Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010
Moderator: mods
Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010
Tja, AJAX speelt zonder echte buitenspelers.En die daar staan trekken ook steeds naar binnen.Ik vond het " gevaar " AJAX de eerste helft ook wel meevallen.
Frappant was het om te zien dat na de wissel, waarin Jol de Zeeuw bracht voor Lindgren ( om meer diepgang te forceren ), AJAX enkele gevaarlijke counters om de oren kreeg.De werden weliswaar om zeep geholpen doordat de Grieken niet al te scherp voorin waren.
Kijk en dan kun je natuurlijk wel steeds vanalles en nog wat roepen over Rommedahl, maar dan had je wel een omschakelpunt gehad om bij het elimineren van zo'n counter snel de aanval te kiezen.Wat trouwens vorig seizoen wel regelmatig gebeurde.Dat oogt misschien niet mooi, maar tactisch gezien wel de oplossing om je tegenstander op hun helft te houden.
Ondanks de redelijke eerste helft vond ik dat AJAX rust ontbeerde in hun aanvallen.Veel te vlug werd de diepe bal gespeeld, zeker in de de tweede helft, terwijl de speler in de dekking stond en de rest van de aanvallers er al waren en op een lijn stonden.En dan zie je dat men toch terug vervalt in oude gewoonten en denkt dat het op de solistische toer wel goed gaat komen.
Verder was het treurig om te zien hoe na simpel balverlies de Grieken met grote stappen het middenveld overliepen een paar AJAX ( o.a. Enoh ) stonden te pitten en Ivic door het midden de gelijkmaker in het netje legde .. Zag er zeer knullig uit wat de achterhoede en het middenveld betreft ..
Frappant was het om te zien dat na de wissel, waarin Jol de Zeeuw bracht voor Lindgren ( om meer diepgang te forceren ), AJAX enkele gevaarlijke counters om de oren kreeg.De werden weliswaar om zeep geholpen doordat de Grieken niet al te scherp voorin waren.
Kijk en dan kun je natuurlijk wel steeds vanalles en nog wat roepen over Rommedahl, maar dan had je wel een omschakelpunt gehad om bij het elimineren van zo'n counter snel de aanval te kiezen.Wat trouwens vorig seizoen wel regelmatig gebeurde.Dat oogt misschien niet mooi, maar tactisch gezien wel de oplossing om je tegenstander op hun helft te houden.
Ondanks de redelijke eerste helft vond ik dat AJAX rust ontbeerde in hun aanvallen.Veel te vlug werd de diepe bal gespeeld, zeker in de de tweede helft, terwijl de speler in de dekking stond en de rest van de aanvallers er al waren en op een lijn stonden.En dan zie je dat men toch terug vervalt in oude gewoonten en denkt dat het op de solistische toer wel goed gaat komen.
Verder was het treurig om te zien hoe na simpel balverlies de Grieken met grote stappen het middenveld overliepen een paar AJAX ( o.a. Enoh ) stonden te pitten en Ivic door het midden de gelijkmaker in het netje legde .. Zag er zeer knullig uit wat de achterhoede en het middenveld betreft ..
Blij met de punten ...
BeeldPAOK-spelers 's nachts als helden onthaald
Het onverwachte gelijkspel van PAOK FC op bezoek bij Ajax heeft de fans van de club in extase gebracht. Bij terugkomst in Griekenland hadden honderden supporters zich verzameld bij het vliegveld om de selectie toe te juichen.
De spelers van PAOK zetten om half zes weer voet op Griekse bodem en werden een halfuur later bij de bus warm verwelkomd door de driehonderd aanwezige supporters. Met name bij het zien van doelpuntenmaker Vladimir Ivic werd de achterban uitzinnig.
Ook de eenzame aanvaller Dimitrios Salpingidis werd luid toegejuicht. De aanwinst beloofde alles te zullen geven tijdens de return van volgende week. "Met de hulp van jullie zullen we alles doen om ons voor de volgende ronde te kwalificeren", zei de Griekse international.
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
joey schreef:Dat is pas zielig.
Waarom?
Kan me er wel iets bij voorstellen, vanuit 't Griekse oogpunt bezien.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Ik zou willen dat wij altijd zoveel man meenamen naar Europese uitwedstrijden. PAOK heeft in Europa nooit wat gepresteerd he, die zijn hier al heel blij mee.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Het spel van PAOK was een aanfluiting. Ik ben blij dat ik geen fan van die club ben. 

Het stinkt aan alle kanten!
-
Niet iedereen op deze wereld vindt 'het spel' het belangrijkste. 

- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
joey schreef:Het spel van PAOK was een aanfluiting. Ik ben blij dat ik geen fan van die club ben.
Fanatiekelingen zijn het; zelfs toen NEC een oefenwedstrijd bij Quick 1888 tegen hen speelde, waren er vele Grieken afgereisd...

Ik wel. Daar ben ik Ajacied voor.Thijs schreef:Niet iedereen op deze wereld vindt 'het spel' het belangrijkste.

PAOK geloofde er zelf niet eens in.
-
Helaas wel toen wij gingen kloten rond de 55e/60e minuut en hun publiek er nog eens achter in ging staan. Even doorzetten, 3-0 maken en je had volgende week 40.000 makke lammetjes op hun tribune gezien.joey schreef: PAOK geloofde er zelf niet eens in.
Bron: http://www.uefa.com/uefaeuropaleague/matches/season=2011/round=2000128/index.htmlLucaS schreef:Dan zijn we bij mijn weten geplaatst voor de poulefase EL.martijn401 schreef:Oke bedankt. En als we het wel redden, en we vliegen er in de volgende VCL uit?
Group stage
The 38 play-off round winners join the ten losers from the UEFA Champions League play-offs. The clubs are split into 12 groups of four teams, playing home and away against each of their pool opponents between September and December. Two sides from each section advance, proceeding into the round of 32 alongside eight third-placed teams from the UEFA Champions League group stage.
De tien verliezers zullen toch die clubs zijn na de volgende voorronde CL?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
-
Klopt.
Uitgeschakeld worden door PAOK --> vierde voorronde EL --> uitgeschakeld --> Geen Europees voetbal meer
Uitgeschakeld worden door PAOK --> vierde voorronde EL --> winst --> groepsfase Europa League
Door tegen PAOK --> vierde voorronde CL --> uitgeschakeld --> groepsfase Europa League
Door tegen PAOK --> vierde voorronde CL --> winst --> groepsfase Champions League
Uitgeschakeld worden door PAOK --> vierde voorronde EL --> uitgeschakeld --> Geen Europees voetbal meer
Uitgeschakeld worden door PAOK --> vierde voorronde EL --> winst --> groepsfase Europa League
Door tegen PAOK --> vierde voorronde CL --> uitgeschakeld --> groepsfase Europa League
Door tegen PAOK --> vierde voorronde CL --> winst --> groepsfase Champions League
Bittere noodzaak dus om de volgende ronde te halen. Ook voor het Nederlands voetbal.
-
In ieder geval die EL uiteraard. Al gaat dat wel lukken omdat we bij uitschakeling tegen PAOK weer tegen één of ander Azerbaidzjaans mijnwerkersteam moeten aantreden.
Voor een overwinning in de EL of de CL krijg je evenveel punten, alleen krijg je nog wat bonuspunten voor het bereiken van de groepsfase.
Voor een overwinning in de EL of de CL krijg je evenveel punten, alleen krijg je nog wat bonuspunten voor het bereiken van de groepsfase.
Net thuis en dus meteen de samenvatting op YouTube opgezocht. Wat zag die tegendoelpunt er lullig uit. Ik snap niet wat Vertonghen daar aan het doen was. Liet zich wegzetten als een watje, en liet die Salpinogwat daarna ook 7 meter ruimte op die o zo voorspelbare pass te geven.
Verder hadden we zelf kansen zat. Suarez had er weer (net als altijd) 3 meer moeten maken.
Verder hadden we zelf kansen zat. Suarez had er weer (net als altijd) 3 meer moeten maken.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
-
- AT Toto winner 15/16
Nu een dag later kan ik er nog steeds niet over uit, PAOK stelt echt geen reet voor en je wint gewoon niet. Als je hier straks door uitgeschakeld wordt geef ik het op hoor.
Een terechte gele kaart. Je ziet hem duidelijk wijzen op het fluitje, als Urby hem dan alsnog snel neemt is het gewoon stom.Cruijff schreef:Die Fransman was gister ook irritant. Wat vonden jullie van de gele kaart die hij aan Urby gaf?
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Qua veldspel, en ook verdedigend, was PAOK echt van het niveau Heracles Almelo. Ajax tikte ze in de eerste helft echt dol. Ik kan grote bewondering hebben voor teams die er vervolgens in slagen om ('op zijn Italiaans') nul kansen weg te geven en slim op dat ene kansje te loeren. Dat is een kunst op zich. Maar die typering is veel te veel eer voor PAOK. Ook de verdediging van PAOK werd dolgedraaid door Ajax. Als Ajax alleen de echte 24-karaats uitgespeelde doelkansen had afgemaakt, dan had het bij rust al 4-0 gestaan, dus je kunt niet zeggen dat PAOK geduldig wachtte op de kansen.
Wat PAOK natuurlijk wél onderscheidde van Heracles Almelo was het feit dat ze aan één kansje genoeg hadden. Grote bewondering voor; dat is erg knap; een onderschat ambacht (Gerd Müller-vakbekwaamheid).
In Thessaloniki gaat het heel moeilijk worden, omdat PAOK daar 10% meer kan, en nog eens 10% meer durft, terwijl Ajax daar 10% mínder kan en durft, waarschijnlijk. Dan is het verschil plotseling helemaal niet zo groot meer. Als ze er vroeg een corner in koppen, of zoiets, dan heb je gewoon een mega-groot probleem daar. Maar het zou maar net zo goed kunnen dat Ajax er vroeg eentje in schiet, en dat PAOK verschrompelt en nog kwetsbaarder zal worden dan ze in de ArenA waren.
Het kan alle kanten op. Ik ben er niet gerust op.
Overigens wil ik waken voor al te veel negativisme, want ik stond me in de eerste helft echt kostelijk te amuseren: leuk, snel, geïnspireerd Ajax-voetbal. Er werd lekker getikt. In die fase dacht ik: wat zou het mooi zijn als dit ploegje bij elkaar blijft. Eerste kwartier van de tweede helft vond ik ook nog oké, maar het laatste halfuur was slordig en mat en slecht. Toen vroeg Ajax om problemen en was het niet eens geheel onverdiend dat ze die ook kregen (dan moet je ze er maar in schoppen, die kansen).
K.
Wat PAOK natuurlijk wél onderscheidde van Heracles Almelo was het feit dat ze aan één kansje genoeg hadden. Grote bewondering voor; dat is erg knap; een onderschat ambacht (Gerd Müller-vakbekwaamheid).
In Thessaloniki gaat het heel moeilijk worden, omdat PAOK daar 10% meer kan, en nog eens 10% meer durft, terwijl Ajax daar 10% mínder kan en durft, waarschijnlijk. Dan is het verschil plotseling helemaal niet zo groot meer. Als ze er vroeg een corner in koppen, of zoiets, dan heb je gewoon een mega-groot probleem daar. Maar het zou maar net zo goed kunnen dat Ajax er vroeg eentje in schiet, en dat PAOK verschrompelt en nog kwetsbaarder zal worden dan ze in de ArenA waren.
Het kan alle kanten op. Ik ben er niet gerust op.
Overigens wil ik waken voor al te veel negativisme, want ik stond me in de eerste helft echt kostelijk te amuseren: leuk, snel, geïnspireerd Ajax-voetbal. Er werd lekker getikt. In die fase dacht ik: wat zou het mooi zijn als dit ploegje bij elkaar blijft. Eerste kwartier van de tweede helft vond ik ook nog oké, maar het laatste halfuur was slordig en mat en slecht. Toen vroeg Ajax om problemen en was het niet eens geheel onverdiend dat ze die ook kregen (dan moet je ze er maar in schoppen, die kansen).
K.
Still alive...
Je ziet hem duidelijk wijzen op het fluitje, alleen stond hij toen niet voor Urby, maar voor een andere speler.
I think I lost my fucking headache
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
Nou vooruit... om na alle negativiteit nog even een positief puntje te noemen van gisteravond en het feit dat Ajax (vooralsnog) speelt om de Champions League... en dus een reden extra om het bij PAOK recht te zetten:
Geen commentaar van Leo Driessen.
Geen commentaar van Leo Driessen.

Op naar de vierde ster!
- Monkey Tonk
Kowalczyk schreef: In Thessaloniki gaat het heel moeilijk worden, omdat PAOK daar 10% meer kan, en nog eens 10% meer durft, terwijl Ajax daar 10% mínder kan en durft, waarschijnlijk.
K.
Die durf lijkt me geen probleem. Laat ze maar komen. Zo gauw Ajax ruimte krijgt houdt Paok achterin de nul niet meer.
Ik denk dat Ajax een goede kans maakt als Paok op twee gedachten gaat hinken. Ze hebben genoeg aan de 0-0, maar kunnen ze thuis net zo 'negatief' spelen als in Amsterdam?
Ruimte. Dat is het toverwoord. Het heeft niet zo'n zin om pressie te spelen als je dat niet om kunt zetten in kansen, a la Ajax in de tweede helft. In principe kreeg Ajax toen dus geen ruimte, en gaf daartegenover zelf achterin zeeen van ruimte weg. Voordeel Grieken. Dat kun je verdoezelen met veel balbezit, maar het heeft meer zin om zo'n tegenstander wat verder van de eigen goal te laten spelen. Ik verwacht dat de Grieken dat wel zullen doen in eigen huis, dus Ajax moet er lekker snel een goaltje inprikken. Daarna komt er helemaal veel ruimte. Paok is niet goed genoeg om dan Ajax op een creatieve manier uit elkaar te spelen.
Ajax speelde gisteren mechanisch; zonder intelligentie. Men joeg op de tweede goal en had geen enkel oog voor hoe het ruimtevoordeel gekanteld was in de tweede helft. (In de eerste helft gaven de Grieken Ajax meer ruimte, dus toen liep het lekker soepel).
Enoh stond lekker mee te verdedigen?Mr. Ajax schreef:Net thuis en dus meteen de samenvatting op YouTube opgezocht. Wat zag die tegendoelpunt er lullig uit. Ik snap niet wat Vertonghen daar aan het doen was. Liet zich wegzetten als een watje, en liet die Salpinogwat daarna ook 7 meter ruimte op die o zo voorspelbare pass te geven.
Suarez had er drie of meer moeten maken? Suarez zal nooit koelbloedig worden, hij heeft veel kansen nodig. Staat tegenover dat hij zijn eigen kansen schept.
Inderdaad. Het is grappig dat het vaak zo werkt, ook met teams. Ploegen die veel kansen per wedstrijd creëren missen er ook altijd veel, terwijl ploegen die zich massaal terugtrekken vaak die ene kans die ze krijgen wel maken.
Dat moet wel iets mentaals zijn.
Dat moet wel iets mentaals zijn.
Is toch ook logisch. Suarez mist bij Ajax in een seizoen bij wijze van spreken tweehonderd kansen en nog wordt hij topscorer.