De ontknoping 09/10

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Scherrer » di apr 13, 2010 5:55 pm

Ik vind die grafieken anders verdraaid veel op een normale verdeling lijken...

LucaS

Bericht door LucaS » di apr 13, 2010 5:56 pm

Was ook mijn eerste gedachte ja.
I think I lost my fucking headache

Ronald!

Bericht door Ronald! » di apr 13, 2010 5:59 pm

LucaS schreef:Was ook mijn eerste gedachte ja.
Zit er ook dicht bij, maar de 'fit' van de distributies die ik heb gebruikt is beter. Ik denk dat het voor de resultaten in die geval niet heel veel uit maakt.

Ronald!

Bericht door Ronald! » di apr 13, 2010 6:04 pm

Punten van de kampioen boven 86 of hoger:

Weibull verdeling:
18,97%

Normale verdeling:
17,61%

maakt dus niet verschrikkelijk veel uit. De weibull verdeling geeft echter, wanneer je kijkt naar de historische gegevens, iets nauwkeuriger de werkelijkheid weer.

WitteKaas

Bericht door WitteKaas » di apr 13, 2010 6:08 pm

hahaha....kunnen we niet een speciaal hoekje inrichten voor dit statistisch geneuzel.

pffff....wat is het toch een ontzettend KUTGEVOEL om te moeten hopen dat een andere ploeg punten morst.....en dan nog twee keer ook!!! Ik heb er de laatste dagen regelmatig aan zitten denken hoe fijn het was geweest als we, drie wedstrijden voor het einde, alles in eigen hand hadden. Met dit Ajax, zoals ze nu spelen............ik zet die gedachten dan maar snel weer uit mijn hoofd.....de werkelijkheid is helaas anders. We moeten nog twee wedstrijden billen knijpend richting Enschede blijven kijken.

:excited.gif:
"The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men"

Ronald!

Bericht door Ronald! » di apr 13, 2010 6:12 pm

WitteKaas schreef:hahaha....kunnen we niet een speciaal hoekje inrichten voor dit statistisch geneuzel.
Hullie begonnen! :hypocrite.gif:

:blush.gif:

WitteKaas

Bericht door WitteKaas » di apr 13, 2010 6:13 pm

hahaha.....

Zojuist wist NOS Studio sport in haar uitzending te melden dat er ter hoogte van heemskerk een stoeptegel tegen een ruit van de twente bus is gegooid.
In de voorbeschouwing op de cruciale uitwedstrijd van de tukkers waren ook beelden te zien van een kapotte ruit.

Wie de tegelgooier is, is nog niet bekend.

bron:ajax showtime

...een van jullie???
Ik ben het niet geweest, ik heb in Den Bosch een dikke Haze op zitten roken tegen de stress van vanavond.....
:headbang.gif:
"The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men"

WitteKaas

Bericht door WitteKaas » di apr 13, 2010 6:14 pm

Ronald! schreef:
WitteKaas schreef:hahaha....kunnen we niet een speciaal hoekje inrichten voor dit statistisch geneuzel.

Vind het wel leuk om te lezen hoor....ik snap er alleen geen drol van.....hahahah

LucaS

Bericht door LucaS » di apr 13, 2010 6:22 pm

Walgelijk zeg van die steen

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di apr 13, 2010 6:23 pm

Beetje een zwaktebod, blijkbaar de enige manier nog om Twente van de leg te krijgen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di apr 13, 2010 6:24 pm

Ziek.

Ronald!

Bericht door Ronald! » di apr 13, 2010 6:25 pm

WitteKaas schreef:
Ronald! schreef:

Vind het wel leuk om te lezen hoor....ik snap er alleen geen drol van.....hahahah

In dat geval is het enige echt boeiende: Het absolute puntenaantal dat Twente en Ajax kunnen halen is niet zo bijzonder, maar het is uitzonderlijk dat er twee teams zijn die dit totaal halen. Tot zover mijn statistische bijdrage ;)

WitteKaas

Bericht door WitteKaas » di apr 13, 2010 6:28 pm

Ben zelfs nog bang dat ze nu helemaal iets hebben van...'DEZE wedstrijd gaan wij vandaag winnen!!' ipv dat ze het dun in de broekjes doen....maar inderdaad zieke aktie, van welke kant die ook gekomen is!!

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » di apr 13, 2010 6:30 pm

WitteKaas schreef:Ben zelfs nog bang dat ze nu helemaal iets hebben van...'DEZE wedstrijd gaan wij vandaag winnen!!' ipv dat ze het dun in de broekjes doen....maar inderdaad zieke aktie, van welke kant die ook gekomen is!!
Inderdaad, walgelijk en ziek. Als er echt een steen van een viaduct op die bus is gegooid is dat gewoon een moordaanslag. Ben benieuwd of Goodfella en BZ dit ook iets vinden dat je 'niet zo serieus' moet nemen....

Toppie

Bericht door Toppie » di apr 13, 2010 6:31 pm

Voor de degene die geen EL hebben hier de link om AZ-Twente live te zien vertraging ongeveer 4 a 5 seconden

http://nl.justin.tv/het_rode_licht#r=OBPFB0o~

:biggthumpup.gif:
Laatst gewijzigd door Toppie op di apr 13, 2010 6:31 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

WitteKaas

Bericht door WitteKaas » di apr 13, 2010 6:31 pm

Ronald! schreef: In dat geval is het enige echt boeiende: Het absolute puntenaantal dat Twente en Ajax kunnen halen is niet zo bijzonder, maar het is uitzonderlijk dat er twee teams zijn die dit totaal halen. Tot zover mijn statistische bijdrage ;)
hahaha....kee, tnx voor de beknopte conclusie voor de leken onder ons... :biggthumpup.gif:

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » di apr 13, 2010 6:42 pm

Kowalczyk schreef:Daar komt die oliedomme 'wijsheid' vandaan dat je gewoon "mot zorrege dat je d'r eentje meer maakt dan de tegenstander".
Dat je "mot zorrege dat je d'r eentje meer maakt dan de tegenstander" is geen oliedomme wijsheid maar een keihard feit. Of je nou 40 goals per seizoen tegenkrijgt of een defensie van beton hebt die er maar 20 per jaar doorlaat maakt daarbij niet uit: in beide gevallen moet je er minstens eentje meer maken dan de tegenstander want anders win je niet.

Sinds de invoering van de eredivisie heeft de kampioen in 55% van de gevallen de productiefste aanval en in 62% van de gevallen de minst gepasseerde verdediging. Op een totaal van slechts 53 seizoenen is het verschil tussen 55% en 62% niet meer dan een beetje statische achtergrondruis. Het is ongeveer net zo belangrijk om de beste aanval te hebben als om het best te verdedigen.

Eigenlijk is het aantal doelpunten voor net zo relevant of irrelevant als het aantal tegendoelpunten. Het gaat niet om het totale aantal voor- of tegengoals, maar om de verdeling van de voor- en tegengoals over de gespeelde wedstrijden. En daarom slaan uitspraken van het type "met meer dan honderd goals wordt je kampioen" of "met meer dan 34 tegengoals wordt je geen kampioen" nergens op.

@ Ronald: als je toch grafiekjes aan het maken bent, kan je dan niet even doelsaldo vs. stand op de ranglijst sinds de start van de eredivisie op je scherm toveren? Het zou me niks verbazen als de relatie tussen doelsaldo en positie een stuk sterker is dan die tussen voor- of tegengoals en de stand op de ranglijst.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

WitteKaas

Bericht door WitteKaas » di apr 13, 2010 6:55 pm

na....succes mannen!!

:aai.gif:

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » di apr 13, 2010 7:00 pm

Toppie schreef:Voor de degene die geen EL hebben hier de link om AZ-Twente live te zien vertraging ongeveer 4 a 5 seconden

:biggthumpup.gif: :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif: :blub.gif: :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif: :biggthumpup.gif:
Op naar de vierde ster!

M..

Bericht door M.. » di apr 13, 2010 7:03 pm

Ze moedigen voorlopig toch wel de eigen ploeg aan.. valt alweer mee

LucaS

Bericht door LucaS » di apr 13, 2010 7:04 pm

Er zitten natuurlijk voornamelijk Ajaxsupporters!

WitteKaas

Bericht door WitteKaas » di apr 13, 2010 7:10 pm

dat begint lekker...!!!!

RETTEKETETKET.....AZ!
:drecul.gif:

Rednose

Bericht door Rednose » di apr 13, 2010 7:50 pm

Pride of Amsterdam schreef:
Toppie schreef:Voor de degene die geen EL hebben hier de link om AZ-Twente live te zien vertraging ongeveer 4 a 5 seconden

:biggthumpup.gif: :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif: :blub.gif: :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif: :biggthumpup.gif:
Lekker! Dank voor link!!!
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » di apr 13, 2010 7:55 pm

Volgens mij gaat Twente dit niet meer te boven komen.. Wat menige al hier zeiden... Twente kan gewoon niet beter.

Vink... is de slechtste van het veld... Waarom? Die trainer staat bijna in het veld. De Mos werd ervoor verwijderd. Geeft snel een kaart aan een speler van Az terwijl er bij Twente ook een paar vieze overtredingen worden gemaakt.

Verder AZ maak me gek :smile-ajax.gif:
Weer op zoek naar een Interim coach..

WitteKaas

Bericht door WitteKaas » di apr 13, 2010 7:59 pm

mattie schreef:Volgens mij gaat Twente dit niet meer te boven komen.. Wat menige al hier zeiden... Twente kan gewoon niet beter.
nog niet te vroeg juichen,......maar voorlopig gaat het goed. Twente ziet er niet goed uit.....en nu hebben ze niet genoeg aan een doelpuntje in de 87 minuut....!!

:blub.gif: :blub.gif:

Plaats reactie