Excelsior - Ajax 24-10-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door Kowalczyk » ma okt 25, 2010 6:23 am

Marillion schreef:het zat weer niet goed in de bovenkamer bij de heren Ajacieden na een CL-wedstrijd. En scherpte en drive heeft iedere ploeg, maar zeker Jols knokploeg nodig.
Precies. En zo lang dat probleem er is, wordt Ajax geen kampioen.

34x alles geven. Dat is waar het mee begint. Als aan die basiseis niet voldaan wordt, is verder discussiëren zinloos. 34x als een professional gefocust zijn op de wedstrijd. Oók aan het begin van de competitie. Oók in het donkere najaar. Oók tegen Excelsior, nadat je net een mooi resultaat in de Champions League hebt neergezet.

Wegereef is een droplul, dat wisten we al langer. Die man moet echt weg. Maar dat staat er los van.

Als Ajax tegen Excelsior aan de start was verschenen zoals tegen Twente, Milan of Auxerre, dan was er gewonnen - en dik ook. Dat heeft niks met 'krachten smijten' te maken; gewoon met professionalisme. Een topspeler kan dat.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door Cluijffert » ma okt 25, 2010 6:36 am

Precies. Het trieste is, die professionaliteit ze ontbreekt binnen een heel groot deel van Ajax.
Zo je wordt gewoon nooit meer kampioen.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door Zuidema » ma okt 25, 2010 7:16 am

Eens met Ko. Daar valt en staat alles mee. Als die focus, die concentratie, die drive er niet is, kan je bijna net zo goed thuisblijven en een papieren 3-0 incasseren.

Dit is absoluut een verantwoordelijkheid voor de spelers, maar zeker ook voor de technische staf. Die laatste moet kunnen doorzien hoe de sfeer in de groep is en daarop anticiperen. De technische staf heeft een belangrijke rol in het team op scherp zetten voor de volgende pot. En ze op de langere termijn zodanig coachen dat ze er elke wedstrijd staan. Dat het een 2e natuur wordt voor de spelers. Dat ze echte profs worden.

Vooral voor die jonkies enz van Ajax. Juist bij die 3e/4e garnituur spelers waar Ajax zich mee moet behelpen, moet je er bovenop zitten, 24 uur per dag. Totdat er eindelijk iets in die ene hersencel bij sommige spelers beklijft.

Again, ik heb de indruk dat Jol cs. ook op dat vlak teveel met laissez-faire bezig is. "Het komt allemaal wel goed, zondag staan ze er wel weer." Waarom hebben we anders na een CL-pot weer zo'n zaadwedstrijd (ook zonder Wegereefs strapatzen)?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door Ajaciedjuh » ma okt 25, 2010 7:50 am

Afbeelding
Afbeelding
:1evil.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59110
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door 999 » ma okt 25, 2010 7:57 am

Mwah, degene die geregeld de mist in gaan hebben ( zoals ik al eerder zei ) al ( weer ) drie trainers achter hun kiezen.Je kan wel blijven zeggen dat het " jonkies " zijn, maar dat zijn ze op voetbal gebied allang niet meer.Spelen in het nationale elftal, en ook daar zit(ten) trainers die juist dat " geconcentreerd zijn " hoog in het vaandel hebben staan.

Neem Vermaelen bij Arsenal, het ene moment staat ie lekker mee te ballen, het andere moment gaat ie gewoon de mist in, " vergeet " ie zijn man.Niet omdat ze hem aftroeven, nee, gewoon effe die concentratie laten verslappen.

Natuurlijk, ook Jol heeft zijn verantwoordelijkheid in deze.Maar " geconcentreed " zijn, met de juiste instelling het veld in gaan zit in jezelf zeker bij dit soort wedstrijden.En een 100% inzet tonen vind ik persoonlijk iets wat gewoon bij een speler er in hoort te zitten, dat moet altijd de basis zijn van je spel, dat moet altijd " maar aan de inzet lag het niet " zijn.

Als je b.v. naar de fouten van Urby kijkt dan zie je dat ze bijna allemaal de zelfde kant in gaan.Daar waar het sober ( of gewoon de pass moet geven ) moet zijn, gaat ie toch steeds weer proberen om nog een man uit te spelen.Zie tegen Excelsior, zie tegen Auxerre.Maar ook een v.d. Wiel heeft bij AJAX ( en Oranje ) steeds datzelfde dromerige in bepaalde situatie's.Dan vergeet ie zijn man effe.

En dat kon vroeger nog wel eens ongestraf blijven, of je keeper redt je ... Maar meestal zit ie dan tegenwoordig gewoon in het netje ...

Afijn, je kan het ook anders formuleren, je op een andere manier het afvragen.Ik bedoel, hoeveel jaren zijn we nu al weer niet ( terwijl het dezelfde groep is ) excuses aan het zoeken voor de tekortkomingen van bepaalde spelers ( en van het nivo van bepaalde spelers ). hoeveel jaar is het nu al weer het zelfde liedje ?.En daar zaten toch \zeker trainers bij de je stijf verrot scholden als je het liet afweten ..

Ik ben bang, maar dat is mijn mening, dat in het geheel er teveel net-nietjes tussen zitten.Kijk, AJAX speelt op Suarez.Maar dat wil nooit zeggen dat de andere speler NIET HUN KWALITEITEN mogen aanspreken als het effe niet loopt of wat tegenzit.Daar zit echt geen verbod op.Op een knap afstandsschot, een goede steekpass op EL. H of een knappe solo-aktie van Sulejmani om maar wat te noemen.

Kun je dan je wedstrijden niet winnen ?, tja, om nu te zeggen dat nationaal zo'n aansprekende competitie is.Kun je dan niet uitschieters hebben of "redelijk goede " wedstrijden ? .. volgens mij wel .. van genieten ? .. ook dat soms .. Maar e houdt toch steeds in je achterhoofd dat er opeens weer zo'n wedstrijd(en) met zulke kinderlijke fouten tussen zitten .. en daar is verdomd moeilijk tegen op te boksen ...

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door Zuidema » ma okt 25, 2010 8:12 am

Ik ga een heel end met je mee, Voetske. Het is werkelijk te triest voor woorden hoe sommige spelers al jarenlang dezelfde fouten blijven maken. Ik kan soms wel exploderen als ik het weer zie gebeuren. Het lijkt er werkelijk niet uit te branden. Er lijken inderdaad een heleboel net-nietjes rond te lopen bij Ajax. Het zal wel te maken hebben met die 3e/4e garnituur spelers waar Ajax zich tegenwoordig mee moet behelpen.

Blijft voor mij nog wel steeds de vraag: is dit dan echt een hopeloze zaak? Moet je juist dan niet een technische staf hebben die er bovenop zit, om minimaal erger te voorkomen? En niet alleen met iemand de grond in vloeken als dat eens nodig is. Er leiden meer wegen naar Rome om mensen weer redelijk tot voldoende te laten functioneren. Zelfs de spelers van dit Ajax.

Uit jouw woorden haal ik: forget it, veel beter (of minder slecht) dan 3% kan niet. Ik heb daar tegenover nog steeds ergens de hoop dat het wel kan. Mits die gasten de juiste coaching krijgen. Een totale aanpak, 24 uur per dag. In de steigers met die gasten. Van een coach die docentkwaliteiten heeft, maar ook kan drillen. En die hebben ze volgens mij de afgelopen jaren niet gehad. Adrie Koster? Van Basten? En volgens mij, helaas, ook Jol. Pffff.... :excited.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door Toppie » ma okt 25, 2010 8:27 am

GF banned :drecul.gif:

Sorry moest er even uit, maar even over Urby die gozer speelt toch elke keer wisselvallig en dan gisteren met Enoh en Suarez de slechste mannen op het veld. Ik vind Jan V toch met Steek de meest constanste spelers en die zullen dan ook vertrekken bij Ajax in de winterstop.

BTW daar kan Jol trouwens niets aan veranderen aan die kut mentaliteit van sommige spelers

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59110
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door 999 » ma okt 25, 2010 8:43 am

Ook ik ga een eindje met je mee .. Maar de technische staf kent zeker w.d.b het klappen van de zweep .. Ik kan met dus niet voorstellen dat Jol en D. Blind ( die daar toch zeker veel ervaring mee heeft ) dat niet doen.

Maar goed, ik kan alleen voor mezelf spreken .. In mijn tijd gebeurde dit ook gewoon .. dan stond zo'n trainer je toch te motiveren, te wijzen op, te herhalen van, en soms kreeg je naar het buiten gaan ook nog eens een stomp op je schouder om je toch maar wakker en geconcentreerd het veld op te krijgen ..

Eenmaal op het veld was je alles vergeten en dacht je pffff .. die tegenstander pakken we wel effe want de vorige keer was ook een makkie .. zo herkenbaar ..

Als trainer kun je alleen maar herhalen op, aanspreken op de fouten, op het dromerige gedrag van spelers in bepaalde situaties, op het steeds terugkerende egoisme terwijl juist dan die pass gegeven had moeten worden ect. ect. ..

Wat ik steeds bedoel te zeggen is dat dit het nivo van AJAX is.Dit AJAX kan best kampioen worden, maar je zult bijna elke wedstrijd wel dingen tegen komen die je irriteren, fouten waarvan we toch eindelijk mochten verwachten dat ze niet meer gemaakt zouden worden, volwassenheid, geconcentreerd zeker tegen zulke tegenstanders ( dit is echt niet de eerste keer ).Dit AJAX kan mijn inziens nooit uitgroeien tot een solide vol met autromatisme gegeven elftal, daar zitten mijn inziens te veel net-nietjes tussen, of eigenreide spelers.Met zo af en toe leuke uitschiters naar boven om vervolgens weer te moeten constateren dat de volgende wedstrijd zeer pover is ..

Maar ook ik hoop dat ik ongelijk krijg hoor .. Kijk gelijk of ongelijk krijgen vind ik persoonlijk niet eens belangrijk .. Want ik denk dat er voor veel meningen w.b. dit AJAX iets te zeggen is ..

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door Zuidema » ma okt 25, 2010 8:52 am

999 schreef:Maar ook ik hoop dat ik ongelijk krijg hoor .. Kijk gelijk of ongelijk krijgen vind ik persoonlijk niet eens belangrijk .. Want ik denk dat er voor veel meningen w.b. dit AJAX iets te zeggen is ..
Zeker waar. Maar ik hoop toch dat ik wél gelijk krijg in mijn misschien wel onterechte of zelfs dwaze hoop. Het zou een goede zaak voor Ajax zijn. Time will tell.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door Mano » ma okt 25, 2010 9:54 am

Dit ajax is te pover om constant te presteren, die conclusie kan je al jaren maken.
eerst gaven we de jeugd de schuld, maar die spelen inmiddels al 2 a 3 jaar in dit team
Tis mentaliteit in combi met absolute klasse.
als je absolute klasse bent zoals Xavi, kan je tegen een excelsior weleens een x 85% zijn.
Middenveld van Ajax kan zich dat niet permiteren...
maar ze denken soms van wel, zelfoverschatting dus.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door Lionel » ma okt 25, 2010 10:02 am

We staan maar drie punten achter op PSV...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door Toppie » ma okt 25, 2010 11:35 am

Ajaciedjuh schreef:Afbeelding
Afbeelding
:1evil.gif:
Anita vrijgesproken voor rode kaart
25 oktober 2010 Ajax.nl

De aanklager betaald voetbal van de KNVB heeft besloten de rode kaart van Vurnon Anita te seponeren. De linkerverdediger kreeg de kaart in de zondag gespeelde competitiewedstrijd tegen Excelsior. Hij is daardoor woensdag gewoon inzetbaar.
Zo en nu Regelneef niet meer dit seizoen te zien in een wedstrijd tegen Ajax en 4 weken zonder wedstrijd. En gelijk einde carriere :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59110
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door 999 » ma okt 25, 2010 11:37 am

Schiet je in principe voor deze wedstrijd dus geen ruk mee op ...

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9373
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door Monkey Tonk » ma okt 25, 2010 11:25 pm

Kowalczyk schreef:
Marillion schreef:het zat weer niet goed in de bovenkamer bij de heren Ajacieden na een CL-wedstrijd. En scherpte en drive heeft iedere ploeg, maar zeker Jols knokploeg nodig.
Precies. En zo lang dat probleem er is, wordt Ajax geen kampioen.

34x alles geven. Dat is waar het mee begint. Als aan die basiseis niet voldaan wordt, is verder discussiëren zinloos. 34x als een professional gefocust zijn op de wedstrijd. Oók aan het begin van de competitie. Oók in het donkere najaar. Oók tegen Excelsior, nadat je net een mooi resultaat in de Champions League hebt neergezet.

Wegereef is een droplul, dat wisten we al langer. Die man moet echt weg. Maar dat staat er los van.

Als Ajax tegen Excelsior aan de start was verschenen zoals tegen Twente, Milan of Auxerre, dan was er gewonnen - en dik ook. Dat heeft niks met 'krachten smijten' te maken; gewoon met professionalisme. Een topspeler kan dat.

K.

Je ziet dit al maanden van tevoren aankomen. De CL wedstrijden hebben meer prestige, dus wordt ervoor betaald in de minder aansprekende Nederlandse competitie. Het simpele feit is dat, voor Ajax op dit moment, iedere competitiewedstrijd belangrijker is dan zo'n CL-potje. Als je kampioen wilt worden...

Ik begin stukje bij beetje te vermoeden dat het Ajax niet echt meer om het kampioenschap gaat. Dat is bijzaak geworden. Voor de spelers, voor de coaches, en voor het bestuur. Alleen de supporters willen ECHT een kampioenschap. De rest gaat voor de miljoenen en het prestige van de CL. En daar hoef je geen kampioen voor te worden.

Een keer een letdown na een wedstrijd tegen Milaan, ok. Maar twee keer achter elkaar na een CL wedstrijd? Dat is geen toeval. Het kan ze gewoon niet schelen. Kan ik me nog voorstellen ook. Waarom zou een buitenlander zich uit zijn voegen werken voor een kampioenschap in een of andere Mickey Mouse competitie bij een internationale springplankclub? Je speelt je in de kijker tijdens de internationale potjes, niet? Wat mij betreft nog een reden om alleen maar spelers uit Amsterdam en regio op te stellen. Begin maar helemaal opnieuw. Met creatieve, intelligente, brutale spelers die niet bang zijn voor keiharde discipline (spelers flikken dit niet bij een coach die de wind er wel onder heeft).
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op di okt 26, 2010 9:25 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59110
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door 999 » di okt 26, 2010 8:01 am

Monkey Tonk schreef:
Kowalczyk schreef:
Marillion schreef:het zat weer niet goed in de bovenkamer bij de heren Ajacieden na een CL-wedstrijd. En scherpte en drive heeft iedere ploeg, maar zeker Jols knokploeg nodig.
Precies. En zo lang dat probleem er is, wordt Ajax geen kampioen.

34x alles geven. Dat is waar het mee begint. Als aan die basiseis niet voldaan wordt, is verder discussiëren zinloos. 34x als een professional gefocust zijn op de wedstrijd. Oók aan het begin van de competitie. Oók in het donkere najaar. Oók tegen Excelsior, nadat je net een mooi resultaat in de Champions League hebt neergezet.

Wegereef is een droplul, dat wisten we al langer. Die man moet echt weg. Maar dat staat er los van.

Als Ajax tegen Excelsior aan de start was verschenen zoals tegen Twente, Milan of Auxerre, dan was er gewonnen - en dik ook. Dat heeft niks met 'krachten smijten' te maken; gewoon met professionalisme. Een topspeler kan dat.

K.

Je ziet dit al maanden van tevoren aankomen. De CL wedstrijden hebben meer prestige, dus wordt ervoor betaald in de minder aansprekende Nederlandse competitie. Het simpele feit is dat, voor Ajax op dit moment, iedere competitiewedstrijd belangrijker is dan zo'n CL-potje. Als je kampioen wilt worden...

Ik begin stukje bij beetje te vermoeden dat het Ajax niet echt meer om het kampioenschap gaat. Dat is bijzaak geworden. Voor de spelers, voor de coaches, en voor het bestuur. Alleen de supporters willen ECHT een kampioenschap. De rest gaat voor de miljoenen en het prestige van de CL. En daar hoef je geen kampioen voor te worden.

Een keer een letdown na een wedstrijd tegen Milaan, ok. Maar twee keer achter elkaar na een CL wedstrijd? Dat is geen toeval. Het kan ze gewoon niet schelen. Kan ik me oog nog voorstellen. Waarom zou een buitenlander zich uit zijn voegen werken voor een kampioenschap in een of andere Mickey Mouse competitie bij een internationale springplankclub? Je speelt je in de kijker tijdens de internationale potjes, niet? Wat mij betreft nog een reden om alleen maar spelers uit Amsterdam en regio op te stellen. Begin maar helemaal opnieuw. Met creatieve, intelligente, brutale spelers die niet bang zijn voor keiharde discipline (spelers flikken dit niet bij een coach die de wind er wel onder heeft).
Sorry hoor, maar hier geloof ik dus niks van ..

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9373
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door Monkey Tonk » di okt 26, 2010 9:29 am

Ja klopt. Heb het al ge-edit.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door joey » di okt 26, 2010 9:50 am

Eerlijk gezegd geloof ik er weinig van. Wat hebben deze spelers nou gewonnen? En dan zouden ze níet dolgraag kampioen willen worden? Komt nog bij dat ze een forse kampioenspremie kunnen verdienen. Nee hoor, het is niet uit onverschilligheid.

Het zijn jonge spelers die moeite hebben om de knop om te zetten. Daarbij is het voetbal van Jol een aanslag op hun conditie.En last but not least, Suarez is niet meer in zijn beste vorm. Dat alles eist zijn tol.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59110
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door 999 » di okt 26, 2010 10:36 am

Inmiddels heeft Van Egmond na onderhoud met Jan Wegereef en Pol van Boekel beiden in de luwte gestald. Ze zullen komende week niet in aanmerking komen voor topwedstrijden in het betaalde voetbal. Wegereef en Van Boekel gingen respectievelijk bij Excelsior-Ajax en FC Twente-ADO Den Haag zwaar in de fout. Wegereef gaf Ajacied Vurnon Anita ten onrechte rood, zag drie strafschoppen voor Ajax over het hoofd, strooide eenzijdig met kaarten voor Ajacieden en vergat zeker twee Excelsiorspelers op geel te trakteren.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door joey » di okt 26, 2010 10:39 am

Drie strafschoppen voor Ajax? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB
Berichten: 16878
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door GangstaRiB » di okt 26, 2010 10:42 am

Van Egmond die scheidsrechtersbaas is... daar gaat het al fout.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door joey » di okt 26, 2010 10:43 am

GangstaRiB schreef:Van Egmond die scheidsrechtersbaas is... daar gaat het al fout.
In zijn dagen als scheidsrechter was hij Ajax meestal goed gezind.
Het stinkt aan alle kanten!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door Scherrer » di okt 26, 2010 10:45 am

joey schreef:Drie strafschoppen voor Ajax? :confused.gif:
Ja, twee keer hands en een overtreding op Vertonghen bij een corner.
***

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59110
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door 999 » di okt 26, 2010 10:46 am

Nou, dat viel ook best tegen.Warrig fluitende man.Die ook regelmatig zijn eigen interpretatie gaf aan de spelregels ..
Laatst gewijzigd door 999 op di okt 26, 2010 10:48 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59110
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door 999 » di okt 26, 2010 10:48 am

Scherrer schreef:
joey schreef:Drie strafschoppen voor Ajax? :confused.gif:
Ja, twee keer hands en een overtreding op Vertonghen bij een corner.
Tja, bij die handsballen kan ik me nog een beetje twijfel voorstellen als scheidsrechter, maar die overtreding op Vertonghen ( waar Wegereef naar kijkt op +- 2-3 meter afstand ) was gewoon een dikke vette pingel ..

Plaats reactie