Ajax - Feyenoord 19-01-2011
Moderator: mods
-
Re: Ajax - Feyenoord 19-01-2011
Tam sfeertje in de Arena, tam sfeertje op het veld. Feyenoord niet bij machte, Ajax overheerste alleen we missen een targetman.
Ebecilio was aardig vandaag, maar wist zich weinig raad met de omstandigheid dat we niet echt een spits hebben lopen die oorlog in de 16 maakt. Hij was vaak Swerts de baas, maar moest vervolgens inhouden omdat er niemand voorin liep.
Overigens, als Suarez had meegedaan was het wél een historische uitslag geworden... want Fayenoord was rijp voor de sloop. Volgens mij hebben we 15 open kansen gehad.
Ebecilio was aardig vandaag, maar wist zich weinig raad met de omstandigheid dat we niet echt een spits hebben lopen die oorlog in de 16 maakt. Hij was vaak Swerts de baas, maar moest vervolgens inhouden omdat er niemand voorin liep.
Overigens, als Suarez had meegedaan was het wél een historische uitslag geworden... want Fayenoord was rijp voor de sloop. Volgens mij hebben we 15 open kansen gehad.
Whitey on the moon.
Inderdaad, in- en intriest. Vergeleken daarmee hebben wij een luxeprobleem dat Ajax in de 2e helft vaak nogal rommelig en slordig speelde.Kowalczyk schreef:Christus hé... Dat Feyenoord is echt slecht zeg.
Nou zette Ajax wel voortdurend goed en kollektief druk op man en bal in de eerste helft. Niet gemakkelijk voor een tegenstander om dat te verhapstukken. Maar bij F. was het onder die druk wel heel erg bar en boos. 2, hooguit 3 passes en ze waren de bal al weer kwijt. En zelfs als ze eens wat de ruimte krijgen, brouwden ze er vrijwel helemaal niks van. Onthutsend inderdaad. Voetske zei het al: niveautje De Graafschap.
Het enige spannende was eigenlijk of Ajax die 1-0 er ondanks een enorm overwicht wel in zou kleunen. En daarna de 2-0, zodat er voldoende marge was tegen ongelukjes. Je zal het toch niet beleven dat je tegen zo'n drama-ploeg punten verliest door een laag scorend vermogen.
Laatst gewijzigd door Zuidema op do jan 20, 2011 11:24 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Halverwege de tweede helft was er een counter van Feyenoord en men kwam er aardig uit. Castaignos liep helemaal vrij in het centrum en Simon stoomde op vanaf links. Hij passt de bal....naar Stekelenburg. Het zag eruit als een sportieve actie, een terugspeelbal. Vond ik zo'n beetje het meest kolderieke moment, want er lag toen echt veel ruimte, hoor.Benji schreef:Wat was die Simon slecht
Verder vind ik dit duel niet echt een graadmeter, want Feyenoord was echt bar en boos. We combineerden makkelijk, maar in een te laag tempo en we hadden een paar verdomd mooie aanvallen. Nu nog scoren en achterin wat minder ruimte weggeven. Oh ja en ook wat beter omgaan met de kansen. Zo'n bal van Vertonghen bij een 5 vs. 3 kan echt niet.
Inderdaad. Mooi natuurlijk als ie erin gaat, maar hier lagen mogelijkheden zat om de boel uit te spelen. Gek eigenlijk, Vertonghen lijkt mij nou juist eentje die niet gauw voor eigen succes gaat. Dat hij in die situatie hiervoor kiest.Peter schreef: Zo'n bal van Vertonghen bij een 5 vs. 3 kan echt niet.
Veelzeggend commentaar in het AD vanochtend: bij Feyenoord viel Van Beukering in de slotfase in, bij Ajax Lukoki. 

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Ik hou van hem!Thijs schreef:Hahaha, die had ik niet eens meegekregen. Wat een koning.
IK GELOOF!!!!!!
- SylvievdVaart
Ja dat doet pijn!
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
Die reactie's ook. Kluivert en Tan zitten te lachen, en Gio kijkt Kluivert echt zo aan van "Damn...".
Op naar de vierde ster!
- Daily Blind
Ok mensen zet je lachspieren even aan!!
http://www.youtube.com/watch?v=LnAOKRd3aWQ
Wat is die gast dom!
http://www.youtube.com/watch?v=LnAOKRd3aWQ
Wat is die gast dom!
- SylvievdVaart
'Ajax was gewoon iets beter'.
Oh my God!
Oh my God!

so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy
- Daily Blind
Hahaha.. ik vond de eerste zin nog beter:
Zuur.. Ajax was de betere ploeg dat was duidelijk..Dat je dan nog met 2-0 verliest is zonde..

Zuur.. Ajax was de betere ploeg dat was duidelijk..Dat je dan nog met 2-0 verliest is zonde..

Hij gaat redelijk vaak voor eigen succes vind ik. Hij neemt zo'n 60 vrije trappen per seizoen waarvan er misschien 2 ingaan.Zuidema schreef:Inderdaad. Mooi natuurlijk als ie erin gaat, maar hier lagen mogelijkheden zat om de boel uit te spelen. Gek eigenlijk, Vertonghen lijkt mij nou juist eentje die niet gauw voor eigen succes gaat. Dat hij in die situatie hiervoor kiest.Peter schreef: Zo'n bal van Vertonghen bij een 5 vs. 3 kan echt niet.
En nu maar hopen dat de spelers ook in de gaten hebben dat deze wedstrijd een veredelt trainingspotje was tegen een tegenstander van het nivo 2e klasse knvb ..
Blij met de punten ...
Weet iemand een goeie site waar ik snel na de wedstrijd samenvattingen kan bekijken?
- Ajaciedjuh
http://www.eredivisie.nl/video/autoplay ... noord.htmlWP_LeGeNd schreef:Weet iemand een goeie site waar ik snel na de wedstrijd samenvattingen kan bekijken?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Die mag ik helaas niet in Australie bekijken ben ik bang...
Op Youtube kan je vaak ook de samenvattingen vinden.
60 per seizoen? Is dat niet een "tikkie" te hoog gesteld? Kan me natuurlijk vergissen, maar volgens mij komt Vertonghen pas als vrije trappennemer in beeld na Suarez, Urby, Zeeuw en Sul. Zeker bij een directe vrije trap. En hij zal sowieso bij een vrije trap eerder in de 16 te vinden zijn, als onderdeel van de luchtmacht.Jöhnk schreef:Hij gaat redelijk vaak voor eigen succes vind ik. Hij neemt zo'n 60 vrije trappen per seizoen waarvan er misschien 2 ingaan.Zuidema schreef:Inderdaad. Mooi natuurlijk als ie erin gaat, maar hier lagen mogelijkheden zat om de boel uit te spelen. Gek eigenlijk, Vertonghen lijkt mij nou juist eentje die niet gauw voor eigen succes gaat. Dat hij in die situatie hiervoor kiest.Peter schreef: Zo'n bal van Vertonghen bij een 5 vs. 3 kan echt niet.
- Ajaciedjuh
Ajax.tv is nu ook een samenvatting, maar ik weet niet of je een betaalde account hebt (en of die in het buitenland te zien is).WP_LeGeNd schreef:Die mag ik helaas niet in Australie bekijken ben ik bang...
http://www.ajax.nl/Ajax-TV/Klassieker-w ... Ajax-1.htm
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Gisteren toch zeker tweemaal mogen knallen op aangeven van iemand. Tweemaal dik naast.Zuidema schreef:[
60 per seizoen? Is dat niet een "tikkie" te hoog gesteld? Kan me natuurlijk vergissen, maar volgens mij komt Vertonghen pas als vrije trappennemer in beeld na Suarez, Urby, Zeeuw en Sul. Zeker bij een directe vrije trap. En hij zal sowieso bij een vrije trap eerder in de 16 te vinden zijn, als onderdeel van de luchtmacht.
Volgens mij heeft hij er ooit 1 vrije trap ingeschoten en dat was van dichterbij dan gisteren.
Die knallen van 30 meter hebben totaal geen zin.
Wat was Feyenoord onwaarschijnlijk slecht zeg. En wat was Ajax tam. Zo'n Vertonghen die op een gegeven moment de kans krijgt om drie Ajacieden met de bal op Mulder af te laten lopen en dan zelf schiet. Van 40 meter.
Daarom zal PSV dus wel weer kampioen worden.
- Jinne
- Site Admin
Minimaal twee. Vitesse dit seizoen en eerder een keer tegen Willem II na een blunder van Aerts.Arthur schreef:Volgens mij heeft hij er ooit 1 vrije trap ingeschoten en dat was van dichterbij dan gisteren.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
PSV stelt geen fluit voor. Het is moeilijk om 90 minuten lang voluit te gaan tegen amateurs. Ik denk dat het tegen Utrecht minder tam zal zijn.Jeroennaarbeneden schreef:Wat was Feyenoord onwaarschijnlijk slecht zeg. En wat was Ajax tam. Zo'n Vertonghen die op een gegeven moment de kans krijgt om drie Ajacieden met de bal op Mulder af te laten lopen en dan zelf schiet. Van 40 meter.
15 mei 2011.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
En uit eentje kreeg Suarez de kluts en scoorde de 1-0 tegen Dinamo Kiev. (Toch?)Jinne schreef:Minimaal twee. Vitesse dit seizoen en eerder een keer tegen Willem II na een blunder van Aerts.Arthur schreef:Volgens mij heeft hij er ooit 1 vrije trap ingeschoten en dat was van dichterbij dan gisteren.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!