Oefenprogramma 2013-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Rutger

Re: Oefenprogramma 2013-2014

Bericht door Rutger » do jul 18, 2013 9:18 pm

Hieruit maak ik op dat de Boer verwacht dat Alderweireld alsnog vertrekt en dat Veltman na hem eerste keus zal zijn.

wimpey

Bericht door wimpey » do jul 18, 2013 9:23 pm

Ajaciedjuh schreef:Vermeer dus eerste keeper.
Daar had ik bij Unibet sowieso wel een fiks bedrag op willen zetten. Vermeer is de betere keeper.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do jul 18, 2013 9:42 pm

FdB maakt morgen bekend wie eerste keeper wordt, zegt dat hij tegen Werder met zijn basiself wil starten, wat moet hij dan morgen nog bekend maken?

Wie de beste van de twee is? Vermeer keept altijd, die zal hij de beste vinden; Cillessen zal toch niet weer een jaar op de bank gaan zitten? Uitlenen aan een Roda is voor hem de oplossing? Had hij net zo goed nog een jaar bij NEC kunnen blijven en daarna misschien getransfereerd kunnen worden. Ben benieuwd hoe dit afloopt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jul 18, 2013 9:45 pm

Bankzitten is vervelend, maar financiëel zal hij er wel bij varen. Cillessen zit nog op een "Danny Blind contract".

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do jul 18, 2013 9:56 pm

Jöhnk schreef:Bankzitten is vervelend, maar financiëel zal hij er wel bij varen. Cillessen zit nog op een "Danny Blind contract".
Contracten ken ik niet, Cillessen is gehaald toen FdB trainer was, nog niet zo lang geleden.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 18, 2013 11:03 pm

Er is simpelweg geen enkele reden om Vermeer te passeren. Die jongen heeft zich geweldig ontwikkelt. Hij was al sterk op de lijn en bij één tegen één maar hij is ook rustiger geworden. Ik denk tot verrassing van Ajax want op het moment dat Cillessen kwam was het ongetwijfeld de bedoeling dat hij eerste keeper zou worden.

Voor Cillessen zou het wel beter zijn als hij gaat spelen. Die paar bekerpotjes zijn wel erg mager. Ik zou verhuur een prima optie vinden. Wellicht vertrekt Vermeer na dit seizoen wel en dan is het handig als je Cillessen weer beschikbaar hebt.
Nil volentibus arduum

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do jul 18, 2013 11:27 pm

Cillessen wacht al een tijdje op een vertrek van Vermeer, maar ik nog nooit gelezen (wie wel?) dat een club serieuze belangstelling had voor Vermeer, zelfs zijn zaakwaarnemer stuurt dergelijke berichten niet de wereld in?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do jul 18, 2013 11:56 pm

Sowieso gaan we, mocht een tijdelijk verblijf van Cillessen bij Roda JC de compromis worden, hem niet binnen nu en 3 weken verhuren. We spelen notabene de eerste competitiewedstrijd van het seizoen tegen Roda. Eventueel uitblinken voor die Limburgers doet Jasper maar lekker tijdens Roda-PSV en Feyenoord-Roda!

Als de zaakwaarnemer van Vermeer actief de boer op gaat dan vindt hij heus wel een behoorlijke club voor hem. Het is echter een zegen dat Vermeer bij Ajax wil blijven. Persoonlijk word ik erg blij van onderstaande quotes.
Vermeer heeft het idee dat Ajax makkelijker de laatste stap op het Europese toneel kan zetten als meer spelers ervoor kiezen de club langer trouw te blijven. Hij wijst op de fraaie prestaties van Ajax in de Champions League uit tegen Dortmund („tot de laatste minuut waren we in de race”) en vooral tegen het steenrijke Manchester City. „Nu hangt het er helemaal vanaf wie er gaat en wie er blijft. Worden Siem (de Jong), Toby (Alderweireld) en Christian (Eriksen) verkocht? Wat daar achter klaar staat, is ook al weer goed, maar heeft opnieuw tijd nodig om te rijpen. Dit Ajax zou op een nog hoger plan komen als er meer spelers bijtekenen.”

De in de jeugd al vroeg ontdekte doelman staat langzamerhand symbool voor de cultuur van Ajax. Zoals Vermeer zouden er meer moeten zijn. De directie kan een signaal afgeven in de richting van de spelersgroep door met Vermeer om de tafel te gaan.

Het argument dat hij zonder een buitenlandse competitie zelf niet kan doorgroeien, wuift Vermeer snel opzij. Juist door de trainingen met Frans Hoek bij Oranje en de vele internationale wedstrijden die hij nu aaneenrijgt, heeft hij alle prikkels die hij nodig heeft. „Bij Ajax werk ik al met een perfectionist, want dat is Carlo l’Ami als keeperscoach. Bij Oranje zit Frans Hoek op dezelfde lijn, maar komt hij met andere details. Wat ik zoek, is een hoog internationaal niveau en dat haal ik met beide trainers.”

In Jakarta is zijn naam bij iedere taxichauffeur bekend. Het voordeel van spelen in de Champions League en schitteren tegen Manchester City, dat als Premier Leagueclub al zijn wedstrijden in Indonesië laat uitzenden. „Het gaat niet om bekendheid, het gaat om de warmte en de steun die je van fans voelt. Het mooiste wat ik meemaakte, was de aanhang van Ajax die in mijn tijd als huurling bij Willem II voor mij ging zingen in Tilburg.”

Dat allerlaatste zegt veel over het karakter van Kenneth Vermeer, dat hij eigenlijk aan geeft dat het mooi zou zijn als er nog meer spelers bijtekenen is ook prachtig. Ajax doet op dit moment al niet onder voor Everton, Liverpool, Manchester City of Arsenal. Zelfs niet terwijl die clubs diverse spelers in de selectie hebben die ruim 5 maal zoveel salaris uitbetaald krijgen als onze best betaalde speler van de selectie en elke zomer- en- winterstop flink blijven shoppen. Wanneer Ajax de ploeg wat langer bij elkaar weet te houden gaan we over een aantal jaren écht meedoen!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr jul 19, 2013 7:15 am

Marillion schreef:Er is simpelweg geen enkele reden om Vermeer te passeren. Die jongen heeft zich geweldig ontwikkelt. Hij was al sterk op de lijn en bij één tegen één maar hij is ook rustiger geworden. Ik denk tot verrassing van Ajax want op het moment dat Cillessen kwam was het ongetwijfeld de bedoeling dat hij eerste keeper zou worden.

Voor Cillessen zou het wel beter zijn als hij gaat spelen. Die paar bekerpotjes zijn wel erg mager. Ik zou verhuur een prima optie vinden. Wellicht vertrekt Vermeer na dit seizoen wel en dan is het handig als je Cillessen weer beschikbaar hebt.
Rustiger is hij niet geworden en langer ook niet, elke hoge bal is het alarmfase 4, tis niet meer dan een lijnkeep!
YNWA

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr jul 19, 2013 7:21 am

Ajax doet op dit moment al niet onder voor Everton, Liverpool, Manchester City of Arsenal. Zelfs niet terwijl die clubs diverse spelers in de selectie hebben die ruim 5 maal zoveel salaris uitbetaald krijgen als onze best betaalde speler van de selectie en elke zomer- en- winterstop flink blijven shoppen. Wanneer Ajax de ploeg wat langer bij elkaar weet te houden gaan we over een aantal jaren écht meedoen!
Nog vaker het "Ajax-kerkblad" lezen, je bent er bijna. Arsenal, Manchester City en Everton, dat is niet echt het niveau waarnaar Ajax streeft. Nee, Barcelona, nog een paar jaar en we zijn van dat niveau (Zou wel grappig zijn als Barcelona instort en EL moet spelen)

De ploeg bij elkaar houden? Het is 2013!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jul 19, 2013 10:37 am

Ajax - Osasuna niet, Werder Bremen - Ajax wel op tv

Ajax speelt vrijdag opnieuw twee oefenwedstrijden en wederom wordt een van de twee duels live uitgezonden op televisie. Ajax - Osasuna wordt moeilijker te volgen, maar tijdens Werder Bremen - Ajax kunt u gewoon bankhangen.

In de wedstrijd tegen de Duitsers moet het raamwerk van Ajax duidelijk worden. Frank de Boer werkt toe naar de start van het seizoen en heeft inmiddels een eerste schifting gemaakt. De spelers die in Meppen tegen Werder in actie komen, maken grote kans op een basisplaats.

De groep die naar Emmen reist voor de ontmoeting met Osasuna heeft De Boer nog niet weten te overtuigen. Of niet van de eigen kwaliteiten, of niet om een huidige basisklant aan de kant te zetten. Slecht nieuws is er voor Toby Alderweireld. De Belg staat voor beide wedstrijden als wissel op de lijst.

Het duel tussen Ajax en Osasuna begint om 14.30 uur, maar wordt niet uitgezonden door Fox. Er draaien wel camera's van Ajax Exclusive TV, maar het volgen van De Graafschap - Ajax draaide uit op een teleurstelling, zo vernamen we. Hopelijk gaat het dit keer beter en komen de flitsen alsnog bij u binnen gestreamd.

Het volgen van Werder Bremen - Ajax wordt waarschijnlijk eenvoudiger. Fox rijdt naar de MEP Arena voor deze oefenwedstrijd en brengt alles in beeld. Deze wedstrijd begint om 20.15 uur. Zo kunnen we mooi in de gaten houden of de technische staf deze voorbereiding een beetje goed werk heeft geleverd.
www.ajaxlife.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 19, 2013 1:23 pm

Verrassend, ajaxtv ligt er weer uit. :1evil.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Thom

Bericht door Thom » vr jul 19, 2013 1:24 pm

Mensen waar vind ik Fox TV?!
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jul 19, 2013 1:33 pm

Het vroegere eredivisie live toch?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr jul 19, 2013 1:33 pm

Ja, alleen die zenden dus alleen de wedstrijd tegen Werder Bremen uit en niet die tegen Osasuna... Jammer, want vanavond kan ik niet kijken...

Thom

Bericht door Thom » vr jul 19, 2013 1:38 pm

Oh internet.... :blush.gif: aha!
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 19, 2013 1:40 pm

:blub.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 19, 2013 1:40 pm

Klaassen :smile-ajax.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr jul 19, 2013 1:41 pm

Ajax scoort 1-0...? Ajaciedjuh heb jij misschien een livestream voor Ajax-Osasuna?

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 19, 2013 1:42 pm

Cruijff schreef:Ajax scoort 1-0...? Ajaciedjuh heb jij misschien een livestream voor Ajax-Osasuna?
Op Ajaxtv. Boilesen zeer sterk tot nu toe. :biggthumpup.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 19, 2013 1:43 pm

Goede pass Schöne, knappe afronding Klaassen.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 19, 2013 1:45 pm

De backs bevallen me wel, ook Ligeon sterk.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr jul 19, 2013 1:48 pm

Ligeon heeft sowieso potentieel. Frank de Boer doet meestal niet aan het uitdelen van mentale tikkies, laat staan aan het 'licht vernederen' van selectiespelers maar ik zou het komend seizoen terecht vinden om Ligeon een paar keer op te stellen tegen FC Utrecht en NAC en Van Rhijn dan tegen Sparta en Excelsior. Even kijken of Ricardo in de Jupiler League net zoveel moeite met de buitenspelers heeft als vaak in de Eredivisie. Ik vermoed om heel eerlijk te zijn van wel.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jul 19, 2013 1:52 pm

Boilesen voetbalt zó makkelijk.

Even geduld aub.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 19, 2013 1:54 pm

En nog even geduld.

Plaats reactie