Eens. Collectief verzaakt. In de wellicht belangrijkste pot in hun jonge carrières tot dusver (waar een compleet andere druk op stond dan op de pot tegen Barca) zakte Ajax eigenlijk collectief door z'n hoeven. Rhijn, Denswil, Blind, Bojan, Fischer, Hoesen, Sig waren m.i. absoluut CL-onwaardig gisteren. FdB ook. Collectief clueless, ze wisten het gewoon niet... Cillessen kan niet be- / veroordeeld worden.Zuidema schreef: Hier gaan zowel De Boer als de ploeg compleet nat.

Schöne, Poulsen en Serero waren redelijk. De laatste 2 hadden ook meer moeten brengen, je speelt niet tegen ADO of NAC he. Moisander was behoorlijk, Klaassen de beste. Met de specifieke kwaliteiten van Siem, Boily en Veltman had je een betere kans gehad om het Milan-bolwerk te slechten.
Stel ik ben scout van Bayern, dan beoordeel ik Ajax-spelers o.b.v. deze pot. Want een pot met deze druk erop is de norm bij Bayern. Dan zou ik Pep, Sammer en Uli vertellen dat ze Klaassen nadrukkelijk in het oog moeten houden. En dat Moisander als backup voor Dante (Badstuber is immers fysiek kwetsbaar) zou kunnen dienen. En dat de rest van de Ajax-spelers op topniveau, stand nu, totaal oninteressant is. Chokers, volgers, te weinig weerbaar, te weinig inventiviteit en klasse.
Ajax moet wat aan die flanken doen in Januari. Slechts Schöne stichtte vanaf daar wat gevaar voor rust, de rest was statist. Huur een John bijv. Spits en halfposities blijven ook een probleem. Serero had het CL-niveau gister niet, Ajax had gister geen alternatief. En Ajax heeft ook geen CL-spits...
Voor CL-niveau is het gewoon te weinig. Weer kampioen worden en hopelijk leren van een aantal EL-examens. We blijven een club die het moeten hebben van ontwikkeling. Spelers en trainen steken van deze ervaring hopelijk weer wat op...