De Graafschap - Ajax 8-5-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: De Graafschap - Ajax 8-5-2016

Bericht door Marillion » zo mei 15, 2016 9:03 am

Sjaak is cult. Zijn tirades zijn honderd procent oprecht.

Misschien is het een idee om hem voortaan de wedstrijdbespreking te laten doen of toch tenminste het praatje in de rust. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo mei 15, 2016 9:25 am

Met alle respect, maar als Sjaak zo doet, doet ie niet onder voor Harrie van Raaij.

Moeten we niet willen met z'n allen als het gaat om een clubicoon.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mei 15, 2016 9:33 am

Hij moppert zijn hele leven al op deze manier als Ajax niet wint. Dat gaat niet meer veranderen. Sjaak kan echt niet tegen zijn verlies.

Tijdje terug was deze documentaire op tv. Ik heb er met veel plezier naar gekeken.
Nil volentibus arduum

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo mei 15, 2016 10:05 am

Marillion schreef:Hij moppert zijn hele leven al op deze manier als Ajax niet wint. Dat gaat niet meer veranderen. Sjaak kan echt niet tegen zijn verlies.

Tijdje terug was deze documentaire op tv. Ik heb er met veel plezier naar gekeken.
Is al ruim 70 jaar Ajacied, maar mag zijn teleurstelling niet uiten op de manier zoals hij dat wil? Ajax moet steeds kleurlozer worden? Gelukkig bevat onze selectie vooral grijze muizen, spelers die handelen naar wat de media voorschrijven.

Sjaak: :biggthumpup.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

999

Bericht door 999 » zo mei 15, 2016 10:11 am

:biggthumpup.gif:
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo mei 15, 2016 11:00 am

Demosthenes schreef:
Marillion schreef:Hij moppert zijn hele leven al op deze manier als Ajax niet wint. Dat gaat niet meer veranderen. Sjaak kan echt niet tegen zijn verlies.

Is al ruim 70 jaar Ajacied, maar mag zijn teleurstelling niet uiten op de manier zoals hij dat wil? Ajax moet steeds kleurlozer worden? Gelukkig bevat onze selectie vooral grijze muizen, spelers die handelen naar wat de media voorschrijven.

Sjaak: :biggthumpup.gif:
In diezelfde documentaire zaagt hij trouwens ook (toen Heracles) trainer Peter Bosz af.
Echt een schande om zo te spelen en zo open huis te houden om vervolgens met 6-0 op de broek te krijgen. :smile-ajax.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo mei 15, 2016 11:11 am

In diezelfde documentaire zaagt hij trouwens ook (toen Heracles) trainer Peter Bosz af.
Echt een schande om zo te spelen en zo open huis te houden om vervolgens met 6-0 op de broek te krijgen. :smile-ajax.gif:
Mag dat niet?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo mei 15, 2016 12:30 pm

Demosthenes schreef:
Mag dat niet?
Als trainer bij Heracles? Van mij mogen dat soort dingen allemaal. :smile-ajax.gif: Moet zeggen dat ik in die seizoenen met Bosz de potjes van Heracles wel leuk vond om te zien, dat zij af en toe dik op de kloten kregen maakte mij niet veel uit en in Almelo stoorde men zich (toen nog niet, de afgelopen 2 jaar is men bij Heracles opeens kritischer) daaraan ook niet.

Maar wanneer Ajax met 6-0 op de broek krijgt dan moeten we jou eens horen. :smile-ajax.gif: Dan is de speelmethode achterhaald, is het niet meer 1917, de methode van Jany van der Veen niet meer toereikend etc etc etc. :icon_wink.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo mei 15, 2016 1:30 pm

Maar wanneer Ajax met 6-0 op de broek krijgt dan moeten we jou eens horen. :smile-ajax.gif: Dan is de speelmethode achterhaald, is het niet meer 1917, de methode van Jany van der Veen niet meer toereikend etc etc etc.
Mag dat niet, het bericht ging over een reactie van Sjaak Swart, mag dat niet, zo reageren op een 6-0 nederlaag van Heracles?

Heracles verliest met 6-0 en ik denk dat het in de eredivisie was, want Europees speelt Heracles niet zo vaak. Heracles heeft een begroting van € 10 miljoen (https://www.wikiwand.com/nl/Heracles_Almelo) Ajax een van € 65 miljoen (ook volgens Wikipedia) en wat zou jij zeggen als Ajax in de competitie met 6-0 verliest? Kan gebeuren? Denk het niet. Je kunt natuurlijk stellen dat zo'n nederlaag louterend werkt, want het gaat om de individuele ontwikkeling en uiteraard ligt de schuld bij Van der Boog, Jaakke en vooral Van Gaal, maar AT zal te klein zijn na zo'n nederlaag.

Bij Ajax raakt een deel al in paniek als er met 2-0 uit van Real Madrid wordt verloren, dan moeten er koppen rollen, is er karaktermoord. Ik denk dat we onze handen mogen dichtknijpen als we nu met 2-0 zouden verliezen. Ja, het gaat om de manier waarop. Tijdens de 2-0 was het voor het eerst dat Ajax weer CL speelde met zeven spelers die ooit in de jeugd van Ajax hadden gespeeld, kom daar nu eens mee, na vijf jaar die grandioze jeugdopleiding sinds de revolutie. Ajax speelde toen zonder Suarez en Vertonghen, niet de minsten, blijkt wel.

Denk je echt dat ze Ajax nog serieus nemen in Spanje, Italië, Duitsland, Frankrijk, Rusland, Oekraïne en Engeland? Haal er maar een land af om je gelijk te krijgen. Zal Ajax dan niets meer kunnen bereiken tegen ploegen uit die landen? incidenteel wel, maar niet in een competitie/poule, niet zo lang er aan de opzet en de financciën niets verandert en waarom zou er iets veranderen? Er kijken zo veel mensen naar Atletico - Bayern, daar valt het te verdienen. Stoppen alle Engelsen met kijken, zouden dan nog steeds alle spelers in Engeland willen voetballen?

Jany van der Veen. Ik kende de naam, maar heb hem niet in de publiciteit gebracht. Volgend jaar is het 100 jaar geleden dat hij is geboren, zal wel een documentaire worden.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo mei 18, 2016 12:22 pm

Marco van Basten over De Graafschap - Ajax (op AS) en de mooie zinnen (vind ik, maar dat is een mening) over Sjaak Swart (door mij vetgedrukt):
Ruim een week geleden verspeelde Ajax op bezoek bij De Graafschap (1­1) een zeker lijkende landstitel en
oud­Ajacied Marco Van Basten kan nog steeds niet geloven dat de Amsterdamse club het kampioenschap
misliep. Volgens de voormalig spits, die ook trainer was bij Ajax, kan het niet zo zijn dat je stukloopt
tegen een club waar niets meer voor op het spel staat.

'Ploegen kunnen in een situatie terechtkomen dat je nog op drie fronten strijdt. Vaak is dat iets te veel van het
goede', schrijft Van Basten. 'Maar Ajax had geen bekertoernooi meer, geen Europa League. Ze konden zich
volledig richten op het kampioenschap. Daan kan het gewoon niet zo zijn dat het stukloopt tegen een ploeg die
nergens meer voor speelt. Wat Ajax in Doetinchem presteerde, zegt eigenlijk alles. Als je niet meer van De
Graafschap kan winnen...Dan ben je simpelweg te zwak.

Daags na de misère zag de oud­spits een filmpje op het internet, waarin Sjaak Swart fel van leer trok. 'Hij was
boos op De Graafschap, op de scheidsrechter, op de lamlendige spelers van Ajax...Op wie niet? Hij zal er bij
best veel mensen irritatie mee oproepen, maar die instelling van hem is ook wat die club groot maakt', ziet Van
Basten het juist positief in. 'Je hebt dat soort mannen nodig. Materiaalman Sjakie Wolfs was vroeger net zo. En
Frank de Boer nu nog steeds. Op en top sportman. Die willen maar één ding: winnen en geen gezeik.'
http://www.ajaxshowtime.com/article/opi ... kYrK7xx.97

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo mei 18, 2016 12:38 pm

Ik ben er nog steeds zo ongelofelijk ziek van, misschien kinderachtig van mezelf maar ik kan ook die filmpjes uit China nog totaal niet handelen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo mei 18, 2016 12:56 pm

Marco heeft gelijk, maar vergeet niet. Zijn Ajax ging op z'n bek tegen Volendam en meerdere keren in één seizoen tegen Heerenveen. 'Het leek wel alsof ze voor het eerst in de regen speelden.'

Ben het met Marco eens dat dit haaks staat op elke vorm van topsport en dat het ongelooflijk flateren is, maar een ploeg met Urby, Sulejmani, Cvitanich en Daley Blind gecoacht door Van Basten had dit ook zo kunnen overkomen.........

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo mei 18, 2016 3:20 pm

Cruijff schreef:Marco heeft gelijk, maar vergeet niet. Zijn Ajax ging op z'n bek tegen Volendam en meerdere keren in één seizoen tegen Heerenveen. 'Het leek wel alsof ze voor het eerst in de regen speelden.'

Ben het met Marco eens dat dit haaks staat op elke vorm van topsport en dat het ongelooflijk flateren is, maar een ploeg met Urby, Sulejmani, Cvitanich en Daley Blind gecoacht door Van Basten had dit ook zo kunnen overkomen.........
Ja, iemand aan zijn falen herinneren is niet zo moeilijk, ieder mens heeft gefaald, maar het ging over De Graafschap - Ajax.

Filmpjes over Ajax in China? Wie kijkt daar naar? Had liever van De Graafschap gewonnen dan naar iets van de pr-afdeling kijken.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mei 19, 2016 9:09 pm

Anders verlies je even met 4-1 bij Go Ahead Eagles.

Dit blijft echt een hele nare droom. Van dat elftal konden wij dus niet winnen toen het er op aankwam. Nu ben ik wéér boos. :1evil.gif:
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do mei 19, 2016 9:48 pm

Thijs schreef:Ik ben er nog steeds zo ongelofelijk ziek van, misschien kinderachtig van mezelf maar ik kan ook die filmpjes uit China nog totaal niet handelen.
Absoluut, deze is erger dan 2007. Ik zit nog steeds in de absolute negeermodus.

Khraa

Bericht door Khraa » vr mei 20, 2016 7:15 am

Het nadeel dat wanneer je in Rotterdam werkt. De negeermodus wordt regelmatig door grappenmakers onderbroken.....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr mei 20, 2016 8:11 am

Heb ik dan iets gemist? Is Feyenoord landskampioen geworden?
YNWA

Sandro

Bericht door Sandro » vr mei 20, 2016 8:26 am

Jazeker! Al betaalden we toen nog met guldens. Je weet wel, die dingen uit de prehistorie.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr mei 20, 2016 10:21 am

Hoop, net als Sjaak Swart, dat De Graafschap degradeert (en niet via een achterdeur in de eredivisie blijft)

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr mei 20, 2016 12:10 pm

Infantiel. De Graafschap heeft gewoon zijn sportieve plicht gedaan. Het Ajax van dit jaar bestaat uit een stelletje faalhazen, ik zie geen reden om te willen dat de Graafschap eruit vliegt.
YNWA

Sandro

Bericht door Sandro » vr mei 20, 2016 12:58 pm

Inderdaad, je kunt zelfs stellen dat ze o.a. tegen Ajax hebben laten zien waarom ze nog wel van toegevoegde waarde zijn in de Eredivisie. Ze knokken er in ieder geval voor en dat bleek zeker de afgelopen weken. Ook Utrecht in de Galgenwaard geklopt een maandje terug.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mei 20, 2016 1:27 pm

De Graafschap is toch ook gewoon een leuke club? Eigen identiteit, leuk stadion, ze doen geen onverantwoorde investeringen maar proberen met de beschikbare middelen maximaal te presteren.

Wat mij betreft mogen ze er in blijven. Alleen moet ik zeggen dat het alternatief met Go Ahead Eagles ongeveer net zo aantrekkelijk is. Mooie club, ook met een prachtig ouderwets stadion in de Engelse stijl.

Dat Ajax het heeft weten te verprutsen is alleen onze eigen schuld. Niets meer en niets minder.
Nil volentibus arduum

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr mei 20, 2016 2:28 pm

InnerHarbour schreef:Infantiel. De Graafschap heeft gewoon zijn sportieve plicht gedaan. Het Ajax van dit jaar bestaat uit een stelletje faalhazen, ik zie geen reden om te willen dat de Graafschap eruit vliegt.
Infantiel? Ik denk twee seizoenen achtereen in een topic Van Gaal bij MU achtervolgen, infantiel is, twee seizoenen hopen dat hij verliest, dat vind ik infantiel.

Ik heb niets met de gecreëerde 'boerensfeer', wel iets met het kampioenschap van Ajax en wat ik steeds beweer: ben niet roomser dan de paus, dat politiek correcte is meestal een façade.

Go ahead, Go Ahead.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mei 20, 2016 2:36 pm

Ieder zijn voorkeur. Ik zou de sfeer bij De Graafschap overigens niet gecreëerd willen noemen. Die club is doorgaans echt wel zichzelf.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » vr mei 20, 2016 2:43 pm

Ik heb niets met de gecreëerde 'boerensfeer', wel iets met het kampioenschap van Ajax
Je krijgt er het kampioenschap er niet mee terug.

Plaats reactie