Vooral mooi op 8 mei rond kwart over 4. Niet zo zeer tussen 1 mei en de 8e.beelzebub schreef:Ach dat zou ik ook mooi vinden: Ajax wint met maar 1-0, PSV wint met 9-0 en is Ajax voorbij op doelsaldo. En dan op de slotdag spelen ze gelijk in Zwolle en Ajax pakt drie punten.
Ajax - FC Twente 01-05-2016
Moderator: mods
- Jinne
- Site Admin
Re: Ajax - FC Twente 01-05-2016
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Niet zo goed voor me bloeddruk dat scenario.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Dat trek ik ook niet.
Gewoon zondag met 4-0 winnen aub.
Gewoon zondag met 4-0 winnen aub.
IK GELOOF!!!!!!
Waarom traint die Van Bruggen nog uberhaupt mee in aanloop naar deze wedstrijd? Die jongen heeft toch net bij edsv getekend en gaat daar komend zomer aan de slag? Waarom zou je hem nog mee laten trainen/gebruiken?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Omdat die jongen er verdedigend niet zo veel van kan.Mr. Ajax schreef:Waarom traint die Van Bruggen nog uberhaupt mee in aanloop naar deze wedstrijd? Die jongen heeft toch net bij edsv getekend en gaat daar komend zomer aan de slag? Waarom zou je hem nog mee laten trainen/gebruiken?
Het is wel goed om op het trainingsveld een paar situaties na te bootsen die straks in de wedstrijd ook voor kunnen komen. Twente heeft een paar jonge, zeer matige verdedigers die je vrij makkelijk passeert. Het lijkt me nuttig om daar alvast aan te wennen.
Je hebt er vertrouwen in zo te lezen
'Even' 3-0 winnen en je bent in principe kampioen.

"Hate it or love it, the underdog's on top".
-
Snap dat het niet serieus is bedoeld, maar dat Ajax dergelijke verdedigers heeft in Jong Ajax, dat "zou toch niet mogen".Twente heeft een paar jonge, zeer matige verdedigers die je vrij makkelijk passeert. Het lijkt me nuttig om daar alvast aan te wennen.
Die jonge verdedigers van Twente? Zal wel, waren ze in de uitwedstrijd ouder? Ajax heeft al weken moeite met scoren, tenzij we het geluk (of is het talent, kunde?) hebben vrij snel twee keer te scoren (Milik)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Klopt, Demo. Met name wat betreft de kwaliteit van de verdedigende linie, houdt de selectie van Jong Ajax zeker niet over.
Twente hoort overigens de dag na de competitie, op 9 mei, of ze volgend seizoen nog een licentie hebben.
Een meevaller voor de club is dat een aantal schuldeisers, waaronder Aldo van der Laan en Joop Munsterman, een bedrag van 20 miljoen euro hebben kwijtgescholden.
Een meevaller voor de club is dat een aantal schuldeisers, waaronder Aldo van der Laan en Joop Munsterman, een bedrag van 20 miljoen euro hebben kwijtgescholden.
-
Waardoor de licentie is gered?Cruijff schreef:Twente hoort overigens de dag na de competitie, op 9 mei, of ze volgend seizoen nog een licentie hebben.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Kans op winst tegen Twente lijkt me ongeveer even groot als de kans op verlies. Het zal mee moeten zitten.
Je zou toch denken dat Ajax het nu niet meer uit handen geeft, 2 potjes voor het einde.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Tussen hopen en denken zit nog wel eens een verschil. Zeker na de wedstrijd tegen Utrecht.
Toch verwacht ik wel een overwinning. De winst in Heerenveen moet weer wat vertrouwen hebben gegeven. Nu niet het hele elftal door elkaar halen maar gewoon Tete inpassen als linksback. En hopen dat Milik er snel één of twee maakt.
Toch verwacht ik wel een overwinning. De winst in Heerenveen moet weer wat vertrouwen hebben gegeven. Nu niet het hele elftal door elkaar halen maar gewoon Tete inpassen als linksback. En hopen dat Milik er snel één of twee maakt.
Nil volentibus arduum
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik ben verrekte zenuwachtig. Ik ben zo bang dat PSV al na 10 minuten op 2-0 staat en dat Cambuur de handdoek werpt.
Hopelijk weet Klaassen zijn zenuwen onder bedwang te houden. Die jongen heeft sinds PSV-uit de kampioenkoorts en raakt geen knikker meer.
Hopelijk weet Klaassen zijn zenuwen onder bedwang te houden. Die jongen heeft sinds PSV-uit de kampioenkoorts en raakt geen knikker meer.
Angst is een slechte raadgever 

"Hate it or love it, the underdog's on top".
Ik weet niet of dat verstandig is. Je hebt dan vanaf linksback geen enkele opbouwende of aanvallende impuls. Dan is het moeilijk voetballen.Marillion schreef:Nu niet het hele elftal door elkaar halen maar gewoon Tete inpassen als linksback.
En dat terwijl hij Ajax er eerder na zijn rentree echt doorheen heeft getrokken. Zonder de aanwezigheid van Klaassen in die periode hadden we nu niet op de eerste plaats gestaan.Peter schreef: Hopelijk weet Klaassen zijn zenuwen onder bedwang te houden. Die jongen heeft sinds PSV-uit de kampioenkoorts en raakt geen knikker meer.
We hebben geen alternatief klaar staan die dat wel kan. Stel nu dat je Tete op rechts brengt. Veltman gaat dan naar het centrum samen met Van der Hoorn. Dan heb je dus weer een nieuw centrum. Viergever gaat dan naar links. Die haal je dan weg van de plek waar hij de laatste weken stabiel presteerde. Wat heb je dan gewonnen? Gaat Viergever die impuls wel geven?Arthur schreef:Ik weet niet of dat verstandig is. Je hebt dan vanaf linksback geen enkele opbouwende of aanvallende impuls. Dan is het moeilijk voetballen.Marillion schreef:Nu niet het hele elftal door elkaar halen maar gewoon Tete inpassen als linksback.
De aanvallende impulsen moeten maar vanaf rechts komen met Veltman. Op links kun je dan misschien een middenvelder de ruimte laten benutten wanneer Younes weer eens naar binnen gaat.
Nil volentibus arduum
-
Jaren geleden werd de linksback uit het tweede de linksback van het eerste als die back geblesseerd of geschorst was. Was die speler ook niet in staat om te voetballen, kwam de linksback uit de A1.
Waarom spelers op een voor hen onbekende plaats zetten? Ik weet dat ik in ga tegen de tijd, het idee dat je misschien beter over multifunctionele spelers kunt beschikken, dat aangetrokken spelers niet op hun eigen plaats moeten spelen. Youness als linksback, dat zou nog eens een (prettige) verrassing zijn (voor Twente)
Waarom spelers op een voor hen onbekende plaats zetten? Ik weet dat ik in ga tegen de tijd, het idee dat je misschien beter over multifunctionele spelers kunt beschikken, dat aangetrokken spelers niet op hun eigen plaats moeten spelen. Youness als linksback, dat zou nog eens een (prettige) verrassing zijn (voor Twente)
- Ajaciedjuh
Mits Riedewald fit is, gewoon Riedewald opstellen. Is de beste optie voor linksback. Als hij nog niet wedstrijdfit is, dan Tete op rechts en Viergever op links (Mike & Veltman centraal).Arthur schreef:Ik weet niet of dat verstandig is. Je hebt dan vanaf linksback geen enkele opbouwende of aanvallende impuls. Dan is het moeilijk voetballen.Marillion schreef:Nu niet het hele elftal door elkaar halen maar gewoon Tete inpassen als linksback.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Riedewald heeft nog geen wedstrijdminuten gemaakt. Die zou ik dan niet gelijk opstellen. En je gaat dan dus drie posities wijzigen terwijl er één speler ontbreekt. Met het risico dat spelers weer moeten wennen aan hun gewijzigde rol.
Spelers als Van der Hoorn en Viergever blijven goed overeind. Ik zou het ze even niet moeilijker gaan maken met andere opdrachten.
Spelers als Van der Hoorn en Viergever blijven goed overeind. Ik zou het ze even niet moeilijker gaan maken met andere opdrachten.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Ja ik ook wel een beetje al denk ik dat die +6 toch voldoende moet zijn, of het moeten echt dubbele cijfers gaan worden.Peter schreef:Ik ben verrekte zenuwachtig. Ik ben zo bang dat PSV al na 10 minuten op 2-0 staat en dat Cambuur de handdoek werpt.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Je weet alleen dat PSV door zal gaan als ze snel op voorsprong komen. Dat gevoel heb ik bij Ajax dus nooit. Ben overigens wel benieuwd of dat iets is wat 'wij voelen' of dat een gemiddelde PSVsupporter er ook zo over denkt (alleen dan andersom natuurlijk).
En het zijn nog 2 wedstrijden. 1e vereiste is winnen van Twente, dat sowieso.En daarna verwacht je toch dat Psv kwa doelsaldo gaat inlopen.Maar zelfs die 1e vereiste dat is geen zekerheidje met dit AJAX.En als de Boer ook nog eens flink gaat husselen met het elftal, tja.
Maar goed, dit zijn de mooiste wedstrijden toch ?. Dat je ondanks het hele seizoen als een natte krant te hebben staan voetballen je nog steeds in de race bent voor het kampioenschap.
En heel misschien denkt FC Twente wel van het zal wel, we zijn veilig, schijnbaar financieel gered nog twee wedstrijdjes en volgend seizoen met frisse moed er tegenaan .. Doe je best maar AJAX ...
Maar goed, dit zijn de mooiste wedstrijden toch ?. Dat je ondanks het hele seizoen als een natte krant te hebben staan voetballen je nog steeds in de race bent voor het kampioenschap.
En heel misschien denkt FC Twente wel van het zal wel, we zijn veilig, schijnbaar financieel gered nog twee wedstrijdjes en volgend seizoen met frisse moed er tegenaan .. Doe je best maar AJAX ...
Blij met de punten ...
De feiten zijn in ieder geval dat ze tot op heden in 32 wedstrijden 3 doelpunten meer hebben gemaakt.Peter schreef:Je weet alleen dat PSV door zal gaan als ze snel op voorsprong komen. Dat gevoel heb ik bij Ajax dus nooit. Ben overigens wel benieuwd of dat iets is wat 'wij voelen' of dat een gemiddelde PSVsupporter er ook zo over denkt (alleen dan andersom natuurlijk).
Ik herken het gevoel overigens wel maar ik denk zelf dat het voor een belangrijk gedeelte komt doordat ik van PSV alleen samenvattingen zie. Dan is het al snel wat beter dan wanneer je jezelf door 90 minuten heen moet werken.
Nil volentibus arduum
-
Remember Zagreb: http://www.nrc.nl/nieuws/2011/12/07/aja ... en-knipoog
Oh, dat gebeurt niet in Nederland, helemaal vergeten.
Oh, dat gebeurt niet in Nederland, helemaal vergeten.