Ajax - AC Milan 01-10-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door Demosthenes » zo okt 13, 2013 4:17 pm

Weetje, als dit bij een Ajax speler in de zestien van Milaan zou zijn gebeurt waren jullie de eerste de dan roepen dat het een penaltie is ...
Ja, ik wel, maar ik denk niet dat Ajax 'm had gekregen, vlak voor tijd in San Siro.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door Le T. » zo okt 13, 2013 4:29 pm

Jöhnk schreef:Wat doen die handen van Balotelli op de schouder/arm van Van der Hoorn? :confused.gif:
Wat doet die arm van Van der Hoorn daar? Shirtje trekken is natuurlijk helemaal uit den boze, maar ook die arm heeft daar net zo weinig te zoeken als die hand op die schouder.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door zeux » zo okt 13, 2013 5:23 pm

Yopi schreef:Afbeelding
Ik zag het eerst op mijn mobiel. Nu in het groot. Die arm van vdHoorn zit zo dicht op het lijf van Balotelli, waar moet die anders zijn armen/handen laten? Zoals ik het nu zie, gebruikt Balotelli eerder zijn handen om zich aan de arm van vdHoorn te ontworstelen, dan dat hij actief probeert om vdHoorn omver te trekken. Uit het middelste plaatje in de rechterrij blijkt ook dat vdHoorn het shirtje stevig vast heeft. Alsof hij het gebruikt om - al leunend tegen Balotelli aan - zichzelf stabiel te houden.
Fout vdHoorn. Terechte penalty.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door Iniesta » zo okt 13, 2013 6:12 pm

Dat is wel een hele creatieve manier om uit te leggen wat er gebeurde. Vd hoorn was dom om zo opzichtig het shirt vast te houden, maar het was toch balotelli die vd Hoorn omver trok.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door Le T. » zo okt 13, 2013 6:22 pm

Iniesta schreef:Dat is wel een hele creatieve manier om uit te leggen wat er gebeurde. Vd hoorn was dom om zo opzichtig het shirt vast te houden, maar het was toch balotelli die vd Hoorn omver trok.
Toen had VdHoorn het shirt al geruime tijd vast. Het lijkt mij dan ook dat het erom gaat wie begon, met die arm van VdHoorn daar kun je Ballotelli niet verwijten dat hij ook zijn handen gebruikt, dus dan had Ballotelli hem eerder al bij de schouder moeten pakken.

Maar scheidsrechters laten het vaak gaan als het over en weer is en een kwestie van licht of zwaar. Bij shirtje trekken is er geen gradatie, shirtje trekken is shirtje trekken en moet altijd een vrije trap en een kaart zijn. Dat doe je dus sowieso niet in de zestien. Van Rijn kwam laatst ook al met zo'n kontverhaal dat hij maar heel lichtjes aan het shirt trok en dat de scheidsrechter dus niet had mogen fluiten... Je kunt het als pech beschouwen dat VdH er niet mee wegkomt, zoals ook had gekund, maar ik verwacht van een miljoenenaankoop dat die weet dat je in de zestien van shirts moet afblijven.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door Khraa » zo okt 13, 2013 6:37 pm

Shirtje trekken is shirtje trekken is het zelfde als een schwalbe is een schwalbe en dus een kaart.

Bij beiden wordt er LANG niet altijd voor gefloten of een kaart voor gegeven. Vd Hoorn was dom, hij trapt in de val van Balotelli net zoals de scheidsrechter dat doet. Aangezien de scheidsrechter volgens mij meer ervaring heeft dan Vd Hoorn, reken ik het hem zwaarder aan.

Ik hoop alleen dat Vd Hoorn hiervan geleerd heeft, dan is het duur leergeld, maar wel leergeld dat je kan verwachten met het huidige beleid (waar ik overigens helemaal achter sta).
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door El Clavo » zo okt 13, 2013 6:38 pm

Zelfs de duurste verdedigers grijpen elk duel naarshirtjes. Vind ik echt een kulargument. Als je hiervoor flui moe je dat 20 Kee per wedstrijd doen.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door LucaS » zo okt 13, 2013 6:48 pm

Nou was natuurkunde niet mijn allersterkste vak, maar het is niet normaal dat als vd Hoorn aan de rechterkant trekt dat Balotelli naar links valt en vd Hoorn naar achter. Sterker nog, in al mijn onbenulligheid denk ik dan vast te kunnen stellen dat het vallen van B werkelijk helemaal niets met trekken van vd Hoorn te maken had.
Laatst gewijzigd door LucaS op zo okt 13, 2013 6:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door Marillion » zo okt 13, 2013 6:53 pm

Precies, sowieso kan Balotelli natuurlijk gewoon blijven staan. Moet je kijken wat een brok kracht die gozer is.

Ik blijf het onvoorstelbaar vinden dat we hier een strafschop tegen kregen. Zoals hierboven ook al gemeld. Als dit een strafschop is dan vallen er nog tien tot twintig in een wedstrijd. Sowieso bij iedere corner. Nu kan ik er prima mee leven als dat dan ook structureel gaat gebeuren. Maar nu pakt de scheidsrechter er één moment uit en legt een zware straf op in een situatie waar Balotelli nooit bij de bal had gekund. Al had die hele Van der Hoorn er niet gelopen.

Maar goed, we doen er niets meer aan en we gaan het er hier ook niet over eens worden. Ik zou 'm als scheidsrechter in ieder geval niet geven en als de spits van Ajax was had ik hier absoluut niet om een strafschop gevraagd.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door 999 » zo okt 13, 2013 8:19 pm

Tja, het regent dat het giet de hele dag, dan krijg je deze discussie weer :) ...

Ik vond het een strafschop, en dom van v.d. Hoorn.Andere vonden het geen strafschop.

Maakt het nog wat uit, is het terug te draaien, kunnen we de scheidsrechter nog aansprakelijk stellen ?.

Op naar de volgende wedstrijd ...

Plaats reactie