AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker
Moderator: mods
Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker
Ajax hoort deze cup gewoon niet te willen winnen... schandalige vertoning dit.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Journaal nu:
De belager ziet af van aangifte tegen Esteban... en wil zijn excuses maken.
Het mot toch nie gekker worden.
lol...
De belager ziet af van aangifte tegen Esteban... en wil zijn excuses maken.
Het mot toch nie gekker worden.
lol...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
Hou nou toch op. Ajax heeft niks verkeerd gedaan.banjavi schreef:Ajax hoort deze cup gewoon niet te willen winnen... schandalige vertoning dit.

Op zijn hoogst kan je vaststellen dat de beveiliging niet optimaal is, maar om dan over een schandalige vertoning te beginnen. Bovendien is de NV daarvoor verantwoordelijk, daar heeft Ajax niets mee te maken.
I think I lost my fucking headache
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Mensen kinderen zeg, en zo'n imbeciel is dan burgemeester van een grote Nederlandse stad. Het is toch om te janken.'Een Kalashnikov onder mijn lange jas zou niemand hebben gemerkt'
Piet Bruinooge, burgemeester van Alkmaar, sluit niet uit dat hij het competitieduel tussen AZ en Ajax op zondag 22 januari verbiedt. Dit naar aanleiding van het gestaakte bekerduel van afgelopen woensdag. "Dat hangt af van de beslissing die de KNVB nog moet nemen", geeft de burgervader, die woensdag in Amsterdam was, aan. "Maar ik loop nergens op vooruit, ik wil er geen extra lading op leggen.''
Bruinooge staat volledig achter de reactie van Esteban, die door een hooligan van Ajax werd aangevallen en zich vervolgens verdedigde door tweemaal een trap uit te delen. "Ik vond het een buitengewoon menselijke reactie van Esteban", vertelt de burgemeester aan het Noordhollands Dagblad. "De sfeer was sowieso al wat bedreigend en als zoiets gebeurt, sta je als voetballer stijf van de adrenaline.''
"Ik bereid me voor op ontwikkelingen die zich in de aanloop naar AZ-Ajax kunnen voordoen. Als de openbare orde voor, rond of tijdens de wedstrijd in het geding komt, zal ik passende maatregelen nemen.'' Bruinooge kijkt met afschuw terug op woensdagavond. "Ik had een Kalashnikov onder mijn lange jas kunnen binnendragen en niemand zou het hebben gemerkt.''
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Gooi lekker olie op het vuur, terwijl het over een actie van een geisoleerde gek gaat. Pffff, het moet niet gekker worden.
I think I lost my fucking headache
- Jinne
- Site Admin
Die dwaas is vast voor het eerst naar een voetbalwedstrijd geweest.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Het is altijd weer lachen als politici voor de zoveelste keer willen scoren over de rug van voetbal. Wat een onzin komt er dan altijd weer uit.
Maar goed, laat hem die wedstrijd maar verbieden. Dat komt Ajax alleen maar goed uit.
Maar goed, laat hem die wedstrijd maar verbieden. Dat komt Ajax alleen maar goed uit.
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
"De sfeer was sowieso al wat bedreigend?""
Weinig mensen bij Ajax interesseert AZ wat dat betreft hoor.
Wat een figuur joh.
Wat een figuur joh.
OUDERS HOOLIGAN GEVLUCHT
ALMERE, vrijdag
De ouders van Ajax-hooligan Wesley van W. zijn gisterochtend uit angst voor wraakacties in allerijl ondergedoken omdat de 19-jarige nog bij hen thuis in Almere woont. Van W. blijkt AZ-doelman Esteban woensdagavond te hebben geschopt om een weddenschap om vijftig euro.
In hun woning graaien de ouders van Wesley spullen bij elkaar om te vertrekken. De gordijnen zijn al dicht. „Door die waanzinnige actie van Wesley hebben wij nu 35.000 mensen achter ons aan”, vertelt zijn moeder Marijke met grote schrikogen. „We moeten zo snel mogelijk weg. Als ze verhaal willen halen, zullen ze eerst zijn ouders opzoeken.”
Terwijl twee politieagenten in een donkere auto voortdurend langs de woning rijden, wordt vader Simon intussen gebeld door het bureau. De hooligan zit voorlopig nog vast ’omdat hij gevaar loopt’, is hem verteld.
Echtscheiding
„Wesley was lam”, zegt Marijke (45), de moeder van Ajaxhooligan Wesley van W. die de ArenA op stelten zette. „Maar drank is nooit een excuus. Wij denken dat Wesley dit heeft gedaan omdat we na een huwelijk van achtentwintig jaar in echtscheiding liggen.”
Wesley van W. (19) lijdt volgens zijn moeder aan ODD, een gedragsstoornis die zich kenmerkt door opstandigheid. Hij ging zonder diploma van het gymnasium af en was net zijn baan bij de banketbakkerij van de Hema kwijt. Maar de laatste tijd leek het beter met hem te gaan.
Net als Wesleys vader Simon (55) is Marijke verbijsterd en verslagen. „’Ik ga effe een peukie doen. En die keeper pakken’, had hij gezegd tegen zijn broer. Die dacht dat hij een geintje maakte. Tot hij hem op het veld zag.”
Wesley maakte woorden waar
ALMERE, vrijdag
Toeschouwers in vak Noord 112 waar W. zat, konden hun ogen niet geloven.
De ladderzatte jongen op stoel 50 die al voor de wedstrijd continu aan het schelden was en riep dat hij de goalie zou pakken, maakte zijn woorden waar. Hij wist op het dichtbij gelegen platform voor rolstoelers te komen. Dit liep over in het veld.
Terwijl Wesley Esteban aanviel, maakte zijn broer op de tribune dat hij wegkwam. Marijke: „In dat vak wist iedereen wel waar Wesley had gezeten en met wie. Hij moest wegwezen.” Even later werd Marijke gebeld dat de hooligan die de keeper van AZ had aangevallen, haar zoon was.
Wesley was volgens Marijke geen vaste Ajax-bezoeker. „Dat was ik met mijn andere zoon. Wesley had een stadionverbod, maar hij liet zich daar niet door tegenhouden.”
De Telegraaf.Esteban: „Het was in Gods handen. Ik wist dat ik bij AZ-Ajax weer zou mogen spelen”
ENGEL OP DE LAT
ALKMAAR/SAN JOSE – Doelman Esteban van AZ reisde al af naar zijn vaderland Costa Rica. Kort voor vertrek gaf hij nog een interview aan het dagblad Al Dia. De keeper, die in Alkmaar een smetteloze en professionele reputatie geniet, benadrukt dat de mensen bij Ajax hun medeleven met hem betuigden en dat trainer Frank de Boer zelfs zijn verontschuldigingen aanbood. Gisteravond hoorde hij, dat de KNVB zijn rode kaart had geseponeerd.
Wat gebeurde er volgens jou?
„Het gebeurde in mijn strafschopgebied. Ik ben een speler die zich laat zien, iemand die niet lijdzaam toeziet wat hem kan overkomen. Op het betreffende moment wist ik niet dat die fan onder invloed was van drugs of alcohol. Ik heb mezelf tegen hem beschermd.”
Had je een idee wat hij van plan was?
„Ik heb niets gehoord, god zij dank beschik ik blijkbaar over een beschermengel. De mensen op de tribune begonnen te fluiten, de scheidsrechter floot en wees naar de hoek waar hij vandaan kwam. Toen ik me omdraaide, zag ik hem opeens op me afspringen. Omdat hij in de lucht hing, kon ik de klap afweren. Het was duidelijk zijn volledige intentie om mij flink te raken. Als hem dat gelukt was, was ik zwaargewond geweest. Dat kun je op alle beelden terugzien.”
Wat dacht je op het moment dat je werd aangevallen?
„Ik was heel erg bang. Het eerste wat ik dacht, was dat hij gewapend was met een mes. Ik heb hem aangevallen uit zelfverdediging.”
Kon je toen niet stoppen met trappen?
„Op het moment dat je je verdedigt, ga je echt niet nadenken of je hem één of twee keer trapt. Mijn grote angst was dat hij een wapen had. En ik had nu eenmaal geen tijd om dat nog even te controleren. Het enige waar ik aan dacht was bescherming van mezelf.”
Het zag er ernstig uit.
„Wie van mening is dat ik gewelddadig ben geweest, nodig ik uit om in mijn schoenen te gaan staan en pas daarna te oordelen. Ik heb kinderen, broers en zussen, een vader en moeder. Ik weet toch niet of die man me een mes in de borst wil steken of niet?”
Was de rode kaart terecht?
„Volkomen onterecht. Gelukkig staat iedereen aan mijn kant: de KNVB, de club. Er is me gezegd dat ik strikt volgens de reglementen ben weggestuurd. De bondsmensen en clubmensen hebben me meteen al toegezegd uit te zoeken of hier inderdaad sprake was van rechtsgeldig verweer.”
Iedereen van de club steunde je?
„Ik heb de handelswijze van mijn medespelers en de directie erg gewaardeerd. Iedereen steunde me en gaf me volledig gelijk. De trainer, Gertjan Verbeek, krijgt van mij rapportcijfer 10.”
Wat zeiden de mensen van Ajax?
„Frank de Boer bood na afloop zijn excuses aan, evenals de spelers van Ajax. Ik heb hen gezegd dat er niets aan de hand was. Dit soort dingen gebeurt in het leven. Ik ben onschuldig, ik heb geen enkele reden om me slecht te voelen.”
Wat vind je van de beveiliging in het stadion?
„Dit laat zien dat we allemaal mensen zijn en allemaal fouten maken. Ik neem niemand van de beveiliging iets kwalijk.”
Heb je aangifte gedaan?
„Ja, ik ben twee uur gehoord door de politie. Dat doe ik om te voorkomen dat iets dergelijks nog een keer gebeurt op het voetbalveld. Dit soort dingen moet in de toekomst worden voorkomen. Men moet weten dat wij allemaal gewone mensen zijn die ook een familie hebben. Zelfs onder invloed van drank en drugs mogen mensen hier niet toe komen.”
Vreesde je een lange straf?
„Het was in gods handen. Ik wist dat ik de eerste wedstrijd in 2012 (AZ - Ajax voor de competitie, red.) zou mogen spelen. Ik kijk ernaar uit om deze kerst bij mijn familie te zijn om het te laten bezinken.”
Ben je blij dat 2011 erop zit? Je werd door je vriendin beschuldigd van poging tot doodslag, wat na overleg tussen de advocaten uit de wereld werd geholpen en geseponeerd is. En je vertrok bij het nationale elftal, omdat je weigerde met een injectie in je hand te keepen.
„Integendeel. Het is een heel succesvol jaar geweest. In Europa waardeert men mij.”
Maar je staat toch bekend als omstreden?
„Ik heb me in situaties in het voetbal bevonden die dat beeld zouden kunnen bevestigen. De pers in Costa Rica noemt mij nu eenmaal een controversieel persoon. Het is ook de pers die dat in stand houdt. Ik ben niet controversieel. Ik zou het leuk vinden als degenen die mij in Costa Rica controversieel noemen naar Europa komen om te vragen of dat beeld klopt.”
(M.m.v. Esteban Valverde)
Laatst gewijzigd door 999 op vr dec 23, 2011 11:06 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Sodeju, zeg. Wat een ontzettende oelewapper.
Nee joh, totaal niet bedreigend..El Clavo schreef:"De sfeer was sowieso al wat bedreigend?""
Wat een figuur joh.

gewoon een gezellig samenzijn van wat vrolijke supporters..
En dan moet je hier doorheen lopen als je op uitnodiging komt met je kleine kindjes.
Nee.. totaal niet bedreigend..

Vakkie 129
Foto1
Foto2Vuurwerk in het stadion mag niet, maar dan biedt een corteo uitkomst
Nou, volgens de teksten op de site was er niet veel aan de hand.Dus waarom jij er deze draai aan geeft is mij een raadsel .En zoiets trekt veel bekijks
Blij met de punten ...
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Wat was er bedreigend dan Ride? Vuurwerk en gezang, dit was voor de hoofdingang. Geen AZ'ers of wat dan ook in de buurt.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
En waarom is dit bedreigend?? Door het vuurwerk?? Of omdat er veel mensen staan? Moet het vuurwerk zijn, want veel mensen kom je nu eenmaal tegen als je naar een voetbalwedstrijd gaat.Ride schreef:Nee joh, totaal niet bedreigend..El Clavo schreef:"De sfeer was sowieso al wat bedreigend?""
Wat een figuur joh.![]()
gewoon een gezellig samenzijn van wat vrolijke supporters..
En dan moet je hier doorheen lopen als je op uitnodiging komt met je kleine kindjes.
Nee.. totaal niet bedreigend..
Op naar de vierde ster!
Let wel, ik VIND dit niet bedreigend maar dat dit bedreigend OVER KAN KOMEN bij mensen die voetbal als een avondje uit zien en dan naar de Arena togen op uitnodiging inclusief hun kleine kinderen..Pride of Amsterdam schreef: En waarom is dit bedreigend?? Door het vuurwerk?? Of omdat er veel mensen staan? Moet het vuurwerk zijn, want veel mensen kom je nu eenmaal tegen als je naar een voetbalwedstrijd gaat.
Tsja, als jij dit dan maar geen enkel moment bedreigend vind voor dit soort uitgenodigde mensen dan kan ik net zo goed tegen een muur praten toch

Vakkie 129
- InnerHarbour
Niets in onmogelijk, als de KNVB het wil kunnen ze in dit geval best een uitzondering maken. Gevoelsmatig is dat voor mij het beste.LucaS schreef:Wedtsrijd uitspelen met 11 tegen 11 is onmogelijk. Esteban heeft een terechte rode kaart gehad, je kan niet zeggen we spelen uit en Esteban mag spelen. Het kan wel als je op 0 begint en dus de hele wedstrijd over doet. Overigens als het terecht rood is dan moet je een straf geven. Geef dan 1 wedstrijd voorwaardelijk ofzo.
YNWA
Onzin.Van wat ik er van begrepen heb kwamen de meeste mensen gewoon op het vuurwerk af.Je bent ( weer ) dingetjes aan het zoeken die er niet zijn ..Ride schreef:Let wel, ik VIND dit niet bedreigend maar dat dit bedreigend OVER KAN KOMEN bij mensen die voetbal als een avondje uit zien en dan naar de Arena togen op uitnodiging inclusief hun kleine kinderen..Pride of Amsterdam schreef: En waarom is dit bedreigend?? Door het vuurwerk?? Of omdat er veel mensen staan? Moet het vuurwerk zijn, want veel mensen kom je nu eenmaal tegen als je naar een voetbalwedstrijd gaat.
Tsja, als jij dit dan maar geen enkel moment bedreigend vind voor dit soort uitgenodigde mensen dan kan ik net zo goed tegen een muur praten toch
Blij met de punten ...
De Corteo van Vak 410 is inderdaad door diverse bezoekers van de Arena als ‘bedreigend’ ervaren. De burgemeester van Alkmaar zal, schat ik in, relatief snel geïntimideerd raken, maar ook diverse journalisten voelden zich onprettig bij allerlei vuurwerkknallen, de flinke alcoholconsumptie bij de Arena en het verschijnsel dat circa 2.000 man met veel vuurwerk en ander lawaai aan een mars begonnen. Persoonlijk vind ik het altijd wel wat hebben als ik rondom de Arena allerlei ballen door de lucht zie vliegen, iedereen lekker zijn meegebrachte blikken of flesjes bier leeg staat te drinken en je af en toe een flinke knal hoort. Maar je ziet een hoop mensen angstig kijken. Vooral iets als een corteo zijn velen niet gewend, bij de Kuip en ook bij Ado word je direct op de bon geslingerd als je met een biertje rondloopt bij het stadion en riskeer je voor dit ‘vergrijp’ zelfs een stadionverbod.
Naar wat ik heb begrepen had hij een kaartje voor een plaats ergens in het midden van vak 113 of in ieder geval ergens op een middelhoge rij van Noord 1e ring. Tijdens de wedstrijd zat hij te schelden op Esteban en ging een idiote uitdaging met zijn vrienden aan. Hij zou de voorpagina van de krant gaan halen. Zoals wel meer toeschouwers verliet hij tussen de 30e en 45e minuut even het vak. Hij kwam vanaf de omloop de tribune weer op, liep naar rij 2. De steward die hem in het oog hield zag dat hij zijn jas op een stoeltje neerlegde, dacht daarom dat hij op die plaats hoorde, maar zag vervolgens dat hij een aanloopje nam om via het invalidenplatform het veld op te rennen. De stewards die in de achtervolging gingen om deze malloot te vloeren waren hier 2 seconden later mee dan Esteban.Marillion schreef:Ik ben wel benieuwd hoe hij op dat platform is gekomen. Had hij daar een kaart voor of is 'ie er onrechtmatig terecht gekomen. Als je eenmaal vlak langs het veld staat is het relatief makkelijk om wat te doen. Maar je moet er wel eerst komen.
Gele kaart voor AD Sturkie:
Ajacieden eruit mikken blijkt voor deze 'man' belangrijker te zijn dan de veiligheid van de mensen op het veld te waarborgen.
Ajacieden eruit mikken blijkt voor deze 'man' belangrijker te zijn dan de veiligheid van de mensen op het veld te waarborgen.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker
ik denk dat als ik met mijn welpjes naar de wedstrijd was gegaan en we kwamen een corteo tegen, ik ze had moeten tegenhouden om niet mee te springen en te zingen. Serieus. Dit soort dingen maakt voor jonkies zoveel indruk, dat ze de rest van hun leven Ajacied zijn. No doubt.Ride schreef:Let wel, ik VIND dit niet bedreigend maar dat dit bedreigend OVER KAN KOMEN bij mensen die voetbal als een avondje uit zien en dan naar de Arena togen op uitnodiging inclusief hun kleine kinderen..Pride of Amsterdam schreef: En waarom is dit bedreigend?? Door het vuurwerk?? Of omdat er veel mensen staan? Moet het vuurwerk zijn, want veel mensen kom je nu eenmaal tegen als je naar een voetbalwedstrijd gaat.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Ik vind dat Ajax een reglementaire 3-0 nederlaag verdient. De huidige eindverantwoordelijken blijken immers niet in staat om de veiligheid van de hoofdrolspelers te garanderen. Die mensen hebben het blijkbaar zó druk met het voorbereiden van het ontslag van Jonk, dat elementaire taken als veiligheid erbij in schieten.Trab schreef:Voor het imago van ajax zou het misschien beter zijn om de wedstrijd uit te spelen of over te spelen, maar eigenlijk vind ik dat ajax gewoon een reglementaire 3-0 zege verdiend.
Nijhuis verdient ook een schorsing. Wanneer je die gozer rood heeft, maak dan een babbeltje met hem en zijn trainer. Nijhuis deed het koel en klinisch, terwijl de omstandigheden daar absoluut niet naar waren.
Verbeek verdient m.i. eveneens een douw. Haalde zijn spelers er o.b.v. die rode kaart af, niet o.b.v. van de aanval op zijn keeper.
999 schreef: Onzin.Van wat ik er van begrepen heb kwamen de meeste mensen gewoon op het vuurwerk af.Je bent ( weer ) dingetjes aan het zoeken die er niet zijn ..

praat je nu voor mij ..
Maar goed joh.
Zo'n burgemeester of zo'n Opstelten zijn ook niks gewend en willen er alles aan doen om Ajax/Amsterdam in een kwaad daglicht te stellen.
Ik observeer en zie tijdens normale Ajax-feyenoord/ado/utreg de 'normale' supporters gewoon normaal hun ding doen.
Beetje kletsen, biertje drinken, bommetje gooien.. no sweat.
Tijdens beker en europese wedstrijden komen er mensen voor de eerste keer.
Die herken je van afstand, je kan ze zo een rondje om het stadion laten lopen als je zegt dat als ze richting de HMH-hal lopen dat ze dan langs de F-side gaan.
Sorry, mijn soort humor op dat soort dagen.
Maar om nu te stellen dat die man zich aanstelt op eigen waarneming gestoeld zoals de meeste van hier is nogal naief.
Dit soort mensen zijn geen corteo gewend of massa jongeren die voor de hoofdingang een pogo of aan crowdsurfen doen.
Hell, tot 10 jaar geleden had ik er waarschijnlijk zelf tussen staan springen.
Nu ik de 40 nader en 2 kids heb ben ik wat rustiger geworden in alle facetten.
Maar goed, blijf lekker denken dat het gros van die gereformeerde hoedjesdragers die den Nederlanden besturen dit niet beangstigend of bedreigend vinden

Vakkie 129
Van wie komen die bedreigingen?Ouders Wesley van W. naar schuiladres
Laatste update: 23 december 2011 12:19 info
AMSTERDAM - De ouders van de 19-jarige Wesley van W., die woensdag in de Arena AZ-doelman Alvaro Esteban aanviel, zijn op advies van de politie uit hun huis in Almere getrokken.
Foto: Proshots
Ze verblijven momenteel op een schuiladres.
De zus van Van W. heeft enkele telefonische bedreigingen ontvangen.
Dat zegt Van W.'s raadsman Geertjan van Oosten. ''Mijn cliënt heeft sowieso al veel spijt van wat hij heeft gedaan. Door deze gevolgen nog meer, want hij vindt dat hij en hij alleen verantwoordelijk moet worden gehouden voor zijn daden.''
Rondje rennen
Van Oosten zegt dat Van W. aanvankelijk niet de bedoeling had de AZ-keeper iets aan te doen.
''Zijn plan was eigenlijk een rondje over het veld te rennen, dat wilde hij al heel lang. Nu zat een suppoost te slapen en greep hij zijn kans. Op het veld raakte hij bevangen door bravoure en rende hij richting doelman. Hij wilde Esteban laten schrikken, meer niet. De vraag is of dat strafbaar is.''
Wordt het niet eens tijd om het 'supporters'cultuurtje wat serieuzer aan te pakken?
Die Wesley is daar natuurlijk zelf ook een exponent van, maar welke doorgedraaide gekken gaan dan familie bedreigen?
Het verbaast mij altijd hoe weinig ophef er is over voetbalhooligans. Zeker niet als je dat vergelijkt met de enorme hetze die ontstaat als andere groepen zich misdragen. Ik krijg in ieder geval niet de indruk dat het als een maatschappelijk probleem wordt gezien.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring