Ajax - NEC 27-01-2010 (KNVB-beker)
Moderator: mods
Re: Ajax - NEC 27-01-2010 (KNVB-beker)
Onder Blind? Ik hoop dat je aanvoerder Blind bedoelt!
Ach die wedstrijd van gisteren... Ik vond Ajax niet eens heel slecht hoor. Hou het gewoon op pech en onderschatting. En een gebrek aan kwaliteit als Suarez er niet is. Want die Sulejmani he..............
Eriksen zou ik wel willen zien komende zondag. Zet hem maar tegen die rechtsback van Feyenoord.
Ach die wedstrijd van gisteren... Ik vond Ajax niet eens heel slecht hoor. Hou het gewoon op pech en onderschatting. En een gebrek aan kwaliteit als Suarez er niet is. Want die Sulejmani he..............
Eriksen zou ik wel willen zien komende zondag. Zet hem maar tegen die rechtsback van Feyenoord.
IK GELOOF!!!!!!
Afgezien van een prima begin was het niet veel gisteren. Al had Ajax natuurlijk allang op 3-0 moeten staan toen de gelijkmaker viel. Kansenverhouding was 8 - 1,5 over de gehele wedstrijd.
Eriksen liet mi zien (veel) talent te hebben maar nog niet klaar te zijn voor Ajax 1. Zeker niet Feyenoord uit.
Eriksen liet mi zien (veel) talent te hebben maar nog niet klaar te zijn voor Ajax 1. Zeker niet Feyenoord uit.
Face your fears and live your dreams, No Fear
- Giacomo Puccini
Daar is Sarpong ook op gescout.De Dominee schreef:Is het meer mensen opgevallen dat er een aantal ontzettende dikkertjes rondlopen bij NEC?
Vleminckx, Pothuizen om er maar even 2 te noemen. Die mannen hebben een plofkop en een pens waar je u tegen zegt!
Gebrek aan kwaliteit, of vind jij dat Ajax 11 goede spelers kan opstellen? Niet 11 namen bedoel ik dan, maar Ajax waardige spelers.joey schreef:Er is wel wat aan de hand. Ajax speelt baggerslecht.Ajaciedjuh schreef:Als Ajax gewoon zijn kansen had benut, was het na 90 min. 3-0 of 3-1 geweest en dan was er niks aan de hand geweest. Dan was het een regulaire overwinning.LucaS schreef:Dat zeg ik niet, alleen de indruk dat PSV het geweldig deed tegen NEC en Ajax zeer beroerd is niet juist. Maar uiteraard was het spel van PSV wel beter dan dat van Ajax gisteren.
Ajax!
Ach, onder Jol speelde zelfs RKC zeer verzorgd voetbal. Het kan toch niet zo zijn dat er in de 70 contractspelers er geen 11 spelers te vinden zijn die net zoveel van positie- en combinatiespel begrepen hebben als de selectie van een middenmoter?
I think I lost my fucking headache
Dat mag geen excuus zijn tegen NEC, GP.
Het stinkt aan alle kanten!
Ik ga die wedstrijd van gisteren echt niet serieus nemen. Aan de andere kant hebben een aantal spelers aangetoond niet in vorm te zijn of het niveau gewoon niet aan te kunnen. Sulejmani is een DRAMA!
Pantelic vond ik in het begin nog wel aardig spelen. De eerste helft was ook niet eens heel slecht. Met Lodeiro, Suarez, Enoh (en dan Lindgren voor Alderweireld) heb je wel een kwaliteitsinjectie.
Pantelic vond ik in het begin nog wel aardig spelen. De eerste helft was ook niet eens heel slecht. Met Lodeiro, Suarez, Enoh (en dan Lindgren voor Alderweireld) heb je wel een kwaliteitsinjectie.
IK GELOOF!!!!!!
- Giacomo Puccini
Maar Ajax staat dan ook op ruime afstand van de middenmoot, en ook op ruime afstand van PSV en FC Twente. Precies waar het met dit belabberde materiaal thuishoort. Namen en middelmatige spelers zijn er genoeg, maar eigenlijk maar een stuk of 6 die in de basiself thuishoren. Hopelijk wordt Lodeiro nummer 7, Jozefzoon nummer 8 en worden op de transfermarkt nummer 9, 10 en 11 gevonden, want het is een illusie om te denken dat welke trainer dan ook van pipo's als Anita, Kennedy, De Jong en Sulejmani prima spelers weet te maken. Het probleem bij hun zit niet op het tactische vlak, maar op fysiek en technisch gebied. Dat zien jullie toch ook?
Ajax!
6 zekerheidjes?
Zekerheidjes op het wedstrijdformulier misschien, maar ook 6 toppers?
Face your fears and live your dreams, No Fear
Welke club in Nederland heeft dan zes toppers ?.
Blij met de punten ...
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik zag die jongens gisteren vooral niet spelen. Sulejmani is gewoon op, de Jong viel aardig in, Anita dramatisch en Kennedy zat niet bij de selectie. Als je dan toch het belabberde materiaal wil aanstippen, dan moet je ook echt even kijken naar jongens die wekelijks spelen. Leuk om te gaan snoeien en dan uit te komen bij een de Jong en een Anita, maar om daar nu de prestaties van Ajax aan op te hangen is fantoombestrijding. Heel misschien mag je wel eens wat kritischer kijken naar de onvoorwaardelijke basisspelers, zoals Vertonghen, Alderweireld, vdWiel, Stekelenburg, Pantelic, Urby en ja zelfs de Zeeuw. En wat te denken van de trainer. Hoe komt het dat we na dik een half jaar nog geen steek verder zijn dan in de zomer. Sterker nog, ik vond het defensieve doch verzorgde spel tegen Groningen nog één van beste beurten van Jol. En ja, dat was de opening van het seizoen.
- Giacomo Puccini
Stekelenburg, Van der Wiel, Vertonghen, De Zeeuw, Suarez en Urby.De Dominee schreef:6 zekerheidjes?
Urby trouwens alleen als hij linksback speelt.
Alderweireld vind ik wel een zekerheidje op het wedstrijdformulier maar nog geen topper. Samen met Vertonghen vormt hij het beste koppel, maar hij heeft nog te veel zwakke momenten om hem een topper te kunnen noemen. Zelfde geldt voor Enoh.
Ajax!
- peter
Aha. Anita, de Jong en Kennedy krijgen de zwarte piet en vdWiel, Alderweireld, Vertonghen en Urby zijn achterin de zekerheidjes. Ik geef je op een briefje dat je met die vier mensen achterin never nooit geen kampioen wordt.
Met Alderweireld in deze vorm niet. Maar het moet gewoon mogelijk zijn om met 2 aanvallende backs te voetballen. We moeten dan een spits hebben die ook kan koppen bij corners en vrije trappen tegen ons. Pantelic liet zich gisteren wel makkelijk kloppen. Hij en nog iemand.
En met Lindgren voor de verdediging kan je makkelijk met 2 backs spelen die aanvallen.
En met Lindgren voor de verdediging kan je makkelijk met 2 backs spelen die aanvallen.
IK GELOOF!!!!!!
- Giacomo Puccini
Hier heb je een goed punt. De onbetwiste basisspelers in de selectie laten het regelmatig afweten, zelfs Suarez. Zou dit minder het geval zijn als Jol beter met ze trainde? Of is het een kwestie van jonge onervarenheid? Een De Zeeuw, Pantelic en Emanuelson mogen eigenlijk niet zo wisselvallig zijn, met hun ervaring. Jol valt wat dat betreft ook wel iets te verwijten.Peter schreef:Ik zag die jongens gisteren vooral niet spelen. Sulejmani is gewoon op, de Jong viel aardig in, Anita dramatisch en Kennedy zat niet bij de selectie. Als je dan toch het belabberde materiaal wil aanstippen, dan moet je ook echt even kijken naar jongens die wekelijks spelen. Leuk om te gaan snoeien en dan uit te komen bij een de Jong en een Anita, maar om daar nu de prestaties van Ajax aan op te hangen is fantoombestrijding. Heel misschien mag je wel eens wat kritischer kijken naar de onvoorwaardelijke basisspelers, zoals Vertonghen, Alderweireld, vdWiel, Stekelenburg, Pantelic, Urby en ja zelfs de Zeeuw. En wat te denken van de trainer. Hoe komt het dat we na dik een half jaar nog geen steek verder zijn dan in de zomer. Sterker nog, ik vond het defensieve doch verzorgde spel tegen Groningen nog één van beste beurten van Jol. En ja, dat was de opening van het seizoen.
Ajax!
Ik vind de Zeeuw anders ook niet meer zo overtuigend als in het begin......lijkt een beetje matjes te worden allemaal.Giacomo Puccini schreef:Stekelenburg, Van der Wiel, Vertonghen, De Zeeuw, Suarez en Urby.De Dominee schreef:6 zekerheidjes?
Urby trouwens alleen als hij linksback speelt.
Alderweireld vind ik wel een zekerheidje op het wedstrijdformulier maar nog geen topper. Samen met Vertonghen vormt hij het beste koppel, maar hij heeft nog te veel zwakke momenten om hem een topper te kunnen noemen. Zelfde geldt voor Enoh.
"The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men"
Wat een geleuter over die handsbal van Urby zeg. Als hij die bal niet in zijn handen pakt dan beland ie in de tribune. Niemand ondervond voordeel/nadeel door die actie en het spel kon sneller hervat worden. Volkomen terecht dat ie daar geen geel voor krijgt en totaal niet vergelijkbaar met de handsbal van heubach die een vrije doortocht van Rommedahl belemmerde.Banjavi schreef: Dat had gewoon geel voor urby moeten zijn ja, sloeg nergens op. De eerste gele kaart van Heubach was volgens de regels, misschien in NL niet helemaal gebruikelijk let wel dat het pas zijn eerste was he. Dat kan nog gebeuren, maar dan mag je nooit meer een tweede gele pakken. Oerstom, net als van Sarpong.
- peter
Met 2 aanvallende backs moet je 2 goede verdedigers hebben. Met alle respect, maar Vertonghen en Alderweireld zijn van subtop-niveau. Snap niet dat er nu wordt gewezen naar Kennedy, de Jong, Anita en Sulejmani, hoor. Tuurlijk zijn dat geen sterkhouders, maar ze spelen dan ook amper. Je moet met de vinger gaan wijzen naar spelers die altijd spelen en dan kom ik nu wel een keer tot de conclusie dat de zekerheidjes van GP geen zekerheidjes zijn. Je moet gaan snijden in de basis. Dat gerommel in de marge is fantoombestrijding.
Koop een keeper, een mandekker, een echte linksback en eventueel een echte rechtsback. Daar bereik je veel meer mee dan de schuld afschuiven op jongens die het amper kunnen helpen. Maarrr Jol had dit ook kunnen zien, maar haalde niets van dit alles. Ja, een gepensioneerde linksback, maar daar bleef het dan ook bij.
Koop een keeper, een mandekker, een echte linksback en eventueel een echte rechtsback. Daar bereik je veel meer mee dan de schuld afschuiven op jongens die het amper kunnen helpen. Maarrr Jol had dit ook kunnen zien, maar haalde niets van dit alles. Ja, een gepensioneerde linksback, maar daar bleef het dan ook bij.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Zo, jullie hebben ook genoten van een spannende pot voetbal, zie ik. Één ding is zeker, we staan in de halve finale van de beker! 

Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Het zijn dan ook de keuzes die Jol maakt. Zet Oleguer op rechts en schuif Vd Wiel een plaatsje op naar voren.
Ook Urby is met deze selectie te vervangen door een verdedigend sterkere LB. Het is de mode om met opkomende backs te spelen, ik zie liever knijpende backs en centrale verdedigers die opkomen.
Ook Urby is met deze selectie te vervangen door een verdedigend sterkere LB. Het is de mode om met opkomende backs te spelen, ik zie liever knijpende backs en centrale verdedigers die opkomen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
- Giacomo Puccini
Aha, we hebben de oplossing gevonden! Jol moet gewoon even gaan shoppen, we kopen een nieuwe defensie en Ajax wordt weer kampioen:Peter schreef:Koop een keeper, een mandekker, een echte linksback en eventueel een echte rechtsback. Daar bereik je veel meer mee dan de schuld afschuiven op jongens die het amper kunnen helpen. Maarrr Jol had dit ook kunnen zien, maar haalde niets van dit alles. Ja, een gepensioneerde linksback, maar daar bleef het dan ook bij.
.............................Suarez
Emanuelson....................................Rommedahl
.............................Lodeiro
..................Lindgren........De Zeeuw
Tropische verrassing..........Vertonghen.....Tropische verrassing......Tropische verrassing
.........................Velthuizen
Ajax!
- peter
Nee, dit had Jol aan het begin van het seizoen moeten doen. Nu is het al te laat, want je kunt je geld maar één keer uitgeven.
Ik vind het overigens allemaal prima als je denkt dat je met Wiel, Lindgren, Vertonghen en Urby kampioen denkt te worden, hoor. Ik ga dan alleen niet meer kijken.
Ik vind het overigens allemaal prima als je denkt dat je met Wiel, Lindgren, Vertonghen en Urby kampioen denkt te worden, hoor. Ik ga dan alleen niet meer kijken.
Vind ik ook, op naar de 100 contractspelers! Misschien is het beter om een trainer te vinden die wel het beste uit zijn spelers haalt en die een ploeg weet te smeden. En omdat ik de beroerdste niet ben, mag Jol het van mij tot eind volgend seizoen proberen. Maar dan ophouden met Atouba's, Boula's en dergelijke, we hebben spelers zat
I think I lost my fucking headache
Ik geef je helemaal gelijk. Maar waarom moet je die bal vangen? Logisch dat ze erover gaan klagen!Trab schreef:Wat een geleuter over die handsbal van Urby zeg. Als hij die bal niet in zijn handen pakt dan beland ie in de tribune. Niemand ondervond voordeel/nadeel door die actie en het spel kon sneller hervat worden. Volkomen terecht dat ie daar geen geel voor krijgt en totaal niet vergelijkbaar met de handsbal van heubach die een vrije doortocht van Rommedahl belemmerde.Banjavi schreef: Dat had gewoon geel voor urby moeten zijn ja, sloeg nergens op. De eerste gele kaart van Heubach was volgens de regels, misschien in NL niet helemaal gebruikelijk let wel dat het pas zijn eerste was he. Dat kan nog gebeuren, maar dan mag je nooit meer een tweede gele pakken. Oerstom, net als van Sarpong.
IK GELOOF!!!!!!
- Giacomo Puccini
Ajax ging voor Braafheid, een goede keus. Met hem erbij hadden we de beste achterhoede (incl keeper) van de Eredivisie gehad. Helaas is dat niet doorgegaan. Ik zie de problemen meer op het middenveld en voorin. Hopelijk is Lodeiro een versterking, maar er moeten eigenlijk ook twee nieuwe aanvallers bij. Ik denk dat Ajax daar in de zomer helaas geen geld voor had (Elia bleek te duur), en de vraag is of dat verandert als Suarez niet verkocht raakt. Het is dus hopen op spelers vanuit de jeugd, en een mazzeltje op de transfermarkt (een topper voor weinig geld).Peter schreef:Nee, dit had Jol aan het begin van het seizoen moeten doen. Nu is het al te laat, want je kunt je geld maar één keer uitgeven.
Ajax!
- peter
Ridiculiseer het maar. Ik zeg alleen dat Jol andere keuzes had moeten maken in het begin van het seizoen. Hij heeft geld mogen investeren en ik ga er nog altijd van uit dat een trainer zorgt dat het bestaande beter wordt. In beide gevallen faalt hij hopeloos. Het bestaande krijgt hij niet op de rit, waardoor hij de dure aankopen passeert ten faveure van eigen, dure jongens.LucaS schreef:Vind ik ook, op naar de 100 contractspelers! Misschien is het beter om een trainer te vinden die wel het beste uit zijn spelers haalt en die een ploeg weet te smeden. En omdat ik de beroerdste niet ben, mag Jol het van mij tot eind volgend seizoen proberen. Maar dan ophouden met Atouba's, Boula's en dergelijke, we hebben spelers zat