Loting Europa League

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Javiskamp

Re: Loting Europa League

Bericht door Javiskamp » wo dec 14, 2016 9:04 pm

Cruijff schreef:Tot en met vandaag (of morgen?) krijgen seizoenkaarthouders 10% korting bij het aanschaffen van 1 of 2 kaartjes voor de thuiswedstrijd.

Aangezien het als een risicowedstrijd wordt beschouwd is het regime vrij streng, 2 kaarten per scc. Voor een aantal Scandinavische voetbalvrienden zoek ik 4 kaarten. Hopelijk kan iemand mij een handje onderweg helpen met 2 of 4 tickets of bijvoorbeeld met een barcode.

Kratje Hertog Jan of een zelf te kiezen vergoeding als je ons uit de brand helpt! :biggthumpup.gif: Afbeelding
Geen Bavaria of philips scheerapparaat? :)

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo dec 14, 2016 9:05 pm

Haha. :smile-ajax.gif:

Als jij me kunt helpen en dat liever hebt, dan is 't bespreekbaar. :ajaxscarf.gif:

De Dominee

Bericht door De Dominee » di jan 03, 2017 3:42 pm

Kan het zijn dat ik met mijn SCC voor 425 geen kaarten kan kopen voor Ajax - Legia op 127? Als het goed is zijn er nog wel kaarten beschikbaar, maar online is dat geen keuze voor mij...?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di jan 03, 2017 5:42 pm

127 kun je alleen kopen met een scc op 125 t/m 129 volgens mij.

Of misschien is Zuid 1 allemaal al weg.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do jan 26, 2017 1:00 pm

Voor de uitwedstrijd zijn nu ongeveer 600 kaarten verkocht, en nadat toch wat vrienden hebben afgehaakt (pussy's! :)) blijf ik over met nog één onverschrokken kandidaat.

Zijn sommigen hier al eens in Polen geweest? Ik wil nl tips voor:
- Krakau, waar lekker te eten? Alles is blijkbaar goedkoop dus ik kan er 'smijten' met Zloty's.
- Auschwitz, zou het te combineren zijn door op de wedstrijddag hier vroeg heen te rijden vanuit Krakau en in de middag naar Warschau rijden? Of kun je hier beter een hele dag voor uittrekken?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 26, 2017 7:38 pm

Wat je laatste vraag betreft. Dat is redelijkerwijs niet haalbaar. Het is ruim 300 kilometer naar Warschau en ik neem aan dat je er niet alleen even doorheen wil rennen om vervolgens in de auto te springen. Los van de timing zou ik het je ook niet aanraden om alles op één dag te doen want dat bezoek gaat je niet in je koude kleren zitten. Mijn advies is om een dag voor of na de wedstrijd Auschwitz te bezoeken vanuit Krakau en dan op de wedstrijddag gewoon gelijk naar Warschau gaan.

Zal nog even kijken of ik het restaurant nog kan vinden waar ik heb gegeten in Krakau. Dat was uitstekend.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr jan 27, 2017 11:55 am

Ben vele malen in Polen geweest.
Krakau is prachtig, Polen staat inderdaad bekend als niet duur, maar steden als Warschau en Krakau zijn wel ontzettend door de toeristen ontdekt. Besef je dus dat je in Krakau prima een biertje voor 4 Zloty kunt vinden (minder dan 0,95 euro, vrijwel altijd een 0,4 of een 0,5 liter) maar dat er ook zat toeristenfuiken zijn waar eten en drinken de Nederlandse prijzen overstijgt.

Ook een 'virus' dat zich de laatste paar jaar hard door de Poolse stadscentra verspreidt. Ze openen zo ongeveer elke week een nieuwe stripclub. Dus je zult menig koket dametje tegenkomen dat met een umbrella staat te draaien die je vervolgens rap zal aanspreken.

Menig toerist en backpacker bezoekt vanuit Krakau Auschwitz en doet dat inderdaad in een dagdeel. Vaak gaan ze dan 's ochtends terug en zijn ze 's middags weer terug in zo'n soort hostel als jij met je Fiorentina uit trip treffend beschreven.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr jan 27, 2017 11:59 am

Auschwitz is, dat hoef ik niet uit te leggen, niet bepaald een pretpark uitje. Zo'n bezoek aan Auschwitz en met name aan 't administratiekantoor waar ze laten zien hoe extreem goed georganiseerd, helemaal uitgedacht en tot elk detail uitgestippeld het door die duitsers was om elke jood volledig uit te roeien gaat je niet in de koude kleren zitten. Dat zou ik niet op de wedstrijddag doen. Of misschien juist wel (met jullie huurauto vandaar doorrijden naar Warschau), paar uur de indrukken nabespreken en dan de knop omzetten.

F*ck het omwisselen en die irritante tijdstippen... Thijs, je bent toch parttime medewerker bij Ajax? Een verhaaltje over pech in het verkeer, last van de winterse winteromstandigheden en er wordt wel iets geregeld.

Ik neem in ieder geval voor het gemak even aan dat jullie een huurauto hebben wanneer je landt op het vliegveld, maar waarom eigenlijk? Je kunt ook prima een aantal uren in de trein van Krakau naar Warschau gaan zitten, dan rijd je waarschijnlijk door een prachtig sneeuwlandschap en ik kan je vertellen dat alcohol consumeren niet verboden is in Poolse treinen. :wink.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr jan 27, 2017 11:40 pm

Doe uiteraard een beetje voorzichtig Thijs! Ik krijg verhalen door over ADO hooligans die voor de gelegenheid ook naar Warschau komen om die van Legia een beetje te "helpen"...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jan 28, 2017 10:49 am

Die hebben inderdaad een band met elkaar. Bij ADO - Ajax zijn er ook regelmatig Legia supporters aanwezig.

Ik ben ondertussen best wel benieuwd naar deze confrontatie. De poulefase was uitstekend maar als we er nu alsnog meteen uit liggen is het onder de streep toch weinig bijzonders. Ik ben wel weer eens toe aan een goede Europese campagne en daar hoort wat mij betreft echt nog wel een extra ronde bij.
Nil volentibus arduum

Thijs

Bericht door Thijs » za jan 28, 2017 1:04 pm

Thanks allen. Punt is alleen dat het wel een beetje zo moet, want we overnachten na de wedstrijd in Warschau en om het dan weer mee te pakken in de middag is ook kort dag. En zaterdagochtend is niet handig omdat we vrijdagavond natuurlijk gaan stappen. Dus we willen daar op donderdag om 8u voor de poort staan, rond het middaguur naar Warschau (4 uur rijden) en dan in ons hotel chillen tot de wedstrijd begint. Ik vind rijden trouwens toch altijd iets chiller dan treinen, je bent wat vrijer in vertrek/aankomen en ziet ook genoeg van het land.

Zoals WKCDNDENF al zegt; absoluut geen zin om in Warschau steeds achterom te moeten kijken. Dus hotel genomen met bar, pooltafel en hele mikmak. Kost uiteindelijk toch niks. En dan met taxi heen en terug naar stadion.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za jan 28, 2017 2:39 pm

Hotel blijft nog steeds oppassen, gezien de handelswijze waarbij Legia supporters hotels afbellen en dan vragen of er Ajax-supporters logeren. Is Anderlechtsupporters eens in Moskou is overkomen. Ik begreep van een groep F-siders dat ze daarom buiten Warschau in een hotel verblijven en dat "de jonge garde" zoveel mogelijk in het zelfde hotel in Warschau verblijft om elkaar te kunnen helpen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do feb 16, 2017 3:28 pm

Twee jaar geleden werd het in Warschau dus 0-3. Maar toen was het de return wedstrijd.

Als Ajax vandaag het voor elkaar krijgt om bijv 4 van de 7 grote kansen faliekant te missen... een 0-1, 0-2, 1-3 of 1-2 victory will do. Je wilt op donderdag de 23e tenminste de illusie dat je voor een spannende pot een kaartje hebt gekocht.

én IH moet ook nog kans houden om eens een weddenschapje te winnen.
InnerHarbour schreef:Legia gaat gewoon door, derde worden n in een groep met ........is gewoon goed en dan heb je geen moeite met een stel faalhazen uit Amsterdam.
InnerHarbour schreef:
Cruijff schreef:Gaan we er een wedje op leggen welke van de twee clubs doorgaat?
Geen probleem, :biggthumpup.gif: een pint voor de winnaar in O'Reilly's in de Paleisstraat. Moet 25 of 26 februari worden (Leicester-Liverpool) weten we zodra het schema van Sky bekend is.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za feb 18, 2017 8:28 pm

FRIDAY FIVE: Why Ajax Need to Take the Europa League Seriously

http://ajaxdaily.com/2017/friday-five-w ... seriously/

Thijs

Bericht door Thijs » vr feb 24, 2017 12:46 pm

Okay, de mogelijkheden voor de 1/8e finales:

Manchester United
Schalke '04
FK Krasnodar
Olympiakos Pireaus
AS Roma
Besiktas
Anderlecht
APOEL Nicosia
Olympique Lyon
Borussia Mönchengladbach
AA Gent
FK Rostov
FC Kopenhagen
Racing Genk
Celta de Vigo

Liefst: België/Duitsland, FC Kopenhagen
Absoluut niet: Rostov, Besiktas, Krasnodar, Celta

Alexander

Bericht door Alexander » vr feb 24, 2017 1:05 pm

Net mail gehad waarin Ajax vraagt om niet je ticket te boeken.

zeux

Bericht door zeux » vr feb 24, 2017 1:17 pm

Kopenhagen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » vr feb 24, 2017 1:17 pm

Leuke stad Thijs!!!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » vr feb 24, 2017 1:17 pm

Eerst uit. Prima. :biggthumpup.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » vr feb 24, 2017 1:18 pm

Duitsers en Belgen mogen het onderling uitvechten. Grieken en Turken tegen elkaar. Lyon en Roma ook.

zeux

Bericht door zeux » vr feb 24, 2017 1:19 pm

Paar mooie confrontaties. Duitsers tegen elkaar, Belgen tegen elkaar, Griekenland-Turkije, Lyon-Roma, denk dat Ajax hier redelijk doorheen is gemazzeld, al zijn die Denen al eens eerder onderschat.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr feb 24, 2017 1:20 pm

Alexander schreef:Net mail gehad waarin Ajax vraagt om niet je ticket te boeken.
Mailtje met als afzender Peter Bosz zekee. :666.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey

Bericht door wimpey » vr feb 24, 2017 1:21 pm

zeux schreef:Paar mooie confrontaties. Duitsers tegen elkaar, Belgen tegen elkaar, Griekenland-Turkije, Lyon-Roma, denk dat Ajax hier redelijk doorheen is gemazzeld, al zijn die Denen al eens eerder onderschat.
Ja. Meermaals van verloren zelfs.

Toch wel perspectief voor Ajax in deze EL hoor. De op papier sterkste ploegen loten elkaar. Stel dat je FCK pakt en de winnaar van Genk - Gent loot.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr feb 24, 2017 1:22 pm

Mooie loting! Mooie stad, sportief min of meer gelijkwaardige tegenstander.

Ik heb afgelopen najaar Kopenhagen tegen Brugge zien spelen. Daar wonnen ze vrij klinisch van, met Zanka in de basis (die het niet eens slecht deed). Sterspeler is Delaney. Op spelhervattingen zijn ze het gevaarlijkst.

zeux

Bericht door zeux » vr feb 24, 2017 1:23 pm

Celta-Krasnodar
Apoel-Anderlecht
Schalke-Gladbach
Lyon-Roma
Rostov -ManU
Olympiacos-Besiktas
Gent-Genk
Kopenhagen-AJAX

Plaats reactie