoudigweg omdat ze KKD spelen. Het Roda van ‘94-‘95 had de botte pech dat Ajax de beste van de wereld was. Anders was Roda met de selectie gewoon landskampioen geworden.

Maar zoek vooral lekker door naar andere niet terzake doende vergelijkingen!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do dec 20, 2018 3:09 pm

InnerHarbour schreef:IMO is de Beker nog de enige kans voor Ajax op een prijs dit seizoen, snap niet dat Ten Hag zo'n risico nam. Na zondag begint voor jullie de winterstop, waarom spelers sparen? :excited.gif:
Precies. De landstitel kunnen we eigenlijk wel als het uit het oog verloren beschouwen, met die enorme kloof van 2 punten.

Plaats reactie