De Graafschap - Ajax 8-5-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Sandro

Re: De Graafschap - Ajax 8-5-2016

Bericht door Sandro » vr mei 06, 2016 8:51 am

Best een leuk grapje van Kees Kwakman :smile-ajax.gif: :

https://twitter.com/keeskwakman14/statu ... 9987814401
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Mano

Bericht door Mano » vr mei 06, 2016 9:15 am

Mooi weer zondag, perfecte condities dus voor onze mooi weer voetballers....

met nog 1 wedstrijd te gaan, heb ik er 'eindelijk' geloof in..... :onfire.gif: :onfire.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey

Bericht door wimpey » vr mei 06, 2016 4:36 pm

Je hebt het volgende blijkbaar niet gelezen, Mano:
De Boer zinspeelt op 3-4-3 tegen De Graafschap

6 mei 2016

Frank de Boer zinspeelde er tijdens de persconferentie op dat hij tegen De Graafschap mogelijk weer zal kiezen voor een 3-4-3 systeem. 'Misschien moet ik iets wijzigen. De Graafschap speelt met twee spitsen. Of we weer met vier middenvelders gaan spelen? Dat kan. Maar ik kan er ook voor kiezen om bijvoorbeeld Dijks weer door te laten schuiven.'
Het tactisch licht past zich immers graag aan niveau Cambuur, Utrecht, Graafschap aan. :neutral.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr mei 06, 2016 5:08 pm

Zou er nou écht he-le-maal niémand zijn die binnen Ajax aan FdB vraagt: " zeg Frank, wanneer hebben wij met het 3-4-3 concept ook alweer goed gespeeld? Sterker nog, wanneer hebben we er resultaat mee geboekt?"

Arthur

Bericht door Arthur » vr mei 06, 2016 6:07 pm

Ik denk dat we zeker 80% van de wedstrijden waar we 3-4-3 speelden wel gewonnen hebben. Het gaat eigenlijk alleen tegen Utrecht vaak fout.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » vr mei 06, 2016 8:50 pm

Je moet nooit beginnen met 3 verdedigers. Als de tegenstander druk zet heb je geen afspeelpunten. Gewoon met 4 achterin spelen en steeds iemand in laten schuiven. Je gaat je als Ajax toch niet aanpassen aan de graafschap? Ik snap niet dat de boer zo'n angst heeft voor ploegen met 2 spitsen. Je moet gewoon je vaste spel spelen. Als een tegenstander met 2 spitsen speelt hebben onze backs extra vrijheid. Profiteer daar dan van. Zo deed Feyenoord het ook tegen Utrecht met Karsdorp die steeds vrij gelaten werd. Dat angstige gedoe met 3 verdedigers waardoor alle automatismen weg zijn is niet des Ajax. Bah. Mag hopen dat de boer niet weer dezelfde fout maakt.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mei 06, 2016 8:53 pm

Volledig mee eens. Gewoon vasthouden aan de opstelling waarmee we hier zijn gekomen en niet aanpassen aan de nummer 17 van de Eredivisie. Van der Hoorn heeft er alleen maar baat bij als hij gewoon tegen een spits aan kan spelen. En lekker Dijks en Veltman laten doorschuiven.

Echt, geen grappen nu hoor. We zijn hier gekomen, nu wil ik die titel ook hebben.
Nil volentibus arduum

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr mei 06, 2016 10:23 pm

Echt, geen grappen nu hoor. We zijn hier gekomen, nu wil ik die titel ook hebben.
Hoe zeker is dat 3-4-3, misschien is dat gewoon de grap :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr mei 06, 2016 10:48 pm

Kom nu toch, we hebben het over de Graafschap, die als 17e gaat eindigen en die met de gedachten al bij de play offs is. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » za mei 07, 2016 8:02 am

Eerst zien, dan...

Ajax heeft het dit seizoen al te vaak af laten weten om nu met veel vertrouwen welke wedstrijd dan ook in te gaan.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » za mei 07, 2016 8:07 am

Cluijffert schreef:Eerst zien, dan...

Ajax heeft het dit seizoen al te vaak af laten weten om nu met veel vertrouwen welke wedstrijd dan ook in te gaan.
Nou ja, 'zo vaak' is ook overdreven. Het was niet altijd goed maar het punten aantal en aantal voor en tegen doelpunten zijn gewoon prima natuurlijk.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Sandro

Bericht door Sandro » za mei 07, 2016 8:32 am

Een makkelijkere tegenstander kun je je niet wensen, maar wat maakt het doelsaldo en aantal punten nou uit? In 2010 hadden we meer punten en een veel beter doelsaldo en stonden we met lege handen.

LucaS

Bericht door LucaS » za mei 07, 2016 8:33 am

Een paar weken terug speelden we tegen Cambuur uit, de ploeg die gedegradeerd is. Lijkt me niet dat we daar nu het vertrouwen kunnen uit halen dat Ajax zo'n varkentje wel even wast.
Natuurlijk is de kans groot dat we winnen, maar eerst nog wel even doen.
I think I lost my fucking headache

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za mei 07, 2016 8:36 am

Waar maakt een speler van De Graafschap zich druk om? Morgen tegen Ajax, proberen te winnen en geblesseerd raken of een gele/rode kaart krijgen, zodat hij niet tegen MVV mag spelen of MVV uitschakelen (ben niet op de hoogte van de pd-regeling, maar is De Graafschap dan gered?)? Stel dat de trainer in individuele gesprekken met iedere bassispeler die vraag stelt, dan garandeer ik je dat hij de fanatiekste spelers die morgen willen scoren ernaast zet, 'licht geblesseerd'.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey

Bericht door wimpey » za mei 07, 2016 8:40 am

Cluijffert schreef:Eerst zien, dan...

In mijn geval: eerst niet zien, dan... :ajaxsmiley.gif:

Maar durft FdB het aan om 1 op 1 tegen die 2 spitsen van De Graafschap te spelen?? :excited.gif: Hebben ploeg en trainer hun zenuwen onder controle? Tegen niveau NEC, Rapid en Utrecht niet. :blush.gif: Is De G. zwak genoeg dat Ajax niet in deze kuil valt?

Sandro

Bericht door Sandro » za mei 07, 2016 9:08 am

Demosthenes schreef:Waar maakt een speler van De Graafschap zich druk om? Morgen tegen Ajax, proberen te winnen en geblesseerd raken of een gele/rode kaart krijgen, zodat hij niet tegen MVV mag spelen of MVV uitschakelen (ben niet op de hoogte van de pd-regeling, maar is De Graafschap dan gered?)?
Eens. De Graafschap moet trouwens nog een laatste ronde spelen als ze MVV uit weten te schakelen. Dus voor De Graafschap des te meer zaak om vooral geen blessures of kaarten te pakken tegen Ajax.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za mei 07, 2016 9:23 am

We krijgen in ieder geval prachtig weer. Of zou het te warm zijn voor de heren? Het vermoeden bestaat bovendien dat De Graafschap het gras niet zal maaien en sproeien:
Ajax traint uit voorzorg op ongesproeid veld

Om niets aan het detail over te laten heeft Frank de Boer zijn ploeg op een ongesproeid veld laten trainen, zo laat hij weten in De Telegraaf. De Ajax coach vreest dat de tegenstander met het warme weer het gras niet zal maaien en niet zal sproeien om het het Ajax spel zo lastig mogelijk te maken. "Om daarop te zijn voorbereid, heb ik gevraagd hier in Amsterdam het trainingsveld niet te sproeien en hebben we op een droog veld getraind," aldus de Ajax coach.

Bron: AN
Met een beetje pech spelen we dus op een stroef veld én tegen een elftal dat met twee spitsen speelt. Ja, dat zijn lelijke complicaties. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » za mei 07, 2016 9:28 am

Tja, mijn idee is dat ook de Graafschap best trek er in heeft om het feestje van AJAX te verstieren.En dan met zo'n goed gevoel de na-competitie in gaan. De Graafschap heeft niks te verliezen en 1 punt is voor hun het zelfde als een overwinning.Of ze het kunnen is de vraag, maar AJAX moet en de Graafschap kan gewoon met zijn alle voor de pot gaan hangen ...
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za mei 07, 2016 9:35 am

De Graafschap gaat het zeker niet bewust weg geven. Dat past niet bij de club, ze spelen bovendien voor eigen publiek en het is prettig om ritme te behouden voor de nacompetitie.

Daar staat tegenover dat ze zich ook niet onnodig richting blessures of kaarten zullen spelen. En dat ze natuurlijk niet voor niets op de 17e plaats terecht zijn gekomen. Ze kunnen er niet zoveel van. Om er maar eens een veelgebruikte term tegenaan te gooien.

Als Ajax slim is zetten ze De Graafschap gelijk met de rug tegen de muur (heerlijk die cliches) en proberen we in de eerste 20 tot 30 minuten het verschil te maken. Er ontstaat dan niets bij het publiek en de tegenstander. Heb je eenmaal een voorsprong van twee doelpunten kun je rustig uitspelen. Daar kan De Graafschap dan ook prima mee leven. Die gaan dan niet af in eigen huis en kunnen de benen verder sparen voor het volgende duel. Ajax heeft dan bovendien een doelpunt marge mocht er onverhoopt toch nog een bal in het doel dwarrelen.
Nil volentibus arduum

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za mei 07, 2016 9:52 am

Daar staat tegenover dat ze zich ook niet onnodig richting blessures of kaarten zullen spelen. En dat ze natuurlijk niet voor niets op de 17e plaats terecht zijn gekomen. Ze kunnen er niet zoveel van. Om er maar eens een veelgebruikte term tegenaan te gooien.
Hoeveel spelers van De Graafschap zouden bij Ajax op de reservebank zitten? Vermeij is hun spits en held? Ik hoop niet dat hij scoort, maar ook al zou hij, zo sterk is De Graafschap niet.

Ik ben bang dat het weer te mooi is voor onze jonge artiesten; is de zon wel goed voor de tatoeage? Verbrand ik niet als zo zon zo fel schijnt? Ik denk dat iemand als Gudelj dan maar moet opstaan, dat Cerny maar moet spelen, die wil wel.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za mei 07, 2016 10:09 am

Marillion schreef:De Graafschap gaat het zeker niet bewust weg geven. Dat past niet bij de club, ze spelen bovendien voor eigen publiek en het is prettig om ritme te behouden voor de nacompetitie.
Klopt, het zou een doodzonde om De Graafschap te onderschatten, ook al is het 'slechts' de nummer 17 van de Eredivisie.
Ik heb het idee dat het kwartje bij Ajax om dit over de streep te trekken nu wel even gevallen is. Voor heel eventjes dan uiteraard, volgend seizoen krijgen we vanzelfsprekend weer een hoop kut wedstrijden voorgeschoteld.

Grote kans dat PSV ook gewoon averij gaat oplopen in Zwolle. Is een rot wedstrijd voor ze en de moed zal ze aardig in de schoenen zakken, want dat doelsaldo verschil maken ze niet meer goed. Zou me helemaal niets verbazen als ze daar 2 of 3 punten door de plee spoelen, het zou ook helemaal passen in dit Eredivisie seizoen van PSV en in lijn met de redenen waarom ze dit jaar geen kampioen worden.

wimpey

Bericht door wimpey » za mei 07, 2016 10:34 am

Mossou heeft het over 'de titel van vd Hoorn'. FdB looft Hoorn ook. En passant zichzelf ook, want hij heeft 'm gehaald. :excited.gif: Mikey Mike zelf heeft het over 'het laatst lachen'.

86e minuut, 0-1 voor. Flashback ADO-Ajax. Match fixer vd Hoorn staat op een meter of 5 lucht i.p.v. Kramer te dekken. Vervang Kramer door Vermeij.

Dan heeft ie voor het laatst (in Ajax-shirt tenminste) gelachen in Doetinchem. Dan is en wordt Ajax uitgelachen, zo!

Ik neem niets for granted met deze ploeg (en trainer). De G. is niet heel veel zwakker dan Heracles, NEC en Roda. Thuis won Ajax met 2-1 van De G. Moest een zondagsschot van Bazoer een te pas komen. It ain't over til Karin Bloemen sings.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za mei 07, 2016 10:44 am

Maak jij Karin Bloemen nu uit voor een dikke vrouw / fat lady? :666.gif: :smallgrin.gif:

999

Bericht door 999 » za mei 07, 2016 11:03 am

wimpey schreef:Mossou heeft het over 'de titel van vd Hoorn'. FdB looft Hoorn ook. En passant zichzelf ook, want hij heeft 'm gehaald. :excited.gif: Mikey Mike zelf heeft het over 'het laatst lachen'.

86e minuut, 0-1 voor. Flashback ADO-Ajax. Match fixer vd Hoorn staat op een meter of 5 lucht i.p.v. Kramer te dekken. Vervang Kramer door Vermeij.

Dan heeft ie voor het laatst (in Ajax-shirt tenminste) gelachen in Doetinchem. Dan is en wordt Ajax uitgelachen, zo!

Ik neem niets for granted met deze ploeg (en trainer). De G. is niet heel veel zwakker dan Heracles, NEC en Roda. Thuis won Ajax met 2-1 van De G. Moest een zondagsschot van Bazoer een te pas komen. It ain't over til Karin Bloemen sings.
Inderdaad, niks is zeker met deze ploeg.
Blij met de punten ...

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za mei 07, 2016 12:06 pm

86e minuut, 0-1 voor.
Is op zich al een blamage.

PSV heeft trouwens nog niet gewonnen, de spelers beginnen met zes doelpunten achterstand en in de wetenschap dat ze vorige week afstand van Ajax hadden kunnen nemen, al in het eerste kwartier.

Plaats reactie