Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door GangstaRiB » ma jan 26, 2015 12:06 pm

wimpey schreef:
Mano schreef: FdB moet eens zijn stem laten horen.
Ik denk dat Ajax weer een lange periode van droogte tegemoet gaat wanneer FdB vertrekt.
Zolang Ajax naar Cruijff luistert zal het inderdaad wel weer uitdraaien op een oud-topvoetballer die korte lijntjes met Barca heeft. FdB heeft goed gepresteerd naargelang de middelen. Hij heeft het heel degelijk en sober gedaan en heeft daarmee resultaten behaald. Het bedrijf Ajax heeft daarvan de financiele vruchten mogen plukken, maar verzuimen nu deze voorsprong te behouden of uit te breiden.

Feyenoord is nog lichtjaren van een kampioenschap verwijderd en PSV was financieel en sportief dood en begraven.

Ajax/Cruijff/TH denken dat Frank een soort van 'blueprint' is voor de toekomst, maar dat vind ik nogal gevaarlijk. Sportief word ik niet bepaald warm van het voetbal onder Frank. Maar tegelijkertijd maakt ie ons wel 4x kampioen. En dat is echt wel een prestatie.

We hebben kunnen zien hoeveel moeite andere trainers hadden om kampioen te worden.

Ik geef het de eventuele opvolger te doen, met zo'n TH. De selectie is echt ontzettend matig.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door wimpey » ma jan 26, 2015 12:23 pm

GangstaRiB schreef: We hebben kunnen zien hoeveel moeite andere trainers hadden om kampioen te worden.

Ik geef het de eventuele opvolger te doen, met zo'n TH. De selectie is echt ontzettend matig.
Het domste wat Ajax kan doen is een lid van het TH (Jonk) op de trainersstoel neerzetten. Ik vind het prima wat het TH op De Toekomst in gang heeft gezet, maar voor Ajax-1 is het een blok aan het been. Je kunt jeugdvoetbal niet 1 op 1 projecteren op seniorenvoetbal met een prestatiecultuur.

FdB is verdomd loyaal. Zijn focus ligt ook bij doorstroming. Maar geef die man wat speelruimte wanneer die doorstroming er niet is en het talent ontbreekt bij Ajax-1. Iedere volger kan constateren waar de pijnpunten liggen.

Het was in 2014 slecht en die lijn wordt in 2015 consequent doorgetrokken. En dan De T. maar weer eens als outlet gebruiken om te zeuren over prijzen van versterkingen en dat hun miskopen het 'gelijk' bewijzen. Daar kan ik erg slecht tegen. Dat is gewoon domheid. Je hoeft niet met miljoenen te wapperen om wat aan je elftal te doen. Met contacten en een beetje creativiteit en doortastendheid kom je een heel eind.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Lionel » ma jan 26, 2015 12:31 pm

Creativiteit is iets wat Ajax 1, Frank en het TD missen.
IK GELOOF!!!!!!

Rutger
Berichten: 215
Lid geworden op: wo nov 02, 2011 2:13 pm
Locatie: Assen

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Rutger » ma jan 26, 2015 12:36 pm

Zoals natuurlijk al meerdere malen is aangegeven in allerlei topics gaat het om een mix van beleid. Dus een goede jeugdopleiding voor de basis en een goed scoutingsapparaat voor volwassen! spelers die een buitenkans kunnen zijn, deze kunnen ook bijdragen aan het volgende stuk. Deze selectie wordt op de zwakke plekken aangevuld met 1 of 2 echte kwaliteitsinjecties. Reserveplaatsen worden bezet door doorschuiving uit de jeugd, dus geen spelers meer voor de breedte halen.

De jeugdopleiding staat nu, maar het ontbreekt aan een goede scouting en het aantrekken van die paar kwaliteitsinjecties. Wat mij betreft mogen die kwaliteitsinjecties best wel wat kosten. Uitgangspunt zou m.i. moeten zijn:
Operationeel break-even draaien.
Transferwinsten bepalen het budget dat er is voor kwaliteitsinjecties.

In principe moet een selectie er niet ieder jaar op achteruit gaat, maar op zijn minst gelijkwaardig blijven qua niveau. Dit budget hoeft m.i. niet alleen aan de transfersom op te gaan. Een speler mag dus ook een iets lagere transfersom maar wel een hoog salaris hebben. Bijv 5 miljoen transforsom, maar 2 miljoen salaris met een contract voor 3 jaar. Dit komt dan effectief uit op een investering van 8 miljoen (uitgaande van een salarisplafond van 1 miljoen dat operationeel is begroot). Op deze manier kun je misschien wel ervaren toppers aan je binden.

Nu zijn we hard op weg om operationeel break-even te draaien, nu moet het TH nog de portomonnee durven te trekken voor echte kwaliteitsinjecties.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Le T. » ma jan 26, 2015 12:42 pm

Mano schreef: Volgend jaar een nieuwe coach (zoveel staat wel vast, niet dat ik dat wil maar hij gaat verder kijken) en als die gedrilled is door TH gaat hij het ook proberen met deze groep. Tegen de tijd dat erachter komt dat de groep te kort komt zitten we ver in de transferperiode. Dan komen ze weer met middenvelders vanuit de eredivisie. Die minimaal 1 jaar nodig hebben om aan te haken (als ze dat al doen)

FdB moet eens zijn stem laten horen. Je hoort niets van hem maar het kan niet dat hij niet hetzelfde denkt/ziet.
Hij is gewoon een gentleman door niet in de media te klagen. daardoor lijkt het allemaal koek en ei maar iedereen ziet dat dit Ajax impulsen nodig heeft.

ALs je nu iemand haalt, staat hij er in september.
Ik snap de behoefte om FdB vrij te pleiten, maar de feiten geven daartoe geen aanleiding. Hij heeft dit beleid mede zelf ingezet en het altijd fanatiek verdedigd. Het is ook een beetje uit nood geboren omdat ook de trainer geen idee heeft wat een versterking is en wat niet, getuige zijn miljoenenaankopen. Hoe meer miljoenenaankopen er miskopen zijn gebleken, des te meer is het beleid opgeschoven richting de koopjes, zogenaamd om de doorstroming van de jeugd niet te belemmeren.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Mr. Ajax
Berichten: 14589
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Mr. Ajax » ma jan 26, 2015 12:54 pm

Ik ben heel tevreden met Cillessen z'n optreden. Baseman wil ik vragen om niet zo schijnheilig te doen. Cillessen werd wel degelijk geraakt door Boetius, dat hij dan gaat liggen is puur professioneel. Dat hij dan ruzie maakt met Toornstra is feitelijk onjuist, want die aapmens begon tegen Cillessen te schuimbekken toen hij nog op de grond lag. Dat trash-talk richting Richards vind ik ook geweldig, heeft ook duidelijk zijn effect gehad als je Richards zijn interview na de wedstrijd luistert. :smallgrin.gif: :ajaxsmiley.gif: :headbang.gif:

Jammer dat we niet meer van zulke spelers hebben!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door El Clavo » ma jan 26, 2015 1:27 pm

Eens, de rest is allemaal middelmaat. Ik heb niks meer met dit Ajax begin ik steeds meer te merken. 'De visie van Johan' is naief, niets meer en niet minder. Je kunt niet alles zelf opleiden, je hebt mensen er naast nodig die ze kunnen coachen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door peter » ma jan 26, 2015 1:28 pm

Het opnaaien van Jasper is nog niks vergeleken bij het gemiddelde optreden van de heer Lothar van Bommel. Laatstgenoemde wordt bijkans heilig verklaard in Eindhoven, dus iedere kritiek op Cillessen uit die hoek is wat vreemd te noemen.

Over de wedstrijd:
Slechtste pot van het jaar. Nu valt iedereen over het gevoerde beleid, maar ik wil toch ook echt even stil staan bij het optreden van Frank de Boer. In de eerste helft begint hij met Kishna vanaf rechts en Schone op links. Komt totaal niet uit de verf en na 20 minuten wordt ingegrepen en wisselen ze van positie. Wat schetst vervolgens mijn verbazing bij de aftrap van de tweede helft? Het experiment wordt nieuw leven ingeblazen. Bizar.
Vervolgens wordt de statische Milik gewisseld voor Sigi. Een wissel waarvan je van te voren al weet dat het lood om oud ijzer gaat zijn. Er was namelijk geen aansluiting vanuit het middenveld en de lange ballen van met name Mike van der Hoorn waren dusdanig kansloos dat er voor een spits geen eer te behalen valt. Symptoonbestrijding in optima forma.
Vervolgens wordt de wedstrijd doodgemaakt door het inbrengen van Zimling en Viergever. Risicoloze wissels, zonder een tactisch, achterliggende gedachte. Je gebruikt wissels normaliter om te zorgen voor een kentering. Had de Boer nu echt verwacht dat die jongens voor een verschil gaan zorgen?

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door wimpey » ma jan 26, 2015 1:32 pm

FdB wilde het punt vasthouden, Peter. Met dit brandhout het maximaal haalbare resultaat.

Middenveld was al zwaar onderbezet. AEG brengen was harakiri geweest. Dan zou zelfs Chromosomi de ruimte hebben gehad om te scoren.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41190
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Marillion » ma jan 26, 2015 1:33 pm

Die laatste twee waren volgens mij min of meer gedwongen. Bazoer en Boilesen waren niet in staat om de hele wedstrijd uit te spelen.

Dat is wel iets dat je zou kunnen verwachten. Wat mij betreft is daarom met name de eerste wissel niet slim. Lood om oud ijzer inderdaad vanwege het feit dat er geen fatsoenlijke bal die bij de spits terecht kwam. En nu hadden we later niet meer de mogelijkheid om El Ghazi te brengen om iets te forceren doordat die andere twee wissels er aan zaten te komen vanwege fysieke problemen.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door wimpey » ma jan 26, 2015 1:39 pm

Van de eerste wissel zag ik het nut trouwens ook niet in. Sig was wel iets minder slecht dan Milik trouwens.

Maar probeer zo'n pot maar eens wat te bewegen als aanvaller, zonder enige vorm van ondersteuning vanaf het middenveld.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41190
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Marillion » ma jan 26, 2015 1:47 pm

Juist die eerste wissel was dus feitelijk de enige die vrij te besteden was. Want dat Bazoer en Boilesen niet een hele wedstrijd zouden spelen kon je vooraf wel verwachten.

Ik had er denk ik voor gekozen om Schöne terug te halen om zo het middenveld wat zwaarder te maken. En dan voorin wat meer speculeren op Kishna en Milik. Voor die laatste had je dan eventueel nog El Ghazi kunnen brengen. Het is niet zoals ik Ajax wil zien spelen maar het had denk ik meer gebracht dan dat gestuntel wat we nu moesten aanschouwen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7387
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Trab » ma jan 26, 2015 2:45 pm

Peter schreef:
Over de wedstrijd:
Slechtste pot van het jaar. Nu valt iedereen over het gevoerde beleid, maar ik wil toch ook echt even stil staan bij het optreden van Frank de Boer. In de eerste helft begint hij met Kishna vanaf rechts en Schone op links. Komt totaal niet uit de verf en na 20 minuten wordt ingegrepen en wisselen ze van positie. Wat schetst vervolgens mijn verbazing bij de aftrap van de tweede helft? Het experiment wordt nieuw leven ingeblazen. Bizar.
Vervolgens wordt de statische Milik gewisseld voor Sigi. Een wissel waarvan je van te voren al weet dat het lood om oud ijzer gaat zijn. Er was namelijk geen aansluiting vanuit het middenveld en de lange ballen van met name Mike van der Hoorn waren dusdanig kansloos dat er voor een spits geen eer te behalen valt. Symptoonbestrijding in optima forma.
Vervolgens wordt de wedstrijd doodgemaakt door het inbrengen van Zimling en Viergever. Risicoloze wissels, zonder een tactisch, achterliggende gedachte. Je gebruikt wissels normaliter om te zorgen voor een kentering. Had de Boer nu echt verwacht dat die jongens voor een verschil gaan zorgen?
Helemaal mee eens. En dat was niet de enige wijziging, want Andersen speelde rechtshalf ipv linkshalf wat hij normaal staat en de rechtsbenige Bazoer speelde als linkhalf. Dat zijn 4 spelers die niet op hun beste positie speelden. Totaal onnodig.
Ik heb er geen moeite mee als De Boer vertrekt. Ondanks de 4 kampioenschappen is het voetbal niet om aan te zien. En dat al 4 jaar lang. Controle is het toverwoord bij Frank. Alles om risicio te vermijden. Ik hoorde hem na het trainingskamp in Qatar ook al zeggen: 'we krijgen teveel goals tegen dit seizoen. we moeten minder risico nemen in de 1e en 2e fase balbezit'. Dan weet je het wel. Nog meer breedte geschuif. Ajax staat juist voor risico nemen Frank! Waar zijn de doorschuivende centrale verdedigers gebleven? Het is toch een teken aan de wand dat er bij Feyenoord centraal beter voetballende verdedigers lopen (en die ook nog durven door te schuiven) dan bij Ajax.
De Boer geeft ook veel te lang vertrouwen aan spelers die gewoon zichtbaar tekort komen. Ebicilio,Sigi, nu weer met vde Hoorn. Je schaamt je toch rot als je die met de bal aan de voet ziet. Hij peert alles blind naar voren. Ajax onwaardig.

Mr. Ajax
Berichten: 14589
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Mr. Ajax » ma jan 26, 2015 2:46 pm

Peter schreef:Het opnaaien van Jasper is nog niks vergeleken bij het gemiddelde optreden van de heer Lothar van Bommel. Laatstgenoemde wordt bijkans heilig verklaard in Eindhoven, dus iedere kritiek op Cillessen uit die hoek is wat vreemd te noemen.

Over de wedstrijd:
Slechtste pot van het jaar. Nu valt iedereen over het gevoerde beleid, maar ik wil toch ook echt even stil staan bij het optreden van Frank de Boer. In de eerste helft begint hij met Kishna vanaf rechts en Schone op links. Komt totaal niet uit de verf en na 20 minuten wordt ingegrepen en wisselen ze van positie. Wat schetst vervolgens mijn verbazing bij de aftrap van de tweede helft? Het experiment wordt nieuw leven ingeblazen. Bizar.
Vervolgens wordt de statische Milik gewisseld voor Sigi. Een wissel waarvan je van te voren al weet dat het lood om oud ijzer gaat zijn. Er was namelijk geen aansluiting vanuit het middenveld en de lange ballen van met name Mike van der Hoorn waren dusdanig kansloos dat er voor een spits geen eer te behalen valt. Symptoonbestrijding in optima forma.
Vervolgens wordt de wedstrijd doodgemaakt door het inbrengen van Zimling en Viergever. Risicoloze wissels, zonder een tactisch, achterliggende gedachte. Je gebruikt wissels normaliter om te zorgen voor een kentering. Had de Boer nu echt verwacht dat die jongens voor een verschil gaan zorgen?

De bedoeling was volgens mij om weer wat grip op het (praktisch niet-bestaande) middenveld te krijgen. Dat dat ook met Zimling daarbij niet zou gaan lukken viel te verwachten, maar de gedachte erachter snap ik wel. Al had ik er inderdaad voor gekozen om Schone terug te halen en El Ghazi op rechts in te brengen. Dan had je in ieder geval kunnen hopen op een bevlieging, want voetballend was het gisteren gewoon en flinke offday. Gevaar van dit alternatief is trouwens wel dat Schone het allemaal niet zou kunnen belopen op het middenveld, en het eerder zou verzwakken in plaats van versterken.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Yopi » ma jan 26, 2015 3:07 pm

Trab schreef:Helemaal mee eens. En dat was niet de enige wijziging, want Andersen speelde rechtshalf ipv linkshalf wat hij normaal staat en de rechtsbenige Bazoer speelde als linkhalf. Dat zijn 4 spelers die niet op hun beste positie speelden. Totaal onnodig.
Ik heb er geen moeite mee als De Boer vertrekt. Ondanks de 4 kampioenschappen is het voetbal niet om aan te zien. En dat al 4 jaar lang. Controle is het toverwoord bij Frank. Alles om risicio te vermijden. Ik hoorde hem na het trainingskamp in Qatar ook al zeggen: 'we krijgen teveel goals tegen dit seizoen. we moeten minder risico nemen in de 1e en 2e fase balbezit'. Dan weet je het wel. Nog meer breedte geschuif. Ajax staat juist voor risico nemen Frank!
En voor goed positiespel.
De Boer kreeg gisteren een lesje tactiek, hij werd op alle fronten afgetroefd door Rutten.
Wissels waren ook hemeltergend. Wie zat er niet op AEG te wachten? Typisch een speler die tegen de verhouding in iets kan forceren. Een speler voor wie ze bang zijn.

Je maakt mij niet wijs dat F. betere spelers heeft. Kishna bijvoorbeeld is beter dan wie dan ook in de voorhoede bij F, maar hij kreeg geen bal. Als je zo'n jongen in de ploeg hebt, moet de bedoeling zijn om hem 1 op 1 te zetten. Hoe moeilijk kan dat zijn? Maar dan moet je niet, zoals Schöne, breien,breien breien, en proberen door het midden te combineren. Volgens mij weet Schöne niet eens wat hij doen moet.

Er zijn geen patronen, iedereen prutst maar wat. Ik vind De Boer een prima kerel en een echte Ajacied, maar in tactisch opzicht heeft hij me nog nooit kunnen overtuigen.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Lionel » ma jan 26, 2015 3:11 pm

Waarom niet AEG voor Milik? Had desnoods Andersen op links gezet en Schone op zijn plek. Maar de wissels van gisteren... echt beroerd..
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door wimpey » ma jan 26, 2015 3:30 pm

Yopi schreef:
De Boer kreeg gisteren een lesje tactiek, hij werd op alle fronten afgetroefd door Rutten.
Ik heb een heel andere wedstrijd gezien dan de meesten hier. En had trouwens al voorspeld hoe de wedstrijd zou verlopen.

Feyenoord had veel meer kwaliteit en ervaring op het middenveld. Won daar de slag. Je kan niet met louter lichtgewichten op het middenveld spelen en denken dat je daarmee om de titel meedoet. Ajax wordt gewoon voor z'n beleidsfouten bestraft. Met Eriksen, Siem en Blind heb je het middenveld echt wel in handen, hoor. Ook met die tactische onbenul op de bank. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door elliquido » ma jan 26, 2015 3:32 pm

Er was een moment dat ajax in de omschakeling ging met Andersen. op volle snelheid stak hij het middenveld over en er ontstond een 3-3 situatie. , maar wat gebeurt er, ipv dat schone diep gaat op rechts houdt hij in en gaat om Andersen heen.
Die moet vol in de ankers, een balletje terugleggen op schone die binnendoor verder ook geen mogelijkheden ziet en weg mogelijkheid omdat er ondertussen 6 feyenoorders terug zijn.

Gaat schone gewoon diep, kan Andersen hem in de diepte spelen, of beter, zelf naar binnen kappen in een 1 tegen 1 en uithalen.

En dat is wederom een onderdeel van het ajax spel wat we zo missen.
We hebben al geen 10, maar een diepgaande rechtsbuiten is ook al teveel gevraagd.
En maar breien, en maar breien.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door wimpey » ma jan 26, 2015 3:36 pm

Goh, het Parool heeft dezelfde problemen gezien als ik:

http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en ... x-op-.html

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door peter » ma jan 26, 2015 3:37 pm

Het meest pijnlijke is dat we door het tactisch onvermogen ook nog eens tegen puntverlies aan liepen. Die bal in de 90ste minuut was een 100% goal geweest als hij gewoon met Kishna op links had gespeeld. Uiteraard koffiedik kijken (want had Kishna daar dan ook gestaan etc.), maar toch.

Inschuivende verdedigers zie ik inderdaad al maanden niet meer. Moisander deed het nog wel eens, maar na zijn inzinking (en/of orders van De Boer) is hij ook aangewezen op het risicoloos toeschuiven van ballen. Sowieso wel bijzonder, want het centrum blinkt niet uit in het verdedigende aspect. Moisander en vd Hoorn (en Veltman) laten zich geregeld aftroeven in man-tegen-man duels. Ze hadden nog enige credit vanwege het voetballende aspect (Moisander en Veltman in ieder geval), maar nu blijft er wel verdomd weinig over. Overigens valt me ook op dat het qua timing allemaal hopeloos is. Bij een diepe bal zitten die twee continu verkeerd. Wachten op de stuiten, terwijl je die bal voor de stuit moet hebben, voor je man komen, etc. etc. Basisfouten.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Lionel » ma jan 26, 2015 3:40 pm

wimpey schreef:
Yopi schreef:
De Boer kreeg gisteren een lesje tactiek, hij werd op alle fronten afgetroefd door Rutten.
Ik heb een heel andere wedstrijd gezien dan de meesten hier. En had trouwens al voorspeld hoe de wedstrijd zou verlopen.

Feyenoord had veel meer kwaliteit en ervaring op het middenveld. Won daar de slag. Je kan niet met louter lichtgewichten op het middenveld spelen en denken dat je daarmee om de titel meedoet. Ajax wordt gewoon voor z'n beleidsfouten bestraft. Met Eriksen, Siem en Blind heb je het middenveld echt wel in handen, hoor. Ook met die tactische onbenul op de bank. :hypocrite.gif:
Schone op links. Kishna op rechts. Soms Milik op dr flanken.

Een veel te trage opbouw. Geen doorschuivende spelers. Ajax heeft meer ervaring achterin en kwaliteit dan Feyenoord. Kishna Milik Schone is ook beter dan wat ze voorin bij Feyenoord hebben.

Cilissen - Vermeer 1 - 0
Rhijn - Wilkshire 2 - 0
Hoorn - Beek 2 - 1
Moisander - Kongolo 3 - 1
Boilesen - Nelom 4 - 1
Serero - Clasie 5 - 2
Ahmadi - Bazoer 5 - 3
Andersen - Immers 6 - 4 (Immers fysiek sterker)
Schone - Toornstra 6 - 5
Milik - Kazim 7 - 5
Kishna - Boetius 8 - 5
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Yopi » ma jan 26, 2015 3:40 pm

Met Blind en Klaassen erbij ging het mis tegen PSV, Willem.

We zien toch steeds hetzelfde? Op het moment dat Ajax onder druk gezet wordt moeten de spelers ingewikkeld doen omdat er geen afspeelpunten zijn. De verhoudingen in het veld kloppen niet. Frank de Boer weet het aan 'slecht vrijlopen', maar het gaat er ook om waar je vrijloopt.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7387
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Trab » ma jan 26, 2015 3:46 pm

wimpey schreef:
Feyenoord had veel meer kwaliteit en ervaring op het middenveld. Won daar de slag. Je kan niet met louter lichtgewichten op het middenveld spelen en denken dat je daarmee om de titel meedoet. Ajax wordt gewoon voor z'n beleidsfouten bestraft. Met Eriksen, Siem en Blind heb je het middenveld echt wel in handen, hoor. Ook met die tactische onbenul op de bank. :hypocrite.gif:
Een coach is er ook om keuzes te maken. De Boer blinkt uit in het niet maken van keuzes. Hij wil zowel Andersen als Serero op het middenveld opstellen. Dat kan gewoon niet. Serero speelt het beste als linkshalf. Dan moet je een keuze maken tussen hem en Andersen.
Ik heb bij de Boer ook vaak de indruk dat hij uit medelijden iemand opstelt. Andersen en vde Hoorn hebben zolang op de bank gezeten dat hij vind dat hij het niet kan maken om ze niet op te stellen. Ook al hebben ze het niveau niet.
Het wordt gewoon tijd voor een nieuwe trainer die vol inzet op de tallentvolle A jeugd. Centraal achterin moeten voetballende verdedigers komen en op de midmidpositie moet ook een spelversneller komen. En op de rechtsbackpositie mag ook doorgeselecteerd worden. Van Rhijn gaat echt niet veel beter worden.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door wimpey » ma jan 26, 2015 3:46 pm

Lionel schreef:
Cilissen - Vermeer 1 - 0
Rhijn - Wilkshire 2 - 0
Hoorn - Beek 2 - 1
Moisander - Kongolo 3 - 1
Boilesen - Nelom 4 - 1
Serero - Clasie 5 - 2
Ahmadi - Bazoer 5 - 3
Andersen - Immers 6 - 4 (Immers fysiek sterker)
Schone - Toornstra 6 - 5
Milik - Kazim 7 - 5
Kishna - Boetius 8 - 5
Dit vind ik altijd zo'n onzin. Nelom speelt toch niet tegen Boilesen. Maar vooruit, ik doe effe met je mee. Ahmadi en Bazoer omgedraaid.

Cilissen - Vermeer 1 - 0
Rhijn - Wilkshire 2 - 1
Hoorn - Beek 2 - 2
Moisander - Kongolo 2 - 3
Boilesen - Nelom 3 - 4
Serero - Clasie 3 - 5
Bazoer - Ahmadi 3 - 6
Andersen - Immers 4 - 7 (ze kunnen er beiden geen reet van)
Schone - Toornstra 4 - 8
Milik - Kazim 5 - 8
Kishna - Boetius 6 - 9

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door wimpey » ma jan 26, 2015 3:56 pm

Trab schreef: Een coach is er ook om keuzes te maken. De Boer blinkt uit in het niet maken van keuzes. Hij wil zowel Andersen als Serero op het middenveld opstellen. Dat kan gewoon niet. Serero speelt het beste als linkshalf. Dan moet je een keuze maken tussen hem en Andersen.
En op VM zet je dan neer? Keuzes maken is makkelijk wanneer je niets te kiezen hebt. Siem, Blind en Eriksen worden vervangen door prut als Andersen, Zimling, Duarte. Dat is een beleidskeuze. Maar dan houdt het sportief gewoon op. Dan valt er weinig meer te kiezen.
Het wordt gewoon tijd voor een nieuwe trainer die vol inzet op de tallentvolle A jeugd.
En wie neemt die jongens bij de hand? Zimling?
Centraal achterin moeten voetballende verdedigers komen en op de midmidpositie moet ook een spelversneller komen. En op de rechtsbackpositie mag ook doorgeselecteerd worden. Van Rhijn gaat echt niet veel beter worden.
Kost allemaal centjes. Volgens Overmars hebben we een prima selectie. De beste sinds jaen. Maar op deze manier is het een doodlopende weg. Kwaliteit wordt vervangen door prutsers en jochies. Ik pleit er niet voor om miljoenen kapot te slaan. Maar ook met geringe middelen kun je je selectie gericht versterken. Gewoon iets verder kijken dan de neus lang is en types als Duarte en Zimling laten waar ze horen: bij clubs in het rechterrijtje.

Wanneer dat gebeurt, maak je het je trainer stukken gemakkelijker. Ik zie nu nl. een trend ontstaan dat de succesvolle FdB op dezelfde manier behandeld wordt als Koeman destijds. En ik sluit niet uit dat Ajax na FdB weer tot een trainerkerkhof verwordt, omdat de technisch eindverantwoordelijken er een potje van blijven maken.

Plaats reactie