Champions League 2013-2014
Moderator: mods
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Re: Champions League 2013-2014
Stel dat je SCC 600 euro zou zijn en je minstens 200 euro voor een CL-passepartout betalen. Dat is alleen te doen als je verder geen enkele kosten hebt.
Parkeerkosten/benzine of treinkaartje, eten/drinken...nou, ik vraag me af of iedereen dat dan kan betalen. Los van diegenen die ook alle uitwedstrijden mee (willen) pakken of Ajax in Europa achterna reizen.
Misschien pak ik het wel helemaal verkeerd aan in mijn leven maar ik zou een verdubbeling in ieder geval niet kunnen betalen.
Parkeerkosten/benzine of treinkaartje, eten/drinken...nou, ik vraag me af of iedereen dat dan kan betalen. Los van diegenen die ook alle uitwedstrijden mee (willen) pakken of Ajax in Europa achterna reizen.
Misschien pak ik het wel helemaal verkeerd aan in mijn leven maar ik zou een verdubbeling in ieder geval niet kunnen betalen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
Tevens raken de wedstrijden niet bijzonder snel uitverkocht... als ze dat al allemaal zijn. Als de goedkoopste kaarten dus 50 worden, en de duurdere op de lange zijde dan dus iets van 160, dan raakt het never uitverkocht.
Maar vind je dat Ajax zich als bedrijf moet gedragen omdát ze een BVO zijn, of wil je ook dat ze dat zijn, en zich dus zo zouden moeten gedragen.
M.a.w. ben je fan van Ajax als voetbalclub, of ben je fan van een bedrijf en hoop je dat ze financiële winst maken?
Maar vind je dat Ajax zich als bedrijf moet gedragen omdát ze een BVO zijn, of wil je ook dat ze dat zijn, en zich dus zo zouden moeten gedragen.
M.a.w. ben je fan van Ajax als voetbalclub, of ben je fan van een bedrijf en hoop je dat ze financiële winst maken?
Op naar de vierde ster!
Het is natuurlijk lekker makkelijk om te stellen dat de prijzen omhoog moeten als je zelf niet wekelijks naar Ajax gaat. En bekijk de tarieven voor de verschillende vakken maar eens goed. Voor 20 euro per wedstrijd kom je volgens mij nergens binnen en op de lange zijde (ook 2e ring) betaal je al vrij stevige prijzen.
Ajax heeft naast het binnenhalen van geld voor de kaarten nog een aantal andere belangen. Het is goed als het stadion vol of toch op zijn minst zeer goed gevuld is. En Ajax heeft er belang bij om goed met haar supporters om te gaan. Supporters die er iedere week staan en de club ondersteunen zijn zowel direct als indirect belangrijk. Het geeft sfeer in het stadion en het team heeft baat bij goede support. Nu kun je die mensen voor een paar euro extra op de kast jagen maar de vraag is wat je daar mee bereikt. Als het stadion vervolgens niet vol zit vang je per saldo misschien zelfs wel minder geld en je hebt een verstoorde relatie met je trouwe achterban. Iets waar je in de rest van het seizoen ook last van kunt hebben.
Ik geef je op een briefje dat de wedstrijden niet uitverkopen als de prijzen fors zouden stijgen ten opzichte van het niveau van de laatste jaren.
Ajax heeft naast het binnenhalen van geld voor de kaarten nog een aantal andere belangen. Het is goed als het stadion vol of toch op zijn minst zeer goed gevuld is. En Ajax heeft er belang bij om goed met haar supporters om te gaan. Supporters die er iedere week staan en de club ondersteunen zijn zowel direct als indirect belangrijk. Het geeft sfeer in het stadion en het team heeft baat bij goede support. Nu kun je die mensen voor een paar euro extra op de kast jagen maar de vraag is wat je daar mee bereikt. Als het stadion vervolgens niet vol zit vang je per saldo misschien zelfs wel minder geld en je hebt een verstoorde relatie met je trouwe achterban. Iets waar je in de rest van het seizoen ook last van kunt hebben.
Ik geef je op een briefje dat de wedstrijden niet uitverkopen als de prijzen fors zouden stijgen ten opzichte van het niveau van de laatste jaren.
Nil volentibus arduum
Dat is makkelijk lullen vanaf de zijkant. Ik neem aan dat Thom vak 425 (zoals jij jezelf vroeger noemde) de seizoenkaart opgezegd hebt sinds lieden zoals ik met Vak 410 in jouw voormalige vakkie (en in 424) terecht zijn gekomen?Thom schreef:ik meen het serieus. ga graag eens serieus de discussie aan. vereweg de meesten kunnen het dubbele betalen. vraag is: willen? zir in frankrijk hier dus tot wifi!
Ajax is één van de weinige clubs die een substantieel deel van de begroting uit de kaartverkoop weet te halen. In het seizoen 2010/2011 zo'n 16,5 miljoen euro, dat was echt een flink percentage van de toenmalige begroting. Een club als PSV kan daar bij lange na niet aan tippen en vergeet niet dat de kaartjes bij clubs als Real Madrid, AC Milan en Juventus een stuk goedkoper zijn dan die van Ajax. Gezien de enorme begrotingen van die clubs zijn de ticket opbrengsten slechts een druppeltje op een gloeiende plaat.
Wanneer Ajax de prijzen zou verdubbelen heeft dat stevige consequenties.
1. De fans die modaal verdienen (vaak nog onder modaal) kunnen een seizoenkaart en losse kaarten voor beker / Europacup in goedkope vakken als 112 niet meer betalen, in duurdere vakken al helemaal niet. Voor degenen die Ajax ook naar uitwedstrijden volgen wordt het volledig onbetaalbaar. Je vervreemdt als club dan dus van je fanatieke aanhang.
2. Voor degenen die het geld wel makkelijk kunnen missen wordt de seizoenkaart ook veel minder aantrekkelijk. Er zitten bij Ajax inderdaad een hoop mensen op de tribune die jaarlijks meer dan 70.000 of zelfs 200.000 (of nog veel meer) bruto opstrijken maar dat betekent niet dat die nooit zuinig zijn op hun geld. De mensen in de duurdere vakken laten vaak verstek gaan bij wedstrijden tegen Roda en PEC Zwolle, gaan voor de krenten uit de pap. De seizoenkaart is een beetje een status symbool, maar als die twee keer zo duur wordt dan is het voor hen niet zo interessant meer. Dan kun je beter losse kaarten kopen.
3. Bij Europese wedstrijden en vele andere potjes ga je de kaarten van 160 of 200 euro voor lange zijde 2e ring en ook voor de de dure plekken op de 1e ring simpelweg niet verkopen. Dan spreek je niet over wat lege plekken, maar over 15.000 of 20.000 plaatsen die onverbiddelijk leeg blijven.
Nee Thom, ook al beweer je dus blijkbaar geen geintje te maken. Ik ben ervan overtuigd dat jouw plannetje een leegloop in de Arena tot gevolg zal hebben...
Dit is niet serieus bedoeld van Thom, neem ik aan.
Wie neemt er zijn kinderen dan nog mee naar Ajax? Dat wordt onbetaalbaar. En we weten allemaal: jong geleerd is oud gedaan.
Wie neemt er zijn kinderen dan nog mee naar Ajax? Dat wordt onbetaalbaar. En we weten allemaal: jong geleerd is oud gedaan.

Ik vermoed dat het hem bittere ernst is... Net zoals Thom vak 425 altijd bloedserieus beweerde dat het in de tribunevakken van de Arena stikte van het tuig.Yopi schreef:Dit is niet serieus bedoeld van Thom, neem ik aan.
Naar Ajax-Volendam kun je ze voor 5 euro per persoon meenemen. En dat is geen reductie voor een klein kind maar (achter het doel) ook nog eens de prijs van je eigen kaartje! Lange zijde is 10 euro per persoon!Yopi schreef:Wie neemt er zijn kinderen dan nog mee naar Ajax? Dat wordt onbetaalbaar. En we weten allemaal: jong geleerd is oud gedaan.
Door die bril bekeken was het best een dure grap dat mijn vader een bedrag tussen de 30 en 40 gulden neer moest leggen om mij als 10-jarig ventje een aantal decennia terug mee naar Ajax-Feyenoord te nemen. Per kaartje contant te betalen aan de kassa bij het Olympisch Stadion!
Waarom kopieert Ajax niet het Spaanse model, waarbij een seizoenskaart echt een seizoenskaart is. Toegang tot alle competitie-, beker-, en CL/EL wedstrijden. Doe je overal 100 euro bovenop. Als Ajax in de toernooien 2x een finale haalt ben je spekkoper, vliegen ze er 2x in de eerste ronde uit heb je pech.
Of is dit model alleen voorbehouden aan Madrid en Barcelona?
Of is dit model alleen voorbehouden aan Madrid en Barcelona?

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Als ik het goed heb begrepen heeft een club als Manchester United ook een bijzonder concept. Als je daar een seizoenkaart hebt ben je verplicht om ook kaarten af te nemen voor Europese duels, de League cup en FA cup. Of je nou komt of niet, betalen zul je!
Nil volentibus arduum
Ik denk dat dat bij dat soort grote clubs voordeliger is voor de fans omdat je die clubs altijd ver komen in Europa, bj Ajax is dat meestal de vraag en dus niet interessant voor supporters.
Vergelijken heeft geen zin. Bij Barcelona krijg je Messi te zien, bij Man. Utd. Van Persie en bij ons Sigthorsson.
Het gaat er niet om of mensen het kunnen betalen, het gaat erom of mensen het ervoor over hebben. Je vult de Arena niet uitsluitend met gekken die bereid zijn alles opzij te zetten voor Ajax.
Ajax heeft, zeer verstandig, de prijzen altijd op een redelijk niveau gehouden. Daardoor kan bijna iedereen het zich permitteren een wedstrijd te bezoeken. Maak stadionbezoek peperduur en je achterban zal snel slinken.
Het gaat er niet om of mensen het kunnen betalen, het gaat erom of mensen het ervoor over hebben. Je vult de Arena niet uitsluitend met gekken die bereid zijn alles opzij te zetten voor Ajax.
Ajax heeft, zeer verstandig, de prijzen altijd op een redelijk niveau gehouden. Daardoor kan bijna iedereen het zich permitteren een wedstrijd te bezoeken. Maak stadionbezoek peperduur en je achterban zal snel slinken.
- Jinne
- Site Admin
Mocht Thom niet meer naar de wedstrijden gaan, dan is er toch vast wel een rekeningnummer van Ajax waar ie zijn geld kwijt kan?
Prijzen zijn op dit moment zeker niet te laag en de mensen met geld om alles te betalen zijn normaliter juist niet de meest fanatieke supporters.
Daarnaast zit het grote verschil in begroting met de andere landen juist niet in de kaartverkoop.
Prijzen zijn op dit moment zeker niet te laag en de mensen met geld om alles te betalen zijn normaliter juist niet de meest fanatieke supporters.
Daarnaast zit het grote verschil in begroting met de andere landen juist niet in de kaartverkoop.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Precies. Met het geld dat extra zou binnenkomen dichten we de kloof niet. Engelse clubs krijgen geloof ik vijftig miljoen televisiegeld.
Ik zie ook geen aanleiding voor prijsverhogingen. Ajax heeft op dit moment geld genoeg.
Ik zie ook geen aanleiding voor prijsverhogingen. Ajax heeft op dit moment geld genoeg.
- InnerHarbour
Wifi.
heb niet alles geleze kan dud niet op alles reageren. Natuurljjk begrijp ik dat als je een familiekaart hebt dat verdubbeling dan veel is. Mijn punt is eigenlijk dat veel mensen hun prioriteiten moeten bezien: is ajax de grote liefde ( buiten je partner natuurlijk) dan zijn er misschidn zaken die moeten blinven liggen. did jr niet meer kzn doen. als je dat nidt wil begrijp ik dat uiteraard. iedereen moet zelf bepalen hoeveel hij aan wat uitgeeft. maar dan is niet meer naar ajax gaan, of losse kaarten kopen af en toe een keuze ook. overigens niks mis mee. in de gtote voetballanden wordt veel meer betald. in engeland bv is het pas echt idioot. daar is het veel. bij ons kan er best wat bij. oom al is het dubbele misschien overdreven.
heb niet alles geleze kan dud niet op alles reageren. Natuurljjk begrijp ik dat als je een familiekaart hebt dat verdubbeling dan veel is. Mijn punt is eigenlijk dat veel mensen hun prioriteiten moeten bezien: is ajax de grote liefde ( buiten je partner natuurlijk) dan zijn er misschidn zaken die moeten blinven liggen. did jr niet meer kzn doen. als je dat nidt wil begrijp ik dat uiteraard. iedereen moet zelf bepalen hoeveel hij aan wat uitgeeft. maar dan is niet meer naar ajax gaan, of losse kaarten kopen af en toe een keuze ook. overigens niks mis mee. in de gtote voetballanden wordt veel meer betald. in engeland bv is het pas echt idioot. daar is het veel. bij ons kan er best wat bij. oom al is het dubbele misschien overdreven.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
Maar wáárom zouden ze meer moeten vragen? Realiteit/geschiedenis leert ons dat het stadion nu al niet altijd vol zit.
Ajax wil winst maken, maar toch niet ten kóste van de supporters?
Ajax wil winst maken, maar toch niet ten kóste van de supporters?
Op naar de vierde ster!
In Engeland hebben de clubs gemiddeld gezien betere spelers, dus kunnen ze ook hogere toegangsprijzen vragen. Lijkt me logisch.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Ik maak me inmiddels niet alleen vanwege zijn opvattingen, maar ook vanwege zijn typstijl een beetje zorgen om Thom.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Dus dan maken we de kaarten duurder zodat mensen moeten gaan kiezen. Dan gaan er plekken vrijkomen omdat supporters het niet meer kunnen of willen betalen. En dan? Dan komt er ineens een hele nieuwe lichting supporters uit de lucht vallen met een dikkere portemonnee die wel die dure kaartjes gaan kopen?Thom schreef:Wifi.
Ik geloof er helemaal niets van. Nog los van het feit dat je als club zo niet met je supporters om moet gaan. Je hebt ze immers ook gewoon nodig. Het extra geld dat Ajax eventueel uit de kaartverkoop zou kunnen halen is bovendien een druppel op een gloeiende plaat. Daar zouden we nooit structureel een hoger niveau door bereiken en je maakt dan dus wel ruzie met je achterban. Dat lijkt me geen goed plan.
Nil volentibus arduum
Dat is heel erg simplistisch 'Peter R. de Vries redeneren' want op de uitzondering die Engeland is (met overpriced spelers, maar zeker geen voetbal dat beter is dan in pakweg Duitsland) na gaat dit in de regel dus helemaal niet op voor de Europese topcompetities.Bert schreef:In Engeland hebben de clubs gemiddeld gezien betere spelers, dus kunnen ze ook hogere toegangsprijzen vragen. Lijkt me logisch.
Je bent op vakantie en internet via wifi? Ik zou niet weten waarom je dan opeens geen correct gespelde zinnen meer zou kunnen typen, want ik internet altijd draadloos... In Engeland zijn de voetbalprijzen de laatste 15 jaar inderdaad extreem uit hun jasje gegroeid. Jan Modaal zit daar helaas niet meer in het stadion, dit kan dat al een decennium niet meer betalen. De typering "De Grote Voetballanden" is bovendien volledig onjuist. In Duitsland zijn de kaartjes voor voetbalwedstrijden een stuk goedkoper dan in Nederland, in zowel Spanje als Italië zijn de kaartjes nog heel wat goedkoper dan in Duitsland.Thom schreef:in de gtote voetballanden wordt veel meer betald. in engeland bv is het pas echt idioot. daar is het veel. bij ons kan er best wat bij. oom al is het dubbele misschien overdreven.
De stelling 'In de grote voetballanden wordt veel meer betaald' is dus pure kolder. Ook in Frankrijk zijn zowel de gemiddelde toegangsprijzen als die van de topclubs een stuk lager dan in Nederland. Zoals andere AT-ers al zeiden: Thom stort jij maar gewoon 800 euro op de bankrekening van Ajax. Ondertussen blijf ik graag 281 euro betalen voor mijn seizoenkaart.
600 euro betalen om wedstrijden te zien tegen RKC, Roda, ADO, etc.
Ik lijk wel gek. Ik kan het prima betalen. Alleen heb ik het er niet voor over.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
Vooropgesteld... ik verdedig Thom zeker niet, maar wil hier wel even opmerken dat het hem hier ook niet om ging. Maar het ging hem volgens mij om de Champions League wedstrijden waarvoor Ajax meer zou moeten vragen.Boabdil schreef:600 euro betalen om wedstrijden te zien tegen RKC, Roda, ADO, etc.
Op naar de vierde ster!
Ik had het idee dat Thom ook gewoon vindt dat 435 euro betalen voor 17 thuiswedstrijden (dus gemiddeld 25,59 euro per wedstrijd) een tikkie te laag is en dat bedrag dus ook een flink stuk omhoog kan.
In het seizoen 2010/2011 vroeg Ajax ook beduidend meer geld voor de Champions League kaarten. Dat leverde toen een flinke bak geld op omdat de tegenstanders AC Milan, Real Madrid en Auxerre was, maar ook bakken met kritiek en heel wat lege plekken, met name op lange zijde 2e ring.
In het seizoen 2010/2011 vroeg Ajax ook beduidend meer geld voor de Champions League kaarten. Dat leverde toen een flinke bak geld op omdat de tegenstanders AC Milan, Real Madrid en Auxerre was, maar ook bakken met kritiek en heel wat lege plekken, met name op lange zijde 2e ring.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
De eerste klappers zijn inmiddels weer gevallen!Thijs schreef: De lotingen voor de derde voorronde:
Kampioenenroute:
FC Basel - Maccabi Tel Aviv
Molde FK - Legia Warschau
Ludogorets - Partizan Belgrado
Dinamo Tblisi - Steaua Boekarest
FC APOEL - NK Maribor
Celtic - Elfsborg
Shakter Karagandy - Skenderbeu Korkce
Austria Wien - FH
Nomme Kalju - Viktoria Plzen
Dinamo Zagreb - Sherrif Tiraspol
Verder hebben we de niet-kampioenen-route, met onder andere PSV:
Nordsjaelland - FC Zenit
Red Bull Salzburg - Fenerbahce
PAOK Saloniki - Metalist Kharkiv
PSV - Zulte Waregem
Lyon - Grasshoppers
In de kampioenenronde zijn Maccabi, Partizan, Tblisi, FC APOEL en Skenderbeu uitgeschakeld.
Basel, Ludogorets (Bulgarije), Steaua, Maribor en Karagandy hebben zich geplaatst voor de play-offs.
In de niet-kampioenenpoule heeft Lyon Grasshoppers uitgeschakeld. Nu moet PSV nog hopen op een wonder in Sint Petersburg, waar Nordsjaelland Zenit uit zou moeten schakelen. Waarschijnlijk is PSV dus niet geplaatst in de play-offs. Ook Salzburg ligt eruit ten koste van Fenerbahce.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
Zou wat zijn als Steaua het haalt, en dat we hun loten. Even revanche nemen. 

Op naar de vierde ster!
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Ik ga dan niet meer naar Boekarest toe. Wat een kutstad.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley