Ajax - Heracles 26-01-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - Heracles 26-01-2016

Bericht door zeux » di jan 26, 2016 10:56 pm

Ze voeren de taken niet uit, maar Frank wil niet klagen want ze hebben hard gewerkt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - Heracles 26-01-2016

Bericht door Mr. Ajax » di jan 26, 2016 11:22 pm

Uit respect voor zijn prestaties mag Frank van mij het seizoen afmaken, maar daarna moet ie wel snel ophoepelen hoor. Ben hem echt zat. Dat wachten tot de 83ste minuut met de eerste wissel ook. Als het niet loopt moet je ingrijpen, en dan in minuut 60 graag. Kan echt niet wachten tot we een trainer met ballen voor de groep krijgen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - Heracles 26-01-2016

Bericht door Mr. Ajax » di jan 26, 2016 11:22 pm

Uit respect voor zijn prestaties mag Frank van mij het seizoen afmaken, maar daarna moet ie wel snel ophoepelen hoor. Ben hem echt zat. Dat wachten tot de 83ste minuut met de eerste wissel ook. Als het niet loopt moet je ingrijpen, en dan in minuut 60 graag. Kan echt niet wachten tot we een trainer met ballen voor de groep krijgen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Heracles 26-01-2016

Bericht door GangstaRiB » wo jan 27, 2016 8:26 am

Als Dijks wordt uitgeroepen als MotM (Vitesse) en als V/D Hoorn en Dijks moeiteloos mee kunnen komen, dan weet je toch dat het niveau gewoon ontzettend laag is? Niks ten nadele van die gasten, maar het is een teken aan de wand. Ben erg benieuwd wat een nieuwe trainer van deze selectie zou maken.

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ajax - Heracles 26-01-2016

Bericht door Alexander » wo jan 27, 2016 9:48 am

Het was, eigenlijk zoals alle wedstrijden de afgelopen 2 jaar, weer een grote kwelling om te kijken. Geen spelplezier, geen tactiek, helemaal niks. Je ziet in 90 minuten niks waar je positief van wordt. Echt tragisch.

Waar ik me ook mateloos aan irriteer is 410 en de rest van de supporters. Vroeger hadden we een kritisch publiek. Tegenwoordig zit iedereen er als makke lammetjes bij. Met deze prestaties horen de jongens + technische staf weggefloten te worden. 410 zet in de 91e minuut nog doodleuk 1 van die carnavals nummertjes op. Lachwekkende bedoeling.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Ajax - Heracles 26-01-2016

Bericht door beelzebub » wo jan 27, 2016 11:53 am

Als je zo een grote bek hebt begin je toch zelf met fluiten Alexander? Waarom altijd wachten tot anderen iets doen en dan meelopen?

Die gasten van 410 beginnen na 15 jaar in te kakken nu ze zelf huisvader beginnen te worden. Dat heb je bij de f-side ook gezien.

Ik vond het resultaat en de uitvoering ook maar zozo gisteren, maar goed. Heracles verdedigde hard en fair en vocht voor hun eerste wedstrijdpremie van het jaar. De eerste 33 punten kregen ze niks voor namelijk.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Heracles 26-01-2016

Bericht door GangstaRiB » wo jan 27, 2016 12:01 pm

Alexander schreef:Het was, eigenlijk zoals alle wedstrijden de afgelopen 2 jaar, weer een grote kwelling om te kijken. Geen spelplezier, geen tactiek, helemaal niks. Je ziet in 90 minuten niks waar je positief van wordt. Echt tragisch.

Waar ik me ook mateloos aan irriteer is 410 en de rest van de supporters. Vroeger hadden we een kritisch publiek. Tegenwoordig zit iedereen er als makke lammetjes bij. Met deze prestaties horen de jongens + technische staf weggefloten te worden. 410 zet in de 91e minuut nog doodleuk 1 van die carnavals nummertjes op. Lachwekkende bedoeling.
410 is van een generatie waarin Ajax voornamelijk ploeterend voetbal liet zien. Ze hebben (denk ik) nooit de jaren met LvG meegemaakt, laat staan Cruijff. Voor mij is Ajax speciaal omdat ik het waardeer dat ze (helaas vroeger) onderscheidend willen zijn. Als je nu fan van Ajax zou worden zijn er weinig 'unique selling points' behoudens de historie.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Heracles 26-01-2016

Bericht door Mano » wo jan 27, 2016 12:20 pm

Dit Ajax gaat de eindstreep niet halen als no.1

na de wedstrijd hoor je direct de roep om versterkingen van TH. Maar ik vind dat TH ook faalt.
als je tactisch zo slecht speelt, kan je Messi halen, maar dan win je nog niet alles.

Hoeveel driehoekjes zag je? Diepgang middenveld? Diepgang verdediging?
Als AEG de bal heeft op rechts en Milik gaat niet naar paal 1 en er is ook geen middenvelder in de 16.
Wat wil je dan als Ajax? :confused.gif:
het antwoord is: ze graven zich in.... kansloos!!

FdB en LvG (bij manchester) lijden aan dezelfde oude spelopvatting. Alle twee komen ze niet door verdedigingen heen.
vernieuw is!!!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - Heracles 26-01-2016

Bericht door elliquido » wo jan 27, 2016 10:52 pm

Kijk, er zaten best een aantal mooie acties tussen, maar al jaren klopt de bezetting en balans niet.
Het lijkt telkenmale dat nergens verder gedacht wordt dan 3 zetten.
We zien een goede combinatie op bijv rechts, dan moet er een voortzetting komen, maar telkens is die vrije persoon er dan niet. Of er staat niemand extra voor de goal, of een middenvelder is in de combinatie niet goed bijgesloten. Dus gaat het weer terug, duurt het erg lang voordat de bal weer aan de andere kant is etc. Etc.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Heracles 26-01-2016

Bericht door Mano » do jan 28, 2016 9:03 am

Op papier is een 4-3-3 een goeie veldbezetting maar dan moet je;
als verdediging wel doordekken en opkomen
als Gudelj wel met je rug van de laatste linie los komen
Als flankspeler inzakken
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Heracles 26-01-2016

Bericht door wimpey » do jan 28, 2016 10:00 am

Wanneer je wilt beschrijven wat er aan dit Ajax niet klopt, dan ben je 4 dagen bezig. Ik zou eens beginnen met de poppetjes op de voor hen juiste en logischste plaatsen neer te zetten.

De club Ajax heeft zich, althans zo komt het op mij over, overgeleverd aan z'n trainer. Het is zó ingericht, dat het dominante en defensieve karakter van de trainer binnen het elftal leading is. Voetbal is een denk- en doe-sport. Het denken voor de spelers lijkt vanaf de kant plaats te vinden. Helaas ligt dat denkvermogen op een niet al te hoog niveau en is het aan veroudering onderhevig.

Aan de andere kant van Het Kanaal zie je een club waarop hetzelfde van toepassing lijkt. Control-freak management i.p.v. delegeren en vrijheid van expressie. Doodzonde, want zowel daar als bij Ajax worden spelers in hun functioneren belemmerd en wordt niet het optimale rendement uit de voorhanden zijnde middelen gehaald.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Ajax - Heracles 26-01-2016

Bericht door Dubbel » do jan 28, 2016 8:00 pm

GangstaRiB schreef:Ze hebben (denk ik) nooit de jaren met LvG meegemaakt
Mano schreef:FdB en LvG (bij manchester) lijden aan dezelfde oude spelopvatting.
wimpey schreef:Aan de andere kant van Het Kanaal zie je een club waarop hetzelfde van toepassing lijkt.
Zouden jullie het heel erg vinden om die viespeuk niet in Ajax topics te blijven noemen? Bij voorbaat dank.

Plaats reactie