Trainingskamp winterstop Florida
Moderator: mods
- Ajaciedjuh
Re: Trainingskamp winterstop Florida
Flauw gezeik tegen bepaalde spelers altijd. 

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Geef die jongen inderdaad nog even de tijd. Over Nico werd ook alleen maar gezeken in z'n eerste weken.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Hij lijkt op het eerste oog een speler die niet anticipeert maar afwacht. Een Ajacied moet vooruit verdedigen. Deze gast herinnert meer aan vd Hoorn dan aan Sánchez.
Gravenberch vond ik sterk invallen, uitstekende touch ook onder druk. Nog altijd pas 16?
Gravenberch vond ik sterk invallen, uitstekende touch ook onder druk. Nog altijd pas 16?
Een nieuwe speler even de tijd geven lijkt me een goed plan. In deze context is het commentaar van Ten Hag ook wel relevant:
Hopelijk gaan we in de loop van de tweede seizoenshelft zien dat hij het inderdaad kan oppakken om op een andere manier te spelen. Het is altijd wel een fors risico om een speler aan te trekken en die vervolgens iets anders te laten doen dan dat waar hij bekend mee is. Logischer is het om een verdediger aan te trekken die al jaren op deze wijze speelt.
Natuurlijk zal een trainer een nieuwe aankoop niet gelijk afbranden. Maar hij is dus wel enthousiast over de manier waarop Magallán met de verandering omgaat.Lisandro Magallán, die wel de overstap maakte naar Ajax, laat een uitstekende indruk achter. "Hij laat zich zien zoals we een indruk van hem hadden, uit de beelden en scoutingsrapporten. Als je spelers scout, moet je ze voorstellen in je eigen ploeg, en of dat goed past. Argentijnen hebben bovendien een totaal andere stijl van voetballen. Wij Nederlanders willen opbouwen van achteruit, dat is totaal niet aan de orde", zegt hij daarover. "Dan moet je toch gaan inschatten of een speler dat kan als hij in Nederland. In mijn eerste week merk ik al dat de scouting dat prima heeft ingeschat. Ik ben zeer positief gestemd over Lisandro."
Hopelijk gaan we in de loop van de tweede seizoenshelft zien dat hij het inderdaad kan oppakken om op een andere manier te spelen. Het is altijd wel een fors risico om een speler aan te trekken en die vervolgens iets anders te laten doen dan dat waar hij bekend mee is. Logischer is het om een verdediger aan te trekken die al jaren op deze wijze speelt.
Nil volentibus arduum
- Ajaciedjuh
Is ook onzin dat Magallan niet anticipeert, dat doet hij juist wel.
Maar ja, elk momentje dat aangehaald kan worden, zullen bepaalde forumleden hier weer naar voren komen. Als iemand gisteren dan kritiek zou moeten krijgen was de Ligt. Zat er regelmatig naast of anticipeerde erg slecht.
Maar ja, elk momentje dat aangehaald kan worden, zullen bepaalde forumleden hier weer naar voren komen. Als iemand gisteren dan kritiek zou moeten krijgen was de Ligt. Zat er regelmatig naast of anticipeerde erg slecht.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
De Ligt heeft zichzelf wel bewezen.
Blind ging gisteren in de fout bij de 1-0. Een verdediger wint zo'n duel. Bij Magallan valt me in een aantal situaties op dat hij de bal bestudeert. Staat ie teveel op z'n achtervoeten?
Mijn eerste indruk is dat Ajax er met Magallan tov Wober op achteruit gaat. Maar ik kan het mis hebben.
Blind ging gisteren in de fout bij de 1-0. Een verdediger wint zo'n duel. Bij Magallan valt me in een aantal situaties op dat hij de bal bestudeert. Staat ie teveel op z'n achtervoeten?
Mijn eerste indruk is dat Ajax er met Magallan tov Wober op achteruit gaat. Maar ik kan het mis hebben.
Lange bal, Blind laat zich simpel aftroeven in de lucht.999 schreef:De Ligt ging in de fout bij de 1 - 0 ..
Ik vind persoonlijk niet dat je het De Ligt kunt aanrekenen dat hij er op speculeert dat Blind dat duel simpel wint. De Ligt loopt zich vrij om aanspeelbaar te zijn en is dan te laat bij de lopende man, omdat Blind dat duel verliest.
Daarom vroeg ik me gisteren af of Wöber dat duel ook had verloren. Ik denk het eigenlijk niet.
Wimpey je kan als collega verdediger niet af gaan op van hij zal het duel wel winnen, dat gebeurt niet bij BM, Madrid of wat voor club dan ook.Elke verdediger of speler kan een duel verliezen.De Ligt staat gewoon te pitten en laat op dat moment zijn man vrij. Daarnaast loopt de Ligt ook helemaal niet vrij in die zin dat hij verwacht dat Blind de bal naar hem gaat koppen.
Als elke speler zou denken zoals je vind dat de Ligt mag denken in deze situatie dan stop maar met voetballen ...
Als elke speler zou denken zoals je vind dat de Ligt mag denken in deze situatie dan stop maar met voetballen ...
Laatst gewijzigd door 999 op zo jan 13, 2019 1:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Blind normaal gesproken ook niet denk ik. Heb het overigens nog niet gezien maar als verdediger dien je over het algemeen conservatief te anticiperen. Dus De Ligt (of iedere andere verdediger) mag er ik principe niet vanuit gaan dat er geen fouten worden gemaakt (afhankelijk van de situatie, een verdediger die een bal verkeerd inspeelt is anders dan een kopduel waar het meer een 50/50 is).
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Simpel duel: hij heeft een voorsprong t.o.v. die Braziliaan. Bal naar zijkant koppen en de tribune inrammen of De Ligt aanspelen.
Probleem (i.m.o. tenminste) is dat Blind geen typische verdediger is. Aan de bal prima, leest het spel goed, maar in de duels...
Probleem (i.m.o. tenminste) is dat Blind geen typische verdediger is. Aan de bal prima, leest het spel goed, maar in de duels...
Nou ik denk eerder het probleem is dat Blind niet jou favoriete speler is ... Afijn ga lekker door zou ik zeggen ..wimpey schreef:Simpel duel: hij heeft een voorsprong t.o.v. die Braziliaan. Bal naar zijkant koppen en de tribune inrammen of De Ligt aanspelen.

Blij met de punten ...
- Ajaciedjuh
Blind ging er niet vol overtuiging in, maar De Ligt laat zijn man lopen en die scoort vervolgens.
De Ligt zat er wel vaker niet goed bij in deze wedstrijd. Los daarvan, vind ik De Ligt een topverdediger. Mijn punt is meer dat sommige spelers bij voorbaat al veroordeelt zijn. Laat Magallan lekker even wennen. Komt in een vreemd team. De eerste wedstrijd allemaal medespelers die geen eerste keus zijn.
Laten we eens over een half jaar oordelen (of 1 seizoen als hij dit seizoen nog niet veel speeltijd krijgt).
De Ligt zat er wel vaker niet goed bij in deze wedstrijd. Los daarvan, vind ik De Ligt een topverdediger. Mijn punt is meer dat sommige spelers bij voorbaat al veroordeelt zijn. Laat Magallan lekker even wennen. Komt in een vreemd team. De eerste wedstrijd allemaal medespelers die geen eerste keus zijn.
Laten we eens over een half jaar oordelen (of 1 seizoen als hij dit seizoen nog niet veel speeltijd krijgt).