Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague)
Moderator: mods
Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague
Het ontneemt me vooralsnog de zin een beetje in morgen. Kan er niets aan doen. Waarschijnlijk morgen op de wedstrijddag wel weer, maar nu... mwah.
Theo van Doesburg - Ritme van een Russische dans
-
- AT Toto winner 15/16
Zou je anders naar Stockholm gaan?wimpey schreef:
Zit er ernstig over na te denken om thuis te blijven en de wedstrijd met m'n kids te kijken.
Ik ben het wel een beetje met Boabdil eens, die aanslagen worden toch een beetje gemeengoed. Het is voor de naast betrokkenen afschuwelijk maar ik kan me er prima los van maken. Het is meer dat het hele sfeertje rond deze wedstrijd nu anders is wat het minder leuk maakt. Het gaat hoofdzakelijk hierover terwijl je normaal gesproken nu lekker steeds meer toe gaat leven naar de wedstrijd.
Bedankt IS.
Ik volg op de voet het nieuws uit Syrië en Irak. Dat is blijkbaar voor de meesten blijkbaar niet heftig genoeg om welke feestvreugde dan ook te bederven.
Vreselijk, zo'n aanslag in Manchester, maar niet erger dan wat mensen in de wijk 17 Tammuz (Mosul) overkwam, namelijk dat ze door IS (met een hoop anderen) werden opgesloten in hun huis dat vervolgens in de fik werd gestoken. Of wat tal van anderen overkwam: elke dag moordpartijen, onthoofdingen, zelfmoordacties, schieten op vluchtende mensen, verkrachtingen, ontvoeringen, enz.
Ik vind het vreemd dat mensen in zak en as zitten over 'Manchester', maar zich geen bal interesseren voor lijden elders veroorzaakt door dezelfde dadergroep. We hebben te maken met een moordmachine van het kaliber Rode Khmer, en niemand die denkt aan de slachtoffers daar, het gaat alleen om ons.
Kortom, ik raak van die aanslag in Manchester niet speciaal overstuur. Voor mij verandert er helemaal niets.
Hup Ajax, dus.
Ik ga doen wat ik altijd doe. Gewoon doorgaan met mijn leven lijkt me het verstandigste.
(Overigens, IS heeft de aanslag niet opgeëist, in tegenstelling tot wat je zou verwachten.
http://isis.liveuamap.com/en/2017/23-ma ... hing-about
Elke morgen geven ze een update van hun 'successen', maar in hun update van vandaag werd de aanslag in Manchester niet genoemd. Afwachten, dus.)
.
Vreselijk, zo'n aanslag in Manchester, maar niet erger dan wat mensen in de wijk 17 Tammuz (Mosul) overkwam, namelijk dat ze door IS (met een hoop anderen) werden opgesloten in hun huis dat vervolgens in de fik werd gestoken. Of wat tal van anderen overkwam: elke dag moordpartijen, onthoofdingen, zelfmoordacties, schieten op vluchtende mensen, verkrachtingen, ontvoeringen, enz.
Ik vind het vreemd dat mensen in zak en as zitten over 'Manchester', maar zich geen bal interesseren voor lijden elders veroorzaakt door dezelfde dadergroep. We hebben te maken met een moordmachine van het kaliber Rode Khmer, en niemand die denkt aan de slachtoffers daar, het gaat alleen om ons.
Kortom, ik raak van die aanslag in Manchester niet speciaal overstuur. Voor mij verandert er helemaal niets.
Hup Ajax, dus.

Ik ga doen wat ik altijd doe. Gewoon doorgaan met mijn leven lijkt me het verstandigste.
(Overigens, IS heeft de aanslag niet opgeëist, in tegenstelling tot wat je zou verwachten.
http://isis.liveuamap.com/en/2017/23-ma ... hing-about
Elke morgen geven ze een update van hun 'successen', maar in hun update van vandaag werd de aanslag in Manchester niet genoemd. Afwachten, dus.)
.
Zo te horen wel hé. Hij lijkt aan zijn post te zien al van reis, verblijf en toegang te zijn voorzien.brigade zuid schreef:Zou je anders naar Stockholm gaan?wimpey schreef:
Zit er ernstig over na te denken om thuis te blijven en de wedstrijd met m'n kids te kijken.
Bedankt IS.
Zonder meteen als een parasiet achter je kaartje aan te gaan.. denk er ff over na (als er nog een halve dag tot 't vertrek zit, bijvoorbeeld)
Denk dat ieder voor zich moet beslissen. Puur op gevoel of je het liefst bij de finale bent of liever bij vrouw + dochter en evt dan samen met je zoontje ziet hoe hij het beleeft als Ajax zijn eerste Europacup wint
Tja dat zijn beiden shitholes. Manchester ook trouwens.Yopii schreef:Ik volg op de voet het nieuws uit Syrië en Irak. Dat is blijkbaar voor de meesten blijkbaar niet heftig genoeg om welke feestvreugde dan ook te bederven
.
Al zou ik Irak best eens willen bezoeken. Iran ook.
-
Zal voor de slachtoffers niet uitmaken, maar, waarschijnlijk ook niet voor de rest van de bevolking, de islam is altijd schuldig.Overigens, IS heeft de aanslag niet opgeëist, in tegenstelling tot wat je zou verwachten.
Wat Ajax betreft: ik heb geen idee of de spelers tijdens de wedstrijd met die aanslag bezig zijn, denk het, eerlijk gezegd, niet.
Ajax wint? Ik hoor van de Rotterdammers dat Ajax dat wel even zal fiksen, 70/80% kans, Feyenoord won immers ook van MU(?) Van Hanegem en andere 'deskundigen' geven Ajax ook een kans, maar op basis van ...?
De UEFA-cup wordt gespeeld sinds 2009-2010 en tot nu toe is die vijf keer gewonnen door een Spaanse club (Sevilla en Atletico), een keer door Chelsea en een keer door Porto. Teams die op welke ranglijst dan ook ver boven Ajax staan, uit landen die ook ver boven Nederland staan op welke ranglijst dan ook. Dat geldt volgens mij ook voor de finalisten die verloren, ook die komen uit landen die boven Nederland op iedere ranglijst staan (althans in 2017)
Ik zie nog de 3-0 bij Schalke voor me, met tien man verder, net als tegen Legia en tegen Lyon, dat terzijde, brengt geen ongeluk. Wie dacht er nog aan een finaleplaats?
MU speelde meer wedstrijden dan Ajax? MU speelt al weken met een veredeld B-team, spelers krijgen rust en ja, MU speelde vier competitiewedstrijden meer dan Ajax, maar Ajax speelde vier wedstrijden in Europa voordat het zich plaatste voor de EL, die vier wedstrijden tellen ook mee en ja, ook Ajax speelde wat wedstrijden met een B-team, maar MU tegen Feyenoord (de 1-0) was ook op acht plaatsen anders dan in de week ervoor en de week erna in de competitie. De verschillen zijn niet zo groot, Ajax stelt spelers van 17 op als invaller, MU internationals (oké, is De Ligt ook

Ajax in de finale, een grandioze prestatie, maar de Nederlandse competitie wordt wel eens een vierderangs competitie genoemd, in dat geval moet je Ajax waarschijnlijk vergelijken met Plymouth of Doncaster, in dat geval mag je dubbele cijfers voor MU verwachten

Het seizoen is niet perfect als de finale wordt verloren, maar over Ajax wordt weer gesproken, Ajax heeft de wereld weer eens verrast en wie weet welk team kampioen geworden is in Tsjechië, Zwitserland, Griekenland en Oostenrijk? De landen die net boven of net onder Nederland staan.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
IS heeft de aanslag inmiddels opgeëist. Foei aan degenen die dat al vermoedden!
https://www.vi.nl/pro/analyse/hierom-kr ... 49daa4aee4
Goed stuk over waarom Veltman speelt boven Tete.
Goed stuk over waarom Veltman speelt boven Tete.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Dat ze iets opeisen, zegt niet alles. Ze eisen graag op.Jöhnk schreef:IS heeft de aanslag inmiddels opgeëist. Foei aan degenen die dat al vermoedden!
Volgens IS was het een IED en geen zelfmoordaanslag. Als dat klopt, is er iets misgegaan met de beveiliging.
Het was bij de ingang, dus voor de beveiliging...
Is daar dan geen toezicht?
Hoe zie je die vorm van toezicht precies voor je?Yopii schreef:Is daar dan geen toezicht?

@ Demo..... jezus hee man

Jongens, laten we het gewoon over de finale hebben. Het is vreselijk wat er is gebeurd, maar de wereld draait door.
Want de zenuwen beginnen nu bij mij te komen.
Want de zenuwen beginnen nu bij mij te komen.

“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Is dat een goed teken, Boabdil?
-
In ieder geval ben ik aangekomen in Stockholm...
Yopii schreef:Is dat een goed teken, Boabdil?
Ja geen idee eigenlijk. Dit heb ik nooit meegemaakt.
Het is zo onwerkelijk allemaal.
Ik heb het idee dat deze wedstrijd 2 kanten kan opgaan. Of we komen er achter dat man united een zwak team is en ajax wint met maar 1-0 en mist tig kansen of United counterd Ajax eruit en laat pijnlijk de zwakke plekken van Ajax zien.
Jongens wat een spanning en een rare mix van emoties. Ik pak m'n spullen en vertrek zo ook richting Stockholm. Iedereen heel veel succes en hopelijk hebben we morgenavond allemaal een feestje! 

Nil volentibus arduum
- InnerHarbour
Dat is ook het beste als dat volk hun eigen eigen volk opblaast.Yopii schreef:Ik volg op de voet het nieuws uit Syrië en Irak. Dat is blijkbaar voor de meesten blijkbaar niet heftig genoeg om welke feestvreugde dan ook te bederven.
YNWA
-
- AT Toto winner 15/16
Bij de NOS de week van rood en wit gaat het alleen maar over de aanslag. Straks om half negen nog maar ff op RTL7 kijken of daar wel een normale voorbeschouwing is. Gadverdamme de lol is er compleet af, het is wachten op de eerste brave borst die voor de camera verschijnt en zegt dat gezien de omstandigheden de beker wel aan United gegund wordt.
Zitten momenteel in 'El Cielo' ('official Ajax fan bar'
) op dr Flemminggatan met nog wat Ajacieden. Weet iemand waar de rest een beetje rondhangt vanavond?

- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
-
De aanslag lijkt ook wel iets belangrijker dan een voetbalwedstrijd; is er geen sportprogramma ergens op een zender?brigade zuid schreef:Bij de NOS de week van rood en wit gaat het alleen maar over de aanslag. Straks om half negen nog maar ff op RTL7 kijken of daar wel een normale voorbeschouwing is. Gadverdamme de lol is er compleet af, het is wachten op de eerste brave borst die voor de camera verschijnt en zegt dat gezien de omstandigheden de beker wel aan United gegund wordt.
The show must go on, zie het Heizeldrama
https://youtu.be/w3vhubrL7kgHet Heizeldrama op 29 mei 1985 in het Heizelstadion in Brussel is een van de grootste rampen in de voetbalgeschiedenis. Voor de finale van de Europacup 1 van het seizoen 1984/85 tussen het Engelse Liverpool en Italiaanse Juventus braken rellen uit, toen Liverpoolsupporters het neutrale vak met fans bestormden dat met supporters van Juventus was gevuld. Daarbij kwamen 39 mensen (van wie 32 Italianen) om het leven en raakten er ongeveer 400 gewond
De wedstrijd werd "gewoon gespeeld".
Voor de wedstrijd van morgen: een minuut stilte en dan kan het schoppen beginnen?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
I think I lost my fucking headache
Och, Engelsen hebben geen verstand van voetbal. Hebben bakken geld maar presteren eigenlijk zelden navenant. Zeker MU in de laatste jaren.Demosthenes schreef:Zal voor de slachtoffers niet uitmaken, maar, waarschijnlijk ook niet voor de rest van de bevolking, de islam is altijd schuldig.Overigens, IS heeft de aanslag niet opgeëist, in tegenstelling tot wat je zou verwachten.
Wat Ajax betreft: ik heb geen idee of de spelers tijdens de wedstrijd met die aanslag bezig zijn, denk het, eerlijk gezegd, niet.
Ajax wint? Ik hoor van de Rotterdammers dat Ajax dat wel even zal fiksen, 70/80% kans, Feyenoord won immers ook van MU(?) Van Hanegem en andere 'deskundigen' geven Ajax ook een kans, maar op basis van ...?
De UEFA-cup wordt gespeeld sinds 2009-2010 en tot nu toe is die vijf keer gewonnen door een Spaanse club (Sevilla en Atletico), een keer door Chelsea en een keer door Porto. Teams die op welke ranglijst dan ook ver boven Ajax staan, uit landen die ook ver boven Nederland staan op welke ranglijst dan ook. Dat geldt volgens mij ook voor de finalisten die verloren, ook die komen uit landen die boven Nederland op iedere ranglijst staan (althans in 2017)
Ik zie nog de 3-0 bij Schalke voor me, met tien man verder, net als tegen Legia en tegen Lyon, dat terzijde, brengt geen ongeluk. Wie dacht er nog aan een finaleplaats?
MU speelde meer wedstrijden dan Ajax? MU speelt al weken met een veredeld B-team, spelers krijgen rust en ja, MU speelde vier competitiewedstrijden meer dan Ajax, maar Ajax speelde vier wedstrijden in Europa voordat het zich plaatste voor de EL, die vier wedstrijden tellen ook mee en ja, ook Ajax speelde wat wedstrijden met een B-team, maar MU tegen Feyenoord (de 1-0) was ook op acht plaatsen anders dan in de week ervoor en de week erna in de competitie. De verschillen zijn niet zo groot, Ajax stelt spelers van 17 op als invaller, MU internationals (oké, is De Ligt ook)
Ajax in de finale, een grandioze prestatie, maar de Nederlandse competitie wordt wel eens een vierderangs competitie genoemd, in dat geval moet je Ajax waarschijnlijk vergelijken met Plymouth of Doncaster, in dat geval mag je dubbele cijfers voor MU verwachten
Het seizoen is niet perfect als de finale wordt verloren, maar over Ajax wordt weer gesproken, Ajax heeft de wereld weer eens verrast en wie weet welk team kampioen geworden is in Tsjechië, Zwitserland, Griekenland en Oostenrijk? De landen die net boven of net onder Nederland staan.
Ach, Mourinho heeft wel een grote bek, maar onze jonkies speelden 57 wedstrijden en MU 64. Nou nou wat een verschil
I think I lost my fucking headache
Ach, dat geklaag van de manager van een van de rijkste clubs ter wereld is zo heerlijk potsierlijk.
Ik hoop dat Ajax wint. Ze missen natuurlijk wel wat killersmentaliteit. Als ze twee kansen creëren in een finale zijn dat niet per se twee doelpunten. Maar ja, alleen de hele grote ploegen hebben dat natuurlijk.
Ik hoop dat Ajax wint. Ze missen natuurlijk wel wat killersmentaliteit. Als ze twee kansen creëren in een finale zijn dat niet per se twee doelpunten. Maar ja, alleen de hele grote ploegen hebben dat natuurlijk.