Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Yopi » ma jan 26, 2015 12:18 am

Zo is dat, Wouter.

Treurig dat een supporter van Vitesse dat beter begrijpt dan een Ajacied. Maar jullie hebben dan ook een echte (streek)derby.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33762
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door zeux » ma jan 26, 2015 12:21 am

Wouter schreef:En het is zeker geen derby.
Dan een andere naam.

Maar ik vind 'Klassieker' een woord dat bij epische wedstrijden hoort. My bad. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Cruijff » ma jan 26, 2015 12:36 am

zeux schreef:Maar ik vind 'Klassieker' een woord dat bij epische wedstrijden hoort. My bad. :-)
Dan weet je blijkbaar niet wat een 'Klassieker' is.

Al spelen Ajax en PSV jaren achtereen 2, 3, 4 of 5 keer in één seizoen de meest epische wedstrijden tegen elkaar, Ajax-Feyenoord zal in Nederland de enige voetbal 'Klassieker' blijven.

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Die Richards sloeg in de eerste helft Moisander voor zijn hoofd. Als Niklas was gaan liggen kon die mislukte spits gelijk met rood inrukken.
Yep. 1-1 dus.

Ik moet zeggen, dat Nijhuis de boel niet platfloot gaf deze pot nog énig vuur...
Zeker de 1e 35 minuten van de wedstrijd beviel het niet fluiten van Nijhuis mij wel, al blijft het koffiedik kijken wat voor effect dat op de wedstrijd heeft. Het was nu een draak van een wedstrijd waar met name een aantal Ajax spelers ballen die men blind naar voren peerde meteen weer kwijt was.

Fluit Nijhuis wel een keer voor een struikelpartij en wordt uit het daarop volgende dode spelmoment de openingstreffer gemaakt, dan ontvlamt de wedstrijd misschien juist op een goede manier en vervolgt het in een spektakel dat in 2-2, 3-3 of bijvoorbeeld 4-2 eindigt.......

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33762
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door zeux » ma jan 26, 2015 12:55 am

Cruijff schreef:
zeux schreef:Maar ik vind 'Klassieker' een woord dat bij epische wedstrijden hoort. My bad. :-)
Dan weet je blijkbaar niet wat een 'Klassieker' is.
Ieder zijn mening. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Cruijff » ma jan 26, 2015 1:12 am

Dus we gaan een 'mening' hebben over de inhoud van woorden die in De Dikke Van Dale staan? :smallgrin.gif:

Dan is het woord 'Klassieker' wellicht nog op meerdere manieren uit te leggen, maar een derby is Ajax-Feyenoord in ieder geval niet. Wat het aantal kilometers betreft is FC Utrecht dichtbij, maar ook dat kun je geen derby noemen. AZ heeft net als heel veel andere Eredivisieclubs altijd de bedoelingen om wedstrijden tegen Ajax zo pikant mogelijk te maken en is in de provincie Noord-Holland de enige tegenstander die de laatste decennia ook in de Eredivisie uitkomt, maar de potjes tegen die kaaskijkers vind ik als streekderby allesbehalve van het kaliber Vitesse-NEC en NAC-Willem II.

De enige aartsvijand van Ajax (jammer voor Ado en Utrecht) is en blijft die club uit R'dam Zuid. Een stads of streek rivaal heeft Ajax dus niet om derby's tegen te spelen. In het verleden zijn er in Amsterdam wel diverse heftige stadsderby's geweest, wat dingen lezen over de strijd die we met DWS, Blauw Wit, FC Amsterdam (in een kort tijdsbestek) en in mindere mate De Volewijckers hebben uitgevochten is de moeite waard.

In mijn ogen zou Ajax echt gebaat zijn bij een tweede profclub in Amsterdam die qua formaat ergens tussen Excelsior en Sparta in zou moeten zitten. Een echt Amsterdamse club die dus niet ergens in Zuidoost, (Nieuw) West of in Ouderkerk gaat spelen, maar binnen de stadsring.

Dat zou een flinke impuls aan het voetbal geven en ook een goede opvangplek zijn voor grote talenten die het bij Ajax net niet redden. Dan hoeven jongens als Jeremain Lens en Jarchinio Antonia wanneer ze bij Ajax worden weggestuurd niet direct naar de andere kant van het land te verkassen.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Toppie » ma jan 26, 2015 8:28 am

Cruijff schrikt een beetje van Ajax

Van onze Telesportredactie
"Toch voelt een Klassieker die in 0-0 eindigt nooit prettig", aldus Johan Cruijff in zijn exclusieve column in De Telegraaf/Telesport.
"Helaas was het voor mij niet mogelijk om vanuit mijn Afrikaanse vakantieadres Ajax-Feyenoord te volgen. Dus in details treden wordt dit keer moeilijk."
"Verder ben ik normaal gesproken nooit zo onder de indruk van statistieken, maar als ik nu zie hoe vaak er door Ajax op doel is geschoten, hoeveel corners er zijn geweest en hoeveel balbezit de ploeg had, dan schrik ik toch een beetje. Het lijkt alsof het een uitwedstrijd is geweest."
:drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif:

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Baseman » ma jan 26, 2015 8:56 am

Toevallig dat Cruijff net deze wedstrijd niet heeft kunnen kijken...

Opvallend trouwens dat ik hier werkelijk niets lees over het gedrag van Cillessen!
Ik lees hier regelmatig dat spelers worden bekritiseerd vanwege hun makkelijke vallen en/of aanstellerige gedrag, maar daar blonk Cillessen gisteren toch echt in uit. Wat een irritant en misplaatst gedrag toonde hij :excited.gif:
Het komt bij hem ook totaal niet over gezien zijn jongensachtige uitstraling, het ziet er alleen maar dom uit.
Hij heeft het ook helemaal niet nodig, hij keept namelijk prima en was samen met Serero de enige Ajacied die een goed niveau haalde.

Ajax mag dolblij zijn met het punt.
Verder een uitstekende uitslag voor PSV.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Lionel » ma jan 26, 2015 8:58 am

Hij werd toch gewoon geraakt?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door wimpey » ma jan 26, 2015 9:01 am

Baseman schreef: Opvallend trouwens dat ik hier werkelijk niets lees over het gedrag van Cillessen!
Wat deed ie verkeerd dan? :confused.gif: Hij werd geraakt, waarop Toornstra een hoop misbaar begon te maken.

Was de enige die het vuurtje nog een beetje opstookte. De rest, op Serero na, liet zich als makke lammetjes naar de slachtbank leiden.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Baseman » ma jan 26, 2015 9:07 am

Was met iedere Feyenoorder ruzie aan het zoeken (met name in de 2e helft werd het wat genant), werd op een gegeven licht geraakt door Boetius, ging neer alsof hij een enorme beuk had gekregen, om vervolgens meteen weer op te springen en ruzie te maken met Toornstra en vroeg meerdere malen om kaarten voor Feyenoorders.

Geen idee waar hij last van had, maar het zag er niet uit en was ook volkomen onnodig.
Hij had zich beter kunnen uitkuren op zijn medespelers...

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door wimpey » ma jan 26, 2015 9:09 am

Alexander schreef: Wimpey, je had helemaal gelijk he. Slag werd op het middenveld verloren, met echt een dramatisch slechte Andersen. En ook Schone was weer dramatisch slecht. Doodzonde dit.
Dit kon je van verre zien aankomen. Gisteren toonde wel weer eens aan hoe goed Klaassen is trouwens.

Ajax van gisteren kwam niet tot combineren op de helft van de tegenstander. Ajax verdedigde niet, kon niet counteren, had geen middenveld. Er schoof geen verdediger in, er werd niet bewogen zonder bal, er werden geen duels gewonnen, de 2e bal was steeds voor de kakkies. Tevens is dit een van de technisch meest matige Ajax-ploegen die ik me kan herinneren. Ergo: dan wordt het lastig.

Vis begint te stinken bij de kop he. Depay, Wijnaldum en Clasie verlengen hun contract. Blind had nog 2 jaar, maar mocht eind Augustus vertrekken. Voeg daar de miskopen Duarte, vd Hoorn, Andersen, Zimling e.c. bij en je komt tot dit trieste zootje. Plek twee vasthouden, bezem door de groep, beleid TH onder de loep. Anders zal het van kwaad tot erger gaan.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Mano » ma jan 26, 2015 9:12 am

Ik zou het ook continue aan de stok hebben met K.Richards. Wat een druktemaker...
ben wel benieuwd wat Cillesen zei tegen hem nadat RIchards de bal op de doellijn blockte
"thx man, heb je goed gedaan..." je zag dat Cillesen Richards onder zijn huid zat...

je ziet het niet vaak in voetbal, pratende spelers... maar bijv. in basketbal (NBA) is trash-talk de gewoonste zaak.
Michael Jordan deed het erg vaak.
ik vind slaan en gemene tackles & ellebogen smeriger.

en vallen als je geraakt wordt? :confused.gif: doet iedereen!!! ziet er bij cillesen onnatuurlijk uit, net zoals dat altijd onnatuurlijk oogde als vd Sar het deed.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door wimpey » ma jan 26, 2015 9:13 am

Baseman schreef: Geen idee waar hij last van had, maar het zag er niet uit en was ook volkomen onnodig.
Stond fantastisch te keepen en wilde het vuurtje opstoken. Jammer dat ie zoveel dooien voor zich heeft staan.

Cillessen is een topper. Dankzij hem en die spits van de kakkies met een onjuist aantal chromosomen pakte Ajax tenminste nog een puntje...

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Mano » ma jan 26, 2015 9:18 am

wimpey schreef:
Alexander schreef: Wimpey, je had helemaal gelijk he. Slag werd op het middenveld verloren, met echt een dramatisch slechte Andersen. En ook Schone was weer dramatisch slecht. Doodzonde dit.
Dit kon je van verre zien aankomen. Gisteren toonde wel weer eens aan hoe goed Klaassen is trouwens.

Ajax van gisteren kwam niet tot combineren op de helft van de tegenstander. Ajax verdedigde niet, kon niet counteren, had geen middenveld. Er schoof geen verdediger in, er werd niet bewogen zonder bal, er werden geen duels gewonnen, de 2e bal was steeds voor de kakkies. Tevens is dit een van de technisch meest matige Ajax-ploegen die ik me kan herinneren. Ergo: dan wordt het lastig.

Vis begint te stinken bij de kop he. Depay, Wijnaldum en Clasie verlengen hun contract. Blind had nog 2 jaar, maar mocht eind Augustus vertrekken. Voeg daar de miskopen Duarte, vd Hoorn, Andersen, Zimling e.c. bij en je komt tot dit trieste zootje. Plek twee vasthouden, bezem door de groep, beleid TH onder de loep. Anders zal het van kwaad tot erger gaan.
Volgend jaar een nieuwe coach (zoveel staat wel vast, niet dat ik dat wil maar hij gaat verder kijken) en als die gedrilled is door TH gaat hij het ook proberen met deze groep. Tegen de tijd dat erachter komt dat de groep te kort komt zitten we ver in de transferperiode. Dan komen ze weer met middenvelders vanuit de eredivisie. Die minimaal 1 jaar nodig hebben om aan te haken (als ze dat al doen)

FdB moet eens zijn stem laten horen. Je hoort niets van hem maar het kan niet dat hij niet hetzelfde denkt/ziet.
Hij is gewoon een gentleman door niet in de media te klagen. daardoor lijkt het allemaal koek en ei maar iedereen ziet dat dit Ajax impulsen nodig heeft.

ALs je nu iemand haalt, staat hij er in september.
Laatst gewijzigd door Mano op ma jan 26, 2015 9:21 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Baseman » ma jan 26, 2015 9:18 am

Ik heb het dan ook niet over vallen, ik heb het over neergaan alsof je een enorme beuk hebt gekregen om, 1 seconde blijven liggen alsof het toch echt wel heel ernstig is, om vervolgens overeind te vliegen en Toornstra aan te pakken omdat die er wat van komt zeggen. Aanstellerij heet dat (je kunt het zelfs een schwalbe noemen), waar andere spelers wel eens (terecht overigens) van beschuldigd worden.
Daarbij moet hij niet vragen om kaarten voor tegenstanders, laat staan meerdere malen.

Beide zaken hebben ook niets te maken met trash talk, waar inderdaad helemaal niet mis mee is.

PS: Kazim is niet de enige prutser voorin bij Feyenoord.
Heel dat team heeft een probleem met scoren, wat ook te maken heeft met hun wijze van spelen.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Mano » ma jan 26, 2015 9:24 am

Baseman schreef:Ik heb het dan ook niet over vallen, ik heb het over neergaan alsof je een enorme beuk hebt gekregen om, 1 seconde blijven liggen alsof het toch echt wel heel ernstig is, om vervolgens overeind te vliegen en Toornstra aan te pakken omdat die er wat van komt zeggen. Aanstellerij heet dat (je kunt het zelfs een schwalbe noemen), waar andere spelers wel eens (terecht overigens) van beschuldigd worden.
Daarbij moet hij niet vragen om kaarten voor tegenstanders, laat staan meerdere malen.

Beide zaken hebben ook niets te maken met trash talk, waar inderdaad helemaal niet mis mee is.

PS: Kazim is niet de enige prutser voorin bij Feyenoord.
Heel dat team heeft een probleem met scoren, wat ook te maken heeft met hun wijze van spelen.
Die onnatuurlijke val was een mislukte manier om vuur in spel te krijgen. Als Ajax goed in z'n spel zou zitten betwijfel ik het of hij het gedaan zou hebben....
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door wimpey » ma jan 26, 2015 9:24 am

Baseman schreef: PS: Kazim is niet de enige prutser voorin bij Feyenoord.
Heel dat team heeft een probleem met scoren, wat ook te maken heeft met hun wijze van spelen.
Schoten er tegen psv nochtans 3 in. Feyenoord wint in de Kuip natuurlijk ook van psv.

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door wimpey » ma jan 26, 2015 9:29 am

Mano schreef: FdB moet eens zijn stem laten horen.
Die is wel klaar bij Ajax, ben ik bang. Lonkt naar de PL. Hij ziet wat Koeman daar met een relatief beperkt budget klaarspeelt.

Er zullen er binnen Ajax ongetwijfeld een paar rondlopen die de illusie hebben dat ze er meer uithalen dan FdB doet. Blind sr. zou het na Koeman ook wel effe laten zien... Ik denk dat Ajax weer een lange periode van droogte tegemoet gaat wanneer FdB vertrekt.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Baseman » ma jan 26, 2015 9:34 am

Feyenoord heeft dit seizoen een chronisch probleem met scoren, dat ligt echt niet alleen aan Kazim.
Boetius speelt veel te vrijblijvend en heeft erg weing rendement, Toornstra speelt prima en scoort nog wel eens maar als rechtsbuiten komt hij vanaf het middenveld, het overige middenveld met Clasie, El Ahmadi en Immers is goed (op Immers na) maar bijv. Maher en Wijnaldum hebben in hun eentje al meer gescoord dan deze 3 Feyenoorders samen.

De topscoorders van Feyenoord:
Kazim: 7
Toornstra: 5
Te Vrede: 5 (!)
Boetius: 4
Immers: 4
Manu: 3

PSV heeft 18 goals meer voor en Ajax 12.

Rutten laat Feyenoord een vorm van 4-4-2 spelen, waarbij Clasie en El Ahmadi de controleurs zijn. De backs komen nauwelijks op, de linksbuiten speelt nog steeds als in de jeugd en de rechtsbuiten staat op het middenveld. Immers is de enige niet aanvaller die wel eens scoort, de rest zelden. Roepen om alleen een spits is te makkelijk.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Mano » ma jan 26, 2015 9:38 am

Iedereen in dit forum ziet dat het Ajax ontbreekt aan kwaliteit. Hoop talenten maar die zijn grillig en verliezen hun hoofd als het niet gaat zoals vooraf verwacht. Logisch ook is de leeftijd.

FdB, D.Bergkamp, W.Jonk, M.Overmars hebben allemaal kijk op voetbal. Die zien dit toch ook? :confused.gif:

Ik geloof best dat Andersen op de training iedereen uitspeelt. Maar ja, dat is talent vs talent zonder competitie druk
Daar moeten gewoon minimaal 2 echte kerels bij.

Ik herinner me Barca - Ajax nog, Kishna stond bijna Selfies te maken zo impressed was hij.
Niemand in het veld die hem uit die droom trok. Sta je dus met 10 man terwijl je met 11 al niet kan winnen van Barca.

elke wedstrijd waar er druk wordt gezet op achterhoede veranderd in een drama wedstrijd. Niemand bij Ajax houdt z'n kop erbij of gaat harder vrij lopen. Iedereen beweegt heel reactief.

We zijn vol lof over klaassen maar hoe goed zal hij wel niet worden met een goeie kerel naast hem. :confused.gif:

Spitsen probleem? zorg is dat hij in stelling wordt gebracht zonder eerst zijn longen uit zijn lijf te vechten omdat het middenveld verzuipt.

ik verwacht deze week geeneen aankoop en dus wordt het een moeilijke en kansloze 2de seioenshelft.
echt geen kopie van de laatste 3 jaar waarbij plotseling alles samenviel.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door elliquido » ma jan 26, 2015 11:13 am

Geachte sponsors van Ajax,

Ik wend mij tot u omdat ik mijn schaamte voor mijn club het beste kan delen waar het de huidige directie het meest pijn doet; het geld. Op sportief en cultureel vlak zullen de te bewandelen paden tevergeefs zijn.

Het geld dus; even tussen ons, iedereen begrijpt dat sponsoring van Ajax vooral bedoeld is voor de eigen ijdeltuiterij. Financieel komt geen enkele businesscase uit, de reclame exposure is echt minimaal en de doelgroep/bezoekers van Ajax zal niet al te snel bij bijv. Oger naar binnen lopen, (eerder met Mien naar de C&A in Den Bosch) maar dat snappen we echt wel.Het meenemen van je relaties naar de mooie CL wedstrijden is altijd leuk voor eigen ego en voor je personeel zijn de kaartjes voor pak hem beet Groningen thuis ook altijd fijne brood en spelen.

Maar voelden jullie je niet een beetje beschaamd dat we als club de schaamtegrens gepasseerd zijn gisteren tegen Feijenoord. Ja, er was een akkefietje met een clubhuis voor het drugs en drank volk, maar daar stoort 80% van de aanhang zich echt niet aan. Nee, we zagen een aantal dingen op deze zondag de 25e januari 2015 die u de marketing haren deden rijzen.

Allereerst de entree op het veld van onze directeur voetbalzaken in de rust. Ik heb veel maffiafilms gezien, maar Marc (bijnaam Netto) kon zo gecast worden in Hollywood. (Is dit de nieuwe Oger kledinglijn?)
Vervolgens volgde een openbaar afscheid van 2 trouwe medewerkers met een ca. 7- en 15 jarig dienstverband. Een kort bedankje voor bewezen diensten, het waren fantastische jaren en, nu komt het, quote: "hopelijk licht Southampton de optie Toby, dat zou goed zijn voor onze club" unquote. Ik hoop dat u dat ook gehoord heeft waarde sponsor, deze medewerker werd publiekelijk als handelswaar tentoongesteld waarmee deze patjepeeër zijn bijnaam volledig eer aan deed en onze club in het openbaar met de bijnaam geldgieren samenvoegde.(wellicht is de in deze situatie minder sympathieke algehele bekende geuzennaam hier ook van toepassing) Want ja, bij een koop zou Ajax een opleidingsvergoeding ontvangen en kunnen we dit bijschrijven op de al bomvolle spaarrekening. Stuitender kun je het niet krijgen, openlijker hoe blijkbaar de voetbalwereld met geld doordrenkt is wel.
Vervolgens mag een vertegenwoordiger van de eerder genoemde 20% een knus vestje uitdelen aan de oud-spelers. Overigens wel een goed voorbeeld van product-placement; ik zou eens met die mannen gaan praten.

Verder zult u toch ook vraagtekens hebben bij uw investering na het vertoonde amusement gezien te hebben. Waarschijnlijk las u in de brochure dat AFC Ajax staat voor jong, technisch, frivool en aanvallend voetbal. Iets wat u natuurlijk wil koppelen aan uw bedrijfsimago en waarvoor uw bedrijf het dikke sponsorcontract heeft getekend. Op korte termijn stijgt uw omzet wellicht niet, maar imago is zo'n begrip waar marketeers prat op gaan. Maar wederom moet u zich geschaamd hebben.

De belofte dit jaar van attractief voetbal wordt niet echt ingelost, hoewel wel gedaan.
http://www.vi.nl/premium/ajax-gaat-met- ... djacht.htm

En gisteren was dat helemaal ver te zoeken; ok, jong was het wel, maar technisch ? frivool? en aanvallend ?
Ajax speelt al seizoenen met de "6" ipv de voor Ajax bekende "10". Dit met nationaal succes. Voor de leken onder u, de 6 staat voor verdedigen en slot op de deur, de 10 voor aanvallen en dreiging. Nu speelde de tegenstander zelfs met 2 sloten op de deur, dus de 0-0 was eigenlijk een logisch gevolg, maar toch ontstonden er hachelijke momenten voor ons doel. Blijkbaar is 1 slot niet voldoende , wat bleek bij het al eerder genoemde incident in het clubhuis. En wellicht gaat Ajax straks ook over naar 2 sloten op de deur, want blijkbaar krijg je dan meer kansen, of mogelijkheden op kansen. Het idee zou zo maar kunnen ontstaan.

Zie hier het hellende vlak. Als u en uw relaties naar het concertgebouw gaat voor de uitvoering van de Matthäus-Passion van dhr. Bach door het Concertgebouworkest, dan verwacht u natuurlijk geen uitvoering van de Josti-band. Niets ten nadele van deze band, maar u verwacht iets anders.
Zo ook hier ons aller Ajax. Uw imago is afhankelijk van een gepassioneerde uitvoering van deze Matthäus-Passion, met kwaliteit en kunde. Een paar 10-en dus, geen 6-jes. Technische hoogbegaafde musici die u in vervoering brengt, geen laf strijkkwartet die angstvallig de snaartjes heen en weer tokkelen.
Ik denk dat u zich zou schamen tegenover uw gasten, snel naar de foyer zou gaan en met gezwinde spoed een betere relatiebesteding gaan zoeken.

Mag ik u verzoeken dit niet direct bij onze club te doen. Kunt u eens praten met Marc Costello en c.s. met het verzoek heel snel tot een acceptabele Matthäus-Passion te komen die voldoet. Anders zit u straks alleen met uw dure stoeltjes naar een wel hele sfeerloze vertolking te kijken wat vroeger Ajax voetbal werd genoemd. En dat zou pas echt imago brekend zijn voor uw bedrijf.

Tip: Marc en c.s. zijn zeer gevoelig voor geld.. wellicht dat een vette amusementswaarde bonus (i.p.v. een prestatiebonus) hen tot bewegen brengt. U heeft vast wel een aantal lijntjes met de R.V.C. die dit kunnen bewerkstelligen.

Met sportieve groet,

Een liefhebber
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door wimpey » ma jan 26, 2015 11:20 am

elliquido schreef: en, nu komt het, quote: "hopelijk licht Southampton de optie Toby, dat zou goed zijn voor onze club" unquote.
Dát was genant. Plaatsvervangende schaamte. Je hebt net 45 minuten bagger voorgeschoteld gekregen. En dan komt Scrooge zoiets vertellen. Over sociale intelligentie gesproken...

Die man is echt te dom voor woorden, maar wel TD bij 's lands grootste voetbalorganisatie. :blush.gif:

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Mano » ma jan 26, 2015 11:31 am

wimpey schreef:
elliquido schreef: en, nu komt het, quote: "hopelijk licht Southampton de optie Toby, dat zou goed zijn voor onze club" unquote.
Dát was genant. Plaatsvervangende schaamte. Je hebt net 45 minuten bagger voorgeschoteld gekregen. En dan komt Scrooge zoiets vertellen. Over sociale intelligentie gesproken...

Die man is echt te dom voor woorden, maar wel TD bij 's lands grootste voetbalorganisatie. :blush.gif:
Schrijnend!!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Mano » ma jan 26, 2015 11:32 am

elliquido schreef:

Ajax speelt al seizoenen met de "6" ipv de voor Ajax bekende "10". Dit met nationaal succes.
Wanneer zal dat ooit weer eens komen??
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Cruijff » ma jan 26, 2015 11:33 am

Baseman schreef:Opvallend trouwens dat ik hier werkelijk niets lees over het gedrag van Cillessen!
Ik lees hier regelmatig dat spelers worden bekritiseerd vanwege hun makkelijke vallen en/of aanstellerige gedrag, maar daar blonk Cillessen gisteren toch echt in uit. Wat een irritant en misplaatst gedrag toonde hij :excited.gif:
Baseman schreef:Was met iedere Feyenoorder ruzie aan het zoeken (met name in de 2e helft werd het wat genant), werd op een gegeven licht geraakt door Boetius, ging neer alsof hij een enorme beuk had gekregen, om vervolgens meteen weer op te springen en ruzie te maken met Toornstra en vroeg meerdere malen om kaarten voor Feyenoorders.
Zie Cillessen zijn eigen topic in forum onderdeel Ajax Spelers.

Plaats reactie