Laat het Duo van F maar zwemmen en lekker opbouwen.. Dus een " valse "spits ala Neres of zoiets...Wouter schreef:Ik vraag me af waarom Ajacieden er zo van overtuigd zijn een betere ploeg te hebben. Feyenoord staat zes punten voor en was in de Kuip ook duidelijk de bovenliggende partij.
Ajax-Feyenoord 2 april
Moderator: mods
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Re: Ajax-Feyenoord 2 april
Weer op zoek naar een Interim coach..
"Zonder bluf is het leven duf", zei Ruud Gullit bij Pauw over de Amsterdamse mentaliteit.Wouter schreef:Ik vraag me af waarom Ajacieden er zo van overtuigd zijn een betere ploeg te hebben. Feyenoord staat zes punten voor en was in de Kuip ook duidelijk de bovenliggende partij.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
-
- AT Toto winner 15/16
Ik vind Ajax echt wel beter, het heeft fnoord ook niet bepaald tegen gezeten dit seizoen.Wouter schreef:Ik vraag me af waarom Ajacieden er zo van overtuigd zijn een betere ploeg te hebben. Feyenoord staat zes punten voor en was in de Kuip ook duidelijk de bovenliggende partij.
Ajax heeft absoluut een betere selectie. Ook al hebben we een aantal zwakke plekken zoals de dun bezette spitspositie. Als we geen kampioen worden hebben we het gewoon slecht gedaan. Al heeft het Feyenoord dit seizoen inderdaad wel echt bovengemiddeld meegezeten.
Hoe zit het nu met Dolberg? Traint hij vandaag mee of niet?
Stel dan maar een extra middenvelder op die continu opduikt rondom de zestien meter. Of Neres in een hele vrije rol al kan ik die jongen echt nog niet inschatten. Het centrum van Feyenoord lijkt mij niet gemaakt voor een tegenstander die op snelheid op ze afkomt.
EDIT
Hij doet kennelijk niet met de groep mee. Dan zit er dus hooguit een invalbeurt in maar waarschijnlijk helemaal niets.
Moest Dolberg niet spelen zou ik hier inderdaad tegen zijn. Ziyech is juist de man die de pass moet geven. Die moeten we niet in de punt zetten. Als Dolberg niet speelt zou ik er bij gebrek aan alternatief denk ik voor kiezen om die positie leeg te laten. Al is het wel een nadeel dat het elftal die manier van spelen niet gewoon is.Sandro_Calaaabro schreef:Er gaan geluiden op om Ziyech maar in de spits te zetten als Dolberg niet kan spelen. Wat vinden we daarvan?
Wat mij betreft een slecht idee. Ziyech kan juist van waarde zijn met zijn beslissende passes. Hoe gaat de spits bediend worden zonder hem op het middenveld?
Dat een scenario als dit door sommigen geopperd wordt, zegt wel erg veel over het gebrek van een goede stand-in voor Dolberg...Triest.
Stel dan maar een extra middenvelder op die continu opduikt rondom de zestien meter. Of Neres in een hele vrije rol al kan ik die jongen echt nog niet inschatten. Het centrum van Feyenoord lijkt mij niet gemaakt voor een tegenstander die op snelheid op ze afkomt.
EDIT
Hij doet kennelijk niet met de groep mee. Dan zit er dus hooguit een invalbeurt in maar waarschijnlijk helemaal niets.
Nil volentibus arduum
Waarom Sierhuis niet gewoon voor de leeuwen gooien?
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
Geen Dolberg dus. Wat een aderlating.
Mwah, de aanval van Feyenoord is beter. Jones schat ik ook wat hoger in dan Onana. Centraal achterin heeft Ajax het wat beter voor elkaar, en op het middenveld ook (al is El Ahmadi wel de beste VM).Marillion schreef:Ajax heeft absoluut een betere selectie. Ook al hebben we een aantal zwakke plekken zoals de dun bezette spitspositie. Als we geen kampioen worden hebben we het gewoon slecht gedaan. Al heeft het Feyenoord dit seizoen inderdaad wel echt bovengemiddeld meegezeten.
Moest Dolberg niet spelen zou ik hier inderdaad tegen zijn. Ziyech is juist de man die de pass moet geven. Die moeten we niet in de punt zetten. Als Dolberg niet speelt zou ik er bij gebrek aan alternatief denk ik voor kiezen om die positie leeg te laten. Al is het wel een nadeel dat het elftal die manier van spelen niet gewoon is.Sandro_Calaaabro schreef:Er gaan geluiden op om Ziyech maar in de spits te zetten als Dolberg niet kan spelen. Wat vinden we daarvan?
Wat mij betreft een slecht idee. Ziyech kan juist van waarde zijn met zijn beslissende passes. Hoe gaat de spits bediend worden zonder hem op het middenveld?
Dat een scenario als dit door sommigen geopperd wordt, zegt wel erg veel over het gebrek van een goede stand-in voor Dolberg...Triest.
EDIT
Nu zou ik wel graag horen voor welke 11 jullie zouden kiezen. Anders hebben we morgen weer met wijsheid achteraf van alles op Bosz aan te merken 

"Hate it or love it, the underdog's on top".
Kan Kluivert niet in spits? Traoré op rdvhts en Younes op links?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus
Neres Traore
Younes Ziyech Schöne Klaassen
Viergever De Ligt Sanchez Tete
Onana
Twee aanvallers die vrij mogen bewegen. Ik heb geen idee wat Neres kan maar de tegenstander ook niet. Hij lijkt me wel iemand die in staat moet worden geacht om die twee stijve harken uit te spelen. Schöne en Ziyech voor de assist, Klaassen als schakel tussen de linies en Younes voor een verrassende dribbel van buiten naar binnen als het op slot zit.
Mocht het toch een systeem met drie spitsen worden haal ik Traore eraf en breng ik Swart.
Younes Ziyech Schöne Klaassen
Viergever De Ligt Sanchez Tete
Onana
Twee aanvallers die vrij mogen bewegen. Ik heb geen idee wat Neres kan maar de tegenstander ook niet. Hij lijkt me wel iemand die in staat moet worden geacht om die twee stijve harken uit te spelen. Schöne en Ziyech voor de assist, Klaassen als schakel tussen de linies en Younes voor een verrassende dribbel van buiten naar binnen als het op slot zit.

Mocht het toch een systeem met drie spitsen worden haal ik Traore eraf en breng ik Swart.
Nil volentibus arduum
Ik hink op twee gedachten. Zo'n valse 442 is een optie, aan de andere kant is experimenteren op dit moment misschien vragen om problemen. Aan nog weer een andere kant, ben je sowieso een beetje aan het experimenteren zonder Dolberg. Dilemma's...Bosz zal toch wel 'gewoon' kiezen voor Traore in de spits lijkt me.
-
- AT Toto winner 15/16
Gewoon Cassiera op de plek van Dolberg, voor de rest niet teveel veranderen.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Neres ipv Traore...Thom schreef:Kan Kluivert niet in spits? Traoré op rdvhts en Younes op links?
Traore hoort nog vandaag terug te gaan naar Chelsea
Weer op zoek naar een Interim coach..
-
Dat dus. Godverdomme wat een kut seizoen.Jöhnk schreef:Geen Dolberg dus. Wat een aderlating.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.
onana
veldman sanchez de ligt viergever
klaassen schone ziyech
kluivert traore youness
veldman sanchez de ligt viergever
klaassen schone ziyech
kluivert traore youness
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Kutseizoen?? We staan tweede (ok, Feijenoord 1e) en we staan nog in Europa. Bij winst morgen houden we kans op de titel. Prachtseizoen toch?De Dominee schreef:Dat dus. Godverdomme wat een kut seizoen.Jöhnk schreef:Geen Dolberg dus. Wat een aderlating.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus
Onana
Tete Veltman Sanchez Viergever
Klaassen Schone Ziyech
Neres Traore Younes
Tete Veltman Sanchez Viergever
Klaassen Schone Ziyech
Neres Traore Younes
------------------------Onana--------------------------
-----Tete-----Sanchez-----Viergever---Sinkgraven--
------------------------Schone---------------------------
---------------Klaassen--------Ziyech-------------------
----Neres------------Cassierra----------------Younes--
Traore wil ik niet op het veld zien morgen. Kluivert kan geen hele wedstrijd aan, en die zie ik sowieso vanaf links. Cassierra is ook (lang) niet alles, maar meer smaken heb je op het moment niet.
Ik verwacht overigens dat Bosz morgen met Veltman op rechtsback, Kluivert op rechtsbuiten, en Traore in de spits begint.
-----Tete-----Sanchez-----Viergever---Sinkgraven--
------------------------Schone---------------------------
---------------Klaassen--------Ziyech-------------------
----Neres------------Cassierra----------------Younes--
Traore wil ik niet op het veld zien morgen. Kluivert kan geen hele wedstrijd aan, en die zie ik sowieso vanaf links. Cassierra is ook (lang) niet alles, maar meer smaken heb je op het moment niet.
Ik verwacht overigens dat Bosz morgen met Veltman op rechtsback, Kluivert op rechtsbuiten, en Traore in de spits begint.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Ik laat het aan Bosz over, zouden jullie ook moeten doen ... 

Blij met de punten ...
-
999 schreef:Ik laat het aan Bosz over, zouden jullie ook moeten doen ...

Denk niet dat Bosz AT volgt, hij zal wel iets verzinnen; 8-1-1 met Westermann in de spits? Als we maar winnen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
De spanning zit er goed in in ieder geval.

- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
-
Matchdayyyyyyyyy!!!!!!!!
De allerlaatste kans, al zullen we er in de loop van het seizoen pas achter komen hoe groot de kans nog was. Ik wil in ieder geval winnen omdat het natuurlijk ook gewoon de klassieker is en dus om prestige gaat. Kom op Ajax! 

Nil volentibus arduum
- Ajaciedjuh
Bos zal gewoon met de vaste 11 spelen en Traoré in de spits zetten. Op rechts zal Kluivert starten verwacht ik of het moet zijn dat Neres een hele goede indruk op de trainingen achterlaat.
Het missen van Dolberg is een giga aderlating: geen aanspeelpunt, dus kunnen de middenvelders ook niet bijsluiten. We zullen het moeten hebben van een vrije trap van Schöne, loopactie Klaassen en/of Younes die een effectieve dag heeft.
Het missen van Dolberg is een giga aderlating: geen aanspeelpunt, dus kunnen de middenvelders ook niet bijsluiten. We zullen het moeten hebben van een vrije trap van Schöne, loopactie Klaassen en/of Younes die een effectieve dag heeft.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08