Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Lionel » wo jan 22, 2014 10:29 am

Met Bojan gaat Ajax beter voetballen (Barca-uit werd er in de 1e helft prima gevoetbald). En dan creert Ajax vanzelf meer kansen.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Le T. » wo jan 22, 2014 10:36 am

Ik denk dat Ajax vooral mentaal sterker is, of minder zwak. Feijenoord voetbalt op zich beter maar als Ajax de bovenliggende partij is worden ze bang voor een grote uitslag, en als ze zelf de bovenliggende partij zijn worden ze bang dat ze de wedstrijd alsnog laten kantelen en ze het weggeven. Ik weet niet meer of het twee of drie jaar geleden was dat ze in de Arena Ajax eigenlijk helemaal wegtikten met een sterke El Ahmadi en dan schrikken ze daar zelf van en zijn opgelucht met een gelijkspel.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41190
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Marillion » wo jan 22, 2014 10:39 am

Niet mee eens. Bojan in de basis betekent een man minder want hij kijkt alleen maar omlaag. Als je meer aan voetballen toe wil komen kun je met de huidige opties (bij ontbreken Siem de Jong) het beste kiezen voor Hoesen.

Enige sprankje hoop dat ik heb is dat hij tegenover die lompe Matthijssen staat. Daar moet wel wat mogelijk zijn.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door 999 » wo jan 22, 2014 11:19 am

Harde kern Feyenoord bedreigt bekerkraker

door Johan van den Dongen en Theo Kuijpers
AMSTERDAM, Woensdag
Met de rellen van afgelopen zondag in een gezinsvak van FC Utrecht vers in het geheugen, houden Ajax en Feyenoord de adem in voor de bekerkraker van vanavond. Er bestaan aanwijzingen dat Feyenoord-hooligans zichzelf de Amsterdam ArenA binnensmokkelen en mogelijk rellen gaan trappen in het publiek.

Huilen

Tijdens FC Utrecht-Feyenoord, afgelopen zondag, vluchtten gezinnen huilend stadion Galgenwaard uit, toen op de familietribune aanhangers van Feyenoord tekeergingen. De Mobiele Eenheid isoleerde de groep en verzocht alle ouders en kinderen het stadion te verlaten. De zogenaamde Feyenoord-supporters hadden kaartjes weten te regelen voor het gezinsvak.

Bij de klassieker vanavond, waarbij geen aanhangers van de bezoekende club mogen zijn, lijken Feyenoord-fans zich onder het thuispubliek te mengen. Op de redactie van Telesport kwam een brief binnen waarvan de afzenders claimen Feyenoord-fans te zijn. In de brief wordt gesteld dat Feyenoord-fans eenvoudig aan kaarten zijn gekomen, met name dankzij ’Joodse vrienden’ – waarmee Ajax-aanhangers worden bedoeld.

Bezitters van een Ajaxclubkaart kunnen twee kaarten per persoon aanvragen. Ondanks de onderlinge rivaliteit zouden fans van beide clubs elkaar kaarten toebedelen. In het geval van de bekerwedstrijd is het mogelijk meerdere plaatsen in een en hetzelfde vak te reserveren.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door wimpey » wo jan 22, 2014 11:23 am

Rishi schreef:Met Bojan gaat Ajax beter voetballen (Barca-uit werd er in de 1e helft prima gevoetbald). En dan creert Ajax vanzelf meer kansen.
Ajax is een team dat teert op discipline, geduld en tactisch vernuft. Dus met Bojan erbij ben je dan per definitie zwakker.
Le T. schreef: Feijenoord voetbalt op zich beter
Dit mag je ons uitleggen. Ik zie ze vooral rennen en vliegen. Ajax speelt met het koppie.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Lionel » wo jan 22, 2014 11:33 am

Barca-uit niet gezien? Daar speelde hij een uitstekende 1e helft. Continue aanspeelbaar en goed in de kaats. Heb er vertrouwen in.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Ajaciedjuh » wo jan 22, 2014 11:39 am

Het zou mooi zijn, want dat geeft het elftal weer meer opties.

Denswil is toekomst, maar Moisander is momenteel minimaal 1 klasse beter. Dat zit hem vooral in ervaring, maar ook in leiderschap.

Duarte heb ik altijd een betere optie als Serero gevonden, al moet ik wel bekennen dat Serero mij de laatste wedstrijden positief verrast heeft.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Bert » wo jan 22, 2014 11:41 am

Rishi schreef:Barca-uit niet gezien? Daar speelde hij een uitstekende 1e helft. Continue aanspeelbaar en goed in de kaats. Heb er vertrouwen in.
Ik zag vooral een speler die opbloeide wanneer hij in de ruimtes achter de backs van Barcelona kon opduiken, zodat hij met zijn snelheid gevaar kon stichten. Dat aanspeelbaar zijn en kaatsen zag ik niet terug. Het grootste probleem van Bojan is dat hij totaal geen benul heeft hij hij ruimte moet maken, of voor zichzelf of voor iemand anders.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Lionel » wo jan 22, 2014 11:46 am

Dat ook inderdaad. Maar hij was in de eerste helft ook goed aanspeelbaar. Vooral Duarte had er profijt van. Die speelde een prima 1e helft toen.

Feyenoord zal druk gaan zetten. Dan is het wel handig om iemand in de spits te hebben met snelheid.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door GangstaRiB » wo jan 22, 2014 12:03 pm

Bert schreef:
Rishi schreef:Barca-uit niet gezien? Daar speelde hij een uitstekende 1e helft. Continue aanspeelbaar en goed in de kaats. Heb er vertrouwen in.
Ik zag vooral een speler die opbloeide wanneer hij in de ruimtes achter de backs van Barcelona kon opduiken, zodat hij met zijn snelheid gevaar kon stichten. Dat aanspeelbaar zijn en kaatsen zag ik niet terug. Het grootste probleem van Bojan is dat hij totaal geen benul heeft hij hij ruimte moet maken, of voor zichzelf of voor iemand anders.
En als ie eenmaal de bal krijgt, ontstaat er ook kortsluiting. Speelt af wanneer ie zelf moet gaan, schiet kansloos op doel als anderen er beter voor staan.

Wat de spitspositie betreft is het middelmatigheid troef bij Ajax. Ook Sigtorsson heeft enome beperkingen.

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door GangstaRiB » wo jan 22, 2014 12:05 pm

Le T. schreef:Ik denk dat Ajax vooral mentaal sterker is, of minder zwak. Feijenoord voetbalt op zich beter maar als Ajax de bovenliggende partij is worden ze bang voor een grote uitslag, en als ze zelf de bovenliggende partij zijn worden ze bang dat ze de wedstrijd alsnog laten kantelen en ze het weggeven. Ik weet niet meer of het twee of drie jaar geleden was dat ze in de Arena Ajax eigenlijk helemaal wegtikten met een sterke El Ahmadi en dan schrikken ze daar zelf van en zijn opgelucht met een gelijkspel.
Wat dat die wedstrijd waarbij Vermeer een rode kaart pakte?

Ajax was destijds rijp voor de sloop, alleen ging Feyenoord ná die rode kaart achteruit lopen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Cruijff » wo jan 22, 2014 12:25 pm

Ja, dat was die wedstrijd.

Zelden zo'n slecht Ajax gezien als die dag maar inderdaad ontzettend dom van de kakkies dat ze toen achteruit gingen lopen. Dat tekent hun faalhazen DNA, kansarme voetballers gaan nooit de top halen, want wanneer iemand ze een uitstekende voorzetten geeft zullen ze de kans simpelweg niet benutten.

Baal er wel van dat Cillessen niet keept, op die invalbeurt na heeft hij nog nooit bij een Klassieker in het doel gestaan. Hoe meer vlieguren Jasper maakt hoe beter, zeker gezien zijn huidige erg solide vorm. Ik begrijp dat de tweede doelman af en toe een zoethoudertje moet hebben, maar laat Cillessen dan vanavond keepen en Vermeer in het weekend tegen Go Ahead Eagles...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door brigade zuid » wo jan 22, 2014 12:45 pm

Gaat die F. de Boer met een tweede elftal spelen, lekker hoor Frank. Ik zou het echt niet kunnen verwerken als Ajax verliest. Ik eis gewoon een overwinning tegen dat ongedierte.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Toppie » wo jan 22, 2014 2:01 pm

Nou Ronald K volgens jou reclame woensdag gehaktdag , we zullen je helpen GEHAKT dag ervan te maken :smallgrin.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Yopi » wo jan 22, 2014 2:10 pm

brigade zuid schreef:Gaat die F. de Boer met een tweede elftal spelen, lekker hoor Frank. Ik zou het echt niet kunnen verwerken als Ajax verliest. Ik eis gewoon een overwinning tegen dat ongedierte.
Beker is blijkbaar geen prioriteit voor De Boer. Vorig seizoen ook al niet.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Lionel » wo jan 22, 2014 2:12 pm

Yopi schreef:
brigade zuid schreef:Gaat die F. de Boer met een tweede elftal spelen, lekker hoor Frank. Ik zou het echt niet kunnen verwerken als Ajax verliest. Ik eis gewoon een overwinning tegen dat ongedierte.
Beker is blijkbaar geen prioriteit voor De Boer. Vorig seizoen ook al niet.
Dit kan ook moeilijk een B-team genoemd worden. Vermeer was onze eerste keeper en nog steeds beter dan de keeper van 010. Denswil is een groot talent. Mag hij vanavond laten zien. Heeft ook al de nodige CL-ervaring. Bojan is een dure huurling en zou eigenlijk gewoon een basisspeler moeten zijn. En Duarte is gekocht als vervanger van Eriksen en had last van blessures, daarom is Serero hem voorbijgestreefd.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41190
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Marillion » wo jan 22, 2014 2:15 pm

Mee eens. Het is wat mij betreft niet zo dat hij het niet serieus neemt met deze opstelling. Het is niet onze sterkste formatie maar we moeten ook niet doen alsof we er een verzameling 2e rangs spelers op afsturen. Denswil en Duarte kunnen zomaar basisspelers zijn en Vermeer is 3 seizoenen eerste doelman geweest.

Ondertussen toch wel wat spanning voor de wedstrijd. Ik wil dit dus echt wel winnen!
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Cruijff » wo jan 22, 2014 2:22 pm

Ik wil dit ook perse winnen, op een gruwelijk harde manier in de blessuretijd (of na penalties met een heldenrol voor Vermeer) zou leuk zijn, maar als het even kan graag met grote cijfers.

Even een snoeiharde mokerslag aan Feyenoord uitdelen! :biggthumpup.gif:

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Lionel » wo jan 22, 2014 2:23 pm

Ajax moet gewoon vanaf minuut vooruit voetballen. Baal daarom dat Moisander niet speelt. Die durft tenminste het middenveld in te dribbelen.
IK GELOOF!!!!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Thijs » wo jan 22, 2014 2:41 pm

Marillion schreef:Mee eens. Het is wat mij betreft niet zo dat hij het niet serieus neemt met deze opstelling. Het is niet onze sterkste formatie maar we moeten ook niet doen alsof we er een verzameling 2e rangs spelers op afsturen. Denswil en Duarte kunnen zomaar basisspelers zijn en Vermeer is 3 seizoenen eerste doelman geweest.

Ondertussen toch wel wat spanning voor de wedstrijd. Ik wil dit dus echt wel winnen!
Hier ook. Veel meer spanning dan afgelopen zondag. Dit is niet alleen sportief belangrijk, dit is echt veel meer dan dat.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Cruijff » wo jan 22, 2014 2:50 pm

Thijs schreef:Hier ook. Veel meer spanning dan afgelopen zondag. Dit is niet alleen sportief belangrijk, dit is echt veel meer dan dat.
Idd, de grote mond van die kakkies wordt onuitstaanbaar wanneer ze onverhoopt winnen, daar kunnen ze gerust weer een jaar of 19 op teren.

Wanneer wij ze afslachten maken we niet alleen een goede kans op winst van de JC Schaal, landstitel, beker en EL in één seizoen tegenover een Feyenoord dat 6 seizoenen op rij (troost)prijsloos blijft, we delen ook een mentale dreun uit de rest van de competitie en snoeren die grote Rotterdamse mond.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Cruijff » wo jan 22, 2014 2:51 pm

Tot slot is het voor de veiligheid in het stadion, het uitblijven van calamiteiten van een zeker belang dat Ajax gewoon afgetekend met 4-0 wint. Dan zie ik niet zo snel opstootjes ontstaan, het zal eerder zo zijn dat losse kakkerlakken met de staart tussen de benen voortijds de Arena uit afgrijzen verlaten.

Wouter
Berichten: 19083
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Wouter » wo jan 22, 2014 2:57 pm

Laten we hopen op een wedstrijd met verlenging, 123 strafschoppen, drie rode kaarten voor beide ploegen etc. etc. Dan hebben jullie spektakel gehad en ben ook ik tevreden.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41190
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Marillion » wo jan 22, 2014 3:02 pm

Zien jullie nou eerst maar dat je zonder kleerscheuren uit die plaatselijke burenruzie van komende zondag komt. Dan houden wij ons ondertussen bezig met de enige echte klassieker. :smile-ajax.gif: :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Lionel » wo jan 22, 2014 3:05 pm

Ik word een beetje moe van die Obiku. Scoort 1 doelpunt en daar hoor je ze dan 30 jaar later nog over :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie