Ajax - Almere City 06-01-2011 - 14:30

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47608
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Almere City 06-01-2011 - 14:30

Bericht door Lionel » za jan 07, 2012 2:08 am

GangstaRiB schreef:Lekker met z'n allen bashen op Blind, terwijl we ook een keer Frank de Boer mogen belichten.

De beste spelers zijn deze zomer gebleven en er zijn de gewenste versterkingen gehaald. Maar dit seizoen wordt er serieus slecht gevoetbald.... maar daar hoor ik dan weer zeer weinig over.
Je moet het wel willen lezen..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Almere City 06-01-2011 - 14:30

Bericht door 999 » za jan 07, 2012 8:46 am

Frank de Boer na moeizame oefenzege op Almere City: „We moeten ervoor gaan”
DOEL AJAX: LANDSTITEL

AMSTERDAM – De krappe 1-0 zege op Almere City (doelpunt Dmitri Bulykin 88e minuut) liet Frank de Boer koud. „De wedstrijd was belangrijk als trainingsprikkel, om de spelers drie kwartier arbeid te laten verrichten. Ik lette meer op de intenties dan het spel”, maakte de Ajax-trainer een dag voor het vertrek naar het trainingskamp in Brazilië duidelijk dat het resultaat ondergeschikt was aan de voorbereiding op de tweede seizoenshelft. „Ik vind dat we helemaal terug zijn in de titelrace”, constateerde hij dat het verschil met koploper AZ van maximaal dertien was geslonken tot vijf punten. „We moeten ervoor gaan.”

„De eerste competitiewedstrijd – AZ uit – zal cruciaal zijn. We kunnen op twee punten komen. Dat zou een fantastische stap zijn”, zei De Boer, die dan nog wel vier punten achter PSV kan staan. „Vorig jaar hebben we bewezen terug te kunnen komen. Ik ben een proactief mens. Daar ga ik weer van uit.”

De Noord-Hollander zal de week in Zuid-Amerika benutten om te bepalen hoe hij het bekerduel Ajax-AZ – drie dagen voor de competitiekraker in Alkmaar– zal benaderen. „Die ingelaste wedstrijd is niet ideaal”, vond De Boer. „Omdat de aanloop naar de eredivisiehervatting wordt verkort. Toby Alderweireld en Siem de Jong komen net terug van een blessure. Moet ik ze een uur laten spelen? Of helemaal niet? De competitie is altijd belangrijker. Maar geef je jongens rust of hebben ze ritme nodig? Dat moet ik goed wikken en wegen.”

De leeggestroomde ziekenboeg deed de ex-international in elk geval goed. „Ik was heel blij zo veel spelers te hebben. Als jongens nu, na drie dagen trainen, op dit gladde veld en vlak voor de reis naar Brazilië, een hele wedstrijd hadden moeten spelen, was dat slecht uitgekomen”, verduidelijkte De Boer. Nu kon hij tegen de Almeerders de eerste helft de beoogde basis minus Gregory van der Wiel (lichte liesklachten) het veld insturen en het tweede bedrijf de reserves. „Ik heb goede dingen gezien en zaken die veel beter moeten”, analyseerde hij.

De Boer gaf Almere City, waarmee Ajax een samenwerkingsverband heeft, een compliment. „De tegenstander speelde één-op-één en hield het lang vol. We hadden dat beter moeten oplossen en slimmer moeten uitspelen.” Beide helften vond hij een wereld van verschil. „Voor rust hadden we controle.” De honderden supporters op sportpark De Toekomst genoten vooral van de tweede keus. „Daarna was er enthousiasme, maar ook ongeduld en gaven we te veel weg”, bleef De Boer kritisch.

Debutant Ouasim Bouy, die net als Davy Klaassen, Ricardo van Rhijn en Ruben Ligeon vanavond ook in het vliegtuig stapt, kreeg een bijzondere vermelding. „Hij maakt een frisse indruk en doet het voetballend heel goed, op de training ook.” Uitblinker Lorenzo Ebecilio gaf hem de bevestiging dat na de winterstop alles weer mogelijk is. „Hij heeft een goed visitekaartje afgegeven en speelde gretig. Dat wil ik zien van mensen die met andere verwachtingen aan het seizoen begonnen dan een reserverol. Dit is goed voor de concurrentie.”

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41148
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Almere City 06-01-2011 - 14:30

Bericht door Marillion » za jan 07, 2012 10:26 am

Duke schreef:Geloof je dat echt?
Ja hoor. Ik zou niet weten waarom niet. Het zal niet makkelijk worden maar de achterstand is absoluut nog overbrugbaar en als de groep fit is hebben we gewoon één van de betere selecties in de Eredivisie. Ook al zijn er absoluut een aantal zwakke plekken aan te wijzen. Dat is echter bij de concurrentie ook het geval.

Als het even tegenzit beginnen supporters altijd te roepen om nieuwe spelers. Dat is leuk maar we moeten het wel kunnen betalen.
Nil volentibus arduum

GangstaRiB
Berichten: 16896
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Almere City 06-01-2011 - 14:30

Bericht door GangstaRiB » za jan 07, 2012 11:47 am

Rishi schreef:
GangstaRiB schreef:Lekker met z'n allen bashen op Blind, terwijl we ook een keer Frank de Boer mogen belichten.

De beste spelers zijn deze zomer gebleven en er zijn de gewenste versterkingen gehaald. Maar dit seizoen wordt er serieus slecht gevoetbald.... maar daar hoor ik dan weer zeer weinig over.
Je moet het wel willen lezen..
Je kan ook je kop in het zand steken.

Lionel
Berichten: 47608
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Almere City 06-01-2011 - 14:30

Bericht door Lionel » za jan 07, 2012 11:51 am

Ik kan alleen voor mezelf praten maar ik ben kritisch zat op Frank. En zo zijn er nog wel meer hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33717
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - Almere City 06-01-2011 - 14:30

Bericht door zeux » za jan 07, 2012 11:56 am

Rishi schreef:Ik kan alleen voor mezelf praten maar ik ben kritisch zat op Frank. En zo zijn er nog wel meer hoor.
Frank opereert toch rechtstreeks onder de hand van God? En heeft notabene een van de belangrijkste apostelen in de pikorde aan zijn zijde. Als die context er niet was geweest, nou dan had ik een aantal AT-ers inmiddels wel wat heftiger gehoord over Frank, gezien de manier waarop àlles dat verder fout gaat in de club aan Ten Have, Sturkenboom, Blind én - vooruitwerpend - Van Gaal wordt toegerekend.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48008
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - Almere City 06-01-2011 - 14:30

Bericht door peter » za jan 07, 2012 11:59 am

Onzin. Iedereen roept hier dat we Frank voor lange tijd de kans moeten geven en dat is terecht. Al die trainerwisselingen hebben ons niet gebracht. Neemt niet weg dat je wel kritisch mag zijn (en ook bent) op zijn wissels, trainingsaanpak, medische begeleiding, de vete rondom El Hamdaoui en deels ook het aankoopbeleid. Het is zeker geen hosanna, maar we zijn allemaal wat gematigder omdat hij de kans verdient (en ons kampioen heeft gemaakt). Vooral dat laatste geeft hem veel krediet en dat heeft natuurlijk (al wil jij dat heel graag) geen zier te maken met Cruijff.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Almere City 06-01-2011 - 14:30

Bericht door 999 » za jan 07, 2012 12:03 pm

Rishi schreef:Ik kan alleen voor mezelf praten maar ik ben kritisch zat op Frank. En zo zijn er nog wel meer hoor.
Punt is Rishi ( en dat bedoel ik meer in het algemeen ) dat je Blind Jr. van alles en nog wat in zijn schoenen kan en mag schuiven, maar dat deze jongen geen basisspeler is en zelfs al was ie dat je bij de Boer moet zijn indien hij niet voldoet.

Ik denk dat b.v. een Blind in het team van 95' gemakkelijker zich staande zou hebben gehouden dan in dit team waarin je bijna elke wedstrijd wel een handvol spelers door de mand ziet vallen.En dat zijn dan ook nog eens in veel gevallen degene waar je in principe in dit team op bouwt .. Niet een speler krijgt het voor elkaar om 2 wedstrijden achter elkaar een goede waardering te halen .. Mijn inziens zou men daar je pijlen ( en op de Boer ) moeten richten ..

Niet op een speler die ( tot nu toe ) voldoet als 3e reserve ..

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Almere City 06-01-2011 - 14:30

Bericht door 999 » za jan 07, 2012 12:06 pm

Peter schreef:Onzin. Iedereen roept hier dat we Frank voor lange tijd de kans moeten geven en dat is terecht. Al die trainerwisselingen hebben ons niet gebracht. Neemt niet weg dat je wel kritisch mag zijn (en ook bent) op zijn wissels, trainingsaanpak, medische begeleiding, de vete rondom El Hamdaoui en deels ook het aankoopbeleid. Het is zeker geen hosanna, maar we zijn allemaal wat gematigder omdat hij de kans verdient (en ons kampioen heeft gemaakt). Vooral dat laatste geeft hem veel krediet en dat heeft natuurlijk (al wil jij dat heel graag) geen zier te maken met Cruijff.
Tja, punt is dat we altijd vooruit willen kijken.Laat iemand zien of dat ie een grote speler gaat worden.Laat De Boer nu zien of dat ie een klasbak trainer in wording is .. Neuh, dat laat ie vooralsnog niet zien .. En dat de Boer heeft ons kampioen gemaakt is natuurlijk ook een tikke overdreven ..

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48008
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - Almere City 06-01-2011 - 14:30

Bericht door peter » za jan 07, 2012 12:08 pm

Dus de Boer moet weg?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Almere City 06-01-2011 - 14:30

Bericht door 999 » za jan 07, 2012 12:12 pm

Peter schreef:Dus de Boer moet weg?
Waar staat dat ?.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48008
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - Almere City 06-01-2011 - 14:30

Bericht door peter » za jan 07, 2012 12:14 pm

Nergens, maar ik maak je redeneerlijn af, want anders ben je het dus gewoon eens met mijn stukje. De Boer krijgt de kans, maar we moeten kritisch zijn.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Almere City 06-01-2011 - 14:30

Bericht door 999 » za jan 07, 2012 12:28 pm

Peter schreef:Nergens, maar ik maak je redeneerlijn af, want anders ben je het dus gewoon eens met mijn stukje. De Boer krijgt de kans, maar we moeten kritisch zijn.
Klopt.Alleen is het dan frappant dat het bijna steeds de Boer is die, wat die kritiek betreft, de dans ontspringt en men uitkomt bij een 3e keus reserve .. ( en die wordt opgesteld door de Boer ).Als Blind, of even welke speler dan ook niet voldoet, en ( mede gezien zijn status als 3e reserve ) duidelijk is dat ie niet meer in de picture zal komen moet dat de Boer ook duidelijk willen maken en afscheid van die jongen(s) nemen ..

Maar dat doet ie dus niet .. ( en we zulleen het maar niet hebben over de verkeerde wissels, tactieken enz van de Boer ) ..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - Almere City 06-01-2011 - 14:30

Bericht door Jöhnk » za jan 07, 2012 12:30 pm

Peter schreef:Vind dat Blind gewoon gelijk heeft, hoor. We gaan ons in de winterstop niet versterken, want dan moeten er eerst mensen weg. Er was in de zomer al amper geld en toen kwam die Rus met hangen en wurgen. Verder zet je Sulejmani niet op de bank en verdedigende middenvelders zijn schaars. Ajax kan daar gewoon niet de hoofdprijs betalen, want anders hadden we heus wel Elm ofzo gehaald. Nee, we moeten het er mee doen. We hebben met Boerrigter, Janssen, (Sigi) en Bulyikin vier versterkingen. Serero lijkt een misser te zijn, maar dan had de Boer maar wat beter moeten opletten.
Als er geen geld is dan houdt het natuurlijk op (al is er blijkbaar wel geld voor PR-bureau's, advocaten, jeugdcontracten, vakanties van interim directeurs). Maar de situatie is inmiddels wel zo dat Janssen officieel is mislukt op die positie en Enoh daar weer eerste keus is. Dus als je nu geen speler voor die positie koopt, dan moet dat in de zomer.

GangstaRiB
Berichten: 16896
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Almere City 06-01-2011 - 14:30

Bericht door GangstaRiB » za jan 07, 2012 12:36 pm

Jöhnk schreef:
Peter schreef:Vind dat Blind gewoon gelijk heeft, hoor. We gaan ons in de winterstop niet versterken, want dan moeten er eerst mensen weg. Er was in de zomer al amper geld en toen kwam die Rus met hangen en wurgen. Verder zet je Sulejmani niet op de bank en verdedigende middenvelders zijn schaars. Ajax kan daar gewoon niet de hoofdprijs betalen, want anders hadden we heus wel Elm ofzo gehaald. Nee, we moeten het er mee doen. We hebben met Boerrigter, Janssen, (Sigi) en Bulyikin vier versterkingen. Serero lijkt een misser te zijn, maar dan had de Boer maar wat beter moeten opletten.
Als er geen geld is dan houdt het natuurlijk op (al is er blijkbaar wel geld voor PR-bureau's, advocaten, jeugdcontracten, vakanties van interim directeurs). Maar de situatie is inmiddels wel zo dat Janssen officieel is mislukt op die positie en Enoh daar weer eerste keus is. Dus als je nu geen speler voor die positie koopt, dan moet dat in de zomer.
Ach ach... toch maar even die sneer plaatsen he.... PR bureau's (welke overigens?) en advocaten omdat Cruijff nota bene een rechtzaak begon.

Een aankoop in de winter is per definitie de hoofdprijs betalen. Laat De Boer het maar eens oplossen met het materiaal dat ie heeft. Zoals gezegd: de meeste spelers zijn gebleven en De Boer heeft z'n versterkingen aan het begin van dit seizoen mogen kopen. Ik wacht met smart op een ingespeeld elftal.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Ajax - Almere City 06-01-2011 - 14:30

Bericht door jabu » za jan 07, 2012 12:43 pm

Jöhnk schreef:Als er geen geld is dan houdt het natuurlijk op (al is er blijkbaar wel geld voor PR-bureau's, advocaten, jeugdcontracten, vakanties van interim directeurs.
Wat ben je de laatste tijd goedkoop aan het scoren. Jammer van iemand die met veel betere argumenten kan komen.

wimpey
Berichten: 52101
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Almere City 06-01-2011 - 14:30

Bericht door wimpey » za jan 07, 2012 1:54 pm

Peter schreef:Onzin. Iedereen roept hier dat we Frank voor lange tijd de kans moeten geven en dat is terecht. Al die trainerwisselingen hebben ons niet gebracht.
Zo is het. Hij geeft zelf ook aan de komende 10 jaar 'gewoon' trainer van Ajax te willen zijn. Hij gaat goed om met het gedonder binnen Ajax. Hij lijkt me de juiste persoonlijkheid om - juist nu - de trainer van Ajax-1 te zijn.
Neemt niet weg dat je wel kritisch mag zijn (en ook bent) op zijn wissels, trainingsaanpak, medische begeleiding, de vete rondom El Hamdaoui en deels ook het aankoopbeleid.
Ook mee eens. Prima vent, maar ik heb geen idee of hij een toptrainer is. Of wordt.
Het is zeker geen hosanna, maar we zijn allemaal wat gematigder omdat hij de kans verdient (en ons kampioen heeft gemaakt). Vooral dat laatste geeft hem veel krediet en dat heeft natuurlijk (al wil jij dat heel graag) geen zier te maken met Cruijff.
Hij bracht Ajax vorig seizoen weer wat terug bij waar Ajax ooit voor stond. Hij brengt een zekere vertrouwdheid met zich mee. Hopelijk kan hij binnenkort in een 'normale' organisatie en onder gezonde omstandigheden werken.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Almere City 06-01-2011 - 14:30

Bericht door LucaS » za jan 07, 2012 1:55 pm

Erg teleurstellend. Betaalt Ajax de vakantie van Sturkenboom of Blind? Dat is nieuw voor me.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - Almere City 06-01-2011 - 14:30

Bericht door Jöhnk » za jan 07, 2012 2:08 pm

Natuurlijk betalen ze die, of denk je dat Sturkenboom met onbetaald verlof is? De benoeming van Sturkenboom was blijkbaar zo urgent dat hij meteen op vakantie kon.

Elke cent kun je maar een keer uitgeven. Ik zie niet in wat er goedkoop is aan mijn argumenten.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Almere City 06-01-2011 - 14:30

Bericht door LucaS » za jan 07, 2012 2:09 pm

Ach so, dus mensen die met vakantie gaan horen hun salaris over die periode niet te krijgen. Dat is een heel nieuwe invalshoek voor me, werkgevers zullen blij met je zijn. Mooi ook dat Bergkamp en Jonk hun salaris laten stopzetten als ze eens met vakantie gaan.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - Almere City 06-01-2011 - 14:30

Bericht door Jöhnk » za jan 07, 2012 2:12 pm

LucaS schreef:Ach so, dus mensen die met vakantie gaan horen hun salaris over die periode niet te krijgen. Dat is een heel nieuwe invalshoek voor me, werkgevers zullen blij met je zijn.
Dat staat er niet hoor. Er staat dat het geld kost, en verder vind ik het een nutteloze investering.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Almere City 06-01-2011 - 14:30

Bericht door LucaS » za jan 07, 2012 2:49 pm

Vakantie van werknemers kost helemaal geen (extra) geld. Iedereen heeft vakantie met doorbetaling van zijn salaris. Een eigenaardige opmerking die 'vakantie op kosten van Ajax' opmerking van je. Daarmee insinureer je iets wat feitelijk helemaal niet aan de orde is.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Ajax - Almere City 06-01-2011 - 14:30

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za jan 07, 2012 3:01 pm

Begreep ik het goed, dan had hij die vakantie al geboekt voor hij bij Ajax aan de slag ging. Sturkenboom gaat dus tijdens de kerstvakantie... Op vakantie. Big deal, AT.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

wimpey
Berichten: 52101
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Almere City 06-01-2011 - 14:30

Bericht door wimpey » za jan 07, 2012 5:52 pm

D_skilled schreef:Dat gaat Ajax in de titelstrijd opbreken. Er moet in aanvallend opzicht wat bij. 15-20 goals zijn weggevallen door de blessure van Sigthorsson. De Jong maakt er niet zoveel.
Beetje voorbarig wat je stelt. Ajax zal vnl. aan de organisatie moeten werken en het aantal tegengoals moeten terugdringen. Wanneer je tegen NAC, Twente en Utrecht voor staat en uit die wedstrijden desondanks maar 2 punten peurt, zit er iets scheef.

Ook de instelling / concentratie is voor verbetering vatbaar. Zie psv-uit, na 2 minuten achter. Zie VVV-uit, 2-0 achter kort na rust.

Verder is het veldspel dit seizoen natuurlijk ver beneden de maat. Het is vooral te statisch. Werk aan de winkel dus voor FdB.

Maar scoren doet de ploeg toch wel. Opties heeft FdB voorin wel. Al zou iemand als EH natuurlijk gewoon welkom zijn. Jammer dat dat onmogelijk blijkt, want hij kan Ajax helpen. Met akties en goals tenminste. :blush.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Almere City 06-01-2011 - 14:30

Bericht door 999 » za jan 07, 2012 6:48 pm

EH mis ik geen minuut.Bijna elke aanval strandde in zinloos gepingel ..

Plaats reactie