Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door Lionel » zo okt 05, 2014 6:22 pm

Ik heb daar iemand liever met een fatsoenlijke pass. Serero kan niks wat punten oplevert. Geen schot, geen pass, geen assist, kan niet koppen...

Dit Ajax mist gewoon kwaliteit. Zielig zooitje.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door Ajaciedjuh » zo okt 05, 2014 6:22 pm

Ajax Rules schreef:Goed dat De Boer mijn advies opvolgt om Serero op 6 te gaan gebruiken. Wat een heerlijke speler (op die plek)....
Is momenteel de beste optie, mits de tegenstander niet met een 10 speelt.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door Alexander » zo okt 05, 2014 6:32 pm

Moisander, Sigthorsson en Zimling zakte wel heel erg door de ondergrens hoor. Hebben wel verdomd weinig goed gedaan deze wedstrijd.

Ik vond Serero prima spelen als 6, helemaal niks mis mee. Andersen vond ik ook prima spelen. Zet 4x iemand alleen voor de keeper. Dat hij met een jongen als Sigthorsson moet spelen kan je hem ook niet kwalijk nemen.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door Rooie » zo okt 05, 2014 6:50 pm

Wat ziet De Boer in Siggy wat wij niet zien? Hij ziet hem elke keer een goede pot spelen, terwijl de rest van het stadion enkel hopeloos geploeter ziet...

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door Mano » zo okt 05, 2014 7:20 pm

pure middelmaat dit Ajax.
allemaal dozenschuivers!!

doet pijn aan je ogen dat gebrek aan creativiteit

en die 24 open deuren die worden ingetrapt na de wedstrijd nog meer.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door Zuidema » zo okt 05, 2014 7:30 pm

Benji schreef:Wat ziet De Boer in Siggy wat wij niet zien?
Vanaf 3.42 geeft Frank het antwoord:

http://nos.nl/video/706584-de-boer-we-m ... sheid.html
Success will tear us apart.

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door GangstaRiB » zo okt 05, 2014 7:31 pm

Zimling, Viergever... dat is het resultaat van deze transferperiode. Nuff said.

Wouter
Berichten: 19082
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door Wouter » zo okt 05, 2014 7:41 pm

De postings van Wouter waren niet zo gek: Ajax wint weer niet van PEK.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo okt 05, 2014 7:49 pm

Ik zat vandaag ipv vakkie 115 eens met mijn welpen in vak 120, rij 29 ter hoogte van de middenlijn. Qua zicht topplek, qua wedstrijdbeleving een drama. ("Ik denk dat die andere mensen je een beetje wild vonden pap").

Vanaf deze plek was overduidelijk het gebrek aan inzicht, lef, of allebei te zien. Hoe vaak met name Andersen op tijd startte om achter een nooit gegeven dieptepass aan te gaan was niet te tellen. Zee van ruimte achter de verdediging van Zwolle, maar onze cv's en middenvelders lijken het gewoon niet te zien.

Serero op 6 (for the record, dat opperde ik hier op AT ook al eens, evenals wat anderen) beviel me en Viergever zag er als Lb beter uit dan Boilesen.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door Rooie » zo okt 05, 2014 9:10 pm

Zuidema schreef:
Benji schreef:Wat ziet De Boer in Siggy wat wij niet zien?
Vanaf 3.42 geeft Frank het antwoord:

http://nos.nl/video/706584-de-boer-we-m ... sheid.html
Haha, onze analyse in het stadion was juist dat hij elke keer achter z'n man stond...

'Altijd balvast, voor z'n man komend'. Juist de dingen waar hij bij het grote publiek voor bekritiseerd wordt, doet hij volgens De Boer uitstekend? Vreemde blinde vlek van De Boer of van 'het publiek'?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door Yopi » zo okt 05, 2014 10:19 pm

Lionel schreef:Dit Ajax mist gewoon kwaliteit. Zielig zooitje.
Dat betwijfel ik. Volgens mij lopen er wel degelijk talenten rond bij Ajax. Jammer genoeg maken ze steeds dezelfde fouten. Zet een tijdje een echt goede veldtrainer met ze aan het werk en ze gaan met sprongen vooruit.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33987
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door Duke » ma okt 06, 2014 7:49 am

Zeg je daarmee dat we nu geen goede veldtrainers hebben?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33987
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door Duke » ma okt 06, 2014 7:54 am

Het gat dat Blind achterlaat, is groot

Als coach van Ajax lijkt het wel alsof Frank de Boer elk jaar dezelfde puzzel legt. Wie zal hij als defensieve middenvelder opstellen? Na meerdere spelers geprobeerd te hebben op die positie, komt er uiteindelijk altijd een duidelijke winnaar naar voren en valt alles op zijn plaats. Waarna de landstitel volgt.

Nu is de puzzel, na acht speelronden, nog lang niet af. Tijdens Ajax PEC Zwolle, de teleurstellende papieren topper die zondag in 0-0 eindigde, leek het wel alsof je de hersenen van De Boer hoorde kraken. Hij wikte en hij woog. Waarna hij schoof en na afloop ontevreden neerkeek op zijn creatie. De stukjes hadden geen geheel gevormd.

Hij begon met de opbouwend beperkte Niki Zimling 'op 6', zoals dat in Ajax-jargon heet, en verving de Deen in de rust. 'Ik wisselde hem, omdat het spel bij Niki stokte', zei De Boer na afloop eerlijk.

Thulani Serero, de tengere, kleine Zuid-Afrikaan die als speler onvergelijkbaar is met Zimling, schoof door vanaf de linkshalfplek en bracht meer ritme in het spel. Maar op andere momenten dreigde hij weer overlopen te worden.

Nick Viergever kent dat probleem. De deze zomer van AZ overgekomen verdediger werd na het vertrek van Daley Blind naar Manchester United gepromoveerd tot defensieve middenvelder. Maar op die plek schiet hij nog tekort. Het ontbreekt Viergever daar domweg aan handelingssnelheid.

Ogen in het achterhoofd
En zo blijft De Boer puzzelen. Na acht speelronden is zijn ploeg tweede in de competitie, op twee punten achterstand van het evenmin imponerende PSV. Op 18 oktober, als de eredivisie wordt hervat voor Ajax met de lastige uitwedstrijd tegen FC Twente, hoopt De Boer in zijn hoofd wat verder te zijn.

Blijft hij schuiven? Dat laatste is hem wel toevertrouwd. In voorgaande seizoenen zag het Ajax-publiek hoe Eyong Enoh en Theo Janssen op die plaats niet voldeden, waarna Vurnon Anita er verrassend excelleerde. Hij verdiende er een transfer naar Newcastle United mee.

Lasse Schöne en Christian Poulsen speelden er met wisselend succes, waarna Daley Blind een openbaring bleek als defensief middenvelder. Waarna hij een toptransfer maakte naar United. 'Zodra ik een speler vind die het op die positie goed doet, is hij weg', zei De Boer gisteren.

Waarna een exposé volgde over de rol in het elftal, die hij als 'lastigste' omschreef. Je moet er kunnen verdedigen, maar ook het aanvalsspel versnellen. Tussen de beide andere middenvelders, dit seizoen normaal gesproken Serero (op links) en Davy Klaassen (op rechts) moet je een soort poppenspeler zijn.

Je regisseert omdat het van je wordt geëist. Je temporiseert als de wedstrijd daar om vraagt. En je versnelt als het kan. Je hebt ogen in je achterhoofd, want je moet weten wat er in je rug gebeurt.

Je biedt je aan bij de verdedigers, draait open en zoekt de weg naar voren. In defensief opzicht ben je er om naderend onheil te detecteren. En in te grijpen. Blind was het beste als het aankwam op het eerste onderdeel. Poulsen viel vooral op met zijn beheersing van het laatste aspect van die rol.

Gebrek aan tijd
Viergever speelde er vorige week verdienstelijk tegen NAC (5-2 winst), maar vertraagde het spel juist weer in het Champions Leagueduel tegen Apoel Nicosia (1-1). Daarom begon hij zondag tegen PEC als reserve, en viel hij na rust in als linksback. Hij heeft nog een lange weg af te leggen.

Woensdagavond in Nicosia zei Viergever eerlijk dat hij zichzelf nog een lerende middenvelder voelt. Het gebrek aan tijd blijkt lastig voor hem, wat niet zo verwonderlijk is als je je realiseert dat hij in zijn carrière vooral centraal in de defensie en als linksback heeft gespeeld. 'Bij een aantal momenten in de wedstrijd denk je: dat had sneller gemoeten.'

Schöne is onder De Boer gewend geweest op zo'n beetje alle posities te spelen, al voetbalt hij nu vooral als hangende rechtsbuiten. Door Schöne er wellicht opnieuw te proberen, keert de balans misschien terug in het elftal. De Boer: 'Het blijft een verschrikkelijk gecompliceerde positie en ik ga per wedstrijd bekijken hoe ik die invul.'

Zondag weigerde hij zwaar te oordelen over het te trage spel van zijn elftal. Hij voerde 'een gebrek aan frisheid' meerdere keren als hoofdreden aan. 'Barcelona doet het met geduld. Dat proberen wij ook', zei De Boer. 'Alleen hebben zij voorin Messi die de wedstrijd voor ze beslist. Die hebben wij niet.'

Het was een vergelijking die nogal mank ging. Want een Xavi en een Iniesta, en een Neymar en straks ook nog een Suárez, om er eens een paar te noemen, heeft Ajax óók niet. Daarom slaagt de ploeg er al een redelijke tijd niet in om een tegenstander als PEC Zwolle te verslaan.

Dat De Boer tevreden was dat zijn elftal een keer 'de nul' had gehouden, was in dat opzicht veelzeggend. Na de met 5-1 verloren KNVB bekerfinale en de met 1-0 verloren strijd om de Johan Cruijff Schaal zat er gisteren niet meer in dan een gelijkspel. Dat is de realiteit en die stemt tot nadenken.
http://www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door Yopi » ma okt 06, 2014 8:40 am

Duke schreef:Zeg je daarmee dat we nu geen goede veldtrainers hebben?
Dat gevoel heb ik inderdaad. De Boer is een motivator, Spijkerman een organisator en Bergkamp heeft de spitsen echt iets te vertellen. Maar wie maakt de spelers beter als het op positiespel aankomt? Ik zie steeds dezelfde fouten. Terwijl het team wordt doorgewisseld.

Ik vind dat er best talent in dit team zit. De diagnose dat we alleen prutsers hebben lopen onderschrijf ik niet.

Iets anders. Ik lees dat De Boer dit heeft gezegd:
Wij hebben een Messi die het verschil maakt.
Wat een gotspe. Hij zadelt ons met Sig op, en als het niet loopt begint hij over Messi.. :1evil.gif:

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door wimpey » ma okt 06, 2014 9:09 am

Yopi schreef: Je bent dit weekend genereus tegenover counterploegen, Willem.
Je bent erg mild, Yopi. Ik heb dit weekend 2 Ajax-ploegen gezien die geen antwoord hadden op een compact spelende tegenstander.

Het ontbrak aan allerlei basiskwaliteiten: snelheid, lef, creërend vermogen, een actie, beweging, verrassing, een mannetje overslaan en vooral 'het moment zien'. Klaassen en Kishna herkenden gisteren de spaarzame momenten van ruimte niet. Het was allemaal zó voorspelbaar. Dat ziet een opponent van een kilometer aan komen. De 2 Ajax-ploegen kwamen dan ook amper tot uitgespeelde kansen in 180 minuten voetbal.

Ik miste ook plezier. Kishna en Cerny heten intuïtieve spelers te zien. Ze spelen echter mainstream, alsof ze volgepompt worden met opdrachten. Gun die jongens hun vrijheid van expressie. 6,5-jes hebben we al in overvloed!

Wanneer die het resultaat is van de opleiding 'new school', dan ziet het er niet best uit.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door Le T. » ma okt 06, 2014 9:14 am

Zondag weigerde hij zwaar te oordelen over het te trage spel van zijn elftal. Hij voerde 'een gebrek aan frisheid' meerdere keren als hoofdreden aan.
Geen gebrek aan kwaliteit?
'Barcelona doet het met geduld. Dat proberen wij ook', zei De Boer. 'Alleen hebben zij voorin Messi die de wedstrijd voor ze beslist. Die hebben wij niet.'
Toch wel dus. Maar dat we geen Messi hebben en ook niet krijgen is al jaren bekend, dus waarom zou je dan zoals Barcelona proberen te voetballen?
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door wimpey » ma okt 06, 2014 9:15 am

Yopi schreef: Wat een gotspe. Hij zadelt ons met Sig op, en als het niet loopt begint hij over Messi.. :1evil.gif:
Ik ga het eens effe voor Sig opnemen. Hij speelde gisteren m.i. heel behoorlijk. Legt een bal panklaar voor Schöne neer. Werkt een moeilijke bal tegen de lat. En met wat halve kansen op een mogelijkheid deed ie het ook niet slecht (volley, kopbal). Anderen slagen er niet in om snelheid in het spel te krijgen en om ruimte te creëren.

PEC durft Ajax bij de strot te pakken en de opbouw vroeg te storen. Ik vraag me af waarom Ajax de opbouw van PEC niet verstoort. Polen, Hintum, Broerse, Werff zijn écht geen grote voetballers. Als je ze geen ruimte geeft.

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door Lionel » ma okt 06, 2014 9:39 am

Dat laatste irriteert me mateloos. Zet godverdomme eens druk. Dan ga je vanzelf ook sneller spelen.. meer bewegen zonder de bal en wordt het spel dynamischer.

Nu krijgen we dat geklooi te zien waar niemand bang van wordt. In minuut 91.40 veroveren we de bal nog een keer en na 15 seconde is de bal nog niet over de middenlijjn. Nijhuis fluit vervolgens maar af....
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door Yopi » ma okt 06, 2014 10:40 am

wimpey schreef: Je bent erg mild, Yopi. Ik heb dit weekend 2 Ajax-ploegen gezien die geen antwoord hadden op een compact spelende tegenstander.
Kishna en Cerny heten intuïtieve spelers te zien. Ze spelen echter mainstream, alsof ze volgepompt worden met opdrachten. Gun die jongens hun vrijheid van expressie. 6,5-jes hebben we al in overvloed!
Aangaande de A1: ik weet dat die jongens beter kunnen.
Cerny voetbalt juist met plezier. Dat jochie is zestien jaar, en werkt binnen een week twee wedstrijden af tegen spelers die twee jaar ouder zijn.

Wat Kishna betreft ben ik het wél met je eens. Die moet je vertrouwen geven en vrijheid.
De Boer is geen fijne trainer voor intuïtieve spelers. Bij hem komt de arbeid op de eerste, tweede en derde plaats.
Zie ook AEG: een intuïtieve speler die iets geks durft te doen. Dat mag dus niet. Hier gecorrigeerd, daar gecorrigeerd, bweh. Laat dat jochie toch.
Het ontbrak aan allerlei basiskwaliteiten: snelheid, lef, creërend vermogen, een actie, beweging, verrassing, een mannetje overslaan en vooral 'het moment zien'. Klaassen en Kishna herkenden gisteren de spaarzame momenten van ruimte niet. Het was allemaal zó voorspelbaar. Dat ziet een opponent van een kilometer aan komen. De 2 Ajax-ploegen kwamen dan ook amper tot uitgespeelde kansen in 180 minuten voetbal.
1.Het moment zien is ook een kwestie van ervaring.
Phillip Cocu stond bekend als een speler die precies aanvoelde wat hij wanneer moest doen. Maar dat bracht hij echt niet bij AZ, op zijn twintigste, toen hij net kwam kijken.
2. Een trainer moet spelers stimuleren om die bal wél te geven, in plaats van langs de kant te staan applaudisseren als zijn spelers 'geduld hebben', wat voor mij op hetzelfde neerkomt als: de bal eindeloos rondspelen. Voetballers willen worden opgesteld. Bij De Boer heb je de grootste kans op een basisplaats als je geen risico's neemt. Ajax is gaan voetballen naar het karakter van zijn trainer. Frank is geen avontuurlijk type. Hij is van de ouderwetse Hollandse deugden: hard werken, maandag wasdag en doe maar gewoon.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door wimpey » ma okt 06, 2014 10:55 am

Yopi schreef: Hij is van de ouderwetse Hollandse deugden: hard werken, maandag wasdag en doe maar gewoon.
Hetzelfde heb ik bij Bergkamp en Jonk. Bij de A1 deed er ook niet een 'gek'. Toeval?

Ajax-1 zal in de winterstop een kwaliteitsinjectie nodig hebben. Met dit zand-in-je-bilnaad-voetbal mazzel je je niet naar titel 5 op een rij. Ajax heeft (minimaal) een dominante '6' en een baas in de spits nodig. De zoektocht naar die '6' begint dit seizoen pijnlijke vormen aan te nemen.

Ik schreef het al eerder: ik hoop dat men bij Ajax kritisch is. Duarte, vd Hoorn, Bojan, Cuenca, Zimling, Viergever (op 6) is duur prutswerk. De kwaliteit is van jaar tot jaar verkocht, wat daarvoor in de plaats is gehaald en vanuit de jeugd doorstroomt is niet zo goed. Dit is voor mij wel alarmfase 1: er worden belangrijke fouten gemaakt, het loopt allemaal niet zo lekker. Ingrijpen dus.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13845
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door Jinne » ma okt 06, 2014 11:00 am

Yopi schreef:Dat gevoel heb ik inderdaad. De Boer is een motivator, Spijkerman een organisator en Bergkamp heeft de spitsen echt iets te vertellen. Maar wie maakt de spelers beter als het op positiespel aankomt? Ik zie steeds dezelfde fouten. Terwijl het team wordt doorgewisseld.
Waar (of wanneer) zien we dit terug?

En welke namen kunnen de staf nog beter maken? Net als bij het team zie ik geen progressie. De Boer zal zo op de buitenlandse radar ook wel bij teams op het niveau Spurs blijven hangen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door El Clavo » ma okt 06, 2014 12:20 pm

Van Halst heeft gelijk als hij zegt dat het beleid is doorgeslagen. We doen het met koopjes en middelmaat. Een spits die weer 4 kansen verneukt is geen Ajax spits. Dat ie vorige week door Ten Rouwelaar tot twee keer toe geholpen werd doet daar niets aan af.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door peter » ma okt 06, 2014 12:50 pm

Las ergens dat Sigi zijn laatste goal in de ArenA alweer dateert van 6 februari. :drecul.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door Yopi » ma okt 06, 2014 1:57 pm

Jinne schreef:
Waar (of wanneer) zien we dit terug? [/quote]

Bijvoorbeeld bij Eriksen, die intensief met Bergkamp aan (vrije) trappen en afmaken heeft gewerkt. Opeens ging hij scoren.
Een speler moet het wel kunnen uitvoeren. Ook Bergkamp kan van een ezel geen renpaard maken.
En welke namen kunnen de staf nog beter maken? Net als bij het team zie ik geen progressie. De Boer zal zo op de buitenlandse radar ook wel bij teams op het niveau Spurs blijven hangen.
Dat denk ik ook. Maar wie weet doet hij het juist beter in de top. Daar hoef je niemand voetballen te leren. De Boer heeft zeker kwaliteiten.


Ik lees hier dat Ajax niet genoeg kwaliteit heeft, maar hoe zit dat dan? Lopen er bij PEC betere voetballers rond dan bij Ajax? Als Ajax op elke positie een betere speler heeft lopen, waarom wint het dan niet? Of is het toch een tactische kwestie?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33987
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax - PEC Zwolle 05-10-2014

Bericht door Duke » ma okt 06, 2014 2:01 pm

Als er één team boven verwachting presteert is het Zwolle wel, en dat al een aantal jaren. Is Jans daarmee een betere trainer dan De Boer?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie