Champions League avontuur 18/19

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Voorronde Champions League

Bericht door Cruijff » za nov 03, 2018 6:08 pm

Bayern München morst weer punten, met een 1-1 thuis tegen SC Freiburg.
Benfica ging gisteren zelfs al met 1-3 onderuit in een thuiswedstrijd.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za nov 03, 2018 10:54 pm

Cruijff schreef:Bayern München morst weer punten, met een 1-1 thuis tegen SC Freiburg.
Benfica ging gisteren zelfs al met 1-3 onderuit in een thuiswedstrijd.
Achteraf blijkt dat jullie in een zeer makkelijke poule zitten. :hypocrite.gif:
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » za nov 03, 2018 11:29 pm

Eens. Bayern is echt tering slecht. Die moeten we thuis gewoon pakken.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo nov 04, 2018 3:13 pm

Lionel schreef:Eens. Bayern is echt tering slecht. Die moeten we thuis gewoon pakken.
Is wat mij bereft altijd al de bedoeling geweest hoor.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

999

Bericht door 999 » zo nov 04, 2018 3:22 pm

Maar je kan ook gewoon nog 3 x 3 punten verliezen, te beginnen met woensdag.Deze wedstrijden zijn toch altijd wedstrijden op zich, ongeacht de vorm van de tegenstander in hun competitie ?.
Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo nov 04, 2018 3:50 pm

Wel een lekker idee dat als je woensdag verliest dat je dan nog steeds alle kans hebt, denk zelf dat het bijna niet meer fout kan gaan, ook als we woensdag zouden verliezen.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo nov 04, 2018 4:09 pm

Woensdag verliezen (wat niet denkbeeldig is, Benfica kreeg serieuze kansen in de JCA) en de wereld ziet er ineens anders uit hoor. Bayern zal ondanks de matige vorm thuis wel van AEK winnen en dan staan we met zijn drieën dicht bij elkaar. Uit bij AEK hebben we ook nog niet gewonnen; herinner je hoe moeilijk Benfica daar de punten ophaalde. Als het dan op de laatste speelronde aankomt waarbij Benfica (thuis tegen AEK dus waarschijnlijk 3 punten), Bayern en Ajax nog door kunnen in de CL, dan gaat Bayern in Amsterdam met de sterkste opstelling voor de dag komen. Ik ben realistisch genoeg om te zien dat we die niet zo maar even gaan pakken dan.

Kortom, de bal is rond, dit is voetbal, Benfica en AEK uit altijd lastig, en trek het hele clichéblik maar open.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo nov 04, 2018 4:10 pm

(Nee. Ik weet ook niet waarom we dit allemaal in het topic "Voorronde" CL posten. :smile-ajax.gif: )

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do dec 13, 2018 3:26 pm

Oké jongens, maandag om 12.00 uur de loting. Het is weer een drukte van belang in de appgroep! Dortmund met de trein, bij Porto kunnen we vast die über-chauffeur bellen die we met Celta-uit hadden ontmoet en bij Juventus gaan we natuurlijk met Transavia via Nice. Naaaaais.

Wie kunnen we loten?

Manchester City
Barcelona
Juventus
FC Porto
Real Madrid
Borussia Dortmund
PSG

Omdat clubs niet tegen clubs uit een zelfde land mogen loten hebben wij de meeste kans om Manchester City te loten. (20%) De kans op FC Porto is 11%, en de rest is 13%.

Mijn top 3
FC Porto, Dortmund, Madrid

Geen PSG.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

De Dominee

Bericht door De Dominee » do dec 13, 2018 3:42 pm

Liever geen Juventus of PSG. k#t clubs en gaan we niet van winnen. Porto lijkt me de best mogelijke loting (50/50 kans).

Van City, Real en Barcelona weet ik het niet... Engelse ploegen liggen ons altijd wel en is City echt zo goed? Aanvallend wellicht, maar verdedigend zet ik mijn vraagtekens. Real is dit jaar niet als andere jaren en als we ze ooit kunnen pakken is het nu. Goede ploeg natuurlijk, maar met wat mazzel weet je nooit hoe het balletje kan rollen. Idem voor Barcelona.

Dortmund is dit jaar van buitencategorie. Spelen Bayern van de mat. Liever niet.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » do dec 13, 2018 4:49 pm

Nou moet ik zeggen het Franse voetbal interesseert mij weinig... PSG draait op mbappe /Neymar.. De laatste pak je flink aan en klaar.. Wellicht iets van onderschatting bij hen...

City/ Peppe gevaarlijk duo.. Real/ Barca bekend toch.. Dus ergens hoop ik op PSG
Weer op zoek naar een Interim coach..

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do dec 13, 2018 5:51 pm

Kans op doorgaan Ajax:

Manchester City 15%
Barcelona 10%
Juventus 10%
FC Porto 30%
Real Madrid 15%
Borussia Dortmund 20%
PSG 10%

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do dec 13, 2018 9:16 pm

Ook dit begint een heel vermakelijk topic te worden met al die hun ploeg overschattende Ajacieden. :biggthumpup.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do dec 13, 2018 9:53 pm

Thijs schreef: Wie kunnen we loten?

Manchester City
Barcelona
Juventus
FC Porto
Real Madrid
Borussia Dortmund
PSG

Omdat clubs niet tegen clubs uit een zelfde land mogen loten hebben wij de meeste kans om Manchester City te loten. (20%) De kans op FC Porto is 11%, en de rest is 13%.
25% kans op Manchester City, toch?
Kunnen niet loten tegen 3 Engelse ploegen en ook niet tegen hun poulegenoot Lyon, dus dan blijven er 4 opties over.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr dec 14, 2018 10:49 am

Suf dat ze het niet al gelijk los laten. UEFA wilde zelf zo graag 4 clubs uit de grote landen. Dan moet je die maar als gelijke teams behandelen na de winterstop. Zo wordt het weer een redelijk gestuurde loting met meerdere schalen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Alexander

Bericht door Alexander » vr dec 14, 2018 12:02 pm

Liever geen PSG, Juve of Dortmund. Dortmund is dit jaar echt enorm goed en volgens mij de grootste kanshebber voor het winnen van het toernooi.

columbus

Bericht door columbus » vr dec 14, 2018 12:17 pm

In principe heb je tegen alle clubs geen grote kans om door te gaan. Natuurlijk kan je stunten en dat hoop ik ook van harte.

Liefst geen PSG. Engnek Naimar hoef ik niet te zien. En porto is ook niet zo’n aantrekkelijke naam

elliquido

Bericht door elliquido » vr dec 14, 2018 12:26 pm

columbus schreef:In principe heb je tegen alle clubs geen grote kans om door te gaan. Natuurlijk kan je stunten en dat hoop ik ook van harte.

Liefst geen PSG. Engnek Naimar hoef ik niet te zien. En porto is ook niet zo’n aantrekkelijke naam
Het maakt niet uit, het worden 2 mooie wedstrijden waar we misschien met het nodige geluk door kunnen.
Uiteindelijk kan een zak geld niet scoren.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr dec 14, 2018 12:35 pm

Bij Ajax moet iedereen gewoon twee keer een top dag hebben. En eigenlijk moeten de grote jongens als Tadic en Ziyech dan nog boven zichzelf uitstijgen. Achterin moet het bij De Ligt ook beter want die had was kwetsbaar en slordig terwijl hij normaal een stabiele factor is.

Aanvullend daarop, het moet ook echt minder slordig in vergelijking met de ontmoeting met Bayern. Kansen zoals we die in het begin weggaven zijn normaal gesproken dodelijk. Dan ga je gewoon met 0-2 of 0-3 de rust in. Om dat te bereiken moet het tempo denk ik iets omlaag. Een aantal spelers liep zichzelf nu voorbij en ging fouten maken in de hitte van de strijd. Voorbeeld 1: de rode kaart van Wöber. Voorbeeld 2: de overtreding van Tagliafico bij de penalty. Zo die 2-1 nog uit hangen geven. Het was spectaculair maar eigenlijk mag dat natuurlijk niet gebeuren.

Hoe zit het trouwens met de uitspraak van de UEFA omtrent onze mogelijke straf? Ze zaten gisteren toch al bij elkaar?
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » vr dec 14, 2018 2:56 pm

Alexander schreef:Liever geen PSG, Juve of Dortmund. Dortmund is dit jaar echt enorm goed en volgens mij de grootste kanshebber voor het winnen van het toernooi.
Die doen het goed. Veel jong toptalent (Sancho, Bruun-Larsen, Hakimi bijv.). Goede aankopen gedaan, Delaney en Alcacer. Reus is fit (knock wood). Goede trainer (Favre).

Kijken of ze het volhouden. CL zullen ze niet winnen, want de BuLi gaat voor natuurlijk.

999

Bericht door 999 » vr dec 14, 2018 3:22 pm

Één wedstrijd een off-day en zelfs top favorieten kunnen hun waterloo tegen komen.Daarnaast ga ik me toch niet druk maken over een club buiten AJAX of die wat dan ook gaat winnen.Wat AJAX heeft gepresteerd tot nu toe is gewoon super-klasse, en wat er nog meer komt ?. Gewoon lekker genieten ... Wanneer het ook mogen stranden ...
Blij met de punten ...

elliquido

Bericht door elliquido » vr dec 14, 2018 3:49 pm

https://draw.inker.fun/#/cl/ko

Mijn diverse pogingen gaven een meerderheid voor ajax - juventus , tottenham -psg , united - dortmund en liverpool - barcelona
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr dec 14, 2018 4:09 pm

elliquido schreef:https://draw.inker.fun/#/cl/ko

Mijn diverse pogingen gaven een meerderheid voor ajax - juventus , tottenham -psg , united - dortmund en liverpool - barcelona
Ik kreeg deze uitslag, eenmaal geprobeerd aangezien dat ook met de echte loting gebeurt.
Liverpool-Dortmund
Schalke-Juventus
Man United-Bayern
Atlético-Porto
Roma-Man City
Lyon-Real Madrid
Ajax-Barcelona
Tottenham-Paris
Volgens mij zouden dan
Liverpool
Juve
United
Porto
City
Lyon
Barcelona
PSG
doorgaan
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » za dec 15, 2018 7:10 am

wimpey schreef:
Alexander schreef:Liever geen PSG, Juve of Dortmund. Dortmund is dit jaar echt enorm goed en volgens mij de grootste kanshebber voor het winnen van het toernooi.
Die doen het goed. Veel jong toptalent (Sancho, Bruun-Larsen, Hakimi bijv.). Goede aankopen gedaan, Delaney en Alcacer. Reus is fit (knock wood). Goede trainer (Favre).

Kijken of ze het volhouden. CL zullen ze niet winnen, want de BuLi gaat voor natuurlijk.
Dortmund ging er uit bij Atleti anders aardig kansloos af. Leuke ploeg, lekker aanvallend maar stranden in de kwartfinale. Bundesliga gaat voor inderdaad.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za dec 15, 2018 9:40 am

The New York Times over de Champions League.
Lovende woorden over Ajax die ze tot 'ploeg van de poulefase' / team of the round uitroepen:

https://www.nytimes.com/2018/12/12/spor ... nited.html

Plaats reactie