RKC - Ajax 11-12-2011 om 14:30
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: RKC - Ajax 11-12-2011 om 14:30
Ebecilio-Lodeiro-Sulejmani
Eriksen-Anita-Enoh
Koppers-Vertonghen-Van Rhijn-vdWiel
Vermeer
Zo zou ik het invullen. Twee linkspoten in het centrum vind ik gevaarlijk. Vertonghen gewoon op zijn vaste stekkie en een jeugdspeler doorschuiven voor de andere centrale positie. Koppers als linksback, want Anita schuif je door naar het middenveld. Ebecilio is beter dan de alternatieven Ozbiliz en Aissati op die positie, dus dan moet je hem maar laten staan. Rest spreekt voor zich, want Bulykin is niet fit genoeg en ik vind het te vroeg om te starten met Klaassen.
Eriksen-Anita-Enoh
Koppers-Vertonghen-Van Rhijn-vdWiel
Vermeer
Zo zou ik het invullen. Twee linkspoten in het centrum vind ik gevaarlijk. Vertonghen gewoon op zijn vaste stekkie en een jeugdspeler doorschuiven voor de andere centrale positie. Koppers als linksback, want Anita schuif je door naar het middenveld. Ebecilio is beter dan de alternatieven Ozbiliz en Aissati op die positie, dus dan moet je hem maar laten staan. Rest spreekt voor zich, want Bulykin is niet fit genoeg en ik vind het te vroeg om te starten met Klaassen.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Waarom eigenlijk geen 3-4-3 tegen RKC?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Mee eens. Liefst zonder Van der Wiel spelen. Die heeft ook nog last van zijn lies, toch?
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Hoe zie je dat op het middenveld voor je? Met Koppers, Eriksen, Enoh en Anita?Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Waarom eigenlijk geen 3-4-3 tegen RKC?
Middenveld met Enoh, Eriksen, Klaassen en Janssen.
Of Anita op één van de middenveldpositie en Koppers, dan wel Vertonghen als linksback.
Of Anita op één van de middenveldpositie en Koppers, dan wel Vertonghen als linksback.
Janssen is ziek .. ( Maar dat stond niet op wikipedia ) ..Cruijff schreef:Middenveld met Enoh, Eriksen, Klaassen en Janssen.
Blij met de punten ...
Prima! Dan zeker met Klaassen in de basis spelen!
Ik neem aan dat Lodeiro de plek van Janssen inneemt.
Ik neem aan dat die in de spits staat. We'll see...Rishi schreef:Ik denk Klaassen.
Ik geef je op een briefje dat Ajax het moeilijk gaat krijgen vanmiddag. Teveel van onze spelers zitten rond het niveau van de spelers van RKC.
Dat ook, en de instelling zal weer te wensen overlaten. Iets waarop Ajax vaker dit seizoen tegen de lamp is gelopen. Ze overschatten zichzelf, met name Vertonghen.
Bovendien is Ajax zonder Janssen erg kwetsbaar voor pressie. Zie bijvoorbeeld de wedstrijd tegen NAC. Na de wissel Janssen<->Serero miste Ajax een afspeelpunt voor de verdediging. Janssen zakt daar indien nodig in om de verdedigers te helpen onder de druk uit te spelen. Zonder Janssen moet Eriksen die rol vervullen, maar het zit veel te veel in zijn aard opgesloten om de bal tussen de linies te willen ontvangen om zo'n rol structureel te vervullen. Hij mist daarvoor (vooralsnog) de discipline. Ook één van de belangrijke redenen waarom Janssen niet uit de verf kwam als verdedigende middenvelder. Als hij in de diepte bewoog om ruimte te creëren was er onvoldoende een alternatieve outlet voor de verdediging.
Daarom zou ik beginnen met zowel Anita als Enoh. Je mist dan penetratie (door het middenveld) en wat creativiteit, maar het voordeel is dat je de wedstrijd begint met voldoende outlets voor de verdediging. RKC zal proberen Ajax vroegtijdig onder druk te zetten vanaf het begin van de wedstrijd, zeker nu Janssen er niet bij is. Ga je dat tegen, dan dam je het gevaar voor tachtig procent in. Op het moment dat RKC van tactiek wisselt en terug gaat zakken, kun je altijd nog kiezen voor een extra man tussen de linies in plaats van extra controlerende middenvelder en meer overstappen op een aanvallende 4-1-4-1. Op dat moment is het namelijk véél moeilijker voor RKC om weer over te stappen op pressie.
Daarom zou ik beginnen met zowel Anita als Enoh. Je mist dan penetratie (door het middenveld) en wat creativiteit, maar het voordeel is dat je de wedstrijd begint met voldoende outlets voor de verdediging. RKC zal proberen Ajax vroegtijdig onder druk te zetten vanaf het begin van de wedstrijd, zeker nu Janssen er niet bij is. Ga je dat tegen, dan dam je het gevaar voor tachtig procent in. Op het moment dat RKC van tactiek wisselt en terug gaat zakken, kun je altijd nog kiezen voor een extra man tussen de linies in plaats van extra controlerende middenvelder en meer overstappen op een aanvallende 4-1-4-1. Op dat moment is het namelijk véél moeilijker voor RKC om weer over te stappen op pressie.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Nooit van z'n leven dat Frank met Enoh en Anita gaat spelen voor de verdediging.
Enoh Eriksen en Klaassen.
Enoh Eriksen en Klaassen.
IK GELOOF!!!!!!
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Voor wie is Luuk vandaag eigenlijk?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Bij deze wedstrijd tenminste geen commentaar van Leo Driessen want die is in Venlo een strak ingeschoten penalty aan het bejubelen.
Aisatti vervangt waarschijnlijk Janssen volgens Jan Joost van Gangelen.
EDIT: Davy Klaassen speelt op het middenveld. Aissati als linksbuiten. Lodeiro gewoon spits.
EDIT: Davy Klaassen speelt op het middenveld. Aissati als linksbuiten. Lodeiro gewoon spits.
Top top top! Van zowel Aisatti als Klaassen verwacht ik vandaag veel!
Opstelling is idd Vermeer; Van der Wiel, Vertonghen, Blind, Anita; Eriksen, Enoh, Klaassen; Sulejmani, Lodeiro, Aissati volgens de Facebook van AFC Ajax.
Opstelling is idd Vermeer; Van der Wiel, Vertonghen, Blind, Anita; Eriksen, Enoh, Klaassen; Sulejmani, Lodeiro, Aissati volgens de Facebook van AFC Ajax.
-
Nou ja... Assati zal hopelijk wel het niveau van deze wedstrijd aankunnen. Wanneer komen er eens een paar geblesseerden terug?!?!
Whitey on the moon.
Ja of wanneer voegen we eens spelers aan de selectie toe wiens fitheid een gegeven is. Doe in de winterstop toch maar Toornstra en Dost. Aisatti gaat zich vandaag bewijzen denk en hoop ik, hij zal nog fris zijn, niet zo'n last van CL naweeën en wat willen bewijzen. Gezien de spoeling voorin en op ons middenveld is dit moment de kans voor hem om zich alsnog in de basis te spelen.
Vederlicht elftal, zowel fysiek als kwalitatief.Cruijff schreef: Opstelling is idd Vermeer; Van der Wiel, Vertonghen, Blind, Anita; Eriksen, Enoh, Klaassen; Sulejmani, Lodeiro, Aissati volgens de Facebook van AFC Ajax.
Ik zou het wel weten als trainer van RKC.
Gewoon? Ik hoop dat De Boer in ieder geval van de situatie gebruik maakt om Lodeiro op het middenveld te laten spelen als Bulykin erin komt, en niet zo dom wisselt als woensdag.CdE schreef:Aisatti vervangt waarschijnlijk Janssen volgens Jan Joost van Gangelen.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Gewoon omdat hij daar de laatste weken staat en er een hoop mensen waren die hem vanmiddag op het middenveld verwachtten.Le T. schreef:Gewoon? Ik hoop dat De Boer in ieder geval van de situatie gebruik maakt om Lodeiro op het middenveld te laten spelen als Bulykin erin komt, en niet zo dom wisselt als woensdag.CdE schreef:Aisatti vervangt waarschijnlijk Janssen volgens Jan Joost van Gangelen.
Ik denk overigens dat er tijdens de wedstrijd veelvuldig geswitcht zal worden tussen Lodeiro en Klaassen.
Veredeld Jong Ajax. Ik zie RKC wel stunten.wimpey schreef:Vederlicht elftal, zowel fysiek als kwalitatief.Cruijff schreef: Opstelling is idd Vermeer; Van der Wiel, Vertonghen, Blind, Anita; Eriksen, Enoh, Klaassen; Sulejmani, Lodeiro, Aissati volgens de Facebook van AFC Ajax.
Ik zou het wel weten als trainer van RKC.
Je hebt een blinde vlek v.w.b. Lodeiro. Zoals anderen een blinde vlek voor de Blind(e) hebben.Le T. schreef: Gewoon? Ik hoop dat De Boer in ieder geval van de situatie gebruik maakt om Lodeiro op het middenveld te laten spelen als Bulykin erin komt, en niet zo dom wisselt als woensdag.