Ad 1 Zoals ik de tactiek onder Jol wedstrijden lang heb gezien was het vooral: hoe krijgen we die bal zsm bij Suarez. Zat verder geen diepere gedachte achter. Vergelijkbaar met de targetman bereiken, hetgeen in essentie ook de bedoeling was van de laatste 10 minuten tegen Milan.Le T. schreef:Ja, dat het de beste en belangrijkste speler was die zoveel mogelijk aan de bal moest komen is geen reden om de tactiek af te schilderen alsof de bal naar voren gepeerd werd alsof VdHoorn daar stond.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik heb al een tijdje het idee dat ik iets mankeer, maar nu begrijp ik het: ik ben in de war. Wellicht wil je me daarom even op het goede spoor helpen met de beantwoording van de volgende vragen.
1. Ontken jij dat Ajax onder Jol de speelstijl hanteerde: alle ballen op Suarez?
Het is maar een deel van de speelstijl, dus alle lijkt me wat overdreven.2. Ontken jij dat Feyenoord thans de speelstijl hanteert: alle ballen op Pelle?
Dat was gewoon ordinair 19e eeuws kick and rush, maar dan uitgevoerd door onbekwamen. Ik zie ook niet in waarom die wedstrijd er buiten gelaten zou moeten worden, dat was nou juist de wedstrijd waarvoor 3 jaar aan de speelstijl was gesleuteld. Verder begrijp ik uit je formulering dat je de speelstijl met Suarez als hetzelfde ziet als die met VdHoorn, dat pleit niet voor je opticien.3. Heb jij Ajax, behoudens een deel van de tweede helft tegen Milan afgelopen december, de speelstijl zien hanteren: alle ballen op Van der Hoorn?
Ad 2 Wat is jouws inziens Plan B van Koeman als Pelle staat opgesteld en hoe vaak heb je dat spel dan al voorbij zien komen de afgelopen 2 seizoenen?
Ad 3 Van der Hoorn viel in en tegen Milan in de 81e minuut in. Dit, in verhouding tot de - ruimschoots - meer dan 100 wedstrijden die Ajax onder leiding van De Boer speelde, als referentiekader nemen is eens te meer het schoolvoorbeeld van de querulantenwaan waar je last van lijkt te hebben.