Dan begreep ik je verkeerd. Donny had inderdaad gewoon een voorsprong. Heel zuur.Mr. Ajax schreef:Dat zei ik toch ook? Met dat half seconde voorsprong van Asensio bedoel ik dat Asensio net die sprint richting de goal begint als Donny heel even zijn hoofd naar de bal draait, en zodoende laat ie Asensio uit zijn rug glippen. Ik zeg nergens dat het niet zijn fout was, ik geef alleen uitleg daarover. En ik ben het ook eens met Zwart dat dat de prijs is die je betaalt als je in deze fase van de wedstrijd alles op de aanval zet. Dat een van je middenvelders in zo'n situatie terechtkomt dus. Rakitic zal zoiets ook eerder gebeuren als Pique. Een middenvelder is normaal gesproken zwakker in het pure verdedigen dan een 'echte' verdediger.Lionel schreef:Kijk nog even goed, Mr. Ajax. Dit is gewoon intellegentie. Hij had namelijk een voorsprong op Asensio.
Ajax - Real Madrid (13-02-2019)
Moderator: mods
Re: Ajax - Real Madrid (13-02-2019)
IK GELOOF!!!!!!
Ik ben het eens met de constatering dat dit de prijs is die je betaald voor de aanvallende speelstijl die Ajax bleef hanteren. De ruimtes worden groter en dan bestaat de kans dat dergelijke situaties ontstaan.
Dit Ajax is niet in staat om in te zien dat op enig moment het maximaal haalbare resultaat is gehaald en dat het dan zaak is om dat resultaat veilig te stellen. Door onze aanvallende ambities te ver door te drijven loop je wel eens tegen de lamp. Zie deze wedstrijd, Bayern thuis maar ook die idiote 4-4 tegen Heerenveen waar we niet alleen de 4-4 toestaan maar zelfs nog een grote kans op 4-5.
In situaties met Onana gebeurd het ook wel eens. Natuurlijk maakt die jongen wel eens een fout. Maar die situaties ontstaan maar dan eens doordat we tot in het extreme de keeper willen blijven betrekken in het zoeken naar de voetballende oplossing. Soms spelen ze 'm aan in de lijn van het doel en dan ook nog op z'n verkeerde been. Waar ben je dan mee bezig? Het is een keeper. Als hij kon voetballen had hij wel een ander shirt aangehad.
Dit Ajax is niet in staat om in te zien dat op enig moment het maximaal haalbare resultaat is gehaald en dat het dan zaak is om dat resultaat veilig te stellen. Door onze aanvallende ambities te ver door te drijven loop je wel eens tegen de lamp. Zie deze wedstrijd, Bayern thuis maar ook die idiote 4-4 tegen Heerenveen waar we niet alleen de 4-4 toestaan maar zelfs nog een grote kans op 4-5.
In situaties met Onana gebeurd het ook wel eens. Natuurlijk maakt die jongen wel eens een fout. Maar die situaties ontstaan maar dan eens doordat we tot in het extreme de keeper willen blijven betrekken in het zoeken naar de voetballende oplossing. Soms spelen ze 'm aan in de lijn van het doel en dan ook nog op z'n verkeerde been. Waar ben je dan mee bezig? Het is een keeper. Als hij kon voetballen had hij wel een ander shirt aangehad.

Nil volentibus arduum
Eens. Z'n opvolger zal een stuk minder zijn. Ajax geeft 20 M uit aan een speler die niet beter is dan Wober en Viergever. Diens chronische geblunder is een groter issue dan de fouten die Onana eens per 15 wedstrijden maakt.InnerHarbour schreef: Jullie mogen blij zijn met Onana, een zeer goede keeper, beter komt niet naar Nederland.
Monkey Tonk schreef: Ajax heeft de laatste twee wedstrijden verloren. Bij Heracles door een blunder van Onana. Tegen Madrid was het geen blunder, maar hij maakt het zo wel heel makkelijk om de bal erin te prikken
Monkey Tonk schreef:Er zijn meningen en er zijn feiten. Over meningen kan men verschillen, fouten zijn feiten.
Ajax verliest van Heracles door een blunder van Onana. Dat is een feit of dat is jouw mening?
Ajax kwam 1-0 achter door die fout van Onana, Ajax kreeg al daarvoor een penalty tegen door overtreding Blind. Ontsnapte aan de 1-0 door bal op de paal.
De problematiek van een 90 minuten volstrekt dramatische pot in Almelo waren wel even wat breder dan één moment van de doelman en had zeker meer dan 5 of 6 schuldigen. Misschien zelfs 10 of 11 die een ruime onvoldoende speelden.
- Monkey Tonk
Ajax speelde slecht tegen Heracles maar als Onana die fout niet maakt is het toch 0-0?
In de voorhoede kun je met een bal risico nemen, want balverlies is geen drama, en de payoff van een verrassende voortzetting is het vaak waard. Bij iedere linie die je naar achter schuift gaat die risicofactor omlaag. Verdedigers weten dat, en schuiven de bal risicoloos naar elkaar. Een doelman moet helemaal sober zijn en geen enkel risico nemen. Onanan is slecht in de doelmond bij voorzetten, omdat hij onnodig risico neemt, en ik zit ook niet te wachten op een keeper die de spits van de tegenpartij uit wil kappen, zoals hij tegen Benfica deed. Daar kun je op allerlei manieren omheen draaien, maar het kost je gewoon doelpunten en punten.
Als tegenstander zou ik tegen Ajax de aanvallers heel veel druk laten zetten op Onana bij een terugspeelbal.
Ik zou ook niet terugspelen op Onana. Je schiet er niks mee op. Als je echt niet weet wat je als verdediger met een bal moet doen, geef dan liever zelf de dieptepass, en doe het op zo'n manier dat als de bal niet aankomt hij ergens bij de cornervlag van de tegenstander over de zijlijn gaat. Dat zijn de lulligste situaties om in te gooien, want je kunt iedereen in de hoek van het veld vastpinnen.
In de voorhoede kun je met een bal risico nemen, want balverlies is geen drama, en de payoff van een verrassende voortzetting is het vaak waard. Bij iedere linie die je naar achter schuift gaat die risicofactor omlaag. Verdedigers weten dat, en schuiven de bal risicoloos naar elkaar. Een doelman moet helemaal sober zijn en geen enkel risico nemen. Onanan is slecht in de doelmond bij voorzetten, omdat hij onnodig risico neemt, en ik zit ook niet te wachten op een keeper die de spits van de tegenpartij uit wil kappen, zoals hij tegen Benfica deed. Daar kun je op allerlei manieren omheen draaien, maar het kost je gewoon doelpunten en punten.
Als tegenstander zou ik tegen Ajax de aanvallers heel veel druk laten zetten op Onana bij een terugspeelbal.
Ik zou ook niet terugspelen op Onana. Je schiet er niks mee op. Als je echt niet weet wat je als verdediger met een bal moet doen, geef dan liever zelf de dieptepass, en doe het op zo'n manier dat als de bal niet aankomt hij ergens bij de cornervlag van de tegenstander over de zijlijn gaat. Dat zijn de lulligste situaties om in te gooien, want je kunt iedereen in de hoek van het veld vastpinnen.
Dat laatste is natuurlijk de beste oplossing. Ik sta er soms van te kijken in welke situaties de bal nog richting de keeper gaat. Prima om voetballend de oplossing te zoeken maar soms is het daar echt het moment niet meer voor. Ik zie soms terugspeelballen met een stuit in de richting van het doel. Ballen ingespeeld op het verkeerde been van de keeper of in een situatie dat je al kunt zien dat de tegenstander direct druk kan zetten.
Waarom je eigen medespeler in de problemen brengen? Speel die bal gewoon diep. Die gast met handschoenen aan staat er om ballen tegen te houden. Niet om een tegenstander uit te spelen.
Waarom je eigen medespeler in de problemen brengen? Speel die bal gewoon diep. Die gast met handschoenen aan staat er om ballen tegen te houden. Niet om een tegenstander uit te spelen.
Nil volentibus arduum
-
Real staat thuis 1-2 achter tegen Girona, kwartier voor tijd... Er valt daar echt wel iets te halen tegen dit Madrid!
Dst is alleen mogelijk als je het zelfde spel neer zet en je 100% kansen benutGaizka1985 schreef:Real staat thuis 1-2 achter tegen Girona, kwartier voor tijd... Er valt daar echt wel iets te halen tegen dit Madrid!

Geen speld tussen te krijgen wat betreft de feiten.Monkey Tonk schreef:Ajax speelde slecht tegen Heracles maar als Onana die fout niet maakt is het toch 0-0?
Maar in voetbal kan elk minuscuul klein flut momentje grote gevolgen hebben voor alles wat volgt.
Snap dat jij gezien het tijdsverschil en de vele duizenden kilometers die je van Amsterdam af woont niet elke wedstrijd integraal kunt zien, hoe betrokken je ook bij Ajax bent.
Ajax was in Almelo gewoon ruk. Niet alleen Onana flaterde, Frenkie de Jong was volkomen kut, Blind zat overal meters naast, Ziyech presteerde botweg schandalig en nu heb ik nog 7 andere mensen die een wanprestatie leverden overgeslagen.
- Monkey Tonk
https://www.youtube.com/watch?v=DpE7Ef5pwUs&t=554s
https://www.youtube.com/watch?v=pOhyNoJ3KSA
Dat zijn dus drie goals die Ajax worden onthouden tegen Real Madrid. Volgens mij is dat meer dan tegen alle andere Europese tegenstanders van Ajax samen...
Dat zijn dus drie goals die Ajax worden onthouden tegen Real Madrid. Volgens mij is dat meer dan tegen alle andere Europese tegenstanders van Ajax samen...
Je mist er hier nog twee uit één andere wedstrijd, toch?Monkey Tonk schreef:https://www.youtube.com/watch?v=DpE7Ef5pwUs&t=554s
In 2011 waren het bij Real thuis twee onterecht off-side gegeven goals in één wedstrijd.
- Monkey Tonk
Echt? Deze teller staat tegen de Koninklijke op vijf?!! haha... er klopt volgens mij iets niet helemaal met RM.Cruijff schreef:Je mist er hier nog twee uit één andere wedstrijd, toch?Monkey Tonk schreef:https://www.youtube.com/watch?v=DpE7Ef5pwUs&t=554s
In 2011 waren het bij Real thuis twee onterecht off-side gegeven goals in één wedstrijd.
Je hebt in het seizoen 2011/2012 het driehoeksschandaal met Lyon, Zagreb en Real Madrid gemist??Monkey Tonk schreef: Echt? Deze teller staat tegen de Koninklijke op vijf?!! haha... er klopt volgens mij iets niet helemaal met RM.
Real komt naar de Arena, Portugese arbitrage die voorafgaand aan de wedstrijd Mourinho heel nederig begroeten alsof hij hun persoonlijke God was.
Ajax speelde sterk positiespel, met name voor rust werd Real toen ook veelvuldig overlopen. Bij het 1e moment voor de rust komt een bal terug van de keeper die binnen wordt gemaakt door een Ajacied die niet buiten spel stond.
Ajax baalt als een stekker, maar vecht moedig door. Pal voor rust wordt een afstandsschot van richting veranderd door Vurnon Anita, die zo overduidelijk niet buitenspel staat dat elke oma zonder lenzen in hem goed zou keuren. Die Portugese hufter vlagt hem af.

Beelden van december 2011 Ajax - Real Madrid 0-3 kun je vast wel vinden.

Beelden van december 2011 Ajax - Real Madrid 0-3 kun je ongetwijfeld wel ergens vinden.
Ja, afgekeurde doelpunten tegen Real Madrid lagen al wat gevoelig. We zullen er daar minimaal vier moeten maken als we kans willen hebben om door te gaan schat ik zo in.
Nil volentibus arduum
Toch is het niet uit te sluiten dat je in Bernabeu een strafschop mee krijgt. Zo'n fout als bij Ajax - Bayern op Dolberg werd gemaakt, die legt men op 11 meter in 't voordeel van de kleinere club.Marillion schreef:Ja, afgekeurde doelpunten tegen Real Madrid lagen al wat gevoelig. We zullen er daar minimaal vier moeten maken als we kans willen hebben om door te gaan schat ik zo in.
Al had ik bij die actie van Dolberg een beetje het idee dat hij voor een penalty ging.
Benzema toont zich woensdag echt een moordenaar met die gruwelijke goal maar mist van die kansen er ook weleens 3 op één avond, hoor.
- Monkey Tonk
Zouden de scheidsrechters weten dat als je Real Madrid voordeel geeft daar wellicht een leuk vakantiehuisje tegenover staat?
Goeiemorgen, dat kuikentje met zijn eierdop is hier gesignaleerd, zeg.
Ajax heeft het aan zichzelf te wijten dat het die wedstrijd verloren heeft. Had het de kansen maar moeten benutten en de mogelijkheden op kansen maar beter moeten uitspelen.
Ajax heeft het aan zichzelf te wijten dat het die wedstrijd verloren heeft. Had het de kansen maar moeten benutten en de mogelijkheden op kansen maar beter moeten uitspelen.
Laatst gewijzigd door Yopii op ma feb 18, 2019 2:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo is het. En Madrid weet dat Ajax toch wel defensieve fouten maakt. Benzema volledig vrijlaten bij 0-1 bijv.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Als het al iemands fout was dan was het Nico. Die loopt met zijn man mee terwijl die natuurlijk naar Blind en De Ligt moet knijpen. De Ligt kan Vinisius niet afstoppen, Blind moet uiteraard naar de man met de bal stappen en daardoor kan Benzema vrij komen. Als Nico gewoon had geknepen dan had hij Benzema kunnen afstoppen aangezien zijn man 3 meter buitenspel liep.wimpey schreef:Zo is het. En Madrid weet dat Ajax toch wel defensieve fouten maakt. Benzema volledig vrijlaten bij 0-1 bijv.
Maar oh nee, het gaat natuurlijk over Blind. Stom van me.

"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
I think I lost my fucking headache
Blind ging m.i. wel te snel naar Benzema.raymon schreef:Als het al iemands fout was dan was het Nico. Die loopt met zijn man mee terwijl die natuurlijk naar Blind en De Ligt moet knijpen. De Ligt kan Vinisius niet afstoppen, Blind moet uiteraard naar de man met de bal stappen en daardoor kan Benzema vrij komen. Als Nico gewoon had geknepen dan had hij Benzema kunnen afstoppen aangezien zijn man 3 meter buitenspel liep.wimpey schreef:Zo is het. En Madrid weet dat Ajax toch wel defensieve fouten maakt. Benzema volledig vrijlaten bij 0-1 bijv.
IK GELOOF!!!!!!
Naar Vinicius bedoel je?Lionel schreef:Blind ging m.i. wel te snel naar Benzema.raymon schreef:Als het al iemands fout was dan was het Nico. Die loopt met zijn man mee terwijl die natuurlijk naar Blind en De Ligt moet knijpen. De Ligt kan Vinisius niet afstoppen, Blind moet uiteraard naar de man met de bal stappen en daardoor kan Benzema vrij komen. Als Nico gewoon had geknepen dan had hij Benzema kunnen afstoppen aangezien zijn man 3 meter buitenspel liep.wimpey schreef:Zo is het. En Madrid weet dat Ajax toch wel defensieve fouten maakt. Benzema volledig vrijlaten bij 0-1 bijv.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
De Ligt had een doelpoging van Vinicius kunnen blokken. Blind had daar niets te zoeken. Maar hij kan ook niet verdedigen. Lammers en Berghuis hadden de dag van hun leven tegen hem.Lionel schreef:Ja. Foutje.
Hij had niet moeten instappen.
Geen club van niveau speelt met een type Blind als CV. Het waarom moge duidelijk zijn.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
De Ligt (de man die bij Benzema stond) moet instappen op Vinicius en daarom moet Blind op volle snelheid naar Benzema toe. Vinicius gaat langs De Ligt en Blind moet kiezen en als verdediger kies je voor de man met de bal. Vinicius had anders gewoon op doel kunnen schieten.Lionel schreef:Ja. Foutje.
Hij had niet moeten instappen.
Als Nico wat slimmer had gelopen dan hij hij bij Benzema gestaan ipv in z'n eigen doelgebied bij een tegenstander (die anders meters buitenspel zou hebben gestaan). Als verdediger moet je nou eenmaal een keuze maken en de keuze is in principe om de man met de bal niet te laten schieten.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"