sc Heerenveen - Ajax 02-09-2012 16.30 uur
Moderator: mods
- Ajaciedjuh
Re: sc Heerenveen - Ajax 02-09-2012 16.30 uur
Frank zal Poulsen opstellen ipv Boccara.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
In die hele nabeschouwing geen woord over scheidsrechter Van Boekel. Kijken wij dan soms zo gekleurd naar die wedstrijd dat we het allemaal niet meer goed zien? 

Cruijff schreef:Boccara deed het gewoon prima, ik durf zelf te stellen dat als hij vanaf de 1e minuut in het veld zou hebben gestaan, we dan gewonnen hadden.Kilroy schreef:2e punt: Mee eens. In physieke aanwezigheid zo'n beetje het tegenover gestelde van Eriksen. Af en toe stond hij te zwemmen maar dat was logisch als nieuwe aanwinst staande voor een volledig chaotische verdediging. In plaats van 'grappig', vond ik hem belovend en positief.Rishi schreef:Boccara vond ik wel grappig invallen. Aardig fel.
Voordeel van de schorsing van Serero is dat Frank, hem een beetje kennende, Boccara bij RKC thuis vast wel een basisplaats geeft. Op termijn zou hij Schöne uit de ploeg moeten spelen.
Lijkt me dat het plan is dat Schone de plek van Serero gaat invullen en Poulsen die van Schone? Of is Poulsen alleen voor de kleedkamer gehaald de komende 2 seizoenen?
Face your fears and live your dreams, No Fear
Tja, als ik die piel van Twente zie en dan vervolgens hoe Siem in de rug gelopen wordt...ik weet het niet hoor. Dan nog die piel voor Heerenveen, die 2e bal in het speelveld bij de 2-1 en de rode kaart (die je kan geven ,maar ook niet).Dubbel schreef:In die hele nabeschouwing geen woord over scheidsrechter Van Boekel. Kijken wij dan soms zo gekleurd naar die wedstrijd dat we het allemaal niet meer goed zien?
Face your fears and live your dreams, No Fear
- Ajaciedjuh
Uiteraard zijn we gekleurd, maar dit lag er weer erg dik bovenop. Belachelijke pingel, Siem had er wel 1 moeten hebben (werd duidelijk naar beneden getrokken), Boerrigter onterecht afgevlagd (2 meter erachter) en nog meer situaties.Dubbel schreef:In die hele nabeschouwing geen woord over scheidsrechter Van Boekel. Kijken wij dan soms zo gekleurd naar die wedstrijd dat we het allemaal niet meer goed zien?
Ajax heeft het zelf verkloot. Voor rust had de wedstrijd al beslist moeten zijn. MOTM : Serero; had er 5 kunnen scoren en benadeeld zijn ploeg met de rode kaart.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Vermeld er dan eerlijkheidshalve bij dat ie dat deed omdat ene Alderwereild het nodig achte om net buiten de zestien van de tegenstander op de solotoer te gaan en mede door zijn balverlies Heerenveen zo naar de goal van Vermeer kon opstomen ..Ajaciedjuh schreef:Uiteraard zijn we gekleurd, maar dit lag er weer erg dik bovenop. Belachelijke pingel, Siem had er wel 1 moeten hebben (werd duidelijk naar beneden getrokken), Boerrigter onterecht afgevlagd (2 meter erachter) en nog meer situaties.Dubbel schreef:In die hele nabeschouwing geen woord over scheidsrechter Van Boekel. Kijken wij dan soms zo gekleurd naar die wedstrijd dat we het allemaal niet meer goed zien?
Ajax heeft het zelf verkloot. Voor rust had de wedstrijd al beslist moeten zijn. MOTM : Serero; had er 5 kunnen scoren en benadeeld zijn ploeg met de rode kaart.
Blij met de punten ...
Vermeld er dan eerlijkheidshalve bij dat ie dat deed omdat ene Alderwereild het nodig achte om net buiten de zestien van de tegenstander op de solotoer te gaan en mede door zijn balverlies Heerenveen zo naar de goal van Vermeer kon opstomen ..Ajaciedjuh schreef:Uiteraard zijn we gekleurd, maar dit lag er weer erg dik bovenop. Belachelijke pingel, Siem had er wel 1 moeten hebben (werd duidelijk naar beneden getrokken), Boerrigter onterecht afgevlagd (2 meter erachter) en nog meer situaties.Dubbel schreef:In die hele nabeschouwing geen woord over scheidsrechter Van Boekel. Kijken wij dan soms zo gekleurd naar die wedstrijd dat we het allemaal niet meer goed zien?
Blij met de punten ...
- Ajaciedjuh
Zonder meer waar. Was een kinderlijke fout van Toby, maar dan hoef je nog steeds niet zo'n tackel te maken. Heerenveen zou de kans toch wel verprutst hebben.
Wat een onzin.Overgens was de overtreding meer lucht dan speler ... Alderweireld en van Rhijn moet je zijn .. die verprutsen het en een ander mag die fouten dan opknappen ..Ajaciedjuh schreef:Zonder meer waar. Was een kinderlijke fout van Toby, maar dan hoef je nog steeds niet zo'n tackel te maken. Heerenveen zou de kans toch wel verprutst hebben.
Blij met de punten ...
Maar de overtreding was nog niet echt nodig hoor. 3 tegen 2. Djuricic en Serero meegerekend.999 schreef:Wat een onzin.Overgens was de overtreding meer lucht dan speler ... Alderweireld en van Rhijn moet je zijn .. die verprutsen het en een ander mag die fouten dan opknappen ..Ajaciedjuh schreef:Zonder meer waar. Was een kinderlijke fout van Toby, maar dan hoef je nog steeds niet zo'n tackel te maken. Heerenveen zou de kans toch wel verprutst hebben.
IK GELOOF!!!!!!
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Bij de nos..wordt het bevestigd... Absoluut geen buiten spel van boerrighter.
Weer op zoek naar een Interim coach..
- Ajaciedjuh
Volgens mij verschillen wij alleen van mening m.b.t. de rode kaart. Achterin bleef alleen Moisander enigszins overeind. Dijks, Toby en Dijks waren zeer slecht. De hier verguisde Blind viel overigens prima in (is ook een betere back als Dijks momenteel).999 schreef:Wat een onzin.Overgens was de overtreding meer lucht dan speler ... Alderweireld en van Rhijn moet je zijn .. die verprutsen het en een ander mag die fouten dan opknappen ..Ajaciedjuh schreef:Zonder meer waar. Was een kinderlijke fout van Toby, maar dan hoef je nog steeds niet zo'n tackel te maken. Heerenveen zou de kans toch wel verprutst hebben.
Schöne was slecht en Boerrigter en Sana bijna onzichtbaar. Dan blijft er niet veel over.
Bij de MOTM kies je voor de persoon die de man boven de wedstrijd was

Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op zo sep 02, 2012 6:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zie het net terug. Stonden er niet nog twee verdedigers? Dan was die tackle helemaal overbodig.Ajaciedjuh schreef:Zonder meer waar. Was een kinderlijke fout van Toby, maar dan hoef je nog steeds niet zo'n tackel te maken. Heerenveen zou de kans toch wel verprutst hebben.
Paar mooi reddingen overigens van Vermeer op het einde.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Daar gaat het niet om.Jij denkt ook dat een speler voordat hij een sliding inzet eerst na gaat denken " goh, ik doe het niet want Heerenveen mist zodadelijk toch die kans " ?Rishi schreef:Maar de overtreding was nog niet echt nodig hoor. 3 tegen 2. Djuricic en Serero meegerekend.999 schreef:Wat een onzin.Overgens was de overtreding meer lucht dan speler ... Alderweireld en van Rhijn moet je zijn .. die verprutsen het en een ander mag die fouten dan opknappen ..Ajaciedjuh schreef:Zonder meer waar. Was een kinderlijke fout van Toby, maar dan hoef je nog steeds niet zo'n tackel te maken. Heerenveen zou de kans toch wel verprutst hebben.
Zoiets gebeurd in een moment opnamen, en als je terug kijkt valt het allemaal ook nog reuze mee hoor.Tuurlijk van Boekel kan rood geven, maar als je als scheidsrechter niet eens het verschil ziet tussen een handsbal en iemands gezicht houd het voor mij een beetje op.
De fout, de grote fout begint bij iemand waarvan je zeker mag verwachten dat juist hij die fout(en) niet meer maakt ... De rest is reactie ..
Blij met de punten ...
Kwa discussie scheids: penalty onterecht, geen buitenspel. Desondanks: kansen maen in de eerste helft n je rolt de boel op. Terugspeelbal was een ongelooflijke blunder. Eerder een voorzet dan een terugspeelbal.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Vond Moisander ook regelmatig stond te zwemmen.Vond het centrum zeer paniekerig overkomen.Van Rhijn bakte er niet veel van, kwam regelmatig te laat of dekte niet kort genoeg.Bij Dijks heb je steeds het gevoel dat ie er elk moment er met een rode kaart afvliegt door zijn nogal lomp in komen.Schöne kan niet beter op die plaats, Boerigter heeft ruimte nodig is er at niet dan blijft er weinig over.Och en Sana, dat joch is er net ...Ajaciedjuh schreef:Volgens mij verschillen wij alleen van mening m.b.t. de rode kaart. Achterin bleef alleen Moisander enigszins overeind. Dijks, Toby en Dijks waren zeer slecht. De hier verguisde Blind viel overigens prima in (is ook een betere back als Dijks momenteel).999 schreef:Wat een onzin.Overgens was de overtreding meer lucht dan speler ... Alderweireld en van Rhijn moet je zijn .. die verprutsen het en een ander mag die fouten dan opknappen ..Ajaciedjuh schreef:Zonder meer waar. Was een kinderlijke fout van Toby, maar dan hoef je nog steeds niet zo'n tackel te maken. Heerenveen zou de kans toch wel verprutst hebben.
Schöne was slecht en Boerrigter en Sana bijna onzichtbaar. Dan blijft er niet veel over.
Bij de MOTM kies je voor de persoon die de man boven de wedstrijd was: 2 goals, grote kansen gemist en de rode kaart die de wedstrijd in het voordeel van Heerenveen kantelde.
Maar nogmaals, Van Rhijn en zeker Toby mogen deze fouten allang niet meer maken maar doen het toch.Vandaar dat voor mij het daar begint, zij zijn degene waardoor een ander de mist in gaat.Daar moet je, is mijn mening, de zere vinger opleggen ...
Blij met de punten ...
Van Rhijn is nog best onervaren. Sana vond ik beter dan Derk. Die heeft weinig goed gedaan.
IK GELOOF!!!!!!
- Ajaciedjuh
Toby wel, Ricardo staat ook pas 20 wedstrijden in het eerste. De jonkies gaan nog veel fouten maken, maar het is wel de enige manier om beter te worden.
Dit jaar: mooie wedstrijden/momenten en kinderlijke fouten/frustraties voor ons.
Dit jaar: mooie wedstrijden/momenten en kinderlijke fouten/frustraties voor ons.
Het is ons lot als Ajax-supporters om met enige regelmaat dit soort wedstrijden voorgeschoteld te krijgen. Een zeer jong team, onervaren en nog lang niet op elkaar ingespeeld. Ook dit hoort bij het (nieuwe) beleid. In de Arena gaat het nog wel. In uitwedstrijden loop je dit risico. En dan te bedenken dat de wedstrijden die volgen op de CL-duels en de winterwedstrijden nog moeten komen.

Wat een foutenfestival. Ik had er door de vele wisselingen wel rekening mee gehouden maar het valt dan toch tegen als het ook echt gebeurd. Die terugspeelbal van Van Rhijn kun je gewoon als assist tellen. Je moet haast een hekel aan de keeper hebben om hem met zo'n probleem op te zadelen. Ik hoop dat hij ervan heeft geleerd. Vermeer verwerkt 'm ook niet goed maar heeft daarna nog wel een aantal knappe reddingen verricht. Dat is mentaal toch sterk.
De rode kaart van Serero was compleet onnodig. Eerst dom balverlies van Alderweireld gevolgd door een volstrekt onnodige tackle. Er is geen zinnig argument te verzinnen om daar zo in te grijpen.
Ik hoop dat Frank de Boer tijdens de busreis de dvd alvast een keer heeft opgezet om tekst en uitleg te geven want er ging echt te veel mis.
De rode kaart van Serero was compleet onnodig. Eerst dom balverlies van Alderweireld gevolgd door een volstrekt onnodige tackle. Er is geen zinnig argument te verzinnen om daar zo in te grijpen.
Ik hoop dat Frank de Boer tijdens de busreis de dvd alvast een keer heeft opgezet om tekst en uitleg te geven want er ging echt te veel mis.
Nil volentibus arduum
Vergeet je Alderweireld niet, Wimpey? Die tweede helft van hem was een parodie op verdedigen. Iedere keer dat er overgegeven of overgepakt moest worden ging het bij Alderweireld fout, waarbij ook Moisander niet vrijuit gaat. Daarnaast leidde Alderweireld ook nog eens de domme rode kaart van Serero in.Alexander schreef:Heb je Boerrigter wat goed zien doen? Is slecht aanspeelbaar, steeds te laat in de duels en mist ook nog een mega kans.wimpey schreef:Ja. M.n. Dijks is hemeltergend. Eigen schuld, moet Ajax het maar afmaken.Ajaciedjuh schreef:Dramatisch
Dijks is nog minder dan Blind.
Van Rhijn maakt de defensieve fouten die Van der Wiel maakt, maar bij Van Rhijn heb ik minder de indruk dat het met concentratieverlies te maken heeft. Daarnaast is Van Rhijn in technisch opzicht beduidend minder.
Boerrigter vond ik vorige week tegen NAC nog erg stijf ogen. Vandaag zag het er in de heupen iets soepeler uit, maar het was nog niet veel.
Serero brengt diepgang vanaf het middenveld, maar zet daar toch ook behoorlijk zwakke punten tegenover. Speelt nooit de tweede man in, lijdt dom balverlies, is een lichtgewicht, kan nauwelijks een bal veroveren, wil alles in de hoogste versnelling doen.
Schöne als verdedigende middenvelder kan in wedstrijden tegen NEC en NAC, maar niet in dit soort uitwedstrijden. Overigens heb ik Ajax de afgelopen jaren zelden een wedstrijd zien winnen die als knotsgek bestempeld kan worden. De 6-4 in Utrecht van vorig seizoen, de 3-2 in Rotterdam, die 4-3 een paar jaar geleden in Eindhoven. Wanneer het chaotisch wordt, gaat Ajax vaak kopje onder.
Ajax verpest het zelf. Had niks te maken met Schone op 6. Al ging hij wel een keer gruwelijk in de fout.
IK GELOOF!!!!!!
Schöne speelt z'n hele carrière al als aanvallende middenvelder in de punt naar voren. Alleen positioneel en technisch exceptionele spelers kunnen met zo'n bouw met z'n drietjes op een driemansmiddenveld spelen. De Boer wil na het gefaalde experiment met Janssen wederom het wiel opnieuw uitvinden.
Moisander en Toby schuiven amper in. Het zou dus moeten kunnen. Ajax had genoeg kansen maar door gepruts stonden ze opeens 2-1 achter. En toen was er nog steeds niks aan de hand.
Tegen Ozil, Iniesta ben je inderdaad kansloos. Maar wie moet er dan spelen? Frank brengt de jeugd rustig. Hopen dat we Boccara wat vaker zullen zien.
Als Derk Siem en Thulani de 2-0 en 3-0 maken is er niks aan de hand.
Tegen Ozil, Iniesta ben je inderdaad kansloos. Maar wie moet er dan spelen? Frank brengt de jeugd rustig. Hopen dat we Boccara wat vaker zullen zien.
Als Derk Siem en Thulani de 2-0 en 3-0 maken is er niks aan de hand.
IK GELOOF!!!!!!
Ik vind het ook een slechte keuze. Die jongen kan meespelen als hij op zijn vertrouwde positie staat. Nu moet hij ineens andere taken uitvoeren. Niet handig.Frisse schreef:Schöne speelt z'n hele carrière al als aanvallende middenvelder in de punt naar voren. Alleen positioneel en technisch exceptionele spelers kunnen met zo'n bouw met z'n drietjes op een driemansmiddenveld spelen. De Boer wil na het gefaalde experiment met Janssen wederom het wiel opnieuw uitvinden.
Poulsen zal daar op korte termijn wel komen te spelen denk ik.
Nil volentibus arduum