Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13847
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door Jinne » do dec 08, 2011 10:56 am

Wimpey wil kennelijk dat we ons maar weer snel naar de Cruijff topic spoeden. Gaat immers wel erg veel over voetbal gerelateerde zaken nu.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door Le T. » do dec 08, 2011 11:09 am

Kowalczyk schreef:
Alexander schreef:Ajax heeft heel slecht gespeeld, dat is iets wat zeker is.
Nou, dat vind ik dus echt helemaal niet.

Veel balbezit, veel pogingen, twee geldige goals, een bal op de lat, wat ongelukkige klutsballen (Bulykin die gewoon raak leek te koppen maar toevallig iemands rug raakte)... Wat kun je nog meer verwachten van David, tegen Goliath...?

VVV of Excelsior kan best een resultaat behalen tegen Ajax, als het een beetje meezit, maar als er twee glaszuivere goals van ze worden afgekeurd, dan wordt het wel een lastig verhaal tegen een club die gewoon 10x zo veel geld te makken heeft.

Zo was het vanavond ook, maar dan met Ajax in de rol van VVV/Excelsior.

K.
Ik heb er hier wel eens beweerd dat je grensrechters een marge moet geven, in de beoordeling maar eigenlijk ook als spelers. Het is immers toch niet exact, en het gaat om centimeters, of een fractie van een seconde in het bepalen van het moment van spelen. Je kunt dit nauwelijks fouten noemen, een voetje vooruit en het is technisch gesproken wel buitenspel, nog los van het feit dat tv-camera's helelmaal niet geschikt zijn om dat exact vast te leggen. Dat hoort gewoon bij de pech en de mazzel die je kunt hebben. Als ik me niet vergis is Real ook een paar keer teruggefloten in een situatie waarbij er iemand op de keeper af kon en die ook zo op het randje waren. Wat is dan het verschil, dat de bal er al in ligt zodat je het een onterecht afgekeurde goal kunt noemen?

Het was wel een moeilijke avond om zo'n stelling overeind te houden, maar de hysterie slaat ook nergens op. Real hoefde niet meer en Dinamo hoefde niet meer, dat geeft zowel Ajax als Lyon mogelijkheden. Real liep er zo makkelijk doorheen dat ik Ajax echt geen gelijkspel zag afdwingen, feitelijk niet en als Real wat moest helemaal niet. Dinamo is gewoon een slecht elftal en Lyon voetbalt heel aardig. Er is geen enkele aanleiding voor een complottheorie. Ajax kon daar ook vrij makkelijk winnen, maar verzuimde een grote uitslag neer te zetten. Bij de loting wisten we al dat het tussen Ajax en Lyon zou gaan, en dat je het dus beslist in de onderling confrontatie, als je dan 180 minuten niet scoort dan weet je dat je afhankelijk bent van tegenstanders die niets meer te winnen hebben, dat was Lyon ook. Die zullen ook niet vrolijk geworden zijn van de afwezigheid van bepaalde spelers in Amsterdam en de instelling van Real.

Je kunt van die centimers buitenspelsituatie ook niet meer dan een voetnoot maken. Maar dan moet je wel goed voetballen, dan moet je spelers hebben die openingen verzinnen ipv alle hoop zetten op toevalsgoals op randje buitenspel. Als Sulejmani nou voor de verandering eens niet weg zou zakken als de wedstrijd niet van een leien dakje gaat, als de technische staf nou eens zo professioneel zou zijn om te zorgen dat de spelers weten wat de situatie is en zich daar aan aanpassen, als de trainer eens fatsoenlijk zou wisselen. Dit sloeg natuurlijk helemaal nergens op. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat het slechte aankoopbeleid en selectiebeleid maakt dat er een onnodig zwak elftal stond. Laten we wel wezen, Jol zou hiervoor zijn afgemaakt.

We kunnen onszelf moed inpraten door op twee dubbeltje op zijn kantmomenten te focussen en te doen alsof een knipoog op een voetbalveld iets heel bijzonders is, maar Ajax is gewoon te zwak geweest om iets af te dwingen en dan moet je niet verontwaardigd doen over gebrek aan geluk.
Wollt ihr den totalen Mensch?

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door GangstaRiB » do dec 08, 2011 11:09 am

wimpey schreef:
999 schreef: Feit is dat er twee terechte goals zijn afgekeurd, de rest zijn aannames ...
Feit is dat Madrid (B) ongelooflijk veel beter was dan een ongelooflijk slecht Ajax (B).

Het is een financiele strop voor de club en dat doet pijn. Maar sportief kan ik er niet wakker van liggen. Liever anoniem in de EL onderuit dan een dozijn goals vangen tegen Barcelona.

RKC-uit, 999. Daar gaat het om. Zal lastig zat worden.

Het is trouwens geen aanname dat Mourinho de beste voorronde aller tijden wilde spelen. Dat gaf ie nl. in interviews aan, hij wilde hoe dan ook ruim winnen.
Mwah... ik vond Real niet ongelooflijk veel beter. Ze straffen de fouten van Ajax genadeloos af, maar in de tweede helft is Real amper bij het doel van Ajax geweest.

Tuurlijk zijn er bij Ajax een aantal die het nivo niet aankunnen, maar dat kun je helaas niet ondervangen met 1 of 2 aankopen. Als er teveel geblesseerden zjin, dan hunker je naar 5 goede aankopen... dat geld is er echter niet. Je moet ook realistisch blijven.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door Thijs » do dec 08, 2011 11:17 am

11h06 Match Zagreb-Lyon: l'autorité française des jeux procède à des "vérifications"L'Autorité de régulation des jeux en ligne (Arjel) a indiqué vendredi procéder à des "vérifications" sur la large victoire jeudi de Lyon sur le terrain du Dinamo Zagreb (1-7), qui lui a offert une qualification surprise en 8e de finale de la Ligue des Champions. L'Arjel, "garante de la sincérité des paris sportifs, procède actuellement à des vérifications dont le résultat devrait être connu en fin d'après-midi", a annoncé à l'AFP une porte-parole, précisant que c'était une procédure classique en cas de résultat "atypique dans une compétition sportive".
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door Thijs » do dec 08, 2011 11:19 am

Artikel van de T uit 2009:
za 10 okt 2009, 11:04
'omkoopaffaire in Poule Ajax' TIMISOARA - De Roemeense voetballer Dan Alexa van FC Timisoara beweert dat een afgevaardigde van Dinamo Zagreb hem heeft geprobeerd om te kopen voor de confrontatie tussen beide clubs in de Europa League, ruim een week geleden. Volgens Alexa is hem een bedrag van 500.000 euro aangeboden als hij een strafschop zou veroorzaken in de wedstrijd tegen Dinamo Zagreb.

De aanvoerder van FC Timisoara - dat in groep A van de Europa League is ingedeeld bij Ajax - kwam met die onthulling in een televisieprogramma. Alexa meldde daarbij ook dat hij het lucratieve aanbod heeft afgeslagen. Dinamo Zagreb won de wedstrijd in Roemenië eenvoudig met 3-0, overigens zonder een strafschop te hebben gekregen.

De Kroatische club sprak de beschuldiging van Alexa zaterdag met klem tegen. „Wij hebben niets met omkoping te maken”, aldus de directeur van Dinamo Zagreb. Timisoara is echter van plan de zaak voor te leggen aan de Europese voetbalbond UEFA.
Tsja...
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door ferry » do dec 08, 2011 11:21 am

Le T. schreef:[Ik heb er hier wel eens beweerd dat je grensrechters een marge moet geven, in de beoordeling maar eigenlijk ook als spelers. Het is immers toch niet exact, en het gaat om centimeters, of een fractie van een seconde in het bepalen van het moment van spelen. Je kunt dit nauwelijks fouten noemen, een voetje vooruit en het is technisch gesproken wel buitenspel, nog los van het feit dat tv-camera's helelmaal niet geschikt zijn om dat exact vast te leggen. Dat hoort gewoon bij de pech en de mazzel die je kunt hebben. Als ik me niet vergis is Real ook een paar keer teruggefloten in een situatie waarbij er iemand op de keeper af kon en die ook zo op het randje waren. Wat is dan het verschil, dat de bal er al in ligt zodat je het een onterecht afgekeurde goal kunt noemen?

Het was wel een moeilijke avond om zo'n stelling overeind te houden, maar de hysterie slaat ook nergens op. Real hoefde niet meer en Dinamo hoefde niet meer, dat geeft zowel Ajax als Lyon mogelijkheden. Real liep er zo makkelijk doorheen dat ik Ajax echt geen gelijkspel zag afdwingen, feitelijk niet en als Real wat moest helemaal niet. Dinamo is gewoon een slecht elftal en Lyon voetbalt heel aardig. Er is geen enkele aanleiding voor een complottheorie. Ajax kon daar ook vrij makkelijk winnen, maar verzuimde een grote uitslag neer te zetten. Bij de loting wisten we al dat het tussen Ajax en Lyon zou gaan, en dat je het dus beslist in de onderling confrontatie, als je dan 180 minuten niet scoort dan weet je dat je afhankelijk bent van tegenstanders die niets meer te winnen hebben, dat was Lyon ook. Die zullen ook niet vrolijk geworden zijn van de afwezigheid van bepaalde spelers in Amsterdam en de instelling van Real.

Je kunt van die centimers buitenspelsituatie ook niet meer dan een voetnoot maken. Maar dan moet je wel goed voetballen, dan moet je spelers hebben die openingen verzinnen ipv alle hoop zetten op toevalsgoals op randje buitenspel. Als Sulejmani nou voor de verandering eens niet weg zou zakken als de wedstrijd niet van een leien dakje gaat, als de technische staf nou eens zo professioneel zou zijn om te zorgen dat de spelers weten wat de situatie is en zich daar aan aanpassen, als de trainer eens fatsoenlijk zou wisselen. Dit sloeg natuurlijk helemaal nergens op. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat het slechte aankoopbeleid en selectiebeleid maakt dat er een onnodig zwak elftal stond. Laten we wel wezen, Jol zou hiervoor zijn afgemaakt.

We kunnen onszelf moed inpraten door op twee dubbeltje op zijn kantmomenten te focussen en te doen alsof een knipoog op een voetbalveld iets heel bijzonders is, maar Ajax is gewoon te zwak geweest om iets af te dwingen en dan moet je niet verontwaardigd doen over gebrek aan geluk.
Zo is dat. Je ziet overal ter wereld dat een verdediger die net een goal heeft moeten incasseren een olijke knipoog en een duimpje omhoog geeft aan de aanvaller die gescoord heeft. :excited.gif:

Hier zit écht een smerig luchtje aan.

Ajax werd vooraf geen enkele kans toegedicht om de poulefase door te komen, en als je dan zo dichtbij komt dan is dit wel erg zuur hoor. De wedstrijden tegen Lyon waren ook erg close, Ajax had daar kansen om te winnen en was zeker niet de mindere. Dat je nu 2 glaszuivere goals afgekeurd krijgt, en Lyon scoort een haast nooit vertoonde CL uitslag van 7-1, dan kan je met recht spreken van domme pech. En ook al geloof ik niet zo in complottheorieën, die knipoog is gewoon raar en zou best nader onderzocht mogen worden.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door ferry » do dec 08, 2011 11:25 am

De T:
Onderzoek naar Zagreb-Lyon

Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - De Franse toezichthouder van het gokwezen stelt een onderzoek in naar het duel tussen Dinamo Zagreb en Olympique Lyon. De Franse club won woensdagavond met opvallende cijfers van de club uit Kroatië: 7-1. Door het resultaat in Zagreb werd Ajax uitgeschakeld voor de laatste zestien in de Champions League.

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door GangstaRiB » do dec 08, 2011 11:27 am

Ferry schreef:De T:
Onderzoek naar Zagreb-Lyon

Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - De Franse toezichthouder van het gokwezen stelt een onderzoek in naar het duel tussen Dinamo Zagreb en Olympique Lyon. De Franse club won woensdagavond met opvallende cijfers van de club uit Kroatië: 7-1. Door het resultaat in Zagreb werd Ajax uitgeschakeld voor de laatste zestien in de Champions League.
Het Frans gokwezen? Dat was het laatste dat je verwacht.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door Le T. » do dec 08, 2011 12:07 pm

Ferry schreef: Zo is dat. Je ziet overal ter wereld dat een verdediger die net een goal heeft moeten incasseren een olijke knipoog en een duimpje omhoog geeft aan de aanvaller die gescoord heeft. :excited.gif:

Hier zit écht een smerig luchtje aan.
En je ziet overal ter wereld mensen die zijn omgekocht knipoogjes en duimpjes omhoog geven?
Ajax werd vooraf geen enkele kans toegedicht om de poulefase door te komen, en als je dan zo dichtbij komt dan is dit wel erg zuur hoor.
Dat zeker.
De wedstrijden tegen Lyon waren ook erg close, Ajax had daar kansen om te winnen en was zeker niet de mindere.
Het gaat erom of je wat afdwingt.
Dat je nu 2 glaszuivere goals afgekeurd krijgt, en Lyon scoort een haast nooit vertoonde CL uitslag van 7-1, dan kan je met recht spreken van domme pech. En ook al geloof ik niet zo in complottheorieën, die knipoog is gewoon raar en zou best nader onderzocht mogen worden.
Ik vind het een beetje gezocht. Ik had twee weken geleden al het gevoel dat er ongeschoten berenhuiden werden verkocht. Ik had meer gedacht aan 0-4 en 0-3, maar ook een 0-5 in Zagreb had ik helemaal niet raar gevonden. Het gaat hier om een ploeg waar Ajax in slechte vorm thuis met 4-0 van wint. Je zegt zelf dat Ajax geen enkele kans werd toegedicht om de poulefase door te komen, ik ben het daar niet mee eens, maar als Lyon dan zo sterk is dat Ajax kansloos was, waarom dan zo verbaasd doen over een grote uitslag?

Als je de keeper van Dinamo een ballenvanger noemt dan is dat veel te veel eer omdat hij dat juist niet doet. Dat was tegen Ajax ook al genant. Maar Ajax profiteerde niet. Als je kijkt naar de kwaliteit van Dinamo, en daar een vroege rode kaart bij optelt, plus het feit dat Dinamo niks meer te winnen had en Lyon alles, dan vind ik een uitslag als 0-5, 06 of 1-7 helemaal niet raar. Er zaten ook fraaie aanvallen tussen en dan zie je ook gewoon een klasseverschil alsof het Ajax tegen Top Oss is. Verder prima als het onderzocht wordt, maar er was alle aanleiding vooraf voor Ajax om alles op alles te zetten voor een gelijkspel. Het sloeg nergens op om te hopen dat de uitslag daar beperkt bleef.
GangstaRiB schreef:
wimpey schreef:
999 schreef: Feit is dat er twee terechte goals zijn afgekeurd, de rest zijn aannames ...
Feit is dat Madrid (B) ongelooflijk veel beter was dan een ongelooflijk slecht Ajax (B).

Het is een financiele strop voor de club en dat doet pijn. Maar sportief kan ik er niet wakker van liggen. Liever anoniem in de EL onderuit dan een dozijn goals vangen tegen Barcelona.

RKC-uit, 999. Daar gaat het om. Zal lastig zat worden.

Het is trouwens geen aanname dat Mourinho de beste voorronde aller tijden wilde spelen. Dat gaf ie nl. in interviews aan, hij wilde hoe dan ook ruim winnen.
Mwah... ik vond Real niet ongelooflijk veel beter. Ze straffen de fouten van Ajax genadeloos af, maar in de tweede helft is Real amper bij het doel van Ajax geweest.
Ja, maar toen Ajax door had dat ze er nog twee moesten maken tikte Real zomaar de bal een paar minuten rond op de helft van Ajax. Real had echt wel over.
Tuurlijk zijn er bij Ajax een aantal die het nivo niet aankunnen, maar dat kun je helaas niet ondervangen met 1 of 2 aankopen. Als er teveel geblesseerden zjin, dan hunker je naar 5 goede aankopen... dat geld is er echter niet. Je moet ook realistisch blijven.
Ook het sportmedisch beleid telt mee, maar er is wel degelijk geld uitgegeven aan spelers en niet erg slim. Zo realistisch moet je ook zijn. En als je dan wat er nog wel aan spelers beschikbaar is ook nog eens verkeerd gebruikt dan helpt dat ook niet.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door Thijs » do dec 08, 2011 12:17 pm

Helemaal niet 'gezocht', Dinamo is de afgelopen vier jaar al vier keer in verband gebracht met omkoping. Je hoeft niet eens te zoeken, bijna alles wijst erop.

Ajax komt vanmiddag met een verklaring.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door Ajaciedjuh » do dec 08, 2011 12:21 pm

Ajax zal er uiteindelijk niet veel mee omschieten. Tenminste als Lyon er zelf niet rechtstreeks mee te maken heeft.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door Ride » do dec 08, 2011 12:23 pm

Thijs schreef:Artikel van de T uit 2009:
za 10 okt 2009, 11:04
'omkoopaffaire in Poule Ajax' TIMISOARA - De Roemeense voetballer Dan Alexa van FC Timisoara beweert dat een afgevaardigde van Dinamo Zagreb hem heeft geprobeerd om te kopen voor de confrontatie tussen beide clubs in de Europa League, ruim een week geleden. Volgens Alexa is hem een bedrag van 500.000 euro aangeboden als hij een strafschop zou veroorzaken in de wedstrijd tegen Dinamo Zagreb.

De aanvoerder van FC Timisoara - dat in groep A van de Europa League is ingedeeld bij Ajax - kwam met die onthulling in een televisieprogramma. Alexa meldde daarbij ook dat hij het lucratieve aanbod heeft afgeslagen. Dinamo Zagreb won de wedstrijd in Roemenië eenvoudig met 3-0, overigens zonder een strafschop te hebben gekregen.

De Kroatische club sprak de beschuldiging van Alexa zaterdag met klem tegen. „Wij hebben niets met omkoping te maken”, aldus de directeur van Dinamo Zagreb. Timisoara is echter van plan de zaak voor te leggen aan de Europese voetbalbond UEFA.
Tsja...
We moeten niet miepen

We moeten niet miepen.. we zijn gewoon ordinair teruggepakt..

2009
Ajax was in 2009 al zijdelings betrokken bij een verdachte zaak van Dinamo. De twee clubs vormden in dat jaar samen met het Belgische Anderlecht en Timisoara uit Roemenië een poule in de Europa League. Timisoara-speler Dan Alexa beweerde dat vertegenwoordigers van Dinamo hem een half miljoen hadden geboden als hij een strafschop zou veroorzaken tegen de Kroatische ploeg.

Dinamo kon zich nog plaatsen voor de volgende ronde bij een overwinning op de Roemenen. De Kroaten wonnen ook met 3-0. Maar doordat Ajax op dezelfde avond verloor van Anderlecht, gingen de Belgen door en was Zagreb uitgeschakeld.

http://www.ad.nl/ad/nl/1037/Champions-L ... ping.dhtml
Anderlecht zijn toch onze vrindjes :hypocrite.gif:
Vakkie 129

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door peter » do dec 08, 2011 12:23 pm

Zou me er niet al te druk over maken, hoor. Als ik de beelden van Zagreb-Ajax nog even bekijk, dan hadden we daar ook met dubbele cijfers moeten winnen. Nu was dat nog 11 vs. 11, dus wie weet als we daar een uur lang met 10 vs. 11 mochten spelen....

Het riekt naar omkoping, maar zou er niet te hard op inzetten. Feit is namelijk dat die lui eigenlijk te slecht zijn voor omkoping. Op maximale kunnen zijn ze namelijk al rijp voor de sloop.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door Thijs » do dec 08, 2011 12:23 pm

Doen we ook niet, maar ik wil dat er mensen voor boeten. Die Portugese kutgrens mag nooit meer fluiten en die Kroaten moeten kapot.

Snif.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door wimpey » do dec 08, 2011 12:24 pm

Jinne schreef:Wimpey wil kennelijk dat we ons maar weer snel naar de Cruijff topic spoeden. Gaat immers wel erg veel over voetbal gerelateerde zaken nu.
:smallgrin.gif: In a nutshell: ik vond Ajax slecht spelen, meerdere Ajacieden vielen weer hopeloos door de mand, Ajax won in 6 wedstrijden enkel van Zagreb, we hadden pech met de arbitrage en die 1-7 is niet zuiver. Financieel is dit een domper, maar sportief kan ik er niet wakker van liggen.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door Thijs » do dec 08, 2011 12:27 pm

Peter schreef:Zou me er niet al te druk over maken, hoor. Als ik de beelden van Zagreb-Ajax nog even bekijk, dan hadden we daar ook met dubbele cijfers moeten winnen. Nu was dat nog 11 vs. 11, dus wie weet als we daar een uur lang met 10 vs. 11 mochten spelen....

Het riekt naar omkoping, maar zou er niet te hard op inzetten. Feit is namelijk dat die lui eigenlijk te slecht zijn voor omkoping. Op maximale kunnen zijn ze namelijk al rijp voor de sloop.
In de eerste helft was Dinamo een stuk beter dan Lyon, ook met 10 man. Niks aan de hand. In de rust staat het binnen 5 minuten 'ineens' 1-4.

In de rust is daar wat gebeurd, ik ben ervan overtuigd.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door Ride » do dec 08, 2011 12:28 pm

Thijs schreef:Doen we ook niet, maar ik wil dat er mensen voor boeten. Die Portugese kutgrens mag nooit meer fluiten en die Kroaten moeten kapot.

Snif.
Hear hear :biggrin.gif:
Vakkie 129

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door ferry » do dec 08, 2011 12:30 pm

ad:
Rond Dinamo hangt al jaren zweem van omkoping

Het is niet de eerste keer dat Dinamo Zagreb in verband wordt gebracht met omkoping. De UEFA heeft in het verleden zonder resultaat twee verdachte wedstrijden van de Kroatische club uit 2006 en 2009 onderzocht.

7-1
Gisteravond leed Dinamo Zagreb een onwaarschijnlijke 7-1 thuisnederlaag tegen Olympique Lyon. Een knipoog van verdediger Domagoj Vida richting de Franse spits Bafétimbi Gomis voedt de vermoedens van een opzettelijke verliespartij. Door de 7-1 zege gaat Lyon op doelsaldo ten koste van Ajax door in de Champions League.

2009
Ajax was in 2009 al zijdelings betrokken bij een verdachte zaak van Dinamo. De twee clubs vormden in dat jaar samen met het Belgische Anderlecht en Timisoara uit Roemenië een poule in de Europa League. Timisoara-speler Dan Alexa beweerde dat vertegenwoordigers van Dinamo hem een half miljoen hadden geboden als hij een strafschop zou veroorzaken tegen de Kroatische ploeg.

Uitgeschakeld
Dinamo kon zich nog plaatsen voor de volgende ronde bij een overwinning op de Roemenen. De Kroaten wonnen ook met 3-0. Maar doordat Ajax op dezelfde avond verloor van Anderlecht, gingen de Belgen door en was Zagreb uitgeschakeld.

2006
In augustus 2006 verloor Dinamo in de voorronde Champions League met 3-0 van Arsenal, door twee goals van Cesc Fabregas en één van Robin van Persie. Bij de laatste twee treffers ging doelman Ivan Turina opzichtig in de fout.

Twee keer rood
Ook de Kroatische bekerfinale uit 2009 was verdacht van omkoping. Dinamo won de eerste van twee wedstrijden met 3-0 van Hajduk Split. Scheidsrechter Bruno Maric gaf twee spelers van Hajduk al in de eerste helft een rode kaart en kende bovendien twee strafschoppen toe aan Dinamo.

Nooit bewezen
Alle drie de verdachte duels zijn onderzocht, maar Dinamo Zagreb is nooit schuldig bevonden.
(Redactie)
Zal nu ook wel weer op niets uitdraaien. Ze zijn kennelijk erg bedreven in omkooppraktijken, of ze zijn gewoon héél erg slecht en blij voor de tegenstander als die het wel goed doen. (dit laatste even voor Le T, die het blijkbaar een vrij normale gang van zaken vindt dat de verdediger knipoogt naar de tegenpartij.)

Maar goed, erover doorzeuren helpt ook niet, we wachten dat Franse onderzoek wel af. Misschien dat de UEFA ook nog iets gaat doen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door Ajaciedjuh » do dec 08, 2011 12:35 pm

Het is trouwens knap dat de Fransen vanmiddag al resultaten bekend maken. Dit kan 2 dingen betekenen:
1) ze hebben keiharde bewijzen
2) het is een formaliteit om discussies af te kappen. Ze hebben het onderzocht, maar geen directe bewijzen gevonden.

Ik gok dat optie 2 vanmiddag naar buiten wordt gebracht.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door 999 » do dec 08, 2011 12:37 pm

wimpey schreef:
Jinne schreef:Wimpey wil kennelijk dat we ons maar weer snel naar de Cruijff topic spoeden. Gaat immers wel erg veel over voetbal gerelateerde zaken nu.
:smallgrin.gif: In a nutshell: ik vond Ajax slecht spelen, meerdere Ajacieden vielen weer hopeloos door de mand, Ajax won in 6 wedstrijden enkel van Zagreb, we hadden pech met de arbitrage en die 1-7 is niet zuiver. Financieel is dit een domper, maar sportief kan ik er niet wakker van liggen.
Nu ben jij ook niet degene die er " sportief " gezien iets mee van doen heeft .. Dat hebben de AJAX spelers dus wel ..

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door Thijs » do dec 08, 2011 12:38 pm

Precies. Die kijken gewoon even of er rare biedingen op worden gezet, maar dat is niet te controleren zo. Alsof die voorzitter van Zagreb in de rust snel op Unibet gaat inloggen om al z'n spaargeld in te zetten.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door Jesse » do dec 08, 2011 12:39 pm

Ik geloof niet zo in omkoping. Ik denk dat het gewoon een avond was waarop alles tegen zat voor Ajax. Twee van die afgekeurde goals van Ajax, zo'n bal op de lat, zo'n kopbal van Bulyikin, zo'n Zagreb dat helemaal in elkaar stort na de 1-2 (er geen zin meer in heeft, publiek tegen zich krijgt net als tegen Ajax). Zoveel pech op één avond maak je eens in de zoveel jaar mee, gisteravond was zo'n avond.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door 999 » do dec 08, 2011 12:39 pm

Ajax komt met verklaring
AMSTERDAM - Ajax komt donderdagmiddag met een verklaring over de gebeurtenissen tijdens de wedstrijden in de Champions League van woensdag tussen Ajax en Real Madrid (0-3) en Dinamo Zagreb - Olympique Lyon (1-7).

De Portugese arbitrage keurde in de ArenA twee keer onterecht een treffer van de Amsterdamse club wegens buitenspel af. Saillant detail is dat de coach van Real Madrid, José Mourinho, ook Portugees is.

Lyon scoorde in Zagreb binnen een half uur zeven keer. Bafétimbi Gomis schreef geschiedenis in de Champions League. Hij trof binnen 7 minuten drie keer doel. Na een van die treffers kreeg hij een knipoog van verdediger Domagoj Vida van Dinamo Zagreb

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door InnerHarbour » do dec 08, 2011 12:46 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
InnerHarbour schreef:Je moest zelf een resultaat neerzetten en als je dat vervolgens niet doet moet je niet gaan mauwen over een andere wedstrijd.
godverdomme IH. Als 2 glaszuivere goals worden afgekeurd, houdt het gewoon op.
Volgens mij had RM er 3
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door InnerHarbour » do dec 08, 2011 12:48 pm

Jöhnk schreef:
Marillion schreef:
Khraa schreef:We hebben vandaag 2 x gescoord. Dan heb je normaal gesproken genoeg gedaan. Dat de Uefa niet uit het stenen tijdperk wil komen, is de reden dat Ajax vandaag niet doorgaat.

Dat is slechts één van de oorzaken.

Het is echt heel erg zuur wat er vanavond is gebeurd maar ik kan er ook niet heel lang treurig van blijven. Daarvoor hadden we toch al te weinig te zoeken in de CL. Het is figureren. De competitie vind ik verreweg het meest belangrijk. En daar hebben we gelukkig weer een beetje zicht op de concurrentie gekregen.
Dat ben ik met je eens. Het is alleen financieel wel een domper, voor de club.
Als het goed gaat gaan we op de Cruijff manier verder, komt de aanwas uit de jeugd en hebben we die miljoenen helemaal niet nodig. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

Plaats reactie