Ajax - Go Ahead Eagles 25-10-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Khraa

Re: Ajax - Go Ahead Eagles 25-10-2014

Bericht door Khraa » za okt 25, 2014 8:19 pm

Ik ben na de 8ste minuut ingeschakeld, maar heb nog niets goeds gezien....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Khraa

Bericht door Khraa » za okt 25, 2014 8:21 pm

Geen beweging en El Ghazi durft na een mislukte actie zijn man niet meer voorbij.....

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za okt 25, 2014 8:32 pm

Leuk! Jong Ajax weer live op Fox!

Wanneer moet Ajax 1?
Whitey on the moon.

Khraa

Bericht door Khraa » za okt 25, 2014 8:33 pm

Ach ik hoor dat bij jeugdteams WEL leuk voetbal wordt gespeeld

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za okt 25, 2014 8:33 pm

Goede eerste 15-20 min. Toen had het 3-0 moeten staan. Daarna kun je zien dat het allemaal jong en kwetsbaar is. Kinderlijke goal tegen (over restverdediging gesproken). Initiatief helemaal kwijt en de laatste 7-8 min, moet je gewoon nog 2 goals maken. Milik is vooralsnog geen verbetering. Beste bij Ajax is Andersen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za okt 25, 2014 8:36 pm

Khraa schreef:Ach ik hoor dat bij jeugdteams WEL leuk voetbal wordt gespeeld
Het zijn allemaal schattige voetballertjes, maar een club met een begroting van 65 miljoen zou je toch iets meer volwassenheid willen zien. En dan niet de volwassenheid van Zimling of Viergever, die we nu al zo zachtjes aan kunnen bestempelen als overbodig.
Whitey on the moon.

Zuidema

Bericht door Zuidema » za okt 25, 2014 8:41 pm

Die hersenschudding heeft Boilesen trouwens niet echt geholpen. Die lijkt het nou wel helemaal kwijt te zijn. Toch knap als het elftal al matig tot slecht speelt, dat je dan toch weet op te vallen door nog slechter spel. :excited.gif:

Goed, wat hebben we verder nog? In de A1 zitten wat leuke voetballertjes, heb ik me laten vertellen.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » za okt 25, 2014 8:46 pm

Het eerste kwartier was leuk om te zien, daarna heel matig. Vooral achterin wordt er zeer slecht doorgedekt op de inzakkende Go Ahead spitsen. Van de nieuwelingen doet Milik het prima, de rest matig. Denswil zoals we van hem gewend zijn plichtmatig breed spelend. Riedewald dekt veels te ruim en aanvallend kan hij zich ook niet echt onderscheiden. El Ghazi krijgt veel te weinig steun van v.Rhijn. Er waren een paar momenten dat v.Rhijn El Ghazi inspeelde maar vervolgens stil bleef staan ipv er meteen onder te komen. Hierdoor wordt El Ghazi steeds gedwongen acties te maken op 30 meter afstand van de goal. Daar ligt niet zijn kracht want daar mist hij de snelheid voor. Hij is meer van de korte acties rondom de 16. Overigens verdiend El Ghazi een wissel voor zijn actie waarbij hij Milik bewust negeerde en voor eigen succes ging.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » za okt 25, 2014 9:20 pm

Kom er net in en meteen een goal van Schone. 3-1 stand. :blub.gif:

Zuidema

Bericht door Zuidema » za okt 25, 2014 9:54 pm

Trab schreef: El Ghazi krijgt veel te weinig steun van v.Rhijn. Er waren een paar momenten dat v.Rhijn El Ghazi inspeelde maar vervolgens stil bleef staan ipv er meteen onder te komen. Hierdoor wordt El Ghazi steeds gedwongen acties te maken op 30 meter afstand van de goal. Daar ligt niet zijn kracht want daar mist hij de snelheid voor. Hij is meer van de korte acties rondom de 16.
Opmerkelijk ook dat Van Rhijn prompt wel veel aansloot, toen Schöne voor hem ging spelen na de wissel van AEG. Zou Van Rhijn liever de zone blijven bewaken, omdat AEG met zijn acties vaak de bal verliest? En dat Van Rhijn met Schöne voor hem wel weer de diepte kiest, omdat die balvaster is en omdat hij weet dat ie van Schöne nog wel eens een bal terug krijgt?

Mooi doelpunt van Milik trouwens. Die er nog wel een paar had kunnen maken, als sommige Ajacieden niet zo zelfzuchtig waren geweest. Maar ja, als we over fouten in deze wedstrijd beginnen zijn we over een week nog bezig.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo okt 26, 2014 12:54 am

Vrinden, waarom is Boilesen aanvoerder boven bijvoorbeeld Cillessen, Schöne, Van Rhijn of Veltman??

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo okt 26, 2014 2:27 am

Nou jongens, zo slecht was het vandaag niet! Prima start van Ajax, zuur dat je met 1-1 gaat rusten inplaats van dat je met 3-0, 3-1 of 4-1 de kleedkamer opzoekt.

Maar juist het gegeven dat we die domper vrij makkelijk hebben kunnen verwerken doet me eigenlijk wel goed. Solide overwinning van Ajax.

Ik heb geloof ik wel een fokking liesblessure opgelopen in de Arena. Alle trappen en elk stukje van de tribune was weer spekglad doordat er bezuinigd was op een schoonmaakbeurt. Ik maakte ongewild een spagaat die Bobbi Eden die bij ons label van Don & Ad onder contract staat me niet meer nadoet en onderging daarna onvrijwillig nog twee glijpartijen. :blush.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo okt 26, 2014 2:29 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Vrinden, waarom is Boilesen aanvoerder boven bijvoorbeeld Cillessen, Schöne, Van Rhijn of Veltman??
Boilesen is er het langste bij. Van de hele selectie de enige die op 15 mei al met de schaal stond te zwaaien. :blush.gif:

Davey Klaassen is in mijn ogen sowieso de aanvoerder van de toekomst, het kan zijn dat Frank hem de band heeft aangeboden en dat hij zelf heeft aangegeven er nog niet aan toe te zijn. Maar in dat geval zou ik persoonlijk ook kiezen voor de meer ervaren Schöne / Van Rhijn.

Vaak wijst een trainer graag een aanvoerder aan die het spel voor zich heeft. In dit geval zou ik Nederlands Elftal doelman Cillessen ook in elke situatie boven Boilesen verkiezen. Maar hee, wat weten wij er nu van?

Zoals eerder in een ander topic aangegeven: Suárez komt volgende week terug naar de Arena en treft welgeteld nul oud teamgenoten. Sinds het vertrek van Siem, Daley en Vermeer is er helemaal niemand meer over waar Luis mee samen heeft gespeeld in Ajax 1. Pijnlijk hoe snel we tegenwoordig onze dragende spelers kwijtraken. :blush.gif:

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo okt 26, 2014 6:26 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Vrinden, waarom is Boilesen aanvoerder boven bijvoorbeeld Cillessen, Schöne, Van Rhijn of Veltman??
In onderstaande videolink geeft FdB (naast een verklaring voor zijn opstelling en zijn analyse van de wedstrijd) zijn redenen daarvoor vanaf minuut 3.25:

http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en ... -toe-.html

Ik had overigens door problemen met de verbinding het eerste part van de wedstrijd gemist. En toen werd volgens FdB juist het beste voetbal door Ajax dit seizoen gespeeld. Balen. Had dat graag gezien. Ik kreeg nu vanaf minuut 20 alleen een Ajax te zien dat wel vaak een gezonde drive naar voren had, maar ook erg veel fouten maakte en erg kwetsbaar was. Kennelijk moet ik voortaan maar tezamen met Yopi een potje gaan fietsen tijdens de wedstrijden van Ajax. :berend.gif: :berend.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo okt 26, 2014 12:23 pm

Cruijff schreef:Nou jongens, zo slecht was het vandaag niet! Prima start van Ajax, zuur dat je met 1-1 gaat rusten inplaats van dat je met 3-0, 3-1 of 4-1 de kleedkamer opzoekt.
Het was een vreemde wedstrijd. Ik heb echt goede dingen gezien, ook in de tweede helft. Combinaties over meerdere schijven met een keer raken bijvoorbeeld. Het werd helaas afgewisseld met onverklaarbaar zwakke momenten. Vooral defensief vind ik Ajax zwak, het hele seizoen al eigenlijk. De ploeg oogt daarbij vermoeid, alsof elk sprintje pijn doet aan de benen. Met name in de omschakeling is Ajax dan ook erg kwetsbaar. Soms is dat tactisch (slechte veldbezetting of te veel mensen vóór de bal zoals bij de 1-1), maar regelmatig worden onze spelers er eenvoudig uitgelopen.

Milik lijkt zich aan te dienen, dat is een lichtpuntje. Ik zeg niet dat hij het wordt, maar ik zou het op prijs stellen als Frank hem vanaf nu regelmatig op blijft stellen. Zijn linker is bijzonder en hij liet ook zien de loopacties van een spits te maken. Wat betreft het aanvoerderschap van Boilesen, die jongen zit al bijna vier jaar bij de selectie. Dat is langer dan dat de andere jongens die genoemd worden erbij zitten. Ik vind hem ook echt een voortrekker, een speler die initiatief neemt in het spel, een beetje zoals Chivu dat vroeger deed. Nu de slordigheden er nog uit.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo okt 26, 2014 12:39 pm

Boilesen heeft in 4 jaar ongeveer 4 wedstrijden gespeeld. Altijd geblesseerd. Vind hem ook ontzettend kwetsbaar en vind em ook geen leider. Geef em dan aan Klaassen.

Maar goed, Boilesen of Klaassen, het zegt eigenlijk alles over de jeugdigheid van Ajax. Ik vind het totaal in onbalans.
Whitey on the moon.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo okt 26, 2014 1:28 pm

Het jongste elftal sinds 19 jaar. Jong, dus grillig.

Behalve de doorstroom van (top-)talenten, heeft dit elftal ook behoefte aan kwalitatieve ervaring. De Huntelaars, Vertonghens et cetera die terugkeren op het oude nest.

Tav Boilesen: yep, ongelooflijke slordigheden tussendoor, maar ook hij heeft pas 1 seizoen aan wedstrijden!? in de benen. Hij neemt tenminste initiatief. Boilesen was bij de sterke eerste 25 min ook vaak betrokken.

Het heeft er aller schijn van dat Moisander zal vertrekken in de winterstop en ik verwacht dat Schöne aan het einde van het seizoen vertrekt. Behalve een goede 6, heeft dit team ook ervaring nodig. Een ervaren centrale verdediger en ervare spits zou ik proberen aan te trekken.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo okt 26, 2014 7:57 pm

Het zal wel aan mij liggen, maar een elftal voor tieners is zelfs voor de Eredivisie te licht. Moisander passeren voor Denswil.. heeft De Boer het nou voor het zeggen?
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » zo okt 26, 2014 8:12 pm

Ajax speelde een heel goed eerste kwart wedstrijd. Vroeg druk zetten en op het middenveld kort erop. Veel beweging zonder bal en snelle, verrassende combinaties. Na 20 minuten moet het 3-0 staan. Waarbij Klaassen wel héél stumperig miste. :blush.gif:

Daarna gaat de druk eraf, krijgt Go Ahead veel te veel ruimte. 1-1 logisch en Lewis had bij die stand 3 keer de kans om de vrijstaande Kolder te bereiken. :excited.gif:

2-1 was een goede spitsengoal. En die Schalk verdient net als Velthuizen een muilpeer van zijn collega's.

Ajax kwakkelt vrolijk verder dit seizoen, puzzel is nog lang niet compleet. Gaat 'm niet worden, 2e plek lijkt me het maximum.

Khraa

Bericht door Khraa » zo okt 26, 2014 8:18 pm

Bij de 1-1 verbaasde me het meest dat Van Rhijn de pass 2 maal verkeerd inschat. Hij stapt 2 keer half in, terwijl als hij in een rechte lijn was doorgelopen, hij Lewis naar de buitenkant had kunnen dwingen.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo okt 26, 2014 9:45 pm

Bij de 1-1 verbaasde ik me dan weer over het feit dat ons centrale verdedigingsduo in geen velden of wegen te bekennen was en onze rechtsback werd verondersteld de reddende engel te zijn.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo okt 26, 2014 10:26 pm

wimpey schreef:Ajax speelde een heel goed eerste kwart wedstrijd. Vroeg druk zetten en op het middenveld kort erop. Veel beweging zonder bal en snelle, verrassende combinaties. Na 20 minuten moet het 3-0 staan. Waarbij Klaassen wel héél stumperig miste. :blush.gif:

Daarna gaat de druk eraf, krijgt Go Ahead veel te veel ruimte. 1-1 logisch en Lewis had bij die stand 3 keer de kans om de vrijstaande Kolder te bereiken. :excited.gif:

2-1 was een goede spitsengoal. En die Schalk verdient net als Velthuizen een muilpeer van zijn collega's.

Ajax kwakkelt vrolijk verder dit seizoen, puzzel is nog lang niet compleet. Gaat 'm niet worden, 2e plek lijkt me het maximum.
Kom kom wimpey, ben je niet vergeten dat De Boer zijn team altijd op de rit krijgt in de loop van het seizoen? Waarom zou dat dit keer anders zijn?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

zeux

Bericht door zeux » zo okt 26, 2014 11:37 pm

Omdat het materiaal waarmee hij dat moet doen niet goed genoeg is?

Misschien zijn we dan nu pas echt bij het transitiejaar uitgekomen. De titels hebben nogal wat gemaskeerd. Alles van kwaliteit waar Frank ruim vier jaar geleden mee begon is nu weg (op misschien Van Rhijn na). De bouwstenen voor het 'nieuwe' team - jeugdspelers - zijn er, maar dat nieuwe team staat er niet zomaar. Hopelijk volgend jaar. Als niet teveel lui toch hun opportunistische heil elders zoeken...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 27, 2014 8:03 am

Duke schreef: Kom kom wimpey, ben je niet vergeten dat De Boer zijn team altijd op de rit krijgt in de loop van het seizoen? Waarom zou dat dit keer anders zijn?
Omdat Ajax in voorgaande seizoenen het beste middenveld had. Nu niet.
zeux schreef: Misschien zijn we dan nu pas echt bij het transitiejaar uitgekomen. De titels hebben nogal wat gemaskeerd.
Bijv. dat Ajax 5 jaar niets zou winnen. :smallgrin.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » ma okt 27, 2014 9:47 am

Heel simpel Ajax is niet goed genoeg een rommel elftal :1evil.gif: :excited.gif:

Plaats reactie