Ajax - FC Barcelona 26-11-2013
Moderator: mods
Re: Ajax - FC Barcelona 26-11-2013
Maar dan is dit die waardeloze JOR jeugd. 

I think I lost my fucking headache
Volledig mee eens. Wat FdB en zijn technische staf doen is zeer knap.wimpey schreef:Alle credits voor FdB e.c. dus.DelToro schreef: Berichten van afgelopen zomerstop(ik had toen overigens ook niet verwacht dat deze jongens Barcelona zoek zouden spelen)
Ajax heeft trouwens een extra RCV gehaald, alleen is ie niet gedegen...![]()
Blij dat Ajax Maher heeft laten lopen. Die zou "tegen de bal" gisteren genadeloos hebben verzaakt. Doe mij Klaassen maar, veel completer.
Klaassen zag er gisteren inderdaad uit als een moderne, complete voetballer. Erg lastig te bespelen als tegenstander, continu in beweging, goede basistechniek, overtuiging. Ik hoop dat hij vaker zo'n pot op de mat legt.
Laatst gewijzigd door DelToro op wo nov 27, 2013 1:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter laat dan ... Of ken je dat spreekwoord ook niet ... Afijn, jij had het dus weer mis ....elliquido schreef:is het traagst van begrip ?999 schreef:Wie het laatst lacht lacht het ............ :) ...elliquido schreef:
![]()
![]()
![]()
quote van het jaar
Blij met de punten ...
Hoesen?LucaS schreef:Maar dan is dit die waardeloze JOR jeugd.

FdB en zijn team zijn blijkbaar bedreven in het ontwikkelen van spelers.
Jol had Blind jr. afgeschreven, Veltman gold nooit als groot talent. Klaassen en Boilesen (hoe vond je hem gisteren?) hebben van ver moeten komen...
Al met al lijkt de filosofie om intensief met jeugd aan de slag te gaan en op ontwikkeling in te zetten zich te lonen. Ook zonder grote aankopen en opportunisme kun je Barcelona verslaan.

Volgens LucaS zijn Vermeer en Vertonghen ook JOR jeugd.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Absoluut knap gedaan. Wat je nu ziet is spelers die in beweging zijn. Blind, Klaassen en Serero kun je aanspelen op het middenveld omdat ze vrij lopen. En dan heb je verdedigers (voornamelijk Veltman en Moisander die een bal kunnen en durven in te spelen. Is weer wat anders dan het statische spel wat we voorheen veelal zagen.
Overigens vond ik Boilesen nog steeds niet zo heel erg goed spelen al was het beter dan de voorgaande wedstrijden (kon ook niet anders). Hopelijk valt z'n blessure mee en kan hij snel weer aansluiten.
Overigens vond ik Boilesen nog steeds niet zo heel erg goed spelen al was het beter dan de voorgaande wedstrijden (kon ook niet anders). Hopelijk valt z'n blessure mee en kan hij snel weer aansluiten.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Geniet mensenEl Mundo Deportivo vond dat Barcelona in de eerste helft vernederd werd door Ajax: "Ajax ging in de eerste helft als een pletwals over Barcelona heen", oordeelde de Catalaanse krant. "Door de druk van Ajax in de eerste twintig minuten lukte het de ervaren spelers van de gasten niet om elkaar twee passes achtereen toe te spelen. Het was een ramp."
"Barcelona kreeg in Amsterdam een ontnuchterende les van Ajax, dat zelfs bijna een helft met een man minder speelde", staat in AS te lezen. "De les voor Barcelona is des te vernederender vanwege de tegenstander, hun stijl en de plek waar het gebeurde. Ajax ontdeed de keizer van zijn kleding met een masterclass in positiespel van 45 minuten tijd. Barcelona werd behandeld zoals het gewend was andere teams te behandelen."

IK GELOOF!!!!!!
Wat deed ie verkeerd dan?Raymon schreef: Overigens vond ik Boilesen nog steeds niet zo heel erg goed spelen al was het beter dan de voorgaande wedstrijden (kon ook niet anders).

Ik zag een back die defensief z'n duels won, de opbouw hielp door zonder bal diepte te maken en die dreigend was bij balbezit op de helft van de tegenstander. Die Pedro kon achter hem aan i.p.v. andersom.
En als ze zondag verliezen , dan kunnen ze er weer niks van
1 wedstrijd is nog geen wekelijks consequent voetbal laten zien.

1 wedstrijd is nog geen wekelijks consequent voetbal laten zien.
Ik ben benieuwd naar a.s. zondag. Lukt het ze ook om tegen een tegenstander die zich ingraaft goed voetbal te spelen?
IK GELOOF!!!!!!
Die deden volgens mij niet mee. van Rhijn, Veltman, Blind, Denswil en Klaassen daarentegen. En Boilesen ook wel een beetje.Jöhnk schreef:Volgens LucaS zijn Vermeer en Vertonghen ook JOR jeugd.
Maar ik begrijp dat als over drie vier jaar een paar van die 80 aangetrokken talenten in het eerste staan, dat niets met de opleiding te maken heeft? Is genoteerd.
Voor het eerst sinds tijden weer eens echt trots op Ajax. De ploeg heeft een geweldige prestatie geleverd en een aantal spelers heeft zich uitstekend laten zien. En dan mis je gewoon nog iemand als Siem de Jong en spelen we bijna een helft met een man minder. Ik was toen even bang dat het binnen 10 minuten alsnog mis zou gaan. Gelukkig bleef ons dat deze keer bespaard. Ik weet ook wel dat één zwaluw geen zomer maakt, dat Barcelona al geplaatst was en dat ze veel beter kunnen. Maar Ajax heeft gewoon een uitstekende prestatie geleverd en mag daar trots op zijn. We komen zo ook weer eens positief in het nieuws. Zo'n uitslag gaat toch gewoon heel europa door. Dat is goed voor de club.
Per saldo heeft het ons natuurlijk vooral moraal opgeleverd. Voor de 2e plaats moeten we nog altijd winnen in Milaan. En in de competitie staan we nog altijd niet aan de kop. Maar ik hoop dat dit weer een stap in de ontwikkeling is. Nu op naar de belangrijke wedstrijd tegen ADO komende zondag, die is nog om 12.30uur ook!
Per saldo heeft het ons natuurlijk vooral moraal opgeleverd. Voor de 2e plaats moeten we nog altijd winnen in Milaan. En in de competitie staan we nog altijd niet aan de kop. Maar ik hoop dat dit weer een stap in de ontwikkeling is. Nu op naar de belangrijke wedstrijd tegen ADO komende zondag, die is nog om 12.30uur ook!
Nil volentibus arduum
Ja, vooral Blind, die heeft toch mooi een jaartje JOR opleiding meegepikt. Hebben we nu nog steeds profijt van. En Veltman? Die was bijna weggestuurd.LucaS schreef:Die deden volgens mij niet mee. van Rhijn, Veltman, Blind, Denswil en Klaassen daarentegen. En Boilesen ook wel een beetje.Jöhnk schreef:Volgens LucaS zijn Vermeer en Vertonghen ook JOR jeugd.
Maar ik begrijp dat als over drie vier jaar een paar van die 80 aangetrokken talenten in het eerste staan, dat niets met de opleiding te maken heeft? Is genoteerd.
Blind laat juist zien wat er aan de opleiding schortte: een speler met talent heeft jaren nodig om te acclimatiseren op het hoogste niveau. In feite moest Blind in Ajax 1 nog opgeleid worden.
Het is nooit anders geweest.
Mbt je opmerking over Blind. Ik begrijp dat het voor JOR wel ok was?
Mbt je opmerking over Blind. Ik begrijp dat het voor JOR wel ok was?
Wat denk je zelf, Luuk. We hebben al 10 jaar geen creatieve middenvelder meer gehad, al 15 jaar geen goede buitenspeler en al 20 jaar geen spits. Wel af en toe verdedigend ingestelde spelers die na vier jaar aan beginnersfouten een jaartje redelijk speelden en dan weer weg waren.
Maar goed, jammer dat ik me tot deze discussie heb laten verleiden. Ik stop hier nu mee. Ajax-Barcelona maar weer.
Maar goed, jammer dat ik me tot deze discussie heb laten verleiden. Ik stop hier nu mee. Ajax-Barcelona maar weer.
Zo is dat altijd wel geweest hoor. En dat is altijd de verdienste van Ajax geweest, dat jonkies die wel eens een fout maken de kans krijgen in het eerste.Jöhnk schreef:Ja, vooral Blind, die heeft toch mooi een jaartje JOR opleiding meegepikt. Hebben we nu nog steeds profijt van. En Veltman? Die was bijna weggestuurd.LucaS schreef:Die deden volgens mij niet mee. van Rhijn, Veltman, Blind, Denswil en Klaassen daarentegen. En Boilesen ook wel een beetje.Jöhnk schreef:Volgens LucaS zijn Vermeer en Vertonghen ook JOR jeugd.
Blind laat juist zien wat er aan de opleiding schortte: een speler met talent heeft jaren nodig om te acclimatiseren op het hoogste niveau. In feite moest Blind in Ajax 1 nog opgeleid worden.
Die fouten vallen de laatste decennium nou eenmaal meer op omdat het alleen maar nog jonkies zijn die voor Ajax spelen. Iedereen boven de 24 gaat weg.
JOR, Robin Pronk en cohorten hebben wel degelijk goede jonge spelers geleverd. Daar plukken we nu de vruchten van.
De opleiding was perfect. Bizar dat mensen de ambitie hadden om het nóg perfecter te maken.Jöhnk schreef: Maar goed, jammer dat ik me tot deze discussie heb laten verleiden. Ik stop hier nu mee. Ajax-Barcelona maar weer.
[quote
Wie het laatst lacht lacht het ............ :) ...[/quote]
is het traagst van begrip ?[/quote]
Beter laat dan ... Of ken je dat spreekwoord ook niet ... Afijn, jij had het dus weer mis ....[/quote]

Wie het laatst lacht lacht het ............ :) ...[/quote]
is het traagst van begrip ?[/quote]
Beter laat dan ... Of ken je dat spreekwoord ook niet ... Afijn, jij had het dus weer mis ....[/quote]

NOOIT meer Seedorf a.u.b.
We plukken de vruchten van het feit dat spelers de kans krijgen zich te ontwikkelen. Hetgeen Blind onder Jol nooit gegeven zou zijn. En Klaassen en Veltman evenmin, want die zouden een klant van Mino voor hun neus hebben gekregen.bryan schreef: JOR, Robin Pronk en cohorten hebben wel degelijk goede jonge spelers geleverd. Daar plukken we nu de vruchten van.
We spelen al ruim een decennium zonder kwalitatief hoogwaardige buitenspelers en spits uit eigen jeugd. Hopelijk een aandachtspunt binnen de opleiding.
Ik wil nog wel even een lans breken voor Van Rhijn. Natuurlijk had hij die fout nooit mogen maken, maar los daarvan speelde hij sterk en liet hij zich niet uit het veld slaan door die blunder. Hij was zeer irritant voor Neymar door hem steeds op de huid te zitten en voetbalde daarnaast goed mee.
Hij moet nog stappen zetten, maar in tegenstelling tot velen zie ik het nog steeds in hem zitten.
Hij moet nog stappen zetten, maar in tegenstelling tot velen zie ik het nog steeds in hem zitten.
Daar ben ik met je eens, dat Jol voor slechte aankopen ging i.p.v. eigen opleiding. Zie ook Blind, die Pienaar niet de kans gaf om in het eerste te ontwikkelen. Pienaar is inmiddels al jaren smaakmaker in de Premier League. Tsja.wimpey schreef:We plukken de vruchten van het feit dat spelers de kans krijgen zich te ontwikkelen. Hetgeen Blind onder Jol nooit gegeven zou zijn.bryan schreef: JOR, Robin Pronk en cohorten hebben wel degelijk goede jonge spelers geleverd. Daar plukken we nu de vruchten van.
Maar nu ben je over iets anders aan het praten. De eigen opleiding functioneerde gewoon goed. Zo'n Robin Pronk, een echte goede jeugdtrainer, is geheel onnodig weggedaan.
Prima voorzet bij 1-0, echt strak tussen Barcelona spelers door.Arthur schreef: Hij moet nog stappen zetten, maar in tegenstelling tot velen zie ik het nog steeds in hem zitten.

Maar dan weer zo 'blind' een bal geven...

Hij blijft volharden in het maken van dure fouten: AZ-uit, Steaua, thuis tegen de kakkies vorig seizoen...
Mooie atleet, maar technisch en defensief blijft ie hangen.
Was gewoon een domme fout. Kan gebeuren. Hopelijk een leermoment.Arthur schreef:Hij moet nog stappen zetten, maar in tegenstelling tot velen zie ik het nog steeds in hem zitten.
Is het nou concentratie of iets anders? Het gebeurd 'm aan het begin van zowel de 1e als de 2e helft dat hij uit een onschuldige situatie in de problemen komt.
Overigens was de ingreep van Veltman ook niet slim. Beter laat hij 'm lopen en gokt hij op zijn keeper. Kan het ook 2-1 worden maar dan sta je nog met elf man en heb je geen schorsing. Het risico op een rode kaart pak je wat mij betreft alleen als het vlak voor tijd en bij voorkeur duidelijk buiten de zestien meter is.
Overigens was de ingreep van Veltman ook niet slim. Beter laat hij 'm lopen en gokt hij op zijn keeper. Kan het ook 2-1 worden maar dan sta je nog met elf man en heb je geen schorsing. Het risico op een rode kaart pak je wat mij betreft alleen als het vlak voor tijd en bij voorkeur duidelijk buiten de zestien meter is.
Nil volentibus arduum
De trend van de opleiding was: eigen jeugd - waterdragers, jongens van elders - smaakmakers. Creatieve spelers uit de opleiding: weinig tot geen.bryan schreef: De eigen opleiding functioneerde gewoon goed.
Dat zijn verbeterpunten waaraan we Bergkamp en Jonk kunnen meten. Duidelijke verbetering is dat Ajax-1 een trainer heeft die zich voor 100% conformeert aan het werk dat op De Toekomst verricht wordt.
Die cohesie heeft binnen Ajax veel te lang ontbroken: Jol had een broertje dood aan jeugd, de door jou genoemde Blind was een chaoot die het niet zag zitten in de toppers Pienaar en Nigel.