Feyenoord - Ajax 02-03-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Demosthenes

Re: Feyenoord - Ajax 02-03-2014

Bericht door Demosthenes » wo mar 05, 2014 8:35 am

Een elleboog is verrassend hard, en zo'n stoot heeft vaak een korte beweging die je niet aan ziet komen. De puntigheid maakt het niet leuker. De uitvoering van Pelle was verder niet zo geweldig.
Eigenlijk zou je voor het idee vijf wedstrijden moeten geven, maar gaat er door de slechte uitvoering één wedstrijd af, dat zou een mooie verklaring zijn van de tuchtcommissie. Eerst straffen en dan toevoegen dat hij zelfs een elleboog geven niet goed kan.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo mar 05, 2014 11:39 am

Le T. schreef:Hij probeert voor zijn man te komen die obstructie pleegt (door er fors zijn elleboog in te zetten, zij het tegen de ribben), en in die actie gaat zijn arm boven diens schouder langs terwijl hij kracht zet en dan raakt hij hem in het gezicht. Juist omdat zijn arm boven diens schouder zat had hij op dat moment nog in moeten houden, want anders is het gevaarlijk, zo bleek. Dat is dan voorwaardelijk opzet, en is in ieder geval een overtreding, maar geel of rood is arbitrair.
Niets arbitrairs aan. Zoals Marillion schreef: elleboog doorhalen dient slechts één doel.

Veltman deed zo goed als niets. Was niet eens een overtreding. Een slappe poging tot obstructie.

Lionel

Bericht door Lionel » wo mar 05, 2014 12:28 pm

Geen elleboog :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo mar 05, 2014 12:49 pm

En jullie blijven die trol maar aandacht geven, precies wat hij wil.
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » wo mar 05, 2014 12:50 pm

Hij kijkt hier iedere dag?
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo mar 05, 2014 12:50 pm

InnerHarbour schreef:En jullie blijven die trol maar aandacht geven, precies wat hij wil.
Wou ik net zeggen. Al ben ik er natuurlijk ook schuldig aan. Heel af en toe kan ik me niet meer inhouden als ik dat gelul lees.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo mar 05, 2014 1:24 pm

Ik vraag me wel af hoe le T. de elleboog blijft verdedigen, nu de dader zonder morren een straf heeft geaccepteerd. Al zal iemand die aan querulantenwaan lijdt, dat vermoedelijk een verwaarloosbaar detail vinden.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Nihad

Bericht door Nihad » wo mar 05, 2014 1:34 pm

Le T. is ook een kakkerlak in vermomming. Zo simpel is het.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

LucaS

Bericht door LucaS » wo mar 05, 2014 2:58 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik vraag me wel af hoe le T. de elleboog blijft verdedigen, nu de dader zonder morren een straf heeft geaccepteerd. Al zal iemand die aan querulantenwaan lijdt, dat vermoedelijk een verwaarloosbaar detail vinden.
Van alle mensen moet jij toch weten dat mensen soms dingen bekennen die ze niet hebben gedaan! :1evil.gif:
I think I lost my fucking headache

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do mar 06, 2014 12:58 pm

Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do mar 06, 2014 12:58 pm

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do mar 06, 2014 1:00 pm

:biggrin.gif:

Misschien kan hij zich, net als ene Pla.... van Italiaan tot Fransman laten naturaliseren en komende zomer voor Frankrijk uitkomen op het WK. Past prima bij die haantjes en in Italië weet niemand wie Pelle is, dus laat staan dat ze hem ooit gaan selecteren. :smallgrin.gif:

Edit: lekker bezig A & T stelletje dubbelposters. :ajaxsmiley.gif: En nu is het ff 2 daagjes klaar met feyemoord-Ajax, ok? :smile-ajax.gif: Post rond zaterdagmiddag maar weer ff een nieuw grapje. :ajaxsmiley.gif:

Le T.

Bericht door Le T. » do mar 06, 2014 1:19 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik vraag me wel af hoe le T. de elleboog blijft verdedigen, nu de dader zonder morren een straf heeft geaccepteerd.
Zonder morren? Hoe kom je daarbij?
Wollt ihr den totalen Mensch?

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr mar 07, 2014 10:04 am

Schitterende figuur, die Pelle. Wil winnen en heeft overal schijt aan. Voetbal heeft meer persoonlijkheden nodig. Typisch Feyenoord dat ze er niet tegen kunnen als de aanvoerder in de rust tekeer gaat. De laatste Feyenoorder met dat soort mentaliteit was van Hanegem. Die verzon het om, bij een penalty van Ajax, vlak voor het moment van schieten een kluit modder naar de bal te gooien. Speciale momenten.

Eigenlijk wil ik dat Ajax een concurrent krijgt in de eredivisie, want zonder echte concurrentie gaat het niveau langzaam maar zeker omlaag. Psv is nooit echt een concurrent geweest in de zin dat Ajax en die club elkaar beter maakten. Die clubs leven langs elkaar heen. Maar met Feyenoord heeft Ajax een echte concurrentie gekent, en dat kwam beide clubs en het hele Nederlandse voetbal ten goede. Ik vind het wel knap dat mensen deze wedstrijd nog steeds de Klassieker noemen, want in feite is Feyenoord al een jaar of dertig geen bedreiging meer. De Klassieker zou de maatstaf van het Nederlandse voetbal moeten zijn, de dag dat het voor de hele wereld oogverblindend schijnt. In plaats daarvan schotelden de spelers een onwaarschijnlijk slap zooitje voor. Beiden ploegen verdienden het om uitgefloten te worden. De trots om iets speciaals neer te zetten is bij de meeste voetballers in NL allang weg. Pelle heeft die trots wel, volgens mij. Koesteren zo'n speler. Voor je het weet loopt daar weer zo'n doodgewone eenheidsworst.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr mar 07, 2014 11:59 am

Le T. schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik vraag me wel af hoe le T. de elleboog blijft verdedigen, nu de dader zonder morren een straf heeft geaccepteerd.
Graag dan met bronvermelding bewijs dat Pelle, nadat hem een schikkingsvoorstel van 4 wedstrijden is gedaan, aangeeft dat hij het er niet mee eens is en met gemor accepteert.

Le T.

Bericht door Le T. » vr mar 07, 2014 12:24 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Le T. schreef:
Graag dan met bronvermelding bewijs dat Pelle, nadat hem een schikkingsvoorstel van 4 wedstrijden is gedaan, aangeeft dat hij het er niet mee eens is en met gemor accepteert.
Jij stelt dat hij niet heeft gemord, ik was er daarentegen niet bij toen hij die straf accepteerde.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr mar 07, 2014 3:22 pm

Met andere woorden; je weet niet meer hoe je de elleboog moet verdedigen, nu hij die 4 wedstrijden heeft geaccepteerd. Want als hij en zijn club er samen met jou werkelijk van overtuigd waren dat dit niet strafbaar was, hadden ze die 4 wedstrijden niet aangepakt.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr mar 07, 2014 3:52 pm

Met andere woorden: hij gaf niet alleen een elleboogstoot maar hij loog nog staalhard ook.

Le T.

Bericht door Le T. » vr mar 07, 2014 6:52 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Met andere woorden; je weet niet meer hoe je de elleboog moet verdedigen, nu hij die 4 wedstrijden heeft geaccepteerd. Want als hij en zijn club er samen met jou werkelijk van overtuigd waren dat dit niet strafbaar was, hadden ze die 4 wedstrijden niet aangepakt.
Ik zei dat het geen dieprood was. Ik schat dat hij het juist wel morrend heeft geaccepteerd, geaccepteerd omdat er na de voorgeschiedenis wel een straf uit moet rollen en de club zich er ook al achter had geschaard en er dus niet veel meer te halen was, morrend omdat hij het gevoel zal hebben dat die overtreding extra streng wordt beoordeeld door alle ophef rondom hem en menigeen met iets dergelijks wegkomt.

Maar jij zei "zonder morren", hoe kwam je daar ook alweer bij?

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr mar 07, 2014 7:12 pm

Omdat nergens uit blijkt dat hij niet zonder morren heeft geaccepteerd. Hoeveel tijd zat er tussen voorstel en acceptatie? Half uurtje? Denk je dat Pelle in de tussentijd de Kuip heeft afgebroken en Gudde bijna voor zijn bek heeft geslagen?

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr mar 07, 2014 7:15 pm

Je marchandeert overigens nogal. Van "geel is arbitrair" tot "geen dieprood". Je lult écht maar wat he.

Ben jij eigenlijk een Ajaxsupporter? Vraag ik niet cynisch, maar me serieus af.

Le T.

Bericht door Le T. » vr mar 07, 2014 8:23 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Je marchandeert overigens nogal. Van "geel is arbitrair" tot "geen dieprood". Je lult écht maar wat he.
Zeg jij die zomaar even 'zonder morren' toevoegt terwijl jezelf ook wel weet dat het vaak niet opportuun is om tegen een straf in beroep te gaan, zeker als er al flink stemming gemaakt is. Bovendien lees je niet goed.
Ben jij eigenlijk een Ajaxsupporter? Vraag ik niet cynisch, maar me serieus af.
Niet in de zin van een hysterische 30-plusser die een waas voor de ogen krijgt bij elke Feijenoorder, ook niet in de zin van dat ik ophou met nadenken zodra het heilig schijnsel van Cruijff zich openbaart in de eurotekentjes in de ogen van Jonk. Ook niet in de zin van dat ik trots ben wanneer er tegen een tiental kick and rush wordt gespeeld met een houten klaas in de spits in de wedstrijd waar 3 jaar naar toegewerkt is.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr mar 07, 2014 8:40 pm

Ik marchandeer in ieder geval niet. En het is absoluut opportuun om tegen een straf in hoger beroep te gaan als je denkt dat je in je recht staat en niks fout hebt gedaan. Kennelijk viel dat wel mee. Sterker nog, Pelle kon zich niet eens herinneren een elleboog te hebben uitgedeeld, maar accepteert toch de schorsing! Wonderlijk he.

Le T. Het valt me op dat je vooral kritisch bent op Ajax zonder oplossingen voor te stellen, snel over iets anders begint als blijkt dat je jezelf tegenspreekt, per definitie een minderheidsstandpunt inneemt en er kennelijk een bepaald genoegen in schept dat te cultiveren onder mom van "kritisch denker zijn", maar zonder ooit in staat te zijn tot zelfreflectie. Althans, dat is mij nooit opgevallen. Ik schat je ofwel in als querulant pur sang, danwel iemand die lekker zin heeft om forumgenoten te stangen, danwel een combinatie van beiden.

Neem eens het antwoord op de simpele vraag of je Ajax-supporter bent. Gewoon ja of nee volstaat. Maar dat zit er niet in. Er komt een opsomming van negatieve aspecten, niks meer, niks minder. Kennelijk moet daarmee weer benadrukt worden hoe eigenzinnig je in staat bent jouw waarheid te ventileren. Maar ben ben je nu wel of geen Ajax-supporter? Is het zo moeilijk antwoord te geven? Of ben je geclausuleerd Ajacied? Alleen als de club iets doet zoals jij het wilt? Met El Hamdaoui in de spits, met VdV en Maher op het middenveld en Chadli op de flanken? Omdat Ajax het dan pas begrijpt?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr mar 07, 2014 9:22 pm

Ik wil zonder op de inhoud in te gaan toch even beide heren een compliment geven voor de uiterst zorgvuldige wijze van discussieren. Kan ik nog wat van leren.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr mar 07, 2014 10:30 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Neem eens het antwoord op de simpele vraag of je Ajax-supporter bent. Gewoon ja of nee volstaat. Maar dat zit er niet in. Er komt een opsomming van negatieve aspecten, niks meer, niks minder. Kennelijk moet daarmee weer benadrukt worden hoe eigenzinnig je in staat bent jouw waarheid te ventileren. Maar ben ben je nu wel of geen Ajax-supporter? Is het zo moeilijk antwoord te geven? Of ben je geclausuleerd Ajacied? Alleen als de club iets doet zoals jij het wilt? Met El Hamdaoui in de spits, met VdV en Maher op het middenveld en Chadli op de flanken? Omdat Ajax het dan pas begrijpt?
:smallgrin.gif:
Forumlid zal vermoedelijk aanvoeren dat hij/zij nooit bij Feijenoord heeft gevoetbald en derhalve meer Ajacied is dan de grootste Ajacied en sec gesteld dus Ajacied is.

Plaats reactie