Eredivisie 2014-2015 voorbereiding

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Eredivisie 2014-2015 voorbereiding

Bericht door Giacomo Puccini » ma jul 28, 2014 9:28 am

Wimpey, waarom 3 nieuwe spelers halen voor 1 positie? Haal je nu een spits die er gelijk staat dan zijn Milik en Zivkovic dus 'ongeschikt'. Die kunnen op geen enkele andere positie uit de voeten dan de diepe spits plek en zijn op een leeftijd dat ze wekelijks moeten spelen om te kunnen ontwikkelen. Milik en Zivkovic zullen echt geen trek hebben in de Eerste Divisie gezien de ervaring die ze al hebben op een hoger niveau.

Zivkovic is gewoon de beoogde nummer 1 spits en omdat hij er mogelijk nog niet gelijk klaar voor is en je een extra spits goed kunt gebruiken ivm blessures etc. is Milik erbij gehaald. Het lijkt mij ook wat licht, maar dat is Ajax op bijna alle posities. We moeten maar hopen dat er een paar stormachtig gaan ontwikkelen.
Ajax!

Lionel
Berichten: 47688
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Eredivisie 2014-2015 voorbereiding

Bericht door Lionel » ma jul 28, 2014 9:36 am

Milik moet de tijd krijgen. Ik vond dat hij waardeloze ballen kreeg de 2e helft. Zag duidelijk ook de vermoeidheid.
IK GELOOF!!!!!!

columbus
Berichten: 5488
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Eredivisie 2014-2015 voorbereiding

Bericht door columbus » ma jul 28, 2014 9:57 am

wimpey schreef:Voor Ajax lijkt het me zaak Sig te verpatsen en een eerste spits te halen. Makkelijker gezegd… Milik en Ziv doen in het ideale scenario dit seizoen ervaring op in de schaduw van de eerste spits. Dán kan Ajax stapjes zetten, want qua veldspel zag het er tegen Benfica voor rust heel aardig uit.
Ik denk dat Milik die eerste spits is, Wimpey. Waarom zou je anders in vredesnaam iemand voor een jaar huren.

Eerste helft speelde hij niet slecht. Tweede helft kreeg hij geen fatsoenlijke bal meer. Ajax liep achteruit en speelde in balbezit kip-zonder-kop-voetbal.

Ben benieuwd komende seizoen. Aanvallend zit het wel snor, achterin ook wel. Al is Ligeon een drama. Ik zie Veltman daar nog wel terechtkomen nu van Rhijn geblesseerd is.

Middenveld is m.i. een zorgenkindje. Viergever vult het redelijk in maar speelt als een centrale verdediger. Verder is het allemaal vreselijk licht en onzeker (lees: risicoloos). Ik hoop dat, wanneer Fischer weer fit is, Ajax met een nummer 10 gaat spelen. Blind, Fischer, Klaassen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Eredivisie 2014-2015 voorbereiding

Bericht door Cruijff » ma jul 28, 2014 10:25 am

Giacomo Puccini schreef:Zivkovic is gewoon de beoogde nummer 1 spits en omdat hij er mogelijk nog niet gelijk klaar voor is en je een extra spits goed kunt gebruiken ivm blessures etc. is Milik erbij gehaald. Het lijkt mij ook wat licht, maar dat is Ajax op bijna alle posities. We moeten maar hopen dat er een paar stormachtig gaan ontwikkelen.
Spijker op de kop, zo is op dit moment nu eenmaal de situatie voor Ajax dat we het met nog piepjonge en vrij lichte mannetjes moeten gaan doen.

Zivkovic lijkt op het eerste oog wel een speler met in potentie enorm veel klasse, talenten van dit kaliber zie je in Nederland niet elk jaar langskomen (ook niet elke 3 of 4 jaar). Goede zaak dat we hem dus al in zo'n vroeg stadium aan boord hebben gehaald.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Eredivisie 2014-2015 voorbereiding

Bericht door Bert » ma jul 28, 2014 11:18 am

Je mag van je spits verwachten dat hij probeert aanspeelbaar te zijn. Daar was bij Milik niets (meer) van te zien.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Eredivisie 2014-2015 voorbereiding

Bericht door Thom » za aug 02, 2014 4:36 pm

wimpey schreef:Da's een heavy begin. Van de eerste 6 zijn er 5 (lood)zwaar.
Vertrouwen! 21 Punten op 24 september!
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Eredivisie 2014-2015 voorbereiding

Bericht door Cruijff » za aug 02, 2014 4:58 pm

Zelden zo'n vlekkeloze voorbereiding gezien als die van deze zomer heb ik het idee. Alle resultaten in de oefenwedstrijden waren zoals je het wenst, een 0-1 uit bij Benfica zegt in vriendschappelijk voetbal niet zo heel veel, toch blijft het als resultaat wel leuk. Dat Jong Ajax 4-3 verliest na een 1-3 voorsprong is een flinke uitglijder, maar in dit stadium juist ook weer heel leerzaam voor die jonge gasten.

Van de belangrijke spelers alleen Siem en Poulsen kwijtgeraakt, maar daar was al op gerekend en is goed op geanticipeerd. Een hele lading veelbelovende talenten naar wie ik erg benieuwd ben, van het blessurefront eigenlijk alleen de tegenvaller met Fischer. Maar misschien is dat juist wel goed, als jongeling net als Davy Klaassen geduld moeten betrachten en straks beseffen hoe ontzettend fijn voetballen in Ajax 1 is kan zo'n druistig brok ongeduld dat Viktor is denk ik juist goed doen.

Het enige minpuntje, zeg gerust MINPUNT, is dat die verdomde transfermarkt nog ruim 4 weken open blijft. :blush.gif: :kots smiley:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Eredivisie 2014-2015 voorbereiding

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za aug 02, 2014 5:29 pm

Van Rhijn lijkt me aan het blessurefront ook nog wel een tegenvallertje, maar overigens verloopt het momenteel erg gladjes ja. Toch mag er nog wel een ervaren speler bij. Hebben we ooit zo'n jonge selectie in de competitie gehad? Kan het me haast niet voorstellen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Eredivisie 2014-2015 voorbereiding

Bericht door Cruijff » za aug 02, 2014 5:41 pm

Ai, Ricardo. Ik was zijn gehele bestaan gedurende de zomer min of meer vergeten. :blush.gif: Paul Verhaegh, Dirk Kuijt en Daryl Janmaat hebben de herinnering aan hem uitgewist. :blush.gif: :rules.gif:

Nee, maar eigenlijk vind ik zijn blessure op een bepaalde manier ook weer uit te leggen als juist een meevaller. Kenny Tete en Ligeon moeten eens wat speeltijd krijgen, met name dan die eerste moet eens een paar keer achter elkaar 90 minuten maken vind ik. Zo tegen de aanvang van de CL campagne komt de redelijk ervaren Van Rhijn dan ook weer in onze selectie terug. :smile-ajax.gif: Bovendien zal een geblesseerde Van Rhijn heus niet weggekocht worden. :smile-ajax.gif: :biggthumpup.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Toch mag er nog wel een ervaren speler bij. Hebben we ooit zo'n jonge selectie in de competitie gehad? Kan het me haast niet voorstellen.
Iemand zou het ff moeten opzoeken, de gemiddelde leeftijd kan zomaar nog nooit jonger zijn geweest. Toch hebben we relatief gezien weleens veel meer jonkies gehad. In de periode dat we 2 x op rij de EC II finale haalden 1987 en 1988 dus, liep er onder meer een Arnold Mühren rond die de gemiddelde leeftijd flink omhoog trok. Maar het aantal piepjonge Silooytjes, Van Bastentjes en Van 't Schipjes had in verhouding met het totaal aantal selectiespelers toen numeriek een flink groot aandeel.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13720
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Eredivisie 2014-2015 voorbereiding

Bericht door Thijs » za aug 02, 2014 6:31 pm

Grappig, ik bedacht me net hetzelfde. Niklas Moisander is momenteel de oudste Ajacied in de selectie, hij is van september 1985. (28 jaar oud dus)

Lijstje met de oudste spelers:
Moisander, 28
Vermeer, 28
Schöne, 28
Cillessen, 25
Sana, 25
Viergever, 24 (wordt morgen 25)'

De rest komt allemaal uit de jaren '90.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Eredivisie 2014-2015 voorbereiding

Bericht door Cruijff » za aug 02, 2014 6:52 pm

Thijs schreef:Grappig, ik bedacht me net hetzelfde. Niklas Moisander is momenteel de oudste Ajacied in de selectie, hij is van september 1985. (28 jaar oud dus)
Tering hee de oudste selectiespeler is van september 1985... :blush.gif: Ik ben van augustus 1983 en dus ruim 2 jaar ouder dan Moisander. :blush.gif: Misschien dat ik zo langzamerhand die droom van furore in Ajax 1 maken een klein beetje moet laten varen. :cry:

Aan de andere kant: na het vertrek van Poulsen heeft deze groep duidelijk een nieuwe nestor (en gangmaker!) nodig. Ik ben behoorlijk tweebenig, mijn startsnelheid zal net iets beter zijn dan van Veltman en Blind, qua duurvermogen versla ik de meeste selectiespelers nog veel ruimer. Weinigen zullen een 5 km in 17:20 en een 10 km in 37 minuten lopen, een aanzienlijk deel van de selectie zal zelfs meerdere minuten langzamer zijn...

...Had ik al gezegd dat ik langer ben dan alle Ajax CV's incl. Van der Hoorn? Marc Overmars bel in de loop van de maand maar ff! Ik ben bereid om voor 1 jaar te tekenen maar een aanbod voor 4, 5 of 6 seizoenen neem ik ook wel aan. :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33998
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Eredivisie 2014-2015 voorbereiding

Bericht door Duke » vr nov 21, 2014 12:04 pm

Ajax oefent in winterstop tegen Schalke 04 in Doha

Ajax belegt in de winterstop een trainingskamp in Qatar. De Amsterdammers vertrekken op zondag 4 januari naar het Midden-Oosten en keren een week later terug.

Op 10 januari oefent Ajax in Doha tegen Schalke 04, de club van oud-Ajacied Klaas-Jan Huntelaar die momenteel in de middenmoot bivakkeert in de Bundesliga.

Tijdens deze wedstrijd zullen de spelers van Ajax voor het eerst het shirt met de nieuwe hoofdsponsor Ziggo dragen.

Begin dit jaar overwinterden de hoofdstedelingen in Turkije.
www.nusport.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie