Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Lionel » vr jul 30, 2010 9:31 am

Hey..... Geen negatief woord over onze cappie hè!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Toppie » vr jul 30, 2010 9:59 am

Gewoon 0-3 dinsdag ik zie daar geen problemen. De Zeeuw vind ik tegenvallen.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Kowalczyk » vr jul 30, 2010 10:33 am

Arthur schreef:Inderdaad. Het is grappig dat het vaak zo werkt, ook met teams. Ploegen die veel kansen per wedstrijd creëren missen er ook altijd veel, terwijl ploegen die zich massaal terugtrekken vaak die ene kans die ze krijgen wel maken. Dat moet wel iets mentaals zijn.
'Iets mentaals', ja. Maar ook gewoon kunde. Talent. Kwaliteit. Hoe je het noemen wilt.

Ik heb daar altijd wel bewondering voor, al is dat bij Ajax vloeken in de kerk: hard, kreukloos en onverstoorbaar catenaccio, en dan via een bloedsnelle counter één uitgespeelde kans creëren en pang, 1-0. Afgrendelen die handel. Klaar. Tegenstander kan zich nog drie weken het stoom uit de oren voetballen, maar komt er nooit meer doorheen.

Ik zou er geen seizoenkaart voor kopen, en ik zie uiteraard liever spectaculair aanvallend voetbal met veel kansen en doelpunten (daar ben ik Ajacied voor), maar ik vind het wel een onderschat ambacht. De geringschattende toon die Nederlanders er vaak over aanslaan, deel ik in elk geval niet. Verdedigend voetbal hoeft niet lelijk te zijn, wanneer zo'n elftal de kracht heeft echt het tempo van de wedstrijd te bepalen, terwijl de tegenstander er maar niet in slaagt om het tactisch gezien te laten lopen zoals hij dat graag had gewild.

Dit heeft allemaal geen betrekking op PAOK, uiteraard: dat is gewoon een beperkte flutploeg die (ook verdedigend) niks kan. Die zijn gewoon weggekomen zoals Ajax in 2003 in Valencia wegkwam: eigen schuld dikke bult voor Valencia (dan moet je ze er maar in trappen), knap op die ene kans gewacht, maar daarvoor gewoon godsnakend veel mazzel gehad.

K.
Still alive...

GangstaRiB
Berichten: 16902
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door GangstaRiB » vr jul 30, 2010 10:38 am

Ik denk dat er gewoonweg teveel druk op deze wedstrijd staat. De spelers willen CL, maar de club Ajax hoopt nóg vuriger op de CL. De hele club lijkt wel te verkrampen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door joey » vr jul 30, 2010 10:39 am

De verdedigers van Ajax zijn niet ingesteld op dat ene moment, omdat er in de eredivisie geen ploeg is die zo kan spelen als Ko beschrijft. Daarvoor hebben die ploegen domweg te weinig kwaliteit. Een verdediger moet leren dat hij geen moment kan verslappen. Die foutjes van woensdag hadden tegen een eredivisieploeg waarschijnlijk geen tegendoelpunt opgeleverd.

Het probleem van dit type voetbal is dat je het negentig minuten moet uitzitten. Die ene scherpe counter is (eerlijk is eerlijk) best mooi om te zien, maar afbraakvoetbal is dat zeker niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Jöhnk » vr jul 30, 2010 10:42 am

Kowalczyk schreef:Dit heeft allemaal geen betrekking op PAOK, uiteraard: dat is gewoon een beperkte flutploeg die (ook verdedigend) niks kan. Die zijn gewoon weggekomen zoals Ajax in 2003 in Valencia wegkwam: eigen schuld dikke bult voor Valencia (dan moet je ze er maar in trappen), knap op die ene kans gewacht, maar daarvoor gewoon godsnakend veel mazzel gehad.

K.
Of Fiorentina-Ajax

Geen enkele garantie dus dat Ajax dit 'wel even' redt. Gelukkig hebben we iig niet verloren (kan me ook niet voorstellen dat dat in Griekenland wel gebeurt), dus we hebben in principe nog alle kans.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Kowalczyk » vr jul 30, 2010 10:47 am

joey schreef:De verdedigers van Ajax zijn niet ingesteld op dat ene moment, omdat er in de eredivisie geen ploeg is die zo kan spelen als Ko beschrijft. Daarvoor hebben die ploegen domweg te weinig kwaliteit. Een verdediger moet leren dat hij geen moment kan verslappen. Die foutjes van woensdag hadden tegen een eredivisieploeg waarschijnlijk geen tegendoelpunt opgeleverd.
Klopt.

Rond 2005 had PSV heel even een ploeg die een beetje het voetbal beheerste dat ik beschreef. Wat je ook probeerde; die gaven gewoon geen krimp. Maar verder komt het in Nederland niet voor.
Het probleem van dit type voetbal is dat je het negentig minuten moet uitzitten.
Yep. Als het eens in de zoveel tijd eens voorkomt dat Ajax tegen een sterker geachte tegenstander op die manier een resultaat eruit wringt, dan kan ik daar echt op kicken (beste voorbeeld: Olympique Lyon-uit in 2002). Maar als het elke week zo zou zijn... Allemaal uitgekiende 1-0 uitslagjes in de ArenA... Pffff. Liever niet zeg.

Ik kijk niet neer op ploegen die zo spelen (als het zo minderwaardig is, laat dan maar gewoon zien dat jouw strategie beter werkt), maar ik hoef het ook niet elke week te zien, zoals ik ook niet elke week een virtuoze, technisch extreem goed onderlegde free-jazz gitarist hoef te zien. Gatverdamme zeg. Na een uur heb ik zin in een bandje dat maar vier akkoorden kent, maar wel een liedje kan schrijven.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Kowalczyk » vr jul 30, 2010 10:53 am

Jöhnk schreef:Geen enkele dus dat Ajax dit 'wel even' redt. Gelukkig hebben we iig niet verloren (kan me ook niet voorstellen dat dat in Griekenland wel gebeurt), dus we hebben in principe nog alle kans.
Ja. We hebben zeker nog alle kans. Maar dat hadden we ook toen we naar Praag en Brugge gingen, om er maar eens een paar te noemen, en toen Kopenhagen naar de ArenA kwam. Ik vrees de 'kwalificatiekramp' die Ajax toen ook in de greep kreeg. Maar het kan net zo goed meevallen. Sterker: als Ajax er snel eentje inschiet (stadion valt stil, PAOK even van de kaart) en daarna snel 0-2 maakt, dan kan het net zo goed 0-5 worden.

Maar als PAOK na tien minuten een corner tegen de touwen kopt, en de tent komt daar goed op stelten te staan, dan kun je er ook gewoon af vliegen.

K.
Still alive...

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Feest » vr jul 30, 2010 12:53 pm

De paar corners die PAOK mocht nemen kwamen op enkel- en kniehoogte. Ze kunnen er echt geen klote van.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Rooie » vr jul 30, 2010 12:54 pm

Zou dus des Ajax zijn om er op die manier eentje tegen te krijgen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door joey » vr jul 30, 2010 1:22 pm

Wij staan voor niets. :blub.gif:


:blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Cruijff » vr jul 30, 2010 9:50 pm

Frank schreef:
Cruijff schreef:Die Fransman was gister ook irritant. Wat vonden jullie van de gele kaart die hij aan Urby gaf?
Een terechte gele kaart. Je ziet hem duidelijk wijzen op het fluitje, als Urby hem dan alsnog snel neemt is het gewoon stom.
Dat wijzen deed hij niet in het zicht van Urby, maar wat het vermelden verder nog wel waard is dat de regel in Frankrijk anders is. Daar geldt voor elke vrije trap dat deze pas mag worden genomen nadat de scheidsrechter heeft gefloten. Ook referees aus Frankreich die op Europees niveau fluiten zullen dat vaak nog een beetje in hun systeem hebben.

Kan me ook nog een Franse ploeg herinneren die zo de CL uitvloog, een indirecte vrije trap werd snel genomen, zij reageerden niet en de ik meen Engelse tegenstander kwam met 3 man vrij voor de keeper en scoorde. Flinke protesten, maar de scheids wilde van niets weten en ze vlogen er daarom uit. Was dat Olympique Lyon? Ik meen een seizoen of 3 geleden.
Kowalczyk schreef:In Thessaloniki gaat het heel moeilijk worden, omdat PAOK daar 10% meer kan, en nog eens 10% meer durft, terwijl Ajax daar 10% mínder kan en durft, waarschijnlijk. Dan is het verschil plotseling helemaal niet zo groot meer. Als ze er vroeg een corner in koppen, of zoiets, dan heb je gewoon een mega-groot probleem daar. Maar het zou maar net zo goed kunnen dat Ajax er vroeg eentje in schiet, en dat PAOK verschrompelt en nog kwetsbaarder zal worden dan ze in de ArenA waren.

Het kan alle kanten op. Ik ben er niet gerust op.

K.
Sluit me hier heel erg bij aan oude bekende! Ajax moet het Heracles van Saloniki makkelijk kunnen oprollen, maar ik ben er dusdanig ongerust op dat ik er 's nachts minder van slaap. Dat Nederland die WK finale verloor daar ben ik nog wel even goed ziek van, maar stel je voor dat Ajax weer de voorronde van de CL niet overleeft... PFFFFFFFFFFFFFFFFFFF.

Plaats reactie