Ajax - Schalke 13/04/17
Moderator: mods
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Re: Ajax - Schalke 13/04/17
Bijzonder om z'n achtergrond erbij te nemen, die doet namelijk totaal niet ter zake. 'Die Turk' is net zoiets als 'Die rooie' of 'Die witte Chinees' (haha, Arno Vermeulen, grappig) waar verder ook niemand over valt. Dan vind ik het persoonlijk nog irritanter als mensen het hebben over 'En die Viergever dan, wat was 'ie slecht'. Hoezo 'die' ?!
Ozkan Akyol is gewoon een GAE-supporter, net zoals wij allemaal Ajax-supporters zijn. In dat licht bezien is het dus inderdaad raar dat hij aan tafel zit tussen mensen die in ieder geval profvoetbal hebben gespeeld of daar uit hoofde van hun journalistieke functie zitten. Sjoerd Mossou bijv. is een NAC-supporter en geen profvoetballer geweest, maar schrijft wel dagelijks over voetbal. Dat doet Akyol niet.
Vind Akyol trouwens een prima vent, maar het is wel raar dat hij bij Studio Voetbal zit.
Ozkan Akyol is gewoon een GAE-supporter, net zoals wij allemaal Ajax-supporters zijn. In dat licht bezien is het dus inderdaad raar dat hij aan tafel zit tussen mensen die in ieder geval profvoetbal hebben gespeeld of daar uit hoofde van hun journalistieke functie zitten. Sjoerd Mossou bijv. is een NAC-supporter en geen profvoetballer geweest, maar schrijft wel dagelijks over voetbal. Dat doet Akyol niet.
Vind Akyol trouwens een prima vent, maar het is wel raar dat hij bij Studio Voetbal zit.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
-
Ik heb niet het idee dat een De Groot, een Vissers of een Mossou iets origineels kunnen bedenken en zeker niet keer op keer.
Schalke begint voor mij langzaam maar zeker sterker te worden, oftewel het vertrouwen in een goede afloop neemt af. Een argument als: "Ajax speelt sterker tegen sterke ploegen", is mij vreemd, want tegen welke sterke ploeg heeft Ajax dan dit seizoen gespeeld? Kopenhagen staat op plaats 53 in Europa; PSV? Staat op plaats 42, dus ook ver onder Ajax. Schalke staat er ver boven. Ik zal het een prestatie vinden als Ajax niet verliest van Schalke.
Schalke begint voor mij langzaam maar zeker sterker te worden, oftewel het vertrouwen in een goede afloop neemt af. Een argument als: "Ajax speelt sterker tegen sterke ploegen", is mij vreemd, want tegen welke sterke ploeg heeft Ajax dan dit seizoen gespeeld? Kopenhagen staat op plaats 53 in Europa; PSV? Staat op plaats 42, dus ook ver onder Ajax. Schalke staat er ver boven. Ik zal het een prestatie vinden als Ajax niet verliest van Schalke.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Er staan er nogal wat op scherp als het om kaarten gaat:
Ajax
Andre Onana, Kenny Tete, Davinson Sanchez en Nick Viergever.
Schalke
Abdul Baba Rahman, Matija Nastasić, Johannes Geis, Leon Goretzka, Thilo Kehrer.
Ajax
Schalke
Nil volentibus arduum
-
Dit seizoen dan misschien niet, maar je kunt pas goed spelen tegen sterke ploegen als je ze ook tegenkomt en de verleden seizoen hebben dat -muv vorig jaar- wel bewezen. Man Utd, Man City, Barcelona...allemaal een keer van gewonnen.
Bij een kwartfinale kun je m.i. ook niet denken aan vertrouwen. Vertrouwen heb je dat Ajax thuis van Heerenveen wint. Als je goed speelt win je dat ook 'gewoon'. Morgen is een wedstrijd die Ajax al 14 jaar niet meer heeft gespeeld. Als Ajax top speelt, moet Schalke ook top zijn om te winnen. Zij draaien dit seizoen een stuk wisselvalliger en worden regelmatig verslagen door teams die echt niet beter zijn dan wij.
Bij een kwartfinale kun je m.i. ook niet denken aan vertrouwen. Vertrouwen heb je dat Ajax thuis van Heerenveen wint. Als je goed speelt win je dat ook 'gewoon'. Morgen is een wedstrijd die Ajax al 14 jaar niet meer heeft gespeeld. Als Ajax top speelt, moet Schalke ook top zijn om te winnen. Zij draaien dit seizoen een stuk wisselvalliger en worden regelmatig verslagen door teams die echt niet beter zijn dan wij.
Ik heb er wel vertrouwen in dat Ajax er twee goede wedstrijden van gaat maken. Of we het halen durf ik niet te zeggen. Schalke ken ik alleen als club, dit elftal zegt me helemaal niets. Maar het voorgaande deel van de Europese campagne heeft laten zien dat we op dit niveau prima voor de dag kunnen komen.
Boven alles heb ik er echt heel erg veel zin in. Eindelijk weer eens serieus meedoen in Europa!
Boven alles heb ik er echt heel erg veel zin in. Eindelijk weer eens serieus meedoen in Europa!

Nil volentibus arduum
-
Gelukkig gebeurt dat nog in het voetbal, zoals Ajax (helaas) ook heeft verloren van Willem II (of wat het Roda?)Als Ajax top speelt, moet Schalke ook top zijn om te winnen. Zij draaien dit seizoen een stuk wisselvalliger en worden regelmatig verslagen door teams die echt niet beter zijn dan wij.
Als Ajacied moet je uitgaan van een overwinning als je tegen niveau-Excelsior speelt en natuurlijk moet je je niet neerleggen bij een nederlaag als je tegen Schalke speelt, maar Schalke staat niet voor niets ver boven Ajax in de Europese rangorde.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
-
Dat klopt, en het is echt een superprestatie als we ze uitschakelen. Maar zou wel erg teleurgesteld zijn als het morgen al beslist is in ons nadeel. Hoop dat we er iig twee mooie wedstrijden van kunnen maken.
https://www.schalker-block5.de/index.ph ... chalke-04/
Wel interessant om de meningen van Schalke-fans te lezen.
https://www.schalker-block5.de/index.ph ... chalke-04/
Wel interessant om de meningen van Schalke-fans te lezen.
Ik ben benieuwd. Leuk dat Ajax weer eens een wedstrijd speelt in deze fase van die competitie. Belangrijkst is dat we geen goal tegen krijgen.
Onana
Veltman
Sanchez
De Ligt
Viergever
Klaassen
Riedewald
Ziyech
Nerez
Traore
Kluivert
Onana
Veltman
Sanchez
De Ligt
Viergever
Klaassen
Riedewald
Ziyech
Nerez
Traore
Kluivert
-
+1.Khraa schreef:Maar nu weer even over echt voetbal.
Volgens mij gewoon spelen met Traore in de spits. Dolberg 15 minuten voor tijd in laten vallen en de 3-0 laten scoren.
Geen De Ligt (die is nog niet klaar voor dit soort wedstrijden), wel Sinkgraven, Viergever naar het midden.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.
Allemaal leuk en aardig, maar het gaat niet om de Europese ranglijst, maar het gaat om dit seizoen. EN Schalke is dit seizoen gewoon middenmoter in Duitsland. EN ik weet wel dat het in is om te beweren dat het Nederlandse voetbal niets meer voorstelt, maar een Nederlandse kampioenskandidaat is niet kansloos tegen een Duitse middenmoter.
I think I lost my fucking headache
+1. Waar ik wel een beetje bang voor ben is dat Schalke meer ervaring heeft in dit soort wedstrijden ..
Blij met de punten ...
-
Daar hoeft geen Excel aan te pas te komen, bij Ajax lopen Onana, Sanchez, Kluivert, Dolberg (en Ziyech?) die voor het eerst in de EL spelen. Sinkgraven, Younes en Viergever zullen ook niet hoog scoren als het gaat om het aantal wedstrijden in de EL.999 schreef:+1. Waar ik wel een beetje bang voor ben is dat Schalke meer ervaring heeft in dit soort wedstrijden ..
Schalke scoort trouwens Europees ook dit seizoen beter dan Ajax.
Neuh, ook niet om dit seizoen. Het gaat om de huidige vorm.LucaS schreef:Allemaal leuk en aardig, maar het gaat niet om de Europese ranglijst, maar het gaat om dit seizoen. EN Schalke is dit seizoen gewoon middenmoter in Duitsland.
En dan is de plek op de ranglijst ook gewoon vertekenend. Want wat zegt het nog over de huidige vorm dat ze het seizoen zijn begonnen met vijf nederlagen?
"Hate it or love it, the underdog's on top".
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Vind ik ook, hoor. We spelen niet tegen Dortmund of Bayern, maar tegen een ploeg die in de BuLi 10 van de 28 wedstrijden wint. En ja, ze lijken zich de laatste weken wat op te richten, maar dan nog.LucaS schreef:Allemaal leuk en aardig, maar het gaat niet om de Europese ranglijst, maar het gaat om dit seizoen. EN Schalke is dit seizoen gewoon middenmoter in Duitsland. EN ik weet wel dat het in is om te beweren dat het Nederlandse voetbal niets meer voorstelt, maar een Nederlandse kampioenskandidaat is niet kansloos tegen een Duitse middenmoter.
-
Worden die bij een eventuele halve finale kwijtgescholden?Marillion schreef:Er staan er nogal wat op scherp als het om kaarten gaat:
Ajax
Schalke
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Vissers is een voetbaljournalist, Vermeulen chef voetbal bij de NOS. Wat je ook van ze vindt, ze hebben iets met voetbal. Ik kan de link met hem en het programma gewoon niet leggen.Khraa schreef:Tja het is iemand met een mening over voetbal. Echter als Turk(se Nederlander) heb je minder recht op een mening dan een Willem Vissers, Arno Vermeulen of welke andere droeftoeter. Dan ben je opeens "die Turk"
Ik heb dit gevonden:Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Worden die bij een eventuele halve finale kwijtgescholden?Marillion schreef:Er staan er nogal wat op scherp als het om kaarten gaat:
Ajax
Schalke
Dus na de kwartfinale weer een schone lei. Kwestie van in de heenwedstrijd geen kaarten pakken dus. Dat zal nog niet meevallen want het is vrijwel onze complete defensie. Zou heel zuur zijn als we een goed resultaat pakken en dan in Gelsenkirchen de defensie van Jong Ajax op moeten stellen.Article 47 UEFA Disciplinary Regulations
47.01 The provisions of the UEFA Disciplinary Regulations apply for all disciplinary
offences committed by clubs, officials, members or other individuals exercising a
function at a match on behalf of an association or club, unless the present
regulations stipulate otherwise.
Article 48 Yellow and red cards
48.01 As a rule, a player who is sent off the field of play is suspended for the next match
in a UEFA club competition. In case of serious offences, the UEFA Control, Ethics
and Disciplinary Body is entitled to augment this punishment, including by
extending it to other competitions.
48.02 In case of repeated cautions:
a. before the group stage, a player is suspended for the next competition match
after three cautions in three different matches, as well as after the fifth
caution;
b. from the first match in the group stage, a player is suspended for the next
competition match after three cautions in three different matches, as well as
following any subsequent odd-numbered caution (fifth, seventh, ninth, etc.).
48.03 Single yellow cards and pending suspensions are always carried forward either to
the next stage of the competition or to another club competition in the current
season.
48.04 Exceptionally, all yellow cards and pending yellow-card suspensions expire on
completion of the play-offs. They are not carried forward to the group stage. In
addition, all yellow cards expire on completion of the quarter-finals. They are not
carried forward to the semi-finals.
48.05 Cautions and pending yellow-card
Nil volentibus arduum
Ik zie het helemaal niet zo somber in. Ik heb niet zo heel veel van Schalke gezien maar volgens mij voetbalt Ajax op dit moment een stuk beter. Dan kan Schalke wel duurdere spelers en een evenwichtiger selectie hebben, het verschil in spelers is ook weer niet zo groot dat hun verdedigers geen kind aan onze aanvallers hebben en hun aanvallers onze verdedigers wel eventjes op alle fronten de baas zijn.
Wollt ihr den totalen Mensch?
- InnerHarbour
Als Ajax thuis gelijk speelt en uit een kleine nederlaag zou dat voor mij al een prima prestatie zijn, Bundesliga is vele malen sterker en uitgeschakeld worden door een club daaruit is niets om je voor te schamen.Sandro_Calaaabro schreef:Neuh, ook niet om dit seizoen. Het gaat om de huidige vorm.
En dan is de plek op de ranglijst ook gewoon vertekenend. Want wat zegt het nog over de huidige vorm dat ze het seizoen zijn begonnen met vijf nederlagen?
YNWA
Denk dat Schalke 60% kans heeft en Ajax 40%.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Zo schat ik het ook zo'n beetje in. Al moet ik er bij zeggen dat ik Schalke in ieder geval de laatste 5 jaar niet heb zien spelen. 

Nil volentibus arduum
Ik vind persoonlijk De Jong een betere optie dan Van de Beek om Schone te vervangen. Let maar eens op Frenkie als hij speelt.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Riedewald niet eens bij de selectie. Wat is er toch mis met Bosz?
En geen HW4, schande!
Hier de groep:
Andre Onana
Diederik Boer
Kenny Tete
Joël Veltman
Davinson Sanchez
Daley Sinkgraven
Nick Viergever
Matthijs de Ligt
Davy Klaassen
Frenkie de Jong
Hakim Ziyech
Donny van de Beek
Abdelhak Nouri
David Neres
Bertrand Traoré
Amin Younes
Kasper Dolberg
Justin Kluivert
In de spits zal Traore staan. Hij gaat nooit beginnen met Dolberg als het de vraag is of hij wel helemaal honderd procent is. Wie de positie van Schöne inneemt is de grote vraag. Gezien zijn invalbeurt van afgelopen weekend verwacht ik toch Van de Beek.
Hier de groep:
Andre Onana
Diederik Boer
Kenny Tete
Joël Veltman
Davinson Sanchez
Daley Sinkgraven
Nick Viergever
Matthijs de Ligt
Davy Klaassen
Frenkie de Jong
Hakim Ziyech
Donny van de Beek
Abdelhak Nouri
David Neres
Bertrand Traoré
Amin Younes
Kasper Dolberg
Justin Kluivert
In de spits zal Traore staan. Hij gaat nooit beginnen met Dolberg als het de vraag is of hij wel helemaal honderd procent is. Wie de positie van Schöne inneemt is de grote vraag. Gezien zijn invalbeurt van afgelopen weekend verwacht ik toch Van de Beek.
Nil volentibus arduum
-
Want Riedewald speelt volgens jou de pannen van het dak....?!Alexander schreef:Riedewald niet eens bij de selectie. Wat is er toch mis met Bosz?