De ontknoping 09/10
Moderator: mods
Re: De ontknoping 09/10
Is het voor Feijenoord dan niet belangrijk die 4e plek vast te houden en niet 5e te worden?
"The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men"
Niet echt toch? Wat is de beloning? 4e plek worden ze in de Kuip niet warm van lijkt me.
Heb ergens wat gelezen over extra ronde in de EL voor de 5e plek. Of is dat niet van toepassing voor hun omdat ze (en wij) in de bekerfinale staan?
"The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men"
- Liberty
- Contacteer:
Ik denk dat Feyenoord nog wel degelijk druk kent. Ze willen de 4e plaats vasthouden. En opzettelijk verliezen zondag (door b.v. een 2e elftal op te stellen) kan natuurlijk tot rancune leiden bij Ajax. Dat weten ze in Rotterdam ook wel.
Tijd voor iets nieuws.
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
feyenoord wil vierde worden, dat zag je zondag wel. Ik zie niet in waarom dat anders is geworden nu AZ gewoon net zoveel achterstand heeft als de week ervoor. Feyenoord kan zich geen enkel puntenverlies permitteren.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing
...some parts are missing
Liberty schreef:Ik denk dat Feyenoord nog wel degelijk druk kent. Ze willen de 4e plaats vasthouden. En opzettelijk verliezen zondag (door b.v. een 2e elftal op te stellen) kan natuurlijk tot rancune leiden bij Ajax. Dat weten ze in Rotterdam ook wel.
De T.Been: Geweldig gevoel
ROTTERDAM - Trainer Mario Been nam na de simpele zege in de tamme derby tegen Sparta met een „geweldig gevoel” plaats in de perskamer van De Kuip. De plaatsing voor Europees voetbal deed hem en zijn spelersgroep meer dan goed.
„Daar hebben we net in de kleedkamer even gezamenlijk een mooi moment van gemaakt”, liet Been tevreden weten. „We hebben voldaan aan onze eerste doelstelling. Nu willen we ook graag als vierde eindigen in de eredivisie. Dan hoef je nog maar één voorrronde te spelen voor de Europa League in plaats van twee. Dat is dus nog een mooie uitdaging voor ons, evenals uiteraard de komende bekerfinale tegen Ajax.”
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
Het is wel ingewikkeld zeg. Zoaks WK al schreef; wat is de status van Fnoord als verliezend bekerfinalist? Bedenk ik me ook nog dat clubs geld krijgen als ze op een bepaalde plek eindigen, (of is dat niet door gegaan?) hoeveel zou het verschil tussen 4e en 5e plek zijn? Genoeg om extra te motiveren?
In algemene zin ondersteun ik elk scenario waarbij Twente zondag punten morst.
In algemene zin ondersteun ik elk scenario waarbij Twente zondag punten morst.

- Giacomo Puccini
De Feyenoord spelers zijn volgens mij (terecht) bang voor rancune bij Ajax als ze de wedstrijd zouden weggeven. Daarnaast is het in Feyenoords belang als Ajax volgende week de bekerfinale speelt en nog kampioen kan worden, en dus niet 100% met de aandacht bij de bekerfinale zit.
Ik denk dat ze wel bijna voluit gaan, maar nét niet helemaal voluit omdat 4 of 5 niet zoveel uitmaakt en ze krachten kunnen sparen voor de bekerfinale: hun enige kans op een prijs.
Veel zal ook afhangen van hoe FCT de druk handelt. De afgelopen weken deden ze dat belabberd, ze zijn dit seizoen nog niet zo slecht geweest als de laatste wedstrijden. Het lijkt alsof ze blokkeren en moe zijn (Perez, N'Kufo), misschien ook wel versleten zijn.
Ik denk dat ze wel bijna voluit gaan, maar nét niet helemaal voluit omdat 4 of 5 niet zoveel uitmaakt en ze krachten kunnen sparen voor de bekerfinale: hun enige kans op een prijs.
Veel zal ook afhangen van hoe FCT de druk handelt. De afgelopen weken deden ze dat belabberd, ze zijn dit seizoen nog niet zo slecht geweest als de laatste wedstrijden. Het lijkt alsof ze blokkeren en moe zijn (Perez, N'Kufo), misschien ook wel versleten zijn.
Ajax!
De T.Been wil winnen in Enschede
ROTTERDAM - Trainer Mario Been van Feyenoord kon het woensdagavond in de Kuip na de soepele zege tegen Sparta (3-0) weer eens niet laten. „Hoe we zondag naar FC Twente gaan? Nou, met de bus natuurlijk”, had de grapjas in de Rotterdamse coach even de overhand.
Mario Been
Been trachtte in de perskamer zoveel mogelijk de lastige vragen over de komende uitwedstrijd in Enschede te ontwijken. Als rasechte Feyenoorder weet hij maar al te goed dat het duel met de koploper zeer gevoelig ligt bij de achterban. Want een topprestatie van Feyenoord in Twente zou kunnen betekenen dat aartsrivaal Ajax alsnog met de landstitel aan de haal gaat. En dat is wel het laatste wat het legioen wil.
„Ik begrijp alle vragen en ik begrijp ook wat er allemaal speelt bij onze aanhang” betoogde Been, die liever over het behaalde Europese ticket wilde praten. „Maar als coach van Feyenoord heb ik maar één gedachte en dat is winnen. Of dat zondag kan in Enschede? Jazeker, wij kunnen dit seizoen overal winnen en we hebben ook nog maar vier keer verloren. We zullen ook voor de rest van Nederland onze sportieve plicht moeten doen. Bovendien kunnen wij vrijuit spelen, terwijl het voor FC Twente natuurlijk behoorlijk spannend wordt.”
Been: „Wie er kampioen wordt? Tsja, wat kan ik daar nu op zeggen? Ik weet het niet, dat lijkt me voor mij nu het beste antwoord.”
pffff...wat duurt het nog lang tot zondag he..... 

Een aantal van mijn collega's komen uit Rotterdam, die zien liever dat ze zelf verliezen in de finale van de Cup dan dat ze winnen tegen Twente en Ajax kampioen maken!
Zo liggen de zaken nu eenmaal!
Zo liggen de zaken nu eenmaal!
Tsja, die supporters staan niet op het veld. En ze zijn er gelukkig ook maar voor een klein gedeelte bij. Het gaat om de spelers en Been. Ik heb tot nu toe niet het gevoel dat die graag willen verliezen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Verliest Feyenoord, dan verliezen de spelers twee weken zomervakantie en heeft Feyenoord een grotere kans om de Europa League NIET te halen. (Want: extra voorronde tegen stug oostblokclubje)
Wint Feyenoord, dan blijft het bijna zeker vierde en speelt het dus pas de play-offs om de EL half augustus. Die winnen en ze zitten in de groepsfase, ik denk dat iedereen bij Feyenoord dat toch liever heeft.
Wint Feyenoord, dan blijft het bijna zeker vierde en speelt het dus pas de play-offs om de EL half augustus. Die winnen en ze zitten in de groepsfase, ik denk dat iedereen bij Feyenoord dat toch liever heeft.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Misschien is het maar goed dat Feyenoord uit speelt. Thuis zou het publiek de spelers wel aan z'n kant krijgen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
menig supporter van die club kan niet denken...Thijs schreef:Verliest Feyenoord, dan verliezen de spelers twee weken zomervakantie en heeft Feyenoord een grotere kans om de Europa League NIET te halen. (Want: extra voorronde tegen stug oostblokclubje)

Weer op zoek naar een Interim coach..
John Dahl Tomasson maakte woensdagavond in het duel met Sparta Rotterdam na zes weken zijn rentree.De Deen keek alvast vooruit naar het slot van de competitie. ''Er staan nog belangrijke wedstrijden te wachten, waaronder die van zondag tegen FC Twente. “Ik wil daar een goed resultaat neerzetten, want daarmee zouden we een goede stap zetten naar de vierde plaats. Het zou zonde zijn als we die uit handen geven.”
En zo is het!!
En zo is het!!

-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
AT5HULDIGING AJAX 2 MEI BIJ ARENA
Mocht Ajax kampioen worden, dan zal de ploeg op 2 mei worden gehuldigd. Dat heeft waarnemend burgemeester Lodewijk Asscher vandaag gezegd tegen AT5.
Foto: Danny Buitenhuis
De huldiging is in of bij de ArenA en dus niet op het Leidseplein of het Museumplein. Dat heeft de gemeente samen met Ajax besloten.
Mocht de ploeg van trainer Martin Jol ook de beker winnen op 6 mei, dan moet Ajax zelf een huldiging organiseren. De gemeente werkt niet mee aan een eventuele bekerhuldiging.
Zucht, wat een ongelofelijke kutdag is dit.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Het word er niet beter op allemaal.
-
- AT Toto winner 15/16
Ha daar hebben we Asscher weer, die kerel is zo mogelijk nog erger dan Cohen.
Wat een dag, leuk he voetbal in Nederland.. jippie.
Wat een dag, leuk he voetbal in Nederland.. jippie.
Verschrikkelijk, gatverdamme wat zijn het toch een stel teringlijers. Hebben die mensen geen gevoel of trots?
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?
Heeft de Amsterdamse politiek uberhaupt wel iets met Ajax? Geen huldiging in de stad bij kampioenschap, uberhaupt geen huldiging bij bekerwinst..
Uniek. Wordt er tegenwoordig ook nog een reden voor gegeven, of mogen we stilzwijgend er vanuit gaan dat het in de stad geen doorgang vindt vanwege de kans dat er twee winkelruiten kapot gaan....
Als je hoort wat zgn supporters allemaal van plan zijn, de teringzooi die er iedere keer van feesten wordt gemaakt.Beloki schreef:Heeft de Amsterdamse politiek uberhaupt wel iets met Ajax? Geen huldiging in de stad bij kampioenschap, uberhaupt geen huldiging bij bekerwinst..
Kortom, het wordt gewoon steeds verziekt door een stel klootzakken.
Ik geef de politiek groot gelijk dat ze dit niet meer willen.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!
De kakkies kunnen maar beter hun best doen in Enschede, want anders krijgen ze op 25/4 een aframmeling waar de honden geen brood van lusten.
Jullie ons hoogtepunt verkloten, wij jullie hoogtepunt verkloten.
En na een 7-0 in de heenwedstrijd is zo'n 2e finalewedstrijd écht geen feest meer!!!!
Jullie ons hoogtepunt verkloten, wij jullie hoogtepunt verkloten.

En na een 7-0 in de heenwedstrijd is zo'n 2e finalewedstrijd écht geen feest meer!!!!
Ik had mijn hoop na Psv - Twente gevestigd op AZ en NAC. Vooralsnog gaat alles volgens schema. Aankomende zondag gaat Twente moeiteloos winnen.