PSV - Ajax 16-08-2009

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Toppie

Re: PSV - Ajax 16-08-2009

Bericht door Toppie » zo aug 16, 2009 3:39 pm

999 schreef:Zal wel aan mij liggen, maar Jol kan en gaat geen tig spelers meer halen.Tenminste, als je vandaag voor elke speler die door de mand valt een nieuwe speler zou gaan halen dan moet je zes nieuwe spelers op de kop tikken exclusief een keeper.

Mijn inziens moet Jol dit op de rails kunnen krijgen, en hoop ik dat ie ziet dat sommige spelers niet kunnen wat hij van ze verlangt.Zoals vandaag Vertonghen die dik voor het examen is gezakt.

Men zal dag in dag uit met training arbeid dit elftal, deze spelers naar elkaar moeten laten groeien, een team van moeten maken.Want roepen om weer versterkingen lijkt me niet realistisch en niet haalbaar, niet in het aantal wat dan gehaald zou moeten worden.

Ik zet nog steeds in op de vakman Jol en zijn assistenten ..
Geen spelers is de doodsteek , in Oktober doen we niet meer mee wedden

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo aug 16, 2009 3:51 pm

wimpey schreef:Ajax speelt dramatisch verder. Eerlijk is eerlijk. Suarez maakt het verschil. Maar hopen dat die Belg onze Uru niet al te zeer beschadigd heeft.
Toch zonde dat hij niet professioneel genoeg was om die 0-2 erin te schuiven. Sloeg natuurlijk nergens op om die bal te stiften. Clownesk gedrag.
wimpey schreef:Bij PSV zijn m.n. Ooijer en Salcido zwak. En die dweil in de goal natuurlijk. Daar valt in de 2e helft nog wel meer te halen.
Helaas heeft Ajax z'n eigen dweil in de goal staan. Stekelenburg = Isaksson. Enige verschil is dat Isaksson staat te trillen van de zenuwen en dat Stekelenburg zichzelf helemaal waus vindt.

Justin schreef:Was Engelaar maar fit geweest. :aai.gif:
Absoluut. Bakkal is geen top, maar wel precies het type speler dat dit Ajax pijn kan doen. Volgens mij hebben we het daar vooraf ook al over gehad. Deze ploeg heeft enorm veel moeite met roteren achterin. Kijk maar eens hoe vaak het mis gaat wanneer verdedigers een man van elkaar moeten overnemen. Er is niemand die een assertieve beslissing neemt. Als Enoh en Vertonghen dan ook nog constant hun man laten lopen, dan wordt het al helemaal chaos achterin bij Ajax.

Ik had trouwens behoorlijk slecht beeld en heb een fase van de eerste helft moeten missen. Had Rutten Simons nou doorgeschoven op De Zeeuw?

LucaS schreef:Ik zag weer verkeerd dat Ajax vooral gericht was op heel hard naar achteren rennen?
Dat zag je zeker niet verkeerd. Al ligt dat niet alleen aan Jol. Jongens als Alderweireld en Wielaert lopen gewoon ontzettend snel achteruit en Atouba is tactisch een ramp. Mede daardoor (en door het onvermogen om goed te roteren) kan Ajax nooit compact spelen en ontstaat er zeeën van ruimte voor een aardige tegenstander. Iedere tweede bal (meestal uit die vreselijke peren naar voren van Stekelenburg) was voor PSV.

Vond het algehele niveau van de wedstrijd overigens erg matig.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo aug 16, 2009 3:55 pm

verleden jaar hadden we geen body op het middenveld.. Uitslag 6-2 nu hadden wel wel body op het middenveld en weer werd het middenveld overlopen..door 2aanvallend en dringende spelers. Bakkal en Affelay.
Jol had moeten ingrijpen. Simpel v/d Wiel had totaal geen grip op de Hongaarse goulash. Doet natuurlijk niet af dat het wel een schitterend doelpunt was. De 3-2 was duidelijk een fout van "onze beste keeper". Ik had Silva gebracht. Deze is dan misschien aanvallend niet zo goed maar is wel steviger in de duels.
De zeeuw liep op Simons... Foutje. Vertonghen had totaal geen grip op Affelay. Had ie moeten omruilen.
Verder vergat Ajax te voetballen en PSV kon zich totaal vastbijten in dit Ajax.
Dit Psv was gewoon beter vandaag.
Stel je eens voor als Suarez morgen met een bod komt uit Z-Europa...

Wat ik ook niet snapte.. 4-3-3 had Dario naast Luis neergezet. en gewoon lekker een stevig blok op het middenveld. Je wist dat Psv met Bakkal en Affelay zou komen. Of geen Urby vandaag die duidelijk weer niet in het de wedstrijd zat. Rommedahl bracht ook niet wat ie de afgelopen weken wel deed. Wisselen heet zo iets. Niet pas wisselen als je 4-3 achterstaat.
Weer op zoek naar een Interim coach..

generaal

Bericht door generaal » zo aug 16, 2009 4:01 pm

Heren ik begrijp dat de nederlaag pijn doet, maar dit PSV is geen concurrent voor dit seizoen. Wat gaven we de tegengoals weer makkelijk weg..

wimpey

Bericht door wimpey » zo aug 16, 2009 4:09 pm

Het had gewoon 6-2 kunnen worden. En dat tegen een uiterst matige tegenstander.

Tactisch klopte er geen hol van. De statische Vertonghen op de dynamische Affelay. En waarom greep Jol niet in? Tijdens de eerste helft was toch wel duidelijk dat die zet verkeerd uitpakte. Waarom liet Jol die kneus v.d. Wiel staan? Slechtste man van het veld. Oleguer en zelfs Silva zouden het tegen die Hongaar niet slechter hebben gedaan. Waarom greep Jol niet in terwijl Ajax' linkerkant keer op keer werd overlopen?

Ajax had zich volledig aangepast aan PSV. Wellicht vraagt iemand Jol naar het waarom... PSV's afweer is net zo kenuzerig als die van ons. Pak ze aan. Zet ze onder druk. Niets daarvan. 3 werkers op het middenveld en 2 lopers rond Ajax' enige topspeler. Ajax kwam dan ook geen moment aan opbouw en combinatievoetbal toe.

PSV won dikverdiend. Ze wilden voetballen en er was een handschrift van de trainer te zien. 4-3-3, dat werd consequent uitgevoerd. Bij Jol in de 3e wedstrijd de 3e verschillende opstelling... PSV was rijp voor de sloop, een iets beter elftal dan Ajax zou die ploeg vandaag aan gort hebben gespeeld.

AZ wordt normaliter met 2 vingers in de neus kampioen. Deze 2 ploegen zijn vrij bedroevend. Het resultaat was voorspelbaar. Het meest ben ik vandaag geschrokken van de intentie van spelen die onze nieuwe trainer blijkbaar voorstaat. Tevens reageerde hij niet op hetgeen zich afspeelde op het veld.

Gezeur op Vink vat ik niet. Hij zat mis bij die overtreding van Simons en hij had het mongolide gedrag van Ooijer wat meer kunnen bestraffen. Maar grote fouten heb ik hem niet zien maken,

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo aug 16, 2009 4:14 pm

En Bakkal had zeker geel moeten krijgen en Suárez zat misschien wel tegen rood aan.

Dat roteren bij Ajax. Let er maar eens op. Dra-ma-tisch. Afellay oppakken was vorig seizoen ook al een enorm probleem. Vroeg me voorafgaand aan de wedstrijd al af wie dat bij Ajax zou moeten doen, maar dat zou volgens een aantal mensen hier geen enkel probleem hoeven zijn. Nou, we hebben het gezien. En naast Afellay lieten ze er nog een paar constant lopen vanuit het middenveld.

Baseman

Bericht door Baseman » zo aug 16, 2009 4:19 pm

Enganche schreef:Ik had trouwens behoorlijk slecht beeld en heb een fase van de eerste helft moeten missen. Had Rutten Simons nou doorgeschoven op De Zeeuw?
Ajax speelde met 3 verdedigende middenvelders, waar Rutten Afellay opstelde als verdedigende middenvelder en Bakkal als aanvallende middenvelder. Tactisch erg sterk van Rutten, omdat Simons het verdedigende werk voor Afellay kon opknappen (aangezien Ajax geen diepgaande middenvelder had), Afellay het spel kon verdelen (wat hij goed deed, hij dribbelde minder, was beweeglijk en veel aanspeelbaar) en Bakkal met zijn loopvermogen en inzicht diep kon gaan (daarbij bleek weer eens dat Bakkal ontzettend beheerst is voor de goal van de tegenstander). Hierdoor had PSV het middenveld is handen en dat was de sleutel. Vreemd dat Jol hier niet op inspeelde in de rust/2e helft, maar positief voor PSV.

PS: En achteraf waarschijnlijk gunstig dat Engelaar nog geblesseerd is, in ieder geval voor deze wedstrijd.
generaal schreef:Heren ik begrijp dat de nederlaag pijn doet, maar dit PSV is geen concurrent voor dit seizoen. Wat gaven we de tegengoals weer makkelijk weg..
Je slaat door...Salcido en Isaksson zijn verantwoordelijk voor alle 3 de tegendoelpunten, zij speelden echt waardeloos.
Dat bleek ook in de 2e helft, toen Salcido was vervangen door de kopsterke Maza. De lange ballen zijn geen enkel probleem voor hem en hij dekte zijn man veel beter af, al kon het ook niet slechter. In balbezit is Maza een drama, maar gelukkig lijkt hij dat zelf ook door te hebben en speelde hij snel af.

Tijd dat Salcido verkocht wordt, ook omdat Pieters erg sterk speelde als linksback.
Isaksson mag ook vervangen worden, maar dat was al lang duidelijk.

PS: En Suarez is een klasbak, hij is echt ontzettend belangrijk voor Ajax.

generaal

Bericht door generaal » zo aug 16, 2009 4:27 pm

Dat zeg je nu wel makkelijk Base, en dat is ook zo, maar hoe reëel is het om te denken dat Isaksson en Salcido er voortaan naast zullen staan? Bovendien zal Bakkal ondanks z'n goede pot van vandaag wel weer naar de bank verhuizen als Engelaar fit is. Dan heb je dus 3 prutsers in de basis staan.

Baseman

Bericht door Baseman » zo aug 16, 2009 4:31 pm

Geen idee, dat mag Rutten nu laten zien.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo aug 16, 2009 4:34 pm

Baseman schreef:
Enganche schreef:Ik had trouwens behoorlijk slecht beeld en heb een fase van de eerste helft moeten missen. Had Rutten Simons nou doorgeschoven op De Zeeuw?
Ajax speelde met 3 verdedigende middenvelders, waar Rutten Afellay opstelde als verdedigende middenvelder en Bakkal als aanvallende middenvelder. Tactisch erg sterk van Rutten, omdat Simons het verdedigende werk voor Afellay kon opknappen (aangezien Ajax geen diepgaande middenvelder had), Afellay het spel kon verdelen (wat hij goed deed, hij dribbelde minder, was beweeglijk en veel aanspeelbaar) en Bakkal met zijn loopvermogen en inzicht diep kon gaan (daarbij bleek weer eens dat Bakkal ontzettend beheerst is voor de goal van de tegenstander). Hierdoor had PSV het middenveld is handen en dat was de sleutel. Vreemd dat Jol hier niet op inspeelde in de rust/2e helft, maar positief voor PSV.

PS: En achteraf waarschijnlijk gunstig dat Engelaar nog geblesseerd is, in ieder geval voor deze wedstrijd.
Dus Bakkal over De Zeeuw heen, Simons door op De Zeeuw, de enorm beweeglijke en dynamische Afellay die makkelijk wegloopt bij Vertonghen en vervolgens nog die verdediging van Ajax die alle gaten alleen maar groter trekt.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo aug 16, 2009 4:35 pm

Zuidema schreef:
wimpey schreef:Bedroevend zeker wat Ajax de 2e helft laat zien. Er voetbalt maar één ploeg. En de technische staf zit erbij en kijkt ernaar.
Triest. Terechte overwinning voor Psv dus. Ondanks misschien de gebruikelijke foutjes van Vink.
Inderdaad. Suarez vertekent het beeld nog enigzins, maar voorin is het verder érg mager.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » zo aug 16, 2009 4:40 pm

generaal schreef: Dan heb je dus 3 prutsers in de basis staan.
Ik zou Ooijer, Pieters, Lazo en met name Toivonen niet vergeten. Die flut-Zweed speelde weer een partij van niks. Ooijer zat net als Salcido telkens mis en moet het wellicht eens op de bühne proberen. Meer theater dan voetbal.

Aanfluiting dat Jol het tactisch niet op kon brengen om een ploeg op de been te brengen die dit zwakke PSV kon verslaan. Maar zelfs dit supermatige Ajax kreeg nog kans op kans (Suarez bij 0-1, De Zeeuw en Alderweireld bij 3-3) om te winnen.

Geen moment gevoetbald en 3 keer gescoord. Daar hou ik me dan maar aan vast. :excited.gif:

generaal

Bericht door generaal » zo aug 16, 2009 4:43 pm

wimpey schreef:
generaal schreef: Dan heb je dus 3 prutsers in de basis staan.
Ik zou Ooijer, Pieters, Lazo en met name Toivonen niet vergeten. Die flut-Zweed speelde weer een partij van niks. Ooijer zat net als Salcido telkens mis en moet het wellicht eens op de bühne proberen. Meer theater dan voetbal.

Aanfluiting dat Jol het tactisch niet op kon brengen om een ploeg op de been te brengen die dit zwakke PSV kon verslaan. Maar zelfs dit supermatige Ajax kreeg nog kans op kans (Suarez bij 0-1, De Zeeuw en Alderweireld bij 3-3) om te winnen.

Geen moment gevoetbald en 3 keer gescoord. Daar hou ik me dan maar aan vast. :excited.gif:
Pieters en Lazovic vond ik nog wel een aardige inbreng in de wedstrijd hebben.

Toivonen was inderdaad zwak, zoals hij altijd zwak is tegen topclubs.

Ooijer was verdedigend zeker niet foutloos, maar heeft wel een flinke bijdrage geleverd aan de organisatie, de felheid in de ploeg en aan de ergernis van Suárez.

wimpey

Bericht door wimpey » zo aug 16, 2009 4:43 pm

Enganche schreef: Vroeg me voorafgaand aan de wedstrijd al af wie dat bij Ajax zou moeten doen,
Achteraf zeg ik Donald.

Affelay was trouwens niet beslissend. Dat was die Hongaar die onze zwakste speler compleet aan gort speelde. Vorige week werd Aisatti in de rust gewisseld, vandaag mocht vd Wiel gewoon blijven staan. Schiet mij maar lek, ik begrijp niet waarom. Er wordt dan met 2 maten gemeten.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 16, 2009 4:52 pm

wimpey schreef:Het had gewoon 6-2 kunnen worden. En dat tegen een uiterst matige tegenstander.

Tactisch klopte er geen hol van. De statische Vertonghen op de dynamische Affelay. En waarom greep Jol niet in? Tijdens de eerste helft was toch wel duidelijk dat die zet verkeerd uitpakte. Waarom liet Jol die kneus v.d. Wiel staan? Slechtste man van het veld. Oleguer en zelfs Silva zouden het tegen die Hongaar niet slechter hebben gedaan. Waarom greep Jol niet in terwijl Ajax' linkerkant keer op keer werd overlopen?

Ajax had zich volledig aangepast aan PSV. Wellicht vraagt iemand Jol naar het waarom... PSV's afweer is net zo kenuzerig als die van ons. Pak ze aan. Zet ze onder druk. Niets daarvan. 3 werkers op het middenveld en 2 lopers rond Ajax' enige topspeler. Ajax kwam dan ook geen moment aan opbouw en combinatievoetbal toe.

PSV won dikverdiend. Ze wilden voetballen en er was een handschrift van de trainer te zien. 4-3-3, dat werd consequent uitgevoerd. Bij Jol in de 3e wedstrijd de 3e verschillende opstelling... PSV was rijp voor de sloop, een iets beter elftal dan Ajax zou die ploeg vandaag aan gort hebben gespeeld.

AZ wordt normaliter met 2 vingers in de neus kampioen. Deze 2 ploegen zijn vrij bedroevend. Het resultaat was voorspelbaar. Het meest ben ik vandaag geschrokken van de intentie van spelen die onze nieuwe trainer blijkbaar voorstaat. Tevens reageerde hij niet op hetgeen zich afspeelde op het veld.

Gezeur op Vink vat ik niet. Hij zat mis bij die overtreding van Simons en hij had het mongolide gedrag van Ooijer wat meer kunnen bestraffen. Maar grote fouten heb ik hem niet zien maken,
Wat een overtrokken post zeg. PSV was dus bagger en AZ wordt kampioen. yeah right. In Eindhoven verliezen kan gewoon gebeuren, zeker tegen zo'n goed spelend PSV. Ik ben er ook ziek van hoor maar zie het alsjeblieft wel in perspectief. AZ heeft tegen drie ploegen van niets gespeeld en zelfs één van die wedstrijden verloren. Vooralsnog sla ik AZ dus minder hoog aan dan FC Twente, PSV en Ajax.
Ajax!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 16, 2009 4:58 pm

wimpey schreef:
Enganche schreef: Vroeg me voorafgaand aan de wedstrijd al af wie dat bij Ajax zou moeten doen,
Achteraf zeg ik Donald.

Affelay was trouwens niet beslissend. Dat was die Hongaar die onze zwakste speler compleet aan gort speelde. Vorige week werd Aisatti in de rust gewisseld, vandaag mocht vd Wiel gewoon blijven staan. Schiet mij maar lek, ik begrijp niet waarom. Er wordt dan met 2 maten gemeten.
We hebben niets beters. Dzsudszak is nu eenmaal een speler die dingen kan forceren en zijn directe tegenstander normaal gesproken de baas is, dat weet je van te voren. Suarez idem. Maar PSV gaat Ooier toch ook niet wisselen omdat Suarez hem in zijn zak heeft? Dat zijn logische dingen in de voetballerij. Je kunt deze spelers moeilijk uitschakelen in 1 tegen 1 duels, dus moet je zorgen dat er rugdekking is, dat ze überhaupt niet aan de bal komen, of dat je ze provoceert. Dat Wielaert geen rugdekking geeft aan van der Wiel en te slap ingrijpt is veel kwalijker. Om nog maar te zwijgen over het feit dat Stekelenburg in de fout gaat bij een bal die 5 seconden onderweg is.
Ajax!

Toppie

Bericht door Toppie » zo aug 16, 2009 5:07 pm

PSVINK moet vanavond nog even terug kijken of de eerste en vooral de derde goal er wel echt een overtreding vooraf ging. NOT en Suarez een pingel had moeten krijgen betwijfel ik ?

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo aug 16, 2009 5:11 pm

Eerlijk gezegd interesseert het mij he-le-maal niets, op dit moment, om analyses te maken of zelfs maar te lezen, want het is in feite doodeenvoudig.

Wederom heeft Ajax weer een jaar niet willen inzien dat we verdedigend onvoldoende kwaliteiten hebben. Zolang dat duurt, kunnen we die derde ster vergeten. Plain and simple. 3 x scoren in Eindhoven en dan niet eens een punt? Onvergeeflijk.

Maar goed. Nog even een kutavond, slechte nacht, morgen wakker worden en er nog een keertje mee geconfronteerd worden in de ochtendkranten die op mijn deurmat liggen; ik hoop in de loop van morgenmiddag weer een beetje te kunnen functioneren, zonder allesoverheerse chagrijngevoel in mijn donder.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

999

Bericht door 999 » zo aug 16, 2009 5:19 pm

wimpey schreef:Het had gewoon 6-2 kunnen worden. En dat tegen een uiterst matige tegenstander.

Nou, dan moet je toch nog eens wat beter opletten tijdens zo'n wedstrijd Wimpey w.b. Vink.

Wat dan Urby of Aissati op het middenveld ?.Dan ga je net zo goed de bietenbrug op.

Van Vertonghen snapte ik ook niet daar had Jol of wel niet mee moeten starten dan wel uit zijn lijden moeten verlossen na een half uur.Ik had vandaag juist voor 4-4-2 gekozen, juist tegen dit Psv en had ze lekker laten komen om ze op de counter een koekie van eigen deeg te geven .. maar dan moet ik natuurlijk wel aannemen dat de rest van het elftal, b.v. v.d. Wiel, Stekelenburg zonder fouten blijven.

Jammer dat Suarez weer vergat om " zakelijk " te blijven, niet dat je hem daardoor verliest, maar ik had toch willen zien wat er gebeurt zou zijn als die de 0 - 2 er in rost.Dan lijkt me dat Psv toch een aardige tik tegen de neus zou hebben gehad .. nu bleef het overeind in ging na de 15 eerste minuten steeds beter metde vrijheid om die Vertonghen aan Affelay liet ..
Laatst gewijzigd door 999 op zo aug 16, 2009 5:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo aug 16, 2009 5:30 pm

Complimenten voor PSV en Rutten.
Daar waar Jol het niet aandurft om onze beste voetballer op te stellen op het middenveld (Aissati), stelt Rutten gewoon een super aanvallend middenveld (Bakkal-Simons-Affelay) op en kiest vol voor de aanval. Met backs die voortdurend doorkomen (Pieters en met name Manolev) en centrale verdedigers (Ooijer) die durven door te schuiven. Natuurlijk geef je dan ruimte weg achterin, maar je creert ook ontzettend veel door continu een man meer te creeren op het middenveld door die doorschuivende mensen.
Als ik dat vergelijk met Ajax, dan kan ik mij niet 1 keer herinneren dat 1 van onze 4 verdedigers de middenlijn gepasseerd is. Zelfs Vder Wiel die normaal gesproken altijd sterk is in het mee opkomen bleef alleen op de eigen helft. Dan verdien je het ook niet om te winnen.
Ik denk dat we nog van geluk mogen spreken dat Koevermans en Amrabat niet in de basis stonden voor de 2 zwakke schakels aan PSV-kant, Toivonen en Lazovic. Dan had de nederlaag nog veel hoger uit kunnen vallen.
Complimenten weer voor onze scouting. Atouba lijkt weer een schot in de roos.. :hypocrite.gif:

999

Bericht door 999 » zo aug 16, 2009 5:41 pm

Suarez: Vorig jaar zes, nu vier tegendoelpunten
EINDHOVEN - Luis Suarez scoorde zondagmiddag twee keer voor Ajax bij PSV. Hij bereidde ook nog een treffer van Urby Emanuelson voor en toch stapte hij als verliezer in de bus richting Amsterdam (4-3). „Drie doelpunten moeten genoeg zijn”, vond de aanvoerder. „Al had ik één keer vaker kunnen scoren.”

Suarez doelde op een spelmoment in de twaalfde minuut. „Ik wilde de bal over die doelman stiften”, verklaarde de spits die niet zag dat hij de bal beter breed had kunnen leggen op Eyong Enoh. „Maar het is gewoon heel jammer dat we weer hebben verloren. Een gelijkspel was een goed resultaat geweest. Vorig jaar kregen we hier zes doelpunten tegen en nu vier. Dat is te veel. Dat zijn inderdaad tien tegentreffers in twee uitduels met PSV.”

Suarez noemde de nederlaag (6-2) van vorig seizoen verdiend. „Maar we hadden nu echt niet hoeven te verliezen. We speelden goed in de eerste helft en stonden bij rust ook met 2-1 voor. Maar we mogen na rust natuurlijk nooit twee doelpunten binnen vier minuten tegen krijgen. Toch maken we nog 3-3 en dat moet genoeg zijn. Na die 4-3 kwamen we er niet meer aan te pas. Toen was het op. Wij moeten gewoon verder gaan. We zijn dit seizoen goed begonnen en er is nu natuurlijk helemaal niets verloren.”
Jol: Moment met Suarez was strafschop

Eindhoven - Ajax-trainer Martin Jol was van mening dat zijn ploeg een strafschop had moeten hebben in het met 4-3 verloren duel met PSV. "Het moment met Luis Suarez in de tweede helft was naar mijn mening een penalty. Het was een duidelijke bodycheck van Ooijer", aldus Jol tegenover Langs de Lijn. Scheidsrecher Pieter Vink zag niks in de duikeling van de Uruguayaan. Suarez kreeg er overigens ook geen gele kaar voor.
Blij met de punten ...

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo aug 16, 2009 5:42 pm

Atouba speelde veel beter dan jan verdomme, die vandewereld en van der wiel. en dan zwijgen we maar over die etalagepop van een Stekel, rommeldaal en e linksback in de voorhoede... wat verwacht je van een nieuwe speler?

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » zo aug 16, 2009 5:51 pm

Precies DS, Atouba speelde foutloos. Ik begrijp wel wat Wimpey destijds bedoelde dat ie soms rare dingen doet, maar hij is niet in de problemen geweest. Maar het grote afzeiken is alweer begonnen. We verliezen in Eindhoven, what else is new en gelijk doen we niet meer mee voor de titel. psv uit mag je verliezen, daarom is winnen in Groningen veel belangrijker geweest.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo aug 16, 2009 5:51 pm

Donkey Shot schreef:Atouba speelde veel beter dan jan verdomme, die vandewereld en van der wiel. en dan zwijgen we maar over die etalagepop van een Stekel, rommeldaal en e linksback in de voorhoede... wat verwacht je van een nieuwe speler?
Zijn opbouw wag matig. Teveel tijd nodig om spel te verplaatsen (op 2 goede crossballen na in de 1e helft).A anvallend is hij niet 1 keer over de middenlijn geweest, verdedigend vond ik hem nou ook niet echt medogenloos ogen en toppunt was die fantastische ingooi in het eigen strafschopgebied. Maar goed, misschien moeten we niet te snel oordelen.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » zo aug 16, 2009 5:54 pm

Dat heeft Jol voor de wedstrijd al aangegeven. Verdedigend is ie prima. Wij zijn de enige club ter wereld waarbij backs ook middenvelders en vleugelspitsen moeten kunnen zijn.

Plaats reactie