Feijenoord - AFC Ajax woe 30 okt 18:00

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

elliquido

Re: Feijenoord - AFC Ajax woe 30 okt 18:00

Bericht door elliquido » do okt 31, 2024 3:28 pm

Je moet het niet geplande nakomertje zijn van valetijn driesen en femke halsema om een dag na deze geweldige overwinning op onze rivalen, die dachten aan minstens 4-0, toch nog zuur en persoonlijk azijn op dit forum te spuien. Please...

On topic.

Wat misschien nog belangrijker is dan de 3 punten, is de psychologische ommekeer die we hiermee inzetten.
De mindset has changed
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do okt 31, 2024 3:33 pm

Steijn en Schip hadden heel veel pech en Farioli veel geluk. Maar 8 goals verschil ivm vorige Klassieker. Het is nauwelijks beter mensen. :666.gif:

:onfire.gif: :onfire.gif: :onfire.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopii

Bericht door Yopii » do okt 31, 2024 3:35 pm

Je hebt ook objectieve mensen, journalisten bijvoorbeeld, die het er unaniem over eens zijn dat Ajax gisteren een uitstekend strijdplan had waarmee het ( het middenveld van) F. heeft ontregeld. Vind ik ook als supporter een aardige kloppende analyse.
Zeker, maar vorig seizoen had F. Arne Slot nog, die is duidelijk een betere trainer dan die Priske.

Priske had ook een tegenzet kunnen doen, dat deed hij dus niet. Arne Slot had dat vast wel gedaan. Een toptrainer onderscheidt zich juist door tactisch flexibiliteit.

Op het kakkiesforum zeggen ze trouwens dat F. het spel niet kan maken. Dat team komt beter uit de verf tegen een ploeg die wil voetballen, zoals Benfica. Dat probleem heeft Ajax ook wel, aangezien onze beste spelers niet bepaald voorin lopen. Ik ben dus erg benieuwd hoe Peter Bosz het zaterdag gaat aanpakken: laat hij zijn team druk zetten of mag Ajax komen? Guus Hiddink had zeker het laatste gedaan, daarmee had hij doorgaans veel succes tegen Ajax.
Steijn en Schip hadden heel veel pech en Farioli veel geluk. Maar 8 goals verschil ivm vorige Klassieker. Het is nauwelijks beter mensen. :666.gif:

:onfire.gif: :onfire.gif: :onfire.gif:
Zoiets heb ik nooit beweerd, je moet geen onzin verkondigen. Het is niet fair om mijn woorden uit hun verband te rukken.

Voorafgaand aan de wedstrijd heb ik overal gelezen dat we waar-de-lo-ze spelers hadden. Sterker nog, geen enkele Ajacied zou bij F. in de basis staan, blabla. Dat is uiteraard onzin. Een waardeloze spelersgroep kan het plan van een trainer niet zo nauwgezet uitvoeren.

Ajax had vorig jaar twee onbenullen van trainers die er zelfs niet in slaagden om ervoor te zorgen dat onze spelers een behoorlijke conditie hadden. Voeg daar nog bij de onrust en de onvrede, en toch werden we nog vijfde. Ik vind het dus klinkklare onzin dat Ajax van het niveau Excelsior was, zoals ik her en der heb gelezen. Farioli is uiteraard een betere trainer dan S&S, maar vooral heeft hij de discipline teruggebracht. Met een goede conditie en toewijding kom je een heel eind in Nederland, zelfs met een kwalitatief niet uitzonderlijke groep. F. is daar overigens de laatste jaren het beste bewijs van geweest.

En inderdaad, vorig jaar was er vaak geen plan. Nu was er wel een plan, en de spelers hebben dat netjes uitgevoerd. Dan laat ik in het midden of het een geniaal plan was, of dat Ajax meer plan had dan F, dat behoorlijk stuurloos oogde.

Op fr12.nl de cijfers voor hun eigen spelers:
De Cijfers: Geen enkele voldoende voor Feyenoord

Geen enkele speler van Feyenoord heeft een voldoende weten te scoren tijdens de Klassieker. De supporters hebben de thuiswedstrijd tegen de aartsrivaal beoordeeld met een gemiddeld cijfer van 3,9. Het duel tegen Ajax is daarmee de slechtst beoordeelde wedstrijd van het huidige seizoen.

De maand oktober begon voor Feyenoord sportief uitstekend. De uitwedstrijd tegen Girona FC werd gewonnen en de spelers werden beoordeeld met een 6,1. Ook de thuiswedstrijd tegen FC Twente (6,1) viel in de smaak. Go Ahead Eagles (7,2), SL Benfica (8,1) en FC Utrecht (7,0) werden ook hoog beoordeeld.

Het vertrouwen in aanloop naar de Klassieker was dus groot, maar geen enkele speler gaf thuis. Timon Wellenreuther ontvangt de laagste beoordeling. De Duitse doelman ontving een 1,9 van de in totaal 28.520 beoordelingen. Gernot Trauner en In-Beom Hwang werden met een 4,9 het hoogst beoordeeld aan de kant van Feyenoord.

FR12.nl
Wellenreuther (1,9); Read (4,7), Trauner (4,9), Hancko (4.7), Bueno (4.1); Hwang (4,9), Milambo (3,9), Timber (4,5); Osman (4,6)), Ueda (3,4), Paixão (3).

Voetbal International
Wellenreuther (4.5); Read (6,5), Trauner (6,5), Hancko (6), Bueno (5,5); Hwang (6), Milambo (5), Timber (5,5); Osman (6), Ueda (5,5), Paixão (5,5).
Dan zie je dus het verschil tussen de ene en de andere cijferlijst. Supporters reageren nogal primair. :smallgrin.gif:

Marcel

Bericht door Marcel » do okt 31, 2024 4:18 pm

Ik denk dat velen hier op het forum hebben gezegd dat er veel meer uit deze groep te halen is door een goede trainer.
Als je naar de selectie kijkt is het geen goede selectie. Niet in balans (we hebben nagenoeg geen buitenspelers) en kwalitatief zeer matig.
Maar, je hebt het ook met van Gaal gezien, die heeft het op een wk of ek ook een keer voor elkaar gekregen om heel ver te komen met een matige selectie.
Met een goed plan kun je ver komen. Farioli lijkt dat nu ook te bewijzen.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do okt 31, 2024 4:25 pm

Het is een tussenfase. Je moet van scratch weer iets opbouwen. Op de lange termijn koop je niet veel voor het constante gehutsel met de opstelling vanuit taktische overwegingen die bij iedere tegenstander anders zullen zijn. Dan ga je nooit uit van je eigen kracht. Deze taktische aanpak is Italiaans, en in deze tussenfase kun je er wel iets mee. Maar daarna wordt het verder schakelen. Een identiteit bouw je hiermee niet op. Het doel zal de CL groepsfase zijn. Daar hebben we dan niet veel te zoeken, maar met dat geld kun je weer iets meer.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op do okt 31, 2024 4:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do okt 31, 2024 4:28 pm

elliquido schreef:
do okt 31, 2024 3:28 pm
Je moet het niet geplande nakomertje zijn van valetijn driesen en femke halsema om een dag na deze geweldige overwinning op onze rivalen, die dachten aan minstens 4-0, toch nog zuur en persoonlijk azijn op dit forum te spuien. Please...

On topic.

Wat misschien nog belangrijker is dan de 3 punten, is de psychologische ommekeer die we hiermee inzetten.
De mindset has changed
Dat is inderdaad ook belangrijk, het gevoel dat de tactiek van de coach werkt geeft vertrouwen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopii

Bericht door Yopii » do okt 31, 2024 4:29 pm

Met een goed plan kun je ver komen. Farioli lijkt dat nu ook te bewijzen.
Het is heel normaal om een plan te hebben. Hoe goed dat plan is, hangt ook van de omstandigheden af. ETH had een formidabel plan volgens velen, maar zijn plan viel bij MU telkens weer tegen. Andere trainers hebben daar ook een plan. Hier zijn nogal wat planloze trainers.

Als beide trainers een plan hebben, dan is het maar hoe het loopt. Voetbal is geen schaken met wit. Peter Bosz werd altijd gezien als een eendimensionale trainer. Dan vallen Ajax en PSV terug en is hij opeens geniaal. Misschien wordt hij volgende week weer gezien als eendimensionaal, wie zal het zeggen.

Dat vind ik ook het leuke aan voetbal, het kan opeens anders zijn. Dan leven supporters in weer een andere realiteit en zijn ze vandaag vergeten.

Arthur

Bericht door Arthur » do okt 31, 2024 5:00 pm

Ik was er toen nog niet, maar op basis van de verhalen doet het me wel aan de periode-Ivic denken.
Dat was ook een voor Ajax begrippen erg defensief ingestelde trainer, maar wel een echte tacticus waar de spelers bewondering voor hadden.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do okt 31, 2024 5:02 pm

Voor mij hoeven er ook niet direct superlatieven op tafel te komen. Ik denk wel dat we veilig kunnen stellen dat Farioli goed bezig is. We hebben de beperkingen van de groep gezien en we hebben gezien hoe moeilijk het bleek te zijn om door te selecteren.

Hij is gewoon met deze groep aan de slag gegaan en steekt er enorm veel tijd en energie in om iedereen mee te krijgen. Elke speler heeft ook een eerlijke kans gehad. Zie de ontwikkelingen rondom jongens als Baas en Fitz-Jim. Zelfs spelers die in eerste instantie zijn afgevallen hebben opnieuw de ruimte gekregen om te laten zien wat ze waard zijn. Naar buiten toe legt hij uit wat hij doet en waarom hij het doet. En we zien grofweg ook wel gebeuren wat hij heeft uitgelegd. We beginnen met de fundering van het elftal en vanuit daar gaan we verder.

Er zaten genoeg hele matige wedstrijden tussen. Zeker als kijkspel. Maar er staat wel echt een collectief. Verdedigend is het echt véél stabieler. Spelers hebben zichtbaar meer vertrouwen aan de bal en jongens die vorig seizoen volledig door de mand vielen bewijzen nu hun waarde (zie bijvoorbeeld Sutalo). Met wedstrijden zoals tegen Besiktas en Feyenoord hebben we ook tegen zwaardere tegenstanders gezien dat het elftal weerbaar is én kan voetballen. Daar staat tegenover dat het tegen kleinere tegenstanders nogal eens erg zuinig is en matig is.

Een wedstrijd als die van gisteren was de afgelopen twee seizoenen ondenkbaar geweest. Kan het beter? Uiteraard. Is het veel beter dan het was? Dat lijkt me net zo helder.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » do okt 31, 2024 5:30 pm

Arthur schreef:
do okt 31, 2024 5:00 pm
Ik was er toen nog niet, maar op basis van de verhalen doet het me wel aan de periode-Ivic denken.
Dat was ook een voor Ajax begrippen erg defensief ingestelde trainer, maar wel een echte tacticus waar de spelers bewondering voor hadden.

Die overeenkomst zie ik ook wel.

https://youtu.be/N4dwh-sx2OI

Mooie beelden, je ziet hoe snel het gaat. Wat een entourage ook.
Verdedigend is het echt véél stabieler. Spelers hebben zichtbaar meer vertrouwen aan de bal en jongens die vorig seizoen volledig door de mand vielen bewijzen nu hun waarde (zie bijvoorbeeld Sutalo).
De spelers lieten het vorig jaar lelijk afweten. Dat weten ze zelf ook wel. Ze hebben dus iets te bewijzen. Aan die revanchegevoelens heeft Farioli ook geappelleerd door beelden van de desastreuze wedstrijd tegen F. van vorig jaar te laten zien.

Lionel

Bericht door Lionel » do okt 31, 2024 5:39 pm

Marillion schreef:
do okt 31, 2024 5:02 pm
Voor mij hoeven er ook niet direct superlatieven op tafel te komen. Ik denk wel dat we veilig kunnen stellen dat Farioli goed bezig is. We hebben de beperkingen van de groep gezien en we hebben gezien hoe moeilijk het bleek te zijn om door te selecteren.

Hij is gewoon met deze groep aan de slag gegaan en steekt er enorm veel tijd en energie in om iedereen mee te krijgen. Elke speler heeft ook een eerlijke kans gehad. Zie de ontwikkelingen rondom jongens als Baas en Fitz-Jim. Zelfs spelers die in eerste instantie zijn afgevallen hebben opnieuw de ruimte gekregen om te laten zien wat ze waard zijn. Naar buiten toe legt hij uit wat hij doet en waarom hij het doet. En we zien grofweg ook wel gebeuren wat hij heeft uitgelegd. We beginnen met de fundering van het elftal en vanuit daar gaan we verder.

Er zaten genoeg hele matige wedstrijden tussen. Zeker als kijkspel. Maar er staat wel echt een collectief. Verdedigend is het echt véél stabieler. Spelers hebben zichtbaar meer vertrouwen aan de bal en jongens die vorig seizoen volledig door de mand vielen bewijzen nu hun waarde (zie bijvoorbeeld Sutalo). Met wedstrijden zoals tegen Besiktas en Feyenoord hebben we ook tegen zwaardere tegenstanders gezien dat het elftal weerbaar is én kan voetballen. Daar staat tegenover dat het tegen kleinere tegenstanders nogal eens erg zuinig is en matig is.

Een wedstrijd als die van gisteren was de afgelopen twee seizoenen ondenkbaar geweest. Kan het beter? Uiteraard. Is het veel beter dan het was? Dat lijkt me net zo helder.
Hier ben ik het zeker mee eens. En met terugwerkende kracht is de wedstrijd tegen Willem 2 toch ook gewoon prima?
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » do okt 31, 2024 5:39 pm

Marillion schreef:
do okt 31, 2024 5:02 pm
Daar staat tegenover dat het tegen kleinere tegenstanders nogal eens erg zuinig is en matig is.
Waarbij de wedstrijd tegen Willem II geen graadmeter is, omdat het complete B-elftal op het veld stond, tot aan de keeper aan toe (en A is al niet van het hoogste niveau).

Ik begrijp niets van het gezeur over roulatie. Gewoon een vol programma door die doorgeschoven wedstrijden (ook niet de minste)

Dit komt er nog aan tot de minibreak (10-24 nov):
- 2 november Thuis psv
- 7 november Thuis Maccabi
- 10 nov Uit Twente

En dit hebben we net gehad:

- 30 okt Feijenoord uit
- 27 oktober Willem II thuis
- 24 oktober Qarabag uit (takke eind vliegen)
- 20 oktober Heracles uit

In drie weken 7 wedstrijden.

En in december weer zo'n blok hé:

- 24 nov PEC thuis
- 28 nov Sociedad uit
- 1 dec NEC uit
- 4 dec Utrecht thuis
- 8 dec AZ uit
- 12 dec Lazio thuis
- 15 dec Almere thuis

7 wedstrijden in drie weken met oa belangrijke potten tegen AZ en Utrecht en mogelijk ook één van de EL-wedstrijden om bij de eerste acht te komen/blijven.

Overigens: zou Ajax dit resultaat hebben behaald als de wedstrijd tegen F. op de oorspronkelijke dag was gespeeld? Het lijkt er toch op dat de trainingsarbeid (ook kwa spelsystemen) de afgelopen weken echt heeft geholpen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Nihad

Bericht door Nihad » do okt 31, 2024 5:57 pm

https://youtu.be/5QjnGAVZ0oY?si=C6-Qh53GjuV42QO_

En dan noemen ze ons arrogant…
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

999

Bericht door 999 » do okt 31, 2024 7:18 pm

Overigens : Voor mij was Henderson Motm ..
Blij met de punten ...

Nihad

Bericht door Nihad » do okt 31, 2024 7:28 pm

999 schreef:
do okt 31, 2024 7:18 pm
Overigens : Voor mij was Henderson Motm ..
Ja die was goed zeg. De rust, het overzicht. Geweldig.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

columbus

Bericht door columbus » do okt 31, 2024 8:07 pm

999 schreef:Overigens : Voor mij was Henderson Motm ..
Zeker! Het kwam ook niet geforceerd over ofzo. Vorige potjes had ik soms het idee dat het allemaal niet natuurlijk was. Maar waarschijnlijk komt dat door de spelers om hem heen

Toppie

Bericht door Toppie » do okt 31, 2024 8:11 pm

Met een Ziyech en Dusan was dit een zeer sterk elftal geweest

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » do okt 31, 2024 8:21 pm

999 schreef:Overigens : Voor mij was Henderson Motm ..
Ik vind hem het hele seizoen al sterk. Vorig seizoen was hij wat opgefokt. Steeds ruzie zoeken met de scheids enzo. Dit seizoen is hij de rustheid zelve. Een echte aanvoerder ook. Als iemand verzaakt krijgt ie op z’n flikker, maar ook niet te beroerd om complimenten uit te delen. Gisteren bij Traore toen hij die sliding maakte op eigen helft gaf hij hem een boks met de borst. Dat was mooi om te zien.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » do okt 31, 2024 9:02 pm

Monkey Tonk schreef:Het is een tussenfase. Je moet van scratch weer iets opbouwen. Op de lange termijn koop je niet veel voor het constante gehutsel met de opstelling vanuit taktische overwegingen die bij iedere tegenstander anders zullen zijn. Dan ga je nooit uit van je eigen kracht. Deze taktische aanpak is Italiaans, en in deze tussenfase kun je er wel iets mee. Maar daarna wordt het verder schakelen. Een identiteit bouw je hiermee niet op. Het doel zal de CL groepsfase zijn. Daar hebben we dan niet veel te zoeken, maar met dat geld kun je weer iets meer.
Ik vind het niet perse een teken van zwakte. Het kan ook voordelen hebben als je flexibel bent in je speelwijze. Neem gisteren Feyenoord. Iedereen wist precies hoe ze speelden en wat ze gingen doen. Daar heeft Ajax zich goed op in kunnen stellen. Feyenoord daarentegen had geen idee hoe Ajax ging spelen. 3-4-2-1? 4-3-3? Brobbey in de spits of Weghorst? En dan opeens met Akpom op de proppen komen haha.

Lionel

Bericht door Lionel » do okt 31, 2024 9:48 pm

Farioli heeft vaak gezegd dat hij bij Nice niet zoveel hoefde te rouleren omdat het team 1) fitter was en 2) minder (Europees) wedstrijden speelde.

Ook Farioli wil toe naar een team met 14-16 spelers die geschikt zijn.
IK GELOOF!!!!!!

Nihad

Bericht door Nihad » do okt 31, 2024 9:57 pm

Afbeelding

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do okt 31, 2024 10:47 pm

We hebben toch 2x verloren? Of is van panathinaikos thuis nu gelijkspel gemaakt?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr nov 01, 2024 1:13 am

Trab schreef:
do okt 31, 2024 9:02 pm
Monkey Tonk schreef:Het is een tussenfase. Je moet van scratch weer iets opbouwen. Op de lange termijn koop je niet veel voor het constante gehutsel met de opstelling vanuit taktische overwegingen die bij iedere tegenstander anders zullen zijn. Dan ga je nooit uit van je eigen kracht. Deze taktische aanpak is Italiaans, en in deze tussenfase kun je er wel iets mee. Maar daarna wordt het verder schakelen. Een identiteit bouw je hiermee niet op. Het doel zal de CL groepsfase zijn. Daar hebben we dan niet veel te zoeken, maar met dat geld kun je weer iets meer.
Ik vind het niet perse een teken van zwakte. Het kan ook voordelen hebben als je flexibel bent in je speelwijze. Neem gisteren Feyenoord. Iedereen wist precies hoe ze speelden en wat ze gingen doen. Daar heeft Ajax zich goed op in kunnen stellen. Feyenoord daarentegen had geen idee hoe Ajax ging spelen. 3-4-2-1? 4-3-3? Brobbey in de spits of Weghorst? En dan opeens met Akpom op de proppen komen haha.

Het is roeien met de riemen die je hebt. Ik heb er in deze fase, zo kort op een rampseizoen, geen probleem mee. Farioli wilde ten eerste de angel uit het spel van F'noord halen door passlijnen naar bepaalde spelers dicht te lopen zodat de bal naar anderen moest.

We weten alleen nu niet hoe ver Ajax geweest zou zijn als ze wel verder gebouwd hadden op het elftal dat de meest sprankelende wedstrijd speelde. Tegen Besiktas. Met Traore en Fitz-Jim in korte, flitsende combinaties, en Rensch die eroverheen ging. Ik had liever dat sprankelende element aangepakt als aanknopingspunt, om verder vanuit te bouwen, zodat de vonk naar de rest over kan springen.

Dat is nu een ongerealizeerde potentie, en vanuit voetbalmogelijkheden vind ik dat jammer. Het is niet eens serieus geprobeerd... Waar zijn de automatismen? Voor mij is dit voetbal zonder glans. Dof qua amusementswaarde, maar tof qua resultaat. Ik begrijp dat het resultaat nu voorop staat en zeg uiteraard geen nee tegen een 2-0 in de Kuip. Op een gegeven moment raakt Farioli's mazzel alleen op, met de late goals in slechte wedstrijden tegen mindere goden, of de eindeloze penaltieserie die een Europese campagne in stand hield. (Als het kwartje niet de goede kant opvalt heb je volgens mij zes punten minder in de competitie, en geen Europa). En hoe lang duurt het dan voordat het gemor begint dat er geen herkenbare Ajax-stijl gespeeld wordt?

Farioli is een resultaatcoach. Prima. Voor dit moment. Ik raak pas onder de indruk als hij Ajax ook sprankelend kan laten voetballen. Anders is hij een soort Ivic. Op zich ook een kunst. Vorige week werd het 3-0 bij FC Garbage zonder dat Ajax ook maar iets liet zien.

In NL heb je een uitdrukking die in geen andere taal bestaat. "Ja nee". Mensen beginnen daar vaak mee als ze ergens op antwoorden. "Ja nee". Vanuit bijvoorbeeld het Engels slaat dit helemaal nergens op. Volgens mij is het kort voor "Ja ik begrijp wat je bedoelt, maar nee dat bedoel ik niet." Of misschien gaat het over voetbal dat minder aanspreekt, maar wel punten bijeensprokkelt? Zelf houd ik het op een schijnbeweging. Ja ...? Nee!
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr nov 01, 2024 9:07 am

Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » vr nov 01, 2024 9:53 am

Monkey Tonk schreef:
vr nov 01, 2024 1:13 am
Trab schreef:
do okt 31, 2024 9:02 pm

Het is roeien met de riemen die je hebt. Ik heb er in deze fase, zo kort op een rampseizoen, geen probleem mee. Farioli wilde ten eerste de angel uit het spel van F'noord halen door passlijnen naar bepaalde spelers dicht te lopen zodat de bal naar anderen moest.

We weten alleen nu niet hoe ver Ajax geweest zou zijn als ze wel verder gebouwd hadden op het elftal dat de meest sprankelende wedstrijd speelde. Tegen Besiktas. Met Traore en Fitz-Jim in korte, flitsende combinaties, en Rensch die eroverheen ging. Ik had liever dat sprankelende element aangepakt als aanknopingspunt, om verder vanuit te bouwen, zodat de vonk naar de rest over kan springen.

Dat is nu een ongerealizeerde potentie, en vanuit voetbalmogelijkheden vind ik dat jammer. Het is niet eens serieus geprobeerd... Waar zijn de automatismen? Voor mij is dit voetbal zonder glans. Dof qua amusementswaarde, maar tof qua resultaat. Ik begrijp dat het resultaat nu voorop staat en zeg uiteraard geen nee tegen een 2-0 in de Kuip. Op een gegeven moment raakt Farioli's mazzel alleen op, met de late goals in slechte wedstrijden tegen mindere goden, of de eindeloze penaltieserie die een Europese campagne in stand hield. (Als het kwartje niet de goede kant opvalt heb je volgens mij zes punten minder in de competitie, en geen Europa). En hoe lang duurt het dan voordat het gemor begint dat er geen herkenbare Ajax-stijl gespeeld wordt?

Farioli is een resultaatcoach. Prima. Voor dit moment. Ik raak pas onder de indruk als hij Ajax ook sprankelend kan laten voetballen. Anders is hij een soort Ivic. Op zich ook een kunst. Vorige week werd het 3-0 bij FC Garbage zonder dat Ajax ook maar iets liet zien.

In NL heb je een uitdrukking die in geen andere taal bestaat. "Ja nee". Mensen beginnen daar vaak mee als ze ergens op antwoorden. "Ja nee". Vanuit bijvoorbeeld het Engels slaat dit helemaal nergens op. Volgens mij is het kort voor "Ja ik begrijp wat je bedoelt, maar nee dat bedoel ik niet." Of misschien gaat het over voetbal dat minder aanspreekt, maar wel punten bijeensprokkelt? Zelf houd ik het op een schijnbeweging. Ja ...? Nee!
Besiktas is ruk, MT. En Farioli is bezig met iets, dat blijkt wel. En met Fitz Jim kan je weinig... die jongen werd kinderlijk eenvoudig van de bal gezet door Timber waarna hij bij de zijlijn op eigen helft ook onder druk werd gezet en het niet meer wist.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie