Voorbereiding 2016-2017
Moderator: mods
- Ajaciedjuh
Re: Voorbereiding 2016-2017
6 verdedigers met daarachter talenten, lijkt me voldoende. Met Veltman, Riedewald en schijnbaar ook Sánchez heb je ook nog spelers die op de backpositie uit de voeten kunnen.
Los van het aantal, hebben we hier wel capaciteiten die nodig zijn in de verdediging. Snelheid (Tete, Dijks, Riedewald, Sánchez), opbouwend vermogen (Veltman, Riedewald en Viergever), fysiek (Tete, Dijks, Sánchez, Riedewald). Kopkracht blijft wat achter. Veltman is een uitstekende kopper (Sánchez kan ik niet beoordelen).
Terwijl ik dit tik....
BREAKING: #Ajax ver met 28-voudig Duits international Westermann (32), rechts- en linksbenige cv @RealBetis .. ex @HSV meer op Telesport.nl
Los van het aantal, hebben we hier wel capaciteiten die nodig zijn in de verdediging. Snelheid (Tete, Dijks, Riedewald, Sánchez), opbouwend vermogen (Veltman, Riedewald en Viergever), fysiek (Tete, Dijks, Sánchez, Riedewald). Kopkracht blijft wat achter. Veltman is een uitstekende kopper (Sánchez kan ik niet beoordelen).
Terwijl ik dit tik....
BREAKING: #Ajax ver met 28-voudig Duits international Westermann (32), rechts- en linksbenige cv @RealBetis .. ex @HSV meer op Telesport.nl
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Recent zelfs nog, toch? Waar je in 't Danny Blind nieuwe bondscoach topic voor iemand in de bres sprong die 25 jaar na dato om de oren met een niet zo verstandige uitspraak om de oren werd geslagen, had je één pagina eerder in hetzelfde topic nog een schop uitgedeeld naar JC om zijn overstap naar F nu 33 jaar geleden.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ja ( die had nooit ons iconische shirt mogen dragen)zeux schreef:De vraag is hoe consequent je daar in bent.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Bosz is voor mij een kakkerlak. Domme emotie? Klopt. Dat is houden van Ajax helaas ook.
2 potjes tegen amateurs gespeeld, 1x verloren, 1x gelijk, doelsaldo 5-6. Prikken we allemaal doorheen. Tuurlijk. Is de voorbereiding. Zegt niks. Hoeven we geen enkele consequentie aan te verbinden. En dat we over twee weken CL voorronde spelen? Maakt niet uit. Tijd zat.
Toch?
Had je ook een grafhekel aan Wim Janssen?
Vind je Cruijff voor eeuwig een verrader?
Is Ronald Koeman verdoemd omdat ie naar Rotterdam ging?
Ja, heb ik hem destijds zéér kwalijk genomen (en ook laten weten in posts hier)
Ja, zijn trein dient nooit te stoppen op Bijlmer Arena of Duivendrecht.
Als ik dit kon relativeren, zou ik echt geen seizoenskaart bij Ajax meer hebben. Al jaren niet meer.
Degenen die weten hoe achterlijk Ton Harmsen en zijn bestuursleden zich in de zomer van 1983 gedragen hebben weten wie de pek en veren hadden moeten krijgen. Bizar hoe een arrogant Ajax bestuur zijn nota bene grootste speler aller tijden naar de aartsrivaal toe drijft.
Ik blijf Peter Bosz nog steeds de beste keuze vinden onder de Nederlandse coaches die beschikbaar waren. De twee alternatieven, John vd Brom of Jaap Stam zouden echt rampzalig zijn geweest. Gedurfde keuze van de directie om eens tegen de stroom in te gaan.
Tja. Het feit dat Johan Feyenoord kampioen maakte (zelfs de dubbel met die club won, daarna nooit meer vertoond) geeft aan dat de inschatting die het toenmalige bestuur maakte er een flink stuk naast zat, toch?zeux schreef: De enige waar ik wel problemen mee had, was Cruijff. Die was Ajax. Symboliseert alles waar de club voor staat/stond. En hij ging om wraak te nemen op Ajax. Wat hij vervolgens deed door Feyenoord een landstitel te bezorgen.
Zo kan ik mij voorstellen dat Feijenoorders Janssen als een verrader zien. Al zou je het geval Cruijff beter kunnen vergelijken met het idee dat Van Hanegem naar Ajax zou gaan om die kampioen te maken.
Naast dat het niet chique is om 75% van het jaarsalaris af te willen nemen van iemand die na zijn faillissementen vanwege het geld weer moest komen voetballen, het enige waar hij onomstreden goed in bleek (niet dat de salarissen van '83-'84 zo'n vetpot waren, trouwens) is het ook hemeltergend om zo op de pik van je allerbeste speler te gaan staan.
Ok, Cruijff was als 36-jarige fysiek niet helemaal in orde, met name zijn knie was niet meer ok, maar vond zichzelf nog steeds de beste van de Eredivisie en van de uitspraak 'Johan, ook zonder jou wordt Ajax met deze selectie wel kampioen' stond hij te koken.
Doet een beetje denken aan een 'Totaal Mens' die groen licht gaf om Zlatan, die in zijn ogen alleen een beetje nuttig in de CL zou zijn, zwaar onder de marktprijs naar Juventus te laten gaan en die als technisch directeur in 2004 met de volgende uitspraak kwam: 'Ook zonder Zlatan Ibrahimovic wordt Ajax dit seizoen wel kampioen.'
Ehmm ja, 7 jaar later pas weer.....

Ik denk na uitschakeling Europees en een paar verlies wedstrijden in de NL competitie , dat hier de boel ontploft.
En dit Ajax heeft een grote kans dat die deceptie eraan zit te komen sorry
En dit Ajax heeft een grote kans dat die deceptie eraan zit te komen sorry

Mano schreef:ik zie wel meer beweging. Dolberg speelde aardig en Muric. AEG draafde weer eens door en liep zich vaak dood of liep in de weg.
zal het dan toch..![]()
FdB speelde niks voor niks zo behoudend, die had door dat er niet bijster veel kwaliteit rond liep achterin
Ja vergeet Viergever inderdaad niet en vergeet vooral niet met wat voor enorme fouten Viergever (én Veltman!) beiden een goal cadeau gaven.Duke schreef:Je vergeet Viergever!
Een trainer kun je het niet kwalijk nemen als een aantal van zijn spelers zo gaan lopen flateren.
De realiteit van 2016 is dat iedereen die een zoontje heeft die zonder een of andere handicap recht vooruit kan lopen, een zoontje heeft die de jeugdopleiding van Ajax kan doorlopen.
Volgens de criteria die een assistent bondscoach laatst als ballonnetje opliet in een column moeten spelers eerst de beste voetballer van hun stad worden voordat ze in de jeugdopleiding van een BVO terechtkomen. Joël Veltman was nog niet eens de beste voetballer van IJmuiden....
....Wat ook niet helpt is de overdaad aan outfits, trainings shirts, jasjes, verschillende paren schoenen die elke speler in de Ajax jeugdopleiding per (half) jaar krijgt. Als Ajax jeugdspelertje in 1992 moest je gewoon nog zelf je kicksen kopen, speelde je midden jaren '90 een testwedstrijd én je werd vervolgens toegelaten, dan ging je alsnog gewoon zonder een Ajax shirtje naar huis.
Anno 2016 worden ze wel heel erg gepamperd.
Blijkt je zoontje uiteindelijk niet echt talent voor voetbal te hebben? Geen nood, flink hard je best doen en dan ontstijg je met hard werken nog wel minimaal het niveau Mike van der Hoorn.

- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Zivkovic die hier weer mee doet. Dan weet je dus dat het afgelopen is.Jong Ajax, met Van Rhijn en Zivkovic, wint met 2-1 van HFC
13 juli 2016 -
Jong Ajax heeft woensdagavond op de Toekomst een oefenwedstrijd tegen de amateurs van Koninklijke HFC met 2-1 gewonnen. Bij Jong Ajax deden onder meer Ricardo van Rhijn en Richairo Zivkovic mee. De laatste tekende voor de beslissende treffer in de tweede helft. Voor rust was Sheraldo Becker verantwoordelijk voor de 1-1 namens Jong Ajax.
Het meespelen van Van Rhijn is opvallend. Eerder liet hij een duel van Ajax tegen FC Liefering op eigen verzoek nog schieten vanwege de onderhandelingen met Club Brugge. Daar sprak hij inmiddels mee, maar vervolgens speelde hij vanavond wel mee bij Jong Ajax.
Jong Ajax: Groothuizen, Van Rhijn, Doekhi, Bergsma, Savastano, Mazraoui, Acolatse, Dankerlui, Zivkovic, El Idrissi, Becker. Bank: Alblas, Gudelj, Walian, Franken, Bay
AN
Klopt, hij was tegen AFC geloof ik zo'n beetje de enige die geen minuten maakte. Het is voor zowel Ajax als Zivkovic te hopen dat er een leuke andere club komt. Dit gaat 'm niet meer worden.
Nil volentibus arduum
- Giacomo Puccini
Twee keer op rij zo afgaan zegt een hoop over de kwaliteit van de spelers. Een paar talenten hebben we, een hoop middelmaat maar weinig klasse. En een nieuwe coach erbij die net is begonnen te bouwen. Je bent zo een paar maanden en verliespartijen verder voor je dit weer op de rit hebt, en Bosz is de laatste die ik dit kwalijk neem.
Dit team gaf de titel weg tegen De Graafschap en hiermee ben je dus ten dode opgeschreven. Van de Columbianen verwacht ik het eerste seizoen niks, alle hoop is gevestigd op de ontwikkeling van talenten als Bazoer, Cerny en Tete onder begeleiding van Bosz, maar dat is een proces, niet iets wat in een paar weken beklonken is.
Dit team gaf de titel weg tegen De Graafschap en hiermee ben je dus ten dode opgeschreven. Van de Columbianen verwacht ik het eerste seizoen niks, alle hoop is gevestigd op de ontwikkeling van talenten als Bazoer, Cerny en Tete onder begeleiding van Bosz, maar dat is een proces, niet iets wat in een paar weken beklonken is.
Ajax!
-
Voorbereiding 2016-2017
Ik ben nog steeds niet helemaal over Het Debacle van Doetinchem heen, zie mijn club getraind worden door een bewezen kakkerlak, en constateer dat we in het nieuwe seizoen tegen twee amateurclubs (!) niet kunnen winnen (!). Desondanks heb ik weer een seizoenskaart en blind een ppt gekocht voor de voorronden in Europa. Ik denk dat ik mevrouw De Wolf maar eens ga proberen warm te krijgen voor SM, waarbij zij uiteraard de rol van meesteres zal vertolken.
- Monkey Tonk
Bizar is het juiste woord.Mr. Ajax schreef:Eens. Echt bizar dit.GangstaRiB schreef:Tuurlijk krijgt ie de tijd. Maar ik vind het wel een veeg teken dat potjes tegen amateurs niet makkelijk gewonnen worden. Als je overloopt van kwaliteit dan maakt het niet uit hoever je in de voorbereiding zit, dan leg je gewoon een handvol ballen in het netje.
Komt Ajax eigenlijk wel eens indrukwekkend uit dat traningskamp in Oostenrijk?
Duke schreef:Iedereen die zich in de werkwijze van Bosz verdiept heeft weet dat het tijd kost om het elftal op zijn manier draaiende te krijgen. Maar het is hem wel overal gelukt, de laatste jaren. Ik neem aan dat de directie van Ajax dat ook weet, en hem die tijd geeft. En dat de voorronde CL dan wellicht te vroeg komt is een risico. Dan hadden ze maar van De Graafschap moeten winnen, dat kun je Bosz niet kwalijk nemen.

Hij heeft tijd nodig om Ajax weer 'sexy' te laten voetballen.
Als je de CL niet haalt, is dat een erfenis van FdB
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
En daar zit het em nou precies in.GangstaRiB schreef:Tuurlijk krijgt ie de tijd. Maar ik vind het wel een veeg teken dat potjes tegen amateurs niet makkelijk gewonnen worden. Als je overloopt van kwaliteit dan maakt het niet uit hoever je in de voorbereiding zit, dan leg je gewoon een handvol ballen in het netje.
Door het achter dicht te timmeren kon Ajax de 0 houden afgelopen seizoen en met 1goal dus de wedstrijd winnen.
Veelal door een fout van de tegenstander. Nu wil men het spel maken, de vrije man creeeren. Dat betekent dat je achter iets naar voren moet. resultaat: veel tegengoals.
Als je dan gelijk stopt met diepgang wordt het niks.
Al had de wedstrijd tegen AFC 3-5 voor Ajax moeten worden. Viergever stond voor open doel en trapt em tegen de lat

Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Ik herinner me ene meneer de Boer die 2 seizoenen in de winter 10+ punten achter stond op PSV.
Hij creëerde afbraakvoetbal, haalde punten en mocht blijven.
Dat krediet gaat Bosz (helaas) niet krijgen. Terwijl Bosz meer visie heeft (mijn mening)
Hij creëerde afbraakvoetbal, haalde punten en mocht blijven.
Dat krediet gaat Bosz (helaas) niet krijgen. Terwijl Bosz meer visie heeft (mijn mening)
Sanchez hebben we in ieder geval niks aan voor wat betreft de voorondes... Die jongen heeft zich met Atletico Nacional geplaatst voor de finale van de Copa Libertadores daaro... En die wordt in tweeen gespeeld, op 20 en 27 juli namelijk. Die laat nog even op zich wachten dus.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Hadden we niet beter de spits van Atletico Nacional kunnen halen, die Miguel Borja. Als jongeling mislukt in Italie, maar dan kan je alsnog slagen later. Kijk naar een Henry of Pelle om maar twee grootheden te noemen. 

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
-
- AT Toto winner 15/16
Oke ik begrijp dat het de schuld van FdB is dat we niet van 2 amateurclubs kunnen winnen en als we niet door de vooronde CL komen is dat uiteraard ook de schuld van Frank maar vanaf wanneer precies mogen we Bosz verantwoordelijk houden voor behaalde resultaten?Mano schreef: Hij heeft tijd nodig om Ajax weer 'sexy' te laten voetballen.
- InnerHarbour
Iets zegt mij dat, gezien zijn Feyenoord-verleden, je dat al vanaf de eerste training doet.brigade zuid schreef:Oke ik begrijp dat het de schuld van FdB is dat we niet van 2 amateurclubs kunnen winnen en als we niet door de vooronde CL komen is dat uiteraard ook de schuld van Frank maar vanaf wanneer precies mogen we Bosz verantwoordelijk houden voor behaalde resultaten?Mano schreef: Hij heeft tijd nodig om Ajax weer 'sexy' te laten voetballen.

YNWA
Je mag Bosz direct afrekenen op zijn resultaten maar wel langs die lat die FdB ook heeft gekregen.brigade zuid schreef:Oke ik begrijp dat het de schuld van FdB is dat we niet van 2 amateurclubs kunnen winnen en als we niet door de vooronde CL komen is dat uiteraard ook de schuld van Frank maar vanaf wanneer precies mogen we Bosz verantwoordelijk houden voor behaalde resultaten?Mano schreef: Hij heeft tijd nodig om Ajax weer 'sexy' te laten voetballen.
oftewel bij +10 achterstand in het zadel laten als het spelbeeld het toelaat.
Je wil na FdB aanvallend en mooi voetballen met dezelfde spelers

Dat is niet met 2 weekjes gepiept. Er zitten een paar jongens tussen die door de mand zullen vallen nu er geen 'restverdediging' en langzaam schuifsystemen worden gebruikt. Verantwoordelijk voor eigen kunnen en falen.
En die kakkerlak issues is belachelijk. als speler overstappen, ja heb ik ook moeite mee.
Speler die trainer wordt, dan sta je wat mij betreft weer op 0
Meteen natuurlijk. Maar je hebt Ajax vorig seizoen ook zien voetballen. Het eindpunt van toen is het beginpunt voor Bosz. Een swingend Ajax hoef je niet (meteen) te verwachten.brigade zuid schreef: Oke ik begrijp dat het de schuld van FdB is dat we niet van 2 amateurclubs kunnen winnen en als we niet door de vooronde CL komen is dat uiteraard ook de schuld van Frank maar vanaf wanneer precies mogen we Bosz verantwoordelijk houden voor behaalde resultaten?
Dat ie een verleden bij de kakkies heeft is me persoonlijk worst. Het is niet dat Mario Been of Bor de Wolf nu trainer van Ajax is. Ik verwacht niet heel veel van Bosz (of van Ajax), maar wat mij betreft krijgt ie de tijd. Wat ik tot dusver van hem lees (ik heb nog nix gezien) spreekt me wel aan: "druk zetten", "diepgang". Dat zijn nou precies van die dingen die me v.w.b. Ajax de laatste paar seizoenen verbaasden: het totale gebrek daaraan, de verkramping, het gebrek aan overtuiging en plezier.
Hebben we er weer zin in?
Ziggo Sport zendt op zaterdag 16 juli twee oefenwedstrijden van Ajax live uit. De voetbalclub treedt op het veld van USV in Nieuwleusen tegen AA Gent en Krylia Sovetov Samara aan.
De nieuwe coach Peter Bosz is van plan om in beide wedstrijden een mix van vaste waarden, aankopen en beloftes aan het werk te zetten. Op die manier kan hij snel een goede indruk krijgen van wat er rondloopt en zorgt hij ervoor dat zijn spelers niet direct overbelast raken.
Ajax live op Ziggo Sport Kanaal 14
Beide wedstrijden zijn om 15.30 uur en 18.00 uur te zien op Ziggo Sport kanaal 14, het gratis kanaal voor Ziggo abonnees met digitale televisie, en via Ziggo Sport Select te ontvangen bij alle overige distributeurs van Nederland.
I think I lost my fucking headache
- Giacomo Puccini
Daar ga ik wel voor zitten! Mooi aanbod wat Ziggo op het open kanaal biedt hoor, oa F1, topwedstrijden uit de Primera Division, etc.
Ajax!
www.ajaxlife.nlBurgemeester zet streep door potjes Ajax in Nieuwleusen
De twee oefenwedstrijden van Ajax zaterdag in Nieuwleusen gaan niet door. De burgemeester van de overkoepelende gemeente Dalfsen heeft de oefenpotjes tegen AA Gent en Krylia Sovetov Samara verboden uit angst voor ongeregeldheden.
Het nieuws van de afgelasting is vervelend voor Ajax en zijn opponenten, maar niet minder dan verschrikkelijk voor organisator Union SV. De amateurclub uit Nieuwleusen is al maanden bezig om alles in goede banen te leiden en hoort een dag voor de aftrap dat al het harde werk is nu voor niets geweest...
Er was een tribune gebouwd, de grasmat was pico bello in orde en ga zo maar door. De catering was ingekocht, artiesten geboekt. Maar dat gaat nu allemaal niet door. Er is angst dat er gereld gaat worden en dat wil de burgemeester niet op zijn geweten hebben.
De kans bestaat trouwens dat beide oefenpotjes alsnog gespeeld worden, maar dan ergens op een supergeheime locatie achter gesloten deuren. Ajax deelde mee dat het nog niet over alternatieven heeft nagedacht.

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- InnerHarbour
En elke keer denk ik dat het niet triester kan worden heb ik het mis. 

YNWA
Inderdaad zeg, gaat weer lekker in de voorbereiding. Laatst al met een potje van PSV en nu bij ons.
Zal nu wel achter gesloten deuren in de Arena gebeuren dan?
Zal nu wel achter gesloten deuren in de Arena gebeuren dan?
Nil volentibus arduum
http://www.ajaxlife.nlDuke schreef: Er was een tribune gebouwd, de grasmat was pico bello in orde en ga zo maar door. De catering was ingekocht, artiesten geboekt. Maar dat gaat nu allemaal niet door. Er is angst dat er gereld gaat worden en dat wil de burgemeester niet op zijn geweten hebben.
De kans bestaat trouwens dat beide oefenpotjes alsnog gespeeld worden, maar dan ergens op een supergeheime locatie achter gesloten deuren. Ajax deelde mee dat het nog niet over alternatieven heeft nagedacht.
Dat is allemaal weer erg sneu.
Wedstrijden moeten sowieso doorgaan, desnoods op een bijveld bij de KNVB in Zeist (of gewoon op De Toekomst)