sc Heerenveen - Ajax 02-09-2012 16.30 uur

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: sc Heerenveen - Ajax 02-09-2012 16.30 uur

Bericht door ferry » ma sep 03, 2012 10:04 am

Het was natuurlijk een belachelijke terugspeelbal van van Rhijn. Maar ook al staat Vermeer er inderdaad weer knullig bij te kijken, hij herpakt zich wel geweldig later in de wedstrijd. Hij lijkt die 'rouwmomentjes' goed van zich af te kunnen zetten. Dat is toch knap.

Lionel
Berichten: 47688
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: sc Heerenveen - Ajax 02-09-2012 16.30 uur

Bericht door Lionel » ma sep 03, 2012 10:05 am

Exact. Keepte uitstekend.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: sc Heerenveen - Ajax 02-09-2012 16.30 uur

Bericht door Ajaciedjuh » ma sep 03, 2012 10:52 am

Het is gewoon een fout van Ricardo. Terugspeelbal vanaf de helft van Heerenveen en dan nog met een flinke kaats. Ik dacht dat hij in eerste instantie buiten het strafschopgebied stond, maar hij stond binnen de 16 meter. Ajax grossierde gisteren in persoonlijke fouten. Ik blijf erbij dat we de wedstrijd gisteren in de eerste helft allang beslist hadden moeten hebben.

Uiteindelijk onnodig en duur puntverlies. Uiteindelijk mag je nog blij zijn met een punt.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48036
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: sc Heerenveen - Ajax 02-09-2012 16.30 uur

Bericht door peter » ma sep 03, 2012 11:58 am

"Ik kreeg van de scheidsrechter te horen dat hij zelf niet had gezien dat ik hands maakte, maar dat hij floot omdat de bal van richting veranderde. Uiteindelijk kun je er weinig aan doen. Later zei de scheids tegen me dat hij had gehoord dat het geen penalty was.”
Als dit waar is, dan is die van Boekel niet wijs. De bal werd van richting veranderd en dus is het hands? Knap staaltje.

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: sc Heerenveen - Ajax 02-09-2012 16.30 uur

Bericht door wimpey » ma sep 03, 2012 7:38 pm

999 schreef: Ach, Eriksen mist zoveel kansen ..
Eriksen zette bij 0-1 zowel Serero als Boerrigter vrij voor de keeper. Beste Ajacied gister. Was ie tegen NEC en NAC ook al. Is prima bezig. Een rasvoetballer, weet altijd tijd en ruimte te creeren, heeft een enorme versnelling met de bal aan de voet. En er gaat idd ook wel eens wat mis: die kans had gister op Lukoki gemoeten en vrije trappen en corners moeten veel beter. Maar hij is pas 20 he.
Cruijff schreef: Boccara deed het gewoon prima, ik durf zelf te stellen dat als hij vanaf de 1e minuut in het veld zou hebben gestaan, we dan gewonnen hadden.
Liet zich in de slotminuut in de eigen 16 nog effe dollen door die Valpoort, die nog bijna de 3-2 maakte. Ajax miste gisteren een stevige VM. Schöne won amper duels en veroverde geen bal. Is ook geen VM natuurlijk. Heerenveen liep niet voor niets geregeld over ons middenveld heen.

Mr. Ajax
Berichten: 14597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: sc Heerenveen - Ajax 02-09-2012 16.30 uur

Bericht door Mr. Ajax » ma sep 03, 2012 7:49 pm

Wat dat laatste betreft ben ik het volledig met je eens. We missen een stevige (zowel fysiek als tactisch en voetballend) controlerende middenvelder. Boccara zal best talentvol zijn, maar die gaat straks bij een beetje serieuze tegenstand ook nat. Ik weet niet of ik op Enoh zit te wachten. Het is afwachten of hij zich nog een beetje ontwikkeld heeft, want voetballend is/was het verre van ideaal, maar ook tactisch moet er nog aan gesleuteld worden. Dan heb ik het vooral over het begrijpen van wanneer je wel en wanneer even niet druk moet zetten, om maar een zwakke punt van hem te noemen.

Als hij compleet in dienst van de andere twee middenvelders speelt, en zich focust op het afjagen en balverovering, dan kan hij zeer belangrijk zijn. Zoals psv thuis vorig seizoen. Maar dan moeten de andere twee middenvelders, met name Eriksen, zich veel nadrukkelijker met het spel(verdeling) gaan bemoeien.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: sc Heerenveen - Ajax 02-09-2012 16.30 uur

Bericht door Marillion » ma sep 03, 2012 7:52 pm

Ik kan niet anders verzinnen dan dat het de bedoeling is dat Poulsen daar gaat spelen. Ik heb geen idee wat hij kan maar dat is zijn positie en ze zullen hem niet voor niets hebben gehaald.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: sc Heerenveen - Ajax 02-09-2012 16.30 uur

Bericht door wimpey » ma sep 03, 2012 8:00 pm

Mr. Ajax schreef: We missen een stevige (zowel fysiek als tactisch en voetballend) controlerende middenvelder.
Wat Anita goed deed, was inzakken tussen de CVs. Hij drukte ze als het ware naar de zijlijn, waardoor zij op hun beurt de backs weer naar voren 'drukten'. Waardoor het elftal bij balbezit goed stond.

Dat doet Schöne totaal niet. Is echt geen VM. Vraag is echter wie dan gister wél op die plek had moeten staan. Boccara ging duels aan, maar liet zich in de slotminuut dus simpel aftroeven. Spreekt ook enkel Frans, op een plek die qua communicatie cruciaal is. Hij wordt niet voor niets rustig gebracht.

Enoh kan het qua (aantal) ballen afpakken. Voor de rest niet. 'Dus' moet Poulsen het doen. Heb ik een hard hoofd in. Al zou Poulsen gister wel ingegrepen hebben. Verbaal, fysiek, gele kaart pakken... Het zal zaak zijn om die Boccara zsm klaar te stomen, lijkt me... Goede VMs zijn dun gezaaid en duur. Ajax wilde niet voor niets graag verder met Anita, tegen betere condities. Ook hem missen we, net als VDW en Vertonghen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: sc Heerenveen - Ajax 02-09-2012 16.30 uur

Bericht door Bert » ma sep 03, 2012 8:50 pm

Als je een speler als Anita niet hebt, dan moet je je tactiek aanpassen. Koppel bijvoorbeeld Poulsen of Enoh aan een tactisch sterkere speler die ook diepgang brengt, vanuit een iets diepere positie (De Jong). Op dit moment moet Schöne, een hele matige controleur, in z'n eentje de ruimtes afdekken die twee aanvallende backs achterlaten. Met twee spelers die vanuit de controle spelen kun je wel je backs gebruiken om het speelveld breed te houden, zonder dat je al te kwetsbaar bent in de omschakeling. Is simpelweg een andere variant dan de inzakkende controleur.

Natuurlijk mis je een speler als Anita, maar dat heeft ook te maken met het gegeven dat de huidige tactiek (meegenomen vanuit het vorige seizoen) niet aansluit bij de spelers. Is ook logisch. Kost tijd om zoiets aan te passen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: sc Heerenveen - Ajax 02-09-2012 16.30 uur

Bericht door Frisse » ma sep 03, 2012 9:21 pm

wimpey schreef:
Mr. Ajax schreef: We missen een stevige (zowel fysiek als tactisch en voetballend) controlerende middenvelder.
Wat Anita goed deed, was inzakken tussen de CVs. Hij drukte ze als het ware naar de zijlijn, waardoor zij op hun beurt de backs weer naar voren 'drukten'. Waardoor het elftal bij balbezit goed stond.
:biggthumpup.gif:

Het was de afgelopen eerste seizoenshelft zeer opmerkelijk hoe weinig rugdekking de backs kregen, doordat Vertonghen en Alderweireld zo dicht tegen elkaar aan kropen. Kregen toen Van der Wiel en Blind overigens gewoon vrijwel van iedereen de schuld van, maar dat zie je wel vaker bij backs. Met Anita, die als controleur de standaard tactische zaken wel automatisch uitvoert, werd dat rechtgezet.

Gisteren was er erg weinig defensieve organisatie. Het middenveld hield niets tegen en het centrum deed, met Alderweireld voorop, veel fout in het overgeven/overpakken. Alderweireld is gewoon een modale verdediger. Niveau Vlaar.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10436
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: sc Heerenveen - Ajax 02-09-2012 16.30 uur

Bericht door mattie » di sep 04, 2012 12:09 am

Frisse schreef:
wimpey schreef:
Mr. Ajax schreef: We missen een stevige (zowel fysiek als tactisch en voetballend) controlerende middenvelder.
Wat Anita goed deed, was inzakken tussen de CVs. Hij drukte ze als het ware naar de zijlijn, waardoor zij op hun beurt de backs weer naar voren 'drukten'. Waardoor het elftal bij balbezit goed stond.
:biggthumpup.gif:

Het was de afgelopen eerste seizoenshelft zeer opmerkelijk hoe weinig rugdekking de backs kregen, doordat Vertonghen en Alderweireld zo dicht tegen elkaar aan kropen. Kregen toen Van der Wiel en Blind overigens gewoon vrijwel van iedereen de schuld van, maar dat zie je wel vaker bij backs. Met Anita, die als controleur de standaard tactische zaken wel automatisch uitvoert, werd dat rechtgezet.

Gisteren was er erg weinig defensieve organisatie. Het middenveld hield niets tegen en het centrum deed, met Alderweireld voorop, veel fout in het overgeven/overpakken. Alderweireld is gewoon een modale verdediger. Niveau Vlaar.
Wat ik van Alderweireld zag daar werd je niet vrolijk van... Heeft mede schuld aan de rode kaart en is defensief toch matig.. Verleden jaar kon zijn vriend hem redden. Die is nu weg..
Vlaar persoonlijk schat ik hem hoger in... En dat uit mijn mond.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Lionel
Berichten: 47688
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: sc Heerenveen - Ajax 02-09-2012 16.30 uur

Bericht door Lionel » di sep 04, 2012 12:47 am

Toby heeft ff een wat mindere periode. Kan gebeuren. Speelt wekelijks met drie verschillende collega's naast zich. Schone is daarbij ook geen Anita.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: sc Heerenveen - Ajax 02-09-2012 16.30 uur

Bericht door Ride » di sep 04, 2012 12:42 pm

het koude bier in de kroeg in Hoorn maakte het nog enigszins draaglijk om deze wedstrijd af te sluiten op 2-2 :ajaxscarf.gif:

Jammer maar nog steeds ongeslagen.. :ajaxsmiley.gif:
Vakkie 129

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: sc Heerenveen - Ajax 02-09-2012 16.30 uur

Bericht door wimpey » di sep 04, 2012 4:18 pm

Frisse schreef: Alderweireld is gewoon een modale verdediger. Niveau Vlaar.
Hij was van het trio met Vertonghen en Anita de minste. Dat valt met Moisander en Schöne in zijn beurt nog eens extra op. Kwam nog bij dat de backs dramatisch speelden en dat Serero - Schöne - Eriksen een vederlicht middenveld is bij balverlies. Het lag geregeld helemaal open afg. zondag.

Niettemin hadden we daar voor die pingel op 0-2 of 0-3 moeten staan. Wanneer Serero en Boerrigter het inzicht en de touch van Eriksen enigszins zouden hebben benaderd, hadden we daar easy gewonnen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13444
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: sc Heerenveen - Ajax 02-09-2012 16.30 uur

Bericht door Arthur » di sep 04, 2012 5:03 pm

Alderweireld heeft gewoon wat tijd nodig om uit de schaduw van Vertonghen te groeien. Het is even wennen dat er nu meer op zijn schouders komt.

Boerrigter is duidelijk nog op zoek naar zijn vorm, want vorig jaar had hij een of twee keer gescoord uit zulke kansen.

Plaats reactie