Ajax - Anderlecht 17-12-2009
Moderator: mods
Re: Ajax - Anderlecht 17-12-2009
http://www.thefishy.co.uk/cgi-bin/forum ... 840/s-all/
Een ontevreden voetbal fan. Van Grimsby weliswaar, maar het had net zo goed Ajax kunnen zijn. :)
Een ontevreden voetbal fan. Van Grimsby weliswaar, maar het had net zo goed Ajax kunnen zijn. :)
Ajax heeft geen lening afgesloten. Ajax sluit mogelijk een lening af, omdat de rente bij de ABN voordeliger is dan de rente die men moet betalen als men het bedrag voor de tv-gelden alvast opeist.
Vooral blijven zwetsen joey.
Vooral blijven zwetsen joey.

Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
Bullshit, zijn A-selectie is ruk, zijn B-selectie is ruk, [da's de ervenis van Mvg] kiezen voor spelers uit nog een klasse daaronder is echt onmogelijk wil je "meedoen" om de prijzen dit jaar. Daarnaast wil je je jeugd nu al affikken voor de jaren hierna dan zou ik zeggen "Vooral nu selecteren" T voetbalt zoveel makkelijker bij een 0-3 achterstand. Moet je vooral doen, dan blijft de ellende aanhouden.Zlatan Son of God schreef:Natuurlijk wil Jol kopen, hij kan ook niks anders. Met jeugd werken is gewoon niet zijn ding. Hij negeert alle jonge gasten in het 2de of die momenteel niet in aanmerking komt voor de basis 11.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing
Tja, ik denk dat iedereen hier kritisch kijkt naar spelers.Ik ga niet zeggen dat Stekeleburg TOP is.Maar misschien trekken we ons wel te veel op aan die ene goeie keeper die AJAX in al die jaren heeft gehad ( Sar ).Al die andere hadden naast wat plusjes ook veel minnetjes hoor .. En als ik zo in de eredivisie kijk dan doet Stekeleburg het niet slechter.Enganche schreef:Nou, op AF hebben we een aantal mensen (waaronder ik) die Stekelenburg zeer kritisch bekijken en dan ziet hij er bij heel wat tegengoals toch wel slecht uit hoor. Kijk, je hebt in principe zoveel keepers die niet ver uit durven komen of op die momenten gewoon kwetsbaar zijn. Maar Stekelenburg heeft zelfs ballen in z'n vijf meter gebied niet!
Precies. En juist ook daarom wordt Ajax dit seizoen geen kampioen. En werd het vorig seizoen geen kampioen. Gewoon heel middelmatig materiaal. Een aantal jeugdspelers zou het absoluut beter doen dan Rommedahl, Kennedy, Donald, Silva, etc.joey schreef:We hebben een 'gewoon' elftal, niets bijzonders. Onze spelers moeten elke wedstrijd hard werken, anders kunnen we van bijna elke ploeg verliezen.
Vind trouwens dat tegen Anderlecht de rest van de verdediging nog meer in de fout ging.Zo'n Olequer b.v..En gister was trouwens ook goed te zien wat automatisme onder spelers betekend.Dan weet je gewoon als peler of keeper dat zulke ballen voor hem of voor de ander is.
Kijk het probleem met Stekeleburg is dat mocht ie er eentje door laten het ook meestal zo'n effect heeft op dit elftal dat alles en iedereen in elkaar klapt als een stelletje luchtbalonnen.Dat zag je nu ook weer, de paniek sloeg iedereen om de oren en fout op fout was het resultaat.
Tja, komt nog bij dat je niet een twee of drie ergens anders een vervanger ziet rondlopen die betaalbaar en haalbaar is volgens mij ..
Blij met de punten ...
- Daily Blind
Als het aa Jol ligt koopt hij gewoon zijn gewenste nieuwe spits, linksback, middenvelders, vleugelspelers etc.. terwijl die gewoon in onze jeugd aanwezig zijn. Castillion is gewoon de perfecte spits voor ons. Josefzoon is de beste rechtsbuiten binnen de gehele club. Eriksen is een grote belofte en backs zijn simpel op te leiden. Ik begrijp je wel. Er lopen nu een hele rits aan overbodige spelers rond, maar wat niet goed genoeg is meot gewoon gepasseerd worden, verlies op pakken en vervangen worden door eigen TALENT. Geen jeugdspelers gebruiken die niet voldoende talent hebben.Dr. Living Stoned schreef:Bullshit, zijn A-selectie is ruk, zijn B-selectie is ruk, [da's de ervenis van Mvg] kiezen voor spelers uit nog een klasse daaronder is echt onmogelijk wil je "meedoen" om de prijzen dit jaar. Daarnaast wil je je jeugd nu al affikken voor de jaren hierna dan zou ik zeggen "Vooral nu selecteren" T voetbalt zoveel makkelijker bij een 0-3 achterstand. Moet je vooral doen, dan blijft de ellende aanhouden.Zlatan Son of God schreef:Natuurlijk wil Jol kopen, hij kan ook niks anders. Met jeugd werken is gewoon niet zijn ding. Hij negeert alle jonge gasten in het 2de of die momenteel niet in aanmerking komt voor de basis 11.
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
Ajax heeft geen schulden waarvoor zij een lening moeten afsluiten. Ajax kàn zich wel wat permiteren op de transfermarkt, wanneer er wat lucht komt in de salarishuishouding. Daar zit het probleem. Het feit dat Ajax een lening krijgt betekend gewoon dat de club - op termijn - de lening kan terugbetalen, kan je dat wanneer je niets meer waard bent?joey schreef:Vandaar dat Ajax een lening heeft afgesloten.
Geloof het gerust niet, hoor.![]()
Ajax kan zich geen dure aankopen meer permitteren, tenzij er verkocht wordt. En Ajax heeft de CL nodig.
Ajax heeft geen schulden waarom ze een lening moeten afsluiten, maar Ajax heeft geen liquide middelen meer waarom ze een lening af moeten sluiten.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Overigens zag ik de bui al hangen, want ik had dit topic niet eens geopend.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Tegen Juve verliezen we dus ook.
Ja, dat ziet er dan niet best uit. Kun je mischien even snel het topic voor de uitwedstrijd openen? Dan maken we misschien nog een kans.... 

Nil volentibus arduum
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
en dat is in mijn ogen een tikkie anders dan een dreigend bankroet, of zie ik dat te rooskleurig, Harm?Harm schreef:Ajax heeft geen schulden waarom ze een lening moeten afsluiten, maar Ajax heeft geen liquide middelen meer waarom ze een lening af moeten sluiten.
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
ik reken op een stuntjePeter schreef:Tegen Juve verliezen we dus ook.

Ach ja, zelfs een blinde kan zien dat Urby dit seizoen een van de beste spelers van Ajax is. Maar ja, jij had liever Zonneveld op de linkerflank. Maakt niet uit.Toppie schreef:goodfella schreef:Laten we inderdaad een van de beste spelers van Ajax verkopen.Toppie schreef:
Verkoop Urby
Die mogen allemaal naar HFC Haarlem vanaf Vrijdag Deze jongens hebben niks te zoeken bij Ajax![]()
Dan zijn Rommedahl, Pantelic en Kennedy inderdaad heel wat beter.![]()
De dwangbuis is ook een optie voor dit soort ge-ijl.
Heb je al een handtekening van Urby, hangt er al een deurposter bij je thuis die linksom en rechtsom kan draaien en in de keuken uitkomt van wat doe ik hier
Wie heeft het over een bankroet? Ik zeg alleen dat Ajax geen geld heeft om spelers te kopen.Dr. Living Stoned schreef:en dat is in mijn ogen een tikkie anders dan een dreigend bankroet, of zie ik dat te rooskleurig, Harm?Harm schreef:Ajax heeft geen schulden waarom ze een lening moeten afsluiten, maar Ajax heeft geen liquide middelen meer waarom ze een lening af moeten sluiten.

Het stinkt aan alle kanten!
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
Ajax heeft wel geld om spelers te halen, er is echter geen ruimte in de salarishuishouding. 2 verschillende dingen.
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
Typisch Toppie, zoveel grappen te vertellen, zoweinig te lachenToppie schreef:[...]goodfella schreef:[...]Toppie schreef: [...]
Joey, veel mensen zien geen verschil tussen schuld en verlies. Liquiditeit en eigen vermogen. Maar goed, ik vind een liquiditeitsprobleem vrij ernstig hoor. Daar niet van.joey schreef:Wie heeft het over een bankroet? Ik zeg alleen dat Ajax geen geld heeft om spelers te kopen.Dr. Living Stoned schreef:en dat is in mijn ogen een tikkie anders dan een dreigend bankroet, of zie ik dat te rooskleurig, Harm?Harm schreef:Ajax heeft geen schulden waarom ze een lening moeten afsluiten, maar Ajax heeft geen liquide middelen meer waarom ze een lening af moeten sluiten.
Ajax heeft natuurlijk pas echt een probleem als de bank de lening niet wil verlengen, of dat Ajax geen lening meer af kan sluiten. Dat is nu nog lang niet aan de orde. In die zin heeft Ajax geen problemen. Ik vind dat er hier wel eens te negatief over het aantrekken van extern geld wordt gedacht. Bijna iedere onderneming leent geld, het wordt pas riskant als je dat geld gaat gebruiken om gaten te dichten. Als je geld leent, dan moet je dit eigenlijk investeren in zaken waar je zelf geld mee kunt maken. Voor een voetbalclub is dit dan bijvoorbeeld de jeugdopleiding of een nieuwe speler. Hier kleeft natuurlijk wel een risico aan omdat de speler kan mislukken en je niet alleen het geld kwijt bent, maar ook rente moet gaan betalen.
Op dit moment heeft Ajax geen probleem omdat er nog best drie à vier spelers rondlopen waar ze miljoenen voor gaan vangen. Ik zie een lening dan ook meer als het nemen van een voorschot op de verkoop van Suarez. Feitelijk is dat het natuurlijk ook, want tegenover de lening staat gewoon een onderpand).
Op dit moment heeft Ajax geen probleem omdat er nog best drie à vier spelers rondlopen waar ze miljoenen voor gaan vangen. Ik zie een lening dan ook meer als het nemen van een voorschot op de verkoop van Suarez. Feitelijk is dat het natuurlijk ook, want tegenover de lening staat gewoon een onderpand).
Jol vandaag in Het Parool:Dr. Living Stoned schreef:Ajax heeft wel geld om spelers te halen, er is echter geen ruimte in de salarishuishouding. 2 verschillende dingen.
Ook als we een paar spelers verkopen is er geen geld voor nieuwe aankopen. Dat zou ik uit eigen zak moeten doen.
Het stinkt aan alle kanten!
Zelfs Ferguson (die toch minimaal een miljoentje of 70 zou kunnen besteden denk ik zo) zegt dat hij weinig tot geen geld heeft....
IK GELOOF!!!!!!
Manchester staat er financieel ook niet zo goed voor volgens mij. Sinds die Amerikaanse investeerders het daar hebben overgenomen is het ook een puinzooi.
Ze hebben de aandelen overgenomen en daarvoor ook geld van Manchester zelf gebruikt.
Ze hebben de aandelen overgenomen en daarvoor ook geld van Manchester zelf gebruikt.
Een lening af moeten sluiten om de salarissen te kunnen betalen, noem ik geen investering Harm. Ajax is emotie en dat is wat je op de been houdt.
Als je 80 miljoen aan bezittingen hebt, maar even geen geld in de portemonnee, is er natuurlijk geen enkel probleem. Dan ga je naar de bank en sluit je een prive limiet af. Dan heb je nog steeds 80 miljoen aan bezittingen en ben je stinkend rijk. Kan je gelijk ook weer het zakgeld van je kinderen betalen.
I think I lost my fucking headache
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Als je nu nog denkt dat we in de winter luttele miljoenen neertikken voor een speler, dan ben je heel naïef.Rishi schreef:Zelfs Ferguson (die toch minimaal een miljoentje of 70 zou kunnen besteden denk ik zo) zegt dat hij weinig tot geen geld heeft....
Laten we lekker de boel saneren en na verloop van tijd eens kijken wat er mogelijk is. Als Suarez vertrekt, dan kun je eens slim gaan investeren. Al zou ik dan nog altijd niet te hoog van de toren blazen.
Als we morgen verliezen, dan zou ik het helemaal wel weten, hoor.
Blij toe als we echt geen geld te besteden hebben.Peter schreef: Als je nu nog denkt dat we in de winter luttele miljoenen neertikken voor een speler, dan ben je heel naïef.