Amsterdam Tournament
Moderator: mods
Re: Amsterdam Tournament
Zou FC Groningen een poging gaan wagen om Lindgren terug te halen?
15 mei 2011.
mwah... de tegenstander scoorde vandaag maar 2 doelpunten.. ik vond de verdediging iets meer solide dan vrijdag.
Steef? :)jamie schreef:Kan die scouting niet ergens in zuid amerika of oost europa een paar goede verdedigers vinden? Zo moeilijk kan het toch niet zijn.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Dat kunnen ze nooit betalen joh... Ajax gaat de directe concurrentie toch niet sterker maken? :)Laudrup schreef:Zou FC Groningen een poging gaan wagen om Lindgren terug te halen?
Hebben we nog mazzel dat jongens zoals Ronaldo, Romario en RvN niet meer in de Eredivisie spelen anders zou deze verdediging helemaal uit elkaar vallen.WP_LeGeNd schreef:mwah... de tegenstander scoorde vandaag maar 2 doelpunten.. ik vond de verdediging iets meer solide dan vrijdag.
- SylvievdVaart
Dat viel nogal tegen, deze wedstrijd. Gelukkig was er wijn in huis. Altijd fijn.

so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy
banjavi schreef:Dat kunnen ze nooit betalen joh... Ajax gaat de directe concurrentie toch niet sterker maken? :)Laudrup schreef:Zou FC Groningen een poging gaan wagen om Lindgren terug te halen?
Van mij mag hij en dan hoop ik dat hij er een paar maakt aankomende zondag. Ik ben woedend dat hij niet eens een kans heeft gekregen. Nee hoor, Jol ziet liever Sno of Anita.
15 mei 2011.
-
Donald: positief.
De rest was matig. Suarez was op, die had z'n kruit verschoten tegen Madrid.
Silva --> opzouten.
Anita --> matig
Verthongen --> viel me wéér niet mee.
Vermeer --> tsja tsja tsja.....
Ach.. zo slecht was het niet. Maar er is nog veel werk te verzetten voor Jol. Verdedigend klopt het voor geen meter. Voorin en op het midden voorzie ik niet al teveel problemen.
De rest was matig. Suarez was op, die had z'n kruit verschoten tegen Madrid.
Silva --> opzouten.
Anita --> matig
Verthongen --> viel me wéér niet mee.
Vermeer --> tsja tsja tsja.....
Ach.. zo slecht was het niet. Maar er is nog veel werk te verzetten voor Jol. Verdedigend klopt het voor geen meter. Voorin en op het midden voorzie ik niet al teveel problemen.
Whitey on the moon.
Zegelaar viel ook in positieve zin op
Waarom creeren ze dan zo weinig? Ik vond Donald de tweede helft aardig spelen, maar de eerste vond ik het helemaal niet zo goed als hier wordt beweerd. Die aannames in twee en soms drie pogingen alleen al. Het is dat hij vaak de ruimte en de tijd had.GangstaRiB schreef:Donald: positief.
Rommedahl was met afstand de slechtste. Snel gevolgd door Silva. Anita viel me de eerste helft nog mee, maar de tweede... Oei.
-
Rommedahl slecht??????T82 schreef:Waarom creeren ze dan zo weinig? Ik vond Donald de tweede helft aardig spelen, maar de eerste vond ik het helemaal niet zo goed als hier wordt beweerd. Die aannames in twee en soms drie pogingen alleen al. Het is dat hij vaak de ruimte en de tijd had.GangstaRiB schreef:Donald: positief.
Rommedahl was met afstand de slechtste. Snel gevolgd door Silva. Anita viel me de eerste helft nog mee, maar de tweede... Oei.
We creeëren te weinig omdat we gewoon tegen een goede ploeg staan te voetballen. Ajax moet groeien. Wat ik zeg, voorin en op het middenveld zit het echt niet slecht. Achterin is gewoon té slecht en daar moet Jol al de brandweer iets op verzinnen.
Whitey on the moon.
Wat anders?GangstaRiB schreef: Rommedahl slecht??????
Silva was met afstand de slechtste. Vermeer was een goede tweede, die jongen is totaal niet geschikt voor het topvoetbal, ik snap wel waarom hij het niet bij WillemII heeft gered!T82 schreef: Rommedahl was met afstand de slechtste. Snel gevolgd door Silva. Anita viel me de eerste helft nog mee, maar de tweede... Oei.
-
Nou ik vond em verrassend gevaarlijk. Als je 4-3-3 speelt met veel ruimte op de flanken, is hij waardevol. Hij ziet goed wanneer hij diep moet gaan en wanneer hij zich aan moet bieden voor een bal in de voeten.T82 schreef:Wat anders?GangstaRiB schreef: Rommedahl slecht??????
Rommedahl viel me in het geheel niet tegen.
Whitey on the moon.
Het zou wel handig zijn als hij ook wist hoe hij de bal bij een medespeler moet krijgen.
Bij studio voetbal gebruiken ze ze ook nog steeds hoor.. :-)leon schreef:paddo's zijn toch verboden?banjavi schreef:Een vriend van me vine dat het niet aan de verdediging, maar aan het middenveld ligt...
En hij weet er altijd alles van... zegttie
(nee, het is geen Vedette-10)
Het valt dus best mee met die verdediging.. :-)
Zoals ik al zei... laat Rommedahl maar lekker daar...T82 schreef:Het zou wel handig zijn als hij ook wist hoe hij de bal bij een medespeler moet krijgen.
Willen jullie Saidi ook nog hebben? Precies hetzelfde geval... Komt een mannetje voorbij en weet er vervolgens geen flikker mee te doen.
- Giacomo Puccini
Ik mag hopen dat Jol genoeg gezien heeft van enkele spelers:
- Kennedy: verkopen
- Anita: verkopen, draaaaaaama!
- Silva: alleen bij blessure van Van der Wiel komt hij (helaas) weer in beeld
- Sno: verkopen/verhuren
- Vermeer: alleen bij blessure van Stekelenburg komt hij (helaas) weer in beeld
De Jong en Lindgren hebben niet eens een kans gekregen, mogelijk dat dit betekent dat er voor hen ook geen toekomst bij Ajax is.
Van der Wiel en Zeegelaar vielen lekker in en Rommedahl was vanaf het begin goed op dreef. Helaas heeft het geen enkele zin om met vleugelspelers te voetballen die ook nog eens klein zijn als we geen grote spits kopen die bij de palen opduikt. Om moedeloos van te worden, ik roep het al sinds de winterstop! En dat terwijl we goede buitenspelers hebben met prima backups. Er zal wel geen geld voor zijn, betekent dat Cvitanich en Suarez voorin een duo gaan vormen. Best aardig koppel trouwens. Links op het middenveld prefereer ik dan Sulejmani boven Emanuelson.
- Kennedy: verkopen
- Anita: verkopen, draaaaaaama!
- Silva: alleen bij blessure van Van der Wiel komt hij (helaas) weer in beeld
- Sno: verkopen/verhuren
- Vermeer: alleen bij blessure van Stekelenburg komt hij (helaas) weer in beeld
De Jong en Lindgren hebben niet eens een kans gekregen, mogelijk dat dit betekent dat er voor hen ook geen toekomst bij Ajax is.
Van der Wiel en Zeegelaar vielen lekker in en Rommedahl was vanaf het begin goed op dreef. Helaas heeft het geen enkele zin om met vleugelspelers te voetballen die ook nog eens klein zijn als we geen grote spits kopen die bij de palen opduikt. Om moedeloos van te worden, ik roep het al sinds de winterstop! En dat terwijl we goede buitenspelers hebben met prima backups. Er zal wel geen geld voor zijn, betekent dat Cvitanich en Suarez voorin een duo gaan vormen. Best aardig koppel trouwens. Links op het middenveld prefereer ik dan Sulejmani boven Emanuelson.
Ajax!
Heeft er nog iemand vertrouwen in jongens?
Wat mij het meeste opvalt aan de Ajax-selectie is dat je er eigenlijk geen kant mee op kan qua spelsysteem.
4-3-3 is praktisch onmogelijk onmogelijk doordat Sulejmani geen echte linksbuiten is (geen snelheid eerste meters), Suarez geen echte centrumspits (heeft ruimte nodig, staat te geisoleerd) en een rechtsbuiten van niveau hebben we al helemaal niet.
4-4-2 in een ruit is ideaal voor Suarez en Cvitanich met Aissati er achter. Het is echter ook een moeilijk systeem doordat je de backs van de tegenstander vrij laat. Als die mee gaan doen in de opbouw komt Ajax in de problemen. Dat zagen we tegen Atletico. Urby wist zich totaal geen raad op zijn positie en 1 verkeerde pass en het halve elftal stond op het verkeerde been. Ook in de omschakeling werd Ajax vaak verrast.
4-4-1-1. Het AZ-systeem. Eigenlijk het enige systeem waarin je de kwaliteiten van Sulejmani het best benut. Op de Hamdaoui positie zeg maar. Alleen missen we daar weer de middenvelders met diepgang voor aan de zijkanten. We hebben geen Martens of Pranjic in de selectie. En ook een type Beerens die op snelheid kan passeren missen we in de selectie.
Conclusie: zowel met 4-4-2 in een ruit als ook in 4-3-3 met een 10, geven we veels te veel ruimte weg. Ajax moet veel compacter spelen. Gezien onze zwakke achterhoede stel ik voor dat Jol er een 3-5-2 systeem tegen aan gooit voordat we na een paar duels al op een kansloze achterstand staan.
----------Stekelenburg---------
-----------Wielaert-------------
-----Oleguer-----Alderweireld---
vdeWiel--De Zeeuw--Vertonghen--Urby
-------------Aissati-------------
----Cvitanich-------Suarez---

Wat mij het meeste opvalt aan de Ajax-selectie is dat je er eigenlijk geen kant mee op kan qua spelsysteem.
4-3-3 is praktisch onmogelijk onmogelijk doordat Sulejmani geen echte linksbuiten is (geen snelheid eerste meters), Suarez geen echte centrumspits (heeft ruimte nodig, staat te geisoleerd) en een rechtsbuiten van niveau hebben we al helemaal niet.
4-4-2 in een ruit is ideaal voor Suarez en Cvitanich met Aissati er achter. Het is echter ook een moeilijk systeem doordat je de backs van de tegenstander vrij laat. Als die mee gaan doen in de opbouw komt Ajax in de problemen. Dat zagen we tegen Atletico. Urby wist zich totaal geen raad op zijn positie en 1 verkeerde pass en het halve elftal stond op het verkeerde been. Ook in de omschakeling werd Ajax vaak verrast.
4-4-1-1. Het AZ-systeem. Eigenlijk het enige systeem waarin je de kwaliteiten van Sulejmani het best benut. Op de Hamdaoui positie zeg maar. Alleen missen we daar weer de middenvelders met diepgang voor aan de zijkanten. We hebben geen Martens of Pranjic in de selectie. En ook een type Beerens die op snelheid kan passeren missen we in de selectie.
Conclusie: zowel met 4-4-2 in een ruit als ook in 4-3-3 met een 10, geven we veels te veel ruimte weg. Ajax moet veel compacter spelen. Gezien onze zwakke achterhoede stel ik voor dat Jol er een 3-5-2 systeem tegen aan gooit voordat we na een paar duels al op een kansloze achterstand staan.
----------Stekelenburg---------
-----------Wielaert-------------
-----Oleguer-----Alderweireld---
vdeWiel--De Zeeuw--Vertonghen--Urby
-------------Aissati-------------
----Cvitanich-------Suarez---
De wedstrijd van vrijdag heb ik niet gezien, maar gezien de berichten op AT over de wedstrijd tegen Atletico (goed eerste kwartier, paar individuele fouten) hoopte ik op een leuke wedstrijd.
Sommigen zien (gelukkig) weer lichtpuntjes (Donald, Van Halst over Aissati), maar de volgende zin van ??? vergeten is voor mij belangrijk:
Silva niet sterk, v.d. Wiel werd direct binnendoor gepasseerd. Vertonghen op vier betekent verdedigend zwakker en wat doet hij aanvallend? Niets. Anita is geen (links)back.
Donald valt op door het doelpunt, maar is m.i. geen blijvertje, gebrek aan echte kwaliteit. Aissati? Leuk voor de combinatie, goed aan de bal, maar als de tegenstander de bal heeft, heb je niets aan hem. Emanuelson (leuke pass binnendoor, tegen Atletico, nog even gezien, dat is zijn handelsmerk) is nog steeds niet dragend, zal het niet worden. Zeegelaar, ach!
Sulejmani viel mij mee, al is hij geen buitenspeler die vaak buitenom zal gaan; Rommedahl? Hebben we niets beters?
Al met al, een vertoning die weinig goed voorspelt, maar wie weet, Groningen zal er ook nog niet staan zonder Berg en Granquist, 4-4-2 spelen en hopen op een ingeving van Suarez, we zij het gewend.
De Zeeuw kan Ajax alleen maar beter maken, Atoubé (Wanneer mag hij spelen, deze derde linksback van HSV?) waarschijnlijk ook, dan nog een echte verdediger en een sterke middenvelder en we zijn een stuk verder.
Sommigen zien (gelukkig) weer lichtpuntjes (Donald, Van Halst over Aissati), maar de volgende zin van ??? vergeten is voor mij belangrijk:
Benfica, nummer drie van Portugal. We zien, helaas, tientallen buitenlandse ploegen beter voetballen, ze hoeven er niet eens voor in de hoogste versnelling te spelen, Ajax schept zich geen kansen. Zo spelend vrees ik het ergste voor de voorronde uefa-cup, een Oost-Europese subtopper zou wel eens te sterk kunnen zijn. RKC kan ook counteren!We creeëren te weinig omdat we gewoon tegen een goede ploeg staan te voetballen.
Silva niet sterk, v.d. Wiel werd direct binnendoor gepasseerd. Vertonghen op vier betekent verdedigend zwakker en wat doet hij aanvallend? Niets. Anita is geen (links)back.
Donald valt op door het doelpunt, maar is m.i. geen blijvertje, gebrek aan echte kwaliteit. Aissati? Leuk voor de combinatie, goed aan de bal, maar als de tegenstander de bal heeft, heb je niets aan hem. Emanuelson (leuke pass binnendoor, tegen Atletico, nog even gezien, dat is zijn handelsmerk) is nog steeds niet dragend, zal het niet worden. Zeegelaar, ach!
Sulejmani viel mij mee, al is hij geen buitenspeler die vaak buitenom zal gaan; Rommedahl? Hebben we niets beters?
Al met al, een vertoning die weinig goed voorspelt, maar wie weet, Groningen zal er ook nog niet staan zonder Berg en Granquist, 4-4-2 spelen en hopen op een ingeving van Suarez, we zij het gewend.
De Zeeuw kan Ajax alleen maar beter maken, Atoubé (Wanneer mag hij spelen, deze derde linksback van HSV?) waarschijnlijk ook, dan nog een echte verdediger en een sterke middenvelder en we zijn een stuk verder.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
eewwhh... neuh.Heeft er nog iemand vertrouwen in jongens?![]()
Het elftal dat vanavond speelde? Dat van vrijdag?
Vorig seizoen heb ik het principe van "Ajax moet niet alleen kampioen worden, maar ook goed voetballen" al opzij gezet, na jaren van "net niet" (HtC), bijna (Koster) en niet in de buurt (DB) Ajax mag van mij op de "Ivic-manier" kampioen worden, al is het alleen maar om de concurrentie niet (financieel) sterker te maken, maar spelend als vanavond zie ik Ajax geen kampioen worden (vandaar in het vorige bericht de hoop op de toegevoegde waarde van de nieuwkomers)
Individuele fouten? Je kunt het ook gebrek aan kwaliteit noemen, waarom maken alleen Ajacieden dergelijke fouten?
Vorig seizoen heb ik het principe van "Ajax moet niet alleen kampioen worden, maar ook goed voetballen" al opzij gezet, na jaren van "net niet" (HtC), bijna (Koster) en niet in de buurt (DB) Ajax mag van mij op de "Ivic-manier" kampioen worden, al is het alleen maar om de concurrentie niet (financieel) sterker te maken, maar spelend als vanavond zie ik Ajax geen kampioen worden (vandaar in het vorige bericht de hoop op de toegevoegde waarde van de nieuwkomers)
Individuele fouten? Je kunt het ook gebrek aan kwaliteit noemen, waarom maken alleen Ajacieden dergelijke fouten?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Nou, ik heb Barca dezelfde fouten zien maken tegen Atl. Madrid.Maar goed, je kan hier weer lang en breed over discussiëren. Tegen Groningen dan gaat het pas beginnen ..
Blij met de punten ...
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
Net thuis van weer een avondje Amsterdam Tournament.
Ik heb me op zich wel vermaakt. Eerste wedstrijd was wel om aan te gluren, en het was gewoon weer fijn om Ajax aan het werk te zien en lekker in het stadion te zitten. Zoals 999 al zegt, volgende week begint het echt. Ben blij dat ik daar ook bij ben.
Minpuntje van de avond voor mij was de bizar slechte verdediging. (daar moet echt wat aan gebeuren) en een ruzietje met wat 410-grut.
Anyway... ik heb me vermaakt, het was echt zomeravond voetbal. Lekker warm, biertje erbij, en ondanks de bizar slechte verdediging heb ik toch vertrouwen in komend seizoen. (as always...)
Ik heb me op zich wel vermaakt. Eerste wedstrijd was wel om aan te gluren, en het was gewoon weer fijn om Ajax aan het werk te zien en lekker in het stadion te zitten. Zoals 999 al zegt, volgende week begint het echt. Ben blij dat ik daar ook bij ben.
Minpuntje van de avond voor mij was de bizar slechte verdediging. (daar moet echt wat aan gebeuren) en een ruzietje met wat 410-grut.
Anyway... ik heb me vermaakt, het was echt zomeravond voetbal. Lekker warm, biertje erbij, en ondanks de bizar slechte verdediging heb ik toch vertrouwen in komend seizoen. (as always...)
Op naar de vierde ster!