Vitesse - Ajax 02-09-2018

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog?

Re: Vitesse - AFC Ajax 02 september 14:30 uur

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo sep 02, 2018 4:00 pm

Jöhnk schreef:Wat Ajax dit seizoen zou kunnen tegenhouden is de gunfactor. Dezelfde gunfactor die Feyenoord in 2017 de titel opleverde zou dit jaar voor PSV kunnen zijn. Aan de teksten van Wouter merk je dat de ‘neutrale’ toeschouwer het stiekem wel erg mooi zou vinden als ‘die geslepen Van Bommel Ajax weer eens een lesje leert’. Als dat maar geen self fulfilling prophecy wordt.
Nog even los van dat de gunfactor natuurlijk weinig tot geen invloed op de titelstrijd heeft, waarom zou een neutrale toeschouwer willen dat PSV wederom kampioen wordt?

Wouter

Bericht door Wouter » zo sep 02, 2018 4:02 pm

wimpey schreef:
Jöhnk schreef:Wat Ajax dit seizoen zou kunnen tegenhouden is de gunfactor. Dezelfde gunfactor die Feyenoord in 2017 de titel opleverde zou dit jaar voor PSV kunnen zijn. Aan de teksten van Wouter merk je dat de ‘neutrale’ toeschouwer het stiekem wel erg mooi zou vinden als ‘die geslepen Van Bommel Ajax weer eens een lesje leert’. Als dat maar geen self fulfilling prophecy wordt.
Fans van Vitesse en NEC zijn natuurlijk closet-edsv-ers.
Jemig zeg, wat zijn jullie een Calimero's. "Iedereen is tegen ons en dat is niet eerlijk." :excited.gif: Komt het nou echt niet in jullie hoofd op dat ik gewoon een beetje zit te stangen en tegen PSV'ers heel wat anders zeg? :smallgrin.gif:

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo sep 02, 2018 4:08 pm

Waarom denk je dat Wimpey voor heel AT spreekt en generaliseer je ons als Calimero’s?

Wouter

Bericht door Wouter » zo sep 02, 2018 4:08 pm

Johnk+wimpey=jullie.

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo sep 02, 2018 4:12 pm

Vooruit dan maar...

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » zo sep 02, 2018 4:13 pm

Ach, ik voel me niet aangesproken als edsv-er en ook niet als Calimero...oftewel... :toppie.gif: :smallgrin.gif:

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo sep 02, 2018 4:51 pm

Jöhnk schreef:Hoe wordt die error index dan berekend?
Programma dat ik schreef. Gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek dat op zich niet sport-gericht is, maar zeg maar overgeheveld is naar sport. Zonder Ajax resultaten staat de teller - over verschillende sporten - inmiddels op 99-30, of 76.7% ATS. Dat is volgens de experts in Vegas niet mogelijk. We zullen zien hoe deze voetbaltest loopt. Je moet eerst zeker weten dat iets werkt, en dan kun je bij wijze van spreken een goksyndicaat opzetten. Op dit moment niet aan de orde. :smile-ajax.gif:

Javiskamp

Bericht door Javiskamp » zo sep 02, 2018 5:22 pm

Wouter schreef:
wimpey schreef:
Fans van Vitesse en NEC zijn natuurlijk closet-edsv-ers.
Jemig zeg, wat zijn jullie een Calimero's. "Iedereen is tegen ons en dat is niet eerlijk." :excited.gif: Komt het nou echt niet in jullie hoofd op dat ik gewoon een beetje zit te stangen en tegen PSV'ers heel wat anders zeg? :smallgrin.gif:
Dit is niet eerlijk Wimpey... IK was jou edsv-er... nou moet je Ramona en Wouter er niet eens bij de haren bijslepen... nu voel ik me niet meer speciaal... :baaa.gif: :baaa.gif: :baaa.gif: :baaa.gif:

Wouter

Bericht door Wouter » zo sep 02, 2018 6:02 pm

Ramona schreef:Ach, ik voel me niet aangesproken als edsv-er en ook niet als Calimero...oftewel... :toppie.gif: :smallgrin.gif:
Jij bent eigenlijk voor Ajax EN PSV! Slim, kampioensfeest gegarandeerd. :smallgrin.gif:

Na vandaag lijkt het me trouwens duidelijk dat Clarke-Salter en Van der Werff een pleurishekel aan PSV hebben. En dat terwijl Kashia en Miazga het liefst Amsterdam zouden platbranden. Zo zit de wereld namelijk in elkaar. :hypocrite.gif:

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo sep 02, 2018 6:21 pm

Dubbel schreef:
Yopii schreef:Neres is een heerlijke voetballer. Hij gaat een grote toekomst tegemoet, dat kan niet anders. :biggthumpup.gif:
Ja, knappe speler hoor. Hebben ze die jongen weleens op 9 geprobeerd? ik zou weleens willen zien hoe hij dat invult.
Toen LvG coach was bij Ajax had ik een hekel aan de "trainer LvG ".. zelfde heb ik nu ook met Ten Hag... maar mijn complimenten zo winnen bij Vitas.. en ook hoe hij Neres als een soort "10" liet fungeren..
Weer op zoek naar een Interim coach..

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo sep 02, 2018 7:14 pm

Het gaat nu wat te makkelijk, maar het is prima voor het vertrouwen.

Heb het al eerder gezegd. In potentie is dit het beste Ajax sinds 94-96. Je ziet het elftal groeien en ze willen allemaal meer. Als Ajax door blijft groeien ...

The sky is the limit. :ajax.gif:

(Waarom is er geen emoji met de cup met de grote oren?)
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op zo sep 02, 2018 7:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » zo sep 02, 2018 7:17 pm

Monkey Tonk schreef:Het gaat nu wat te makkelijk, maar het is prima voor het vertrouwen.

Heb het al eerder gezegd, maar in potentie is dit het beste Ajax sinds 94-96. Als Ajax door blijft groeien ...

The sky is the limit. Waarom is er geen emoji met de cup met de grote oren?
Dat gaat wel wat ver vind ik, het Ajax dat onder Koeman de kwartfinale van de CL haalde had wel iets meer potentie, waren alleen nog veel jonge jongens aan het begin van hun carriere. (Zlatan, Chivu, van der Vaart, Sneijder)

Maar het is inderdaad een mooie selectie, gaat een leuk seizoen worden!

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo sep 02, 2018 7:32 pm

Gaizka1985 schreef:
Monkey Tonk schreef:Het gaat nu wat te makkelijk, maar het is prima voor het vertrouwen.

Heb het al eerder gezegd, maar in potentie is dit het beste Ajax sinds 94-96. Als Ajax door blijft groeien ...

The sky is the limit. Waarom is er geen emoji met de cup met de grote oren?
Dat gaat wel wat ver vind ik, het Ajax dat onder Koeman de kwartfinale van de CL haalde had wel iets meer potentie, waren alleen nog veel jonge jongens aan het begin van hun carriere. (Zlatan, Chivu, van der Vaart, Sneijder)

Maar het is inderdaad een mooie selectie, gaat een leuk seizoen worden!
In Europa was dat toch meer hangen en wurgen dan heersen.

Als je ziet hoe dit Ajax de zwakke punten van een tegenstander blootlegt. Hoe ze de ene na de andere kans creeeren, alsof een verdediging er niet staat. En alles snel, de kortste weg naar de goal. Niks slaapverwekkende rondo. Ze zien het gewoon, en de techniek is er ook. Tadic heeft gelijk. Nu al bij de top tien van Europa. Maar het moet nog beter.

Uit winnen bij Bayern Munchen! :ajax.gif:

Javiskamp

Bericht door Javiskamp » zo sep 02, 2018 7:49 pm

Maar... PSV is nu toch een doelpunt uitgelopen op Ajax?

En Vitesse doet altijd “de beentjes wijd” tegen PSV?

Ik ben benieuwd wie de langste adem heeft... het ontloopt elkaar nie veel

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » zo sep 02, 2018 8:06 pm

Zwakte van PSV ligt duidelijk achterin, helaas kunnen weinig ploegen in de eredivisie ze daar pijn doen.

Denk wel dat ze een paar mentale tikken gaan krijgen in de CL, Barcelona uit kan zomaar 5 a 6-0 worden (Barca maakte er vandaag ook 8 thuis), dat zal toch zijn uitwerking hebben op een elftal.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo sep 02, 2018 8:16 pm

Javiskamp schreef:En Vitesse doet altijd “de beentjes wijd” tegen PSV?
Wouter heeft al aangekondigd dat Vitesse PSV geen pijn gaat doen. Tegen Ajax zag hij wel kansen.

Javiskamp

Bericht door Javiskamp » zo sep 02, 2018 8:18 pm

Ah... na... ook weer opgelost...

Toch jammer dat niemand PSV pijn wil doen en iedereen van Ajax wil winnen...

;(

Wouter

Bericht door Wouter » zo sep 02, 2018 8:33 pm

Jöhnk schreef:
Javiskamp schreef:En Vitesse doet altijd “de beentjes wijd” tegen PSV?
Wouter heeft al aangekondigd dat Vitesse PSV geen pijn gaat doen. Tegen Ajax zag hij wel kansen.
Er waren altijd drie zekerheden in het leven van de Vitessesupporter:
1) We winnen nooit een prijs
2) Ondanks alle financiële perikelen overleven we op de een of andere manier altijd.
3) We verliezen thuis van PSV.

Maar in 2017 is gebleken dat er geen enkele zekerheid meer is in dit leven.

Sandro

Bericht door Sandro » zo sep 02, 2018 8:34 pm

Was even een heel klein momentje spannend om het Gelredome in te komen. Paspoorten werden gevraagd en toen de opmerking "Jullie komen niet echt uit de omgeving, zijn jullie wel Vitesse supporters?" (Ik kom wel uit de omgeving, woon notabene al 10 jaar in Arnhem, maar op mijn paspoort staat nog Purmerend). Moesten we even ergens apart staan, werd er een lijst bij gepakt met namen, waar wij natuurlijk niet op staan, en toen mochten we toch naar binnen. De toon was gezet, zeg maar....

Het was wel duidelijk dat Ajax iets recht te zetten had tegen Vitas zeg. Zeer goed gespeeld, vond Ziyech wederom de beste. Frenkie de Jong was goed, Tadic en Huntelaar ook. Maar het was echt een teamprestatie. Had niet verwacht dat ze zo scherp voor de dag zouden komen. Ajax zit in een flow.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Javiskamp

Bericht door Javiskamp » zo sep 02, 2018 9:17 pm

Haha... dat doet me denken aan een wedstrijd NEC-ajax.

Ik en mijn zus met Ajaxsjaal naar die wedstrijd... we hadden gewoon kaarten voor NEC publiek.

Daar mochten we niet in met die spullen aan... en we waren jong... dus we werden naar het Ajaxvak gestuurd...

Wij blij natuurlijk...

Verloor Ajax met 2-0...

Volgens mij was dat het jaar van Gabrich als spits... 1996?

Vitesse - AFC Ajax 02 september 14:30 uur

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo sep 02, 2018 9:56 pm

Javiskamp schreef:Haha... dat doet me denken aan een wedstrijd NEC-ajax.

Ik en mijn zus met Ajaxsjaal naar die wedstrijd... we hadden gewoon kaarten voor NEC publiek.

Daar mochten we niet in met die spullen aan... en we waren jong... dus we werden naar het Ajaxvak gestuurd...

Wij blij natuurlijk...

Verloor Ajax met 2-0...

Volgens mij was dat het jaar van Gabrich als spits... 1996?
Dat moet september 1996 zijn geweest. We hadden toen net de CL-finale verloren van Juve. Ik was toen op vakantie in Spanje en er was nog geen internet. Aangezien ik in die tijd alleen maar hoefde te controleren met hoeveel doelpunten verschil werd gewonnen, heb ik zondagmiddag niet meteen naar huis gebeld om de uitslag te vragen. Na genoeg gezopen te hebben wandelde ik in alle vroegte op maandagochtend naar kiosk om in een Spaanse krant de uitslag van NEC - Ajax te kijken en het plan was om daarna te gaan tukken. In die kolom stond dat Ajax had verloren en daar geloofde ik geen reet van, dacht dat het een drukfout was. Dus belde ik toch maar even vanuit een telefooncel naar huis en hoorde dat de nederlaag inderdaad het geval was. Verloren van NEC! Ik viel niet meer in slaap daarna...

Yopii

Bericht door Yopii » zo sep 02, 2018 10:59 pm

Gabrich, de man die nooit omviel... :blush.gif: :smallgrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma sep 03, 2018 8:58 am

Sandro schreef:Was even een heel klein momentje spannend om het Gelredome in te komen. Paspoorten werden gevraagd en toen de opmerking "Jullie komen niet echt uit de omgeving, zijn jullie wel Vitesse supporters?" (Ik kom wel uit de omgeving, woon notabene al 10 jaar in Arnhem, maar op mijn paspoort staat nog Purmerend). Moesten we even ergens apart staan, werd er een lijst bij gepakt met namen, waar wij natuurlijk niet op staan, en toen mochten we toch naar binnen. De toon was gezet, zeg maar....

Het was wel duidelijk dat Ajax iets recht te zetten had tegen Vitas zeg. Zeer goed gespeeld, vond Ziyech wederom de beste. Frenkie de Jong was goed, Tadic en Huntelaar ook. Maar het was echt een teamprestatie. Had niet verwacht dat ze zo scherp voor de dag zouden komen. Ajax zit in een flow.
Ik snap dat ze daar niet elke week van die taferelen willen hebben met supportersgroepen van bezoekende clubs die overlast geven. Maar dat ga je op deze manier toch niet oplossen? Alsof je op basis van een paspoort kunt bepalen voor welke club iemand is. Als ze geen problemen willen moeten ze strenger zijn met hun eigen kaartverkoop en het doorzetten van kaarten vanuit sponsors. Ik ben er nu al een tijdje niet meer geweest maar het was daar altijd heel makkelijk om aan losse kaarten te komen.

Maar wel een lekkere middag gehad denk ik? :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Wouter

Bericht door Wouter » ma sep 03, 2018 12:10 pm

Dit speelt al jaren. Er zijn een paar keer relletjes geweest op die Oost- en de West-tribune. Mensen die niet meer komen met hun gezin omdat ze tegen Feyenoord en Ajax tuig in hun nek hadden. Tegen PSV heeft de ME twee jaar terug nog een groep Eindhovenaren van de tribune gemept. Het is jammer dat het zo moet maar zo is het nou eenmaal.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma sep 03, 2018 12:18 pm

Het enige jammere is dan, wat je vaker bij stewards ziet: ze hebben de instructies gekregen dat ze er goed op moeten letten, maar zodra personen/groepjes er echt gevaarlijk uitzien (type: daar wil je geen ruzie mee) durven ze die niet aan te spreken maar vervolgens gaan ze wel even op hun strepen staan tegenover vaders met zonen en mensen waarvan je echt weet dat zij gewoon voor een leuke voetbalwedstrijd komen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Plaats reactie