AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door peter » vr okt 22, 2010 2:56 pm

Thijs schreef:
Peter schreef: Idem. Ik dacht naar M te kunnen via de Noordkant. :blush.gif:
Ben je wel door de parkeergarage gerend? Veel mensen hebben niet door dat je dan veel tijd kunt winnen ipv helemaal om het stadion heen te rennen.

M'n huisgenoot klaagde ook al over de rijen trouwens, die heeft volgens mij 40 minuten in de rij gestaan en was pas op het fluitsignaal binnen.
Goeie tip voor een volgende keer. Ik ben dus inderdaad als een malle om het stadion heen gelopen en was bij de Media Markt toen de 1-0 viel. :1evil.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Bert » vr okt 22, 2010 2:57 pm

Dus je bent daar even achter de tv gekropen? :hypocrite.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door 999 » vr okt 22, 2010 3:06 pm

Enganche schreef:
999 schreef:Dan ga het maar eens opzoeken.
Waarom doe je dit de laatste tijd constant, Voets? Iedere keer dat iemand iets beweert waar jij het niet mee eens bent, dan roep je meteen dat men het maar op moet zoeken en beeldmateriaal moet leveren. Alsof iedereen de tijd heeft om beeldmateriaal van iedere wedstrijdsituatie van Ajax op te zoeken. Alsof jij je mening altijd staaft met beeldmateriaal. Alsof mensen met een andere mening jou constant vragen om alles maar even op te zoeken.

Ik ben niet per definitie tegen de trainer Martin Jol. Ook niet pertinent voorstander van de trainer Jol, trouwens. Sterker nog, ik word altijd een beetje moe van die indelingen in hokjes en de discussies die puur en alleen daardoor ontstaan. En geloof me maar wanneer ik zeg dat ik geen enkele reden heb om mensen hier voor de gek te houden met verzonnen waarnemingen over voetbal. Dus nee, ik ga het niet opzoeken. Heb wel belangrijkere dingen te doen.
Vraag ik iets absurds, iets wat niet te verwezelijken is ?.Ik vraag gewoon of jij of wie dan ook die data heeft waaruit ik kan afleiden dat 68% balbezit en het aantal passes en kilometers automatisch aangeeft dat het positiespel belabberd is ?.Is toch een normale vraag ?.

Dus wat is het probleem nu ?.( is trouwens volgens mij de 2e keer ).

Verrek dat doe jij de laatste tijd wel vaker Enganche, dan beweer je iets en als andere of ik dat vragen om met doodnormale cijfers te onderbouwen dan roep jij ineens " Dus nee, ik ga het niet opzoeken. Heb wel belangrijkere dingen te doen. ".

Men kan mij altijd vragen om bepaalde passages van wedstrijden te posten, maar aangezien in het verleden die keren dat ik dat deed, en mijn analyse daarop losliet er toch weing aandacht aan werd besteed ( blijkbaar is hetdan te feitelijk ) ben ik daar mee gestopt ..

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door FlaFlu » vr okt 22, 2010 3:24 pm

999 schreef:
Enganche schreef:
999 schreef:Dan ga het maar eens opzoeken.
Waarom doe je dit de laatste tijd constant, Voets? Iedere keer dat iemand iets beweert waar jij het niet mee eens bent, dan roep je meteen dat men het maar op moet zoeken en beeldmateriaal moet leveren. Alsof iedereen de tijd heeft om beeldmateriaal van iedere wedstrijdsituatie van Ajax op te zoeken. Alsof jij je mening altijd staaft met beeldmateriaal. Alsof mensen met een andere mening jou constant vragen om alles maar even op te zoeken.

Ik ben niet per definitie tegen de trainer Martin Jol. Ook niet pertinent voorstander van de trainer Jol, trouwens. Sterker nog, ik word altijd een beetje moe van die indelingen in hokjes en de discussies die puur en alleen daardoor ontstaan. En geloof me maar wanneer ik zeg dat ik geen enkele reden heb om mensen hier voor de gek te houden met verzonnen waarnemingen over voetbal. Dus nee, ik ga het niet opzoeken. Heb wel belangrijkere dingen te doen.
Vraag ik iets absurds, iets wat niet te verwezelijken is ?.Ik vraag gewoon of jij of wie dan ook die data heeft waaruit ik kan afleiden dat 68% balbezit en het antal passes automatisch aangeeft dat het positiespel belabberd is ?.Is toch een normale vraag ?.

Dus wat is het probleem nu ?.

Verrek dat doe jij de laatste tijd wel vaker Enganche, dan beweer je iets en als andere of ik dat vragen om met doodnormale cijfers te onderbouwen dan roep jij ineens " Dus nee, ik ga het niet opzoeken. Heb wel belangrijkere dingen te doen. ".

Men kan mij altijd vragen om bepaalde passages van wedstrijden te posten, maar aangezien in het verleden die keren dat ik dat deed, en mijn analyse daarop losliet er toch weing aandacht aan werd besteed ( blijkbaar is hetdan te feitelijk ) ben ik daar mee gestopt ..
Ten eerste heb ik het positiespel van Ajax niet belabberd genoemd. Ik probeerde met de vergelijking in statistieken alleen aan te geven dat Ajax voor een dominante, combinerende ploeg teveel meters maakt.

Ten tweede zitten we hier op een discussieforum over voetbal. Ik heb mijn mening, jij de jouwe. Ik ga die echt niet iedere keer staven met een zelf gemonteerde foto, film, of statistiek (ik weet heus wel wat ik heb gezien, hoor). En wat mij betreft hoef jij dat ook niet te doen. Neemt niet weg dat het zeker leuk is en ik het persoonlijk wel waardeer wanneer je het wel doet, maar je kan het moeilijk van iedereen gaan eisen. Bovendien kunnen er zelfs met het tonen van beeldmateriaal nog verschillen van inzicht blijven. Jij bent bijvoorbeeld nou niet bepaald iemand die snel van z'n mening af zal stappen op basis van een foto of filmpje.

Het was gewoon een statistiekje dat in de rust te zien was op de schermen in de Arena, Voets. Ik weet niet welk kanaal er aan staat in de Arena, heb het daarna niet meer teruggezien en zou niet weten waar ik het terug kan vinden.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door 999 » vr okt 22, 2010 3:41 pm

Enganche schreef:
999 schreef:
Enganche schreef: Waarom doe je dit de laatste tijd constant, Voets? Iedere keer dat iemand iets beweert waar jij het niet mee eens bent, dan roep je meteen dat men het maar op moet zoeken en beeldmateriaal moet leveren. Alsof iedereen de tijd heeft om beeldmateriaal van iedere wedstrijdsituatie van Ajax op te zoeken. Alsof jij je mening altijd staaft met beeldmateriaal. Alsof mensen met een andere mening jou constant vragen om alles maar even op te zoeken.

Ik ben niet per definitie tegen de trainer Martin Jol. Ook niet pertinent voorstander van de trainer Jol, trouwens. Sterker nog, ik word altijd een beetje moe van die indelingen in hokjes en de discussies die puur en alleen daardoor ontstaan. En geloof me maar wanneer ik zeg dat ik geen enkele reden heb om mensen hier voor de gek te houden met verzonnen waarnemingen over voetbal. Dus nee, ik ga het niet opzoeken. Heb wel belangrijkere dingen te doen.
Vraag ik iets absurds, iets wat niet te verwezelijken is ?.Ik vraag gewoon of jij of wie dan ook die data heeft waaruit ik kan afleiden dat 68% balbezit en het antal passes automatisch aangeeft dat het positiespel belabberd is ?.Is toch een normale vraag ?.

Dus wat is het probleem nu ?.

Verrek dat doe jij de laatste tijd wel vaker Enganche, dan beweer je iets en als andere of ik dat vragen om met doodnormale cijfers te onderbouwen dan roep jij ineens " Dus nee, ik ga het niet opzoeken. Heb wel belangrijkere dingen te doen. ".

Men kan mij altijd vragen om bepaalde passages van wedstrijden te posten, maar aangezien in het verleden die keren dat ik dat deed, en mijn analyse daarop losliet er toch weing aandacht aan werd besteed ( blijkbaar is hetdan te feitelijk ) ben ik daar mee gestopt ..
Ten eerste heb ik het positiespel van Ajax niet belabberd genoemd. Ik probeerde met de vergelijking in statistieken alleen aan te geven dat Ajax voor een dominante, combinerende ploeg teveel meters maakt.

Ten tweede zitten we hier op een discussieforum over voetbal. Ik heb mijn mening, jij de jouwe. Ik ga die echt niet iedere keer staven met een zelf gemonteerde foto, film, of statistiek (ik weet heus wel wat ik heb gezien, hoor). En wat mij betreft hoef jij dat ook niet te doen. Neemt niet weg dat het zeker leuk is en ik het persoonlijk wel waardeer wanneer je het wel doet, maar je kan het moeilijk van iedereen gaan eisen. Bovendien kunnen er zelfs met het tonen van beeldmateriaal nog verschillen van inzicht blijven. Jij bent bijvoorbeeld nou niet bepaald iemand die snel van z'n mening af zal stappen op basis van een foto of filmpje.

Het was gewoon een statistiekje dat in de rust te zien was op de schermen in de Arena, Voets. Ik weet niet welk kanaal er aan staat in de Arena, heb het daarna niet meer teruggezien en zou niet weten waar ik het terug kan vinden.
Het zal wel.Maar het valt me beetje vies tegen.Ik vraag nooit iets absurds.En gebruik geen gemonteerde foto's filmpjes of wat dan ook, gewoon live beelden.En die zijn ook nog eens voor velen gewoon te vinden op diverse forum/channels en youtube alike sites.

Ik heb je niet voor leugenaar uitgemaakt of voor gek gezet, gewoon gevragen om met wat duidelijke cijfers aan te geven hoe je tot die conclusie bent gekomen ..

Wat betreft mijn mening en het daarvan afstappen, tja, dan zal ik wel de enige zijn op dit forum hé Enganche ... maar goed, beelden zeggen meer dan duizend woorden .. ( maar hier blijkbaar niet ) ..

Kijk iedereen heeft zijn of haar mening, maar als beelden duidelijk laten blijken dat die mening van geen meter juist is dan hou ik er niet dat men zoiets zegt, zeker niet als dan naar tig posting opeens er andere dingetjes bij worden gehaald die dus waar het over ging nks mee te maken hebben.

Maar goed, ik zit nu eenmaal zo in elkaar.Ik hou er niet van dat mensen bepaalde dingetjes roepen over AJAX terwijl blijkt dat daar niks van waar is .. ( en dat bedoel ik meer in het algemeen ) ..

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Arthur » vr okt 22, 2010 3:47 pm

Ik heb de statistieken ook in de rust in het stadion gezien. Geen idee of ze op tv zijn geweest.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door 999 » vr okt 22, 2010 3:53 pm

Arthur schreef:Ik heb de statistieken ook in de rust in het stadion gezien. Geen idee of ze op tv zijn geweest.
Ja het zal wel, maar ik dacht toch dat je ze ergens anders gelezen had
Arthur schreef:Ik heb ze niet bij de hand, maar er stonden inderdaad kilometers bij. Ajax had in de eerste helft iets meer afstand afgelegd dan Auxerre, dacht ik.
Maar stop er maar mee, het zal wel hoor .. vind het wel goed zo .. ik ga lekker wat anders doen ..

Gebruikersavatar
roelf
Berichten: 349
Lid geworden op: do apr 16, 2009 10:53 am

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door roelf » vr okt 22, 2010 4:29 pm

Afbeelding

Verschil in passing in de eerste en tweede helft.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Thijs » vr okt 22, 2010 4:43 pm

Zo tekende ik al toen ik 4 was.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
roelf
Berichten: 349
Lid geworden op: do apr 16, 2009 10:53 am

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door roelf » vr okt 22, 2010 4:47 pm

Thijs schreef:Zo tekende ik al toen ik 4 was.
Leuk. Het laat gewoon zien dat de passing in de eerste helft veel nauwkeuriger was dan in de tweede.
Gevolg van vermoeidheid?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Bert » vr okt 22, 2010 4:49 pm

En een afspeelpunt minder.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Daily Blind » vr okt 22, 2010 5:08 pm

roelf_schepers schreef:
Thijs schreef:Zo tekende ik al toen ik 4 was.
Leuk. Het laat gewoon zien dat de passing in de eerste helft veel nauwkeuriger was dan in de tweede.
Gevolg van vermoeidheid?
Ik zie meer dat veel passes naar voren mislukken. En dat er erg vaak gekozen wordt voor het balletjhe breed en een tikkie terug.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Thijs » vr okt 22, 2010 5:27 pm

roelf_schepers schreef: Leuk. Het laat gewoon zien dat de passing in de eerste helft veel nauwkeuriger was dan in de tweede.
Gevolg van vermoeidheid?
Sorry, vind het wel een interessant plaatje namelijk.

Heeft niet zozeer met vermoeidheid te maken denk ik, maar vooral met het 'mannetje minder' en dat er dus via een 'vrouwen en kinderen eerst!'-principe gevoetbald werd.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
roelf
Berichten: 349
Lid geworden op: do apr 16, 2009 10:53 am

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door roelf » vr okt 22, 2010 5:46 pm

Thijs schreef:
roelf_schepers schreef: Leuk. Het laat gewoon zien dat de passing in de eerste helft veel nauwkeuriger was dan in de tweede.
Gevolg van vermoeidheid?
Sorry, vind het wel een interessant plaatje namelijk.

Heeft niet zozeer met vermoeidheid te maken denk ik, maar vooral met het 'mannetje minder' en dat er dus via een 'vrouwen en kinderen eerst!'-principe gevoetbald werd.
Ja waarschijnlijk wel. Je ziet dan ook in de tweede helft behoorlijk wat pijltjes de verkeerde kant op, maar ook de nauwkeurigheid nam af. Goede passes in de 1e helft 83%, 2e helft 70% terwijl het aantal passes afnam met 43%. Aantal kansen gelijk (4)

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door M.. » vr okt 22, 2010 6:13 pm

roelf_schepers schreef:Afbeelding

Verschil in passing in de eerste en tweede helft.
Kan je even voor me aangeven welke van die lijntjes die blinde lange ballen naar Suarez zijn waar ik iedereen over hoor? Ben wel benieuwd eigenlijk.

Alvast bedankt ;)

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door GangstaRiB » vr okt 22, 2010 7:39 pm

Chances 4 om 4.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Zuidema » za okt 23, 2010 9:25 am

Kowalczyk schreef: De mensen die menen dat het allemaal niks is bij Ajax, worden steeds een stapje verder teruggedrongen door de werkelijkheid, en hebben zich nu verschanst in hun Alamo: het líjkt misschien goed, maar het ís het niet, als je maar genoeg op de foute passes inzoomt.

K.
Verschansen in hun Alamo? Waar slaat dat nou weer op? Als je ook op mij doelt: ik vermaak me best wel met het huidige Ajax, maar ik blijf de gang van zaken met een kritische blik volgen en de rode lijn in mijn kritiek daarbij is de verbijsterende labiliteit van de ploeg met hoge pieken maar ook gevaarlijke diepe dalen. Lijkt me zeer reele en ook terechte kritiek. Niente Alamo.

De fase tussen 2 rode kaarten tegen Auxerre is het zoveelste voorbeeld dit seizoen dat Ajax soms compleet de rust en organisatie kwijt is en overgaat tot een soort paniekvoetbal van vrouwen en kinderen eerst, wat de tegenstander alleen maar verder in de wedstrijd helpt. Als jij het spel in zulke fases prima vindt, soit.

Ik ga ver met je mee in je filosofie dat je het Ajax van nu met meer begrip moet benaderen. Ajax heeft in 15 jaar nu eenmaal enorme stappen terug moeten doen. Soms door eigen fouten, soms door externe factoren waar Ajax geen vat op heeft.

Maar mijn berusting houdt wel op bij bovengenoemde ondergrens. Dat is absoluut niet in orde en kan ons kostbare punten gaan kosten. Een fors aandachtspunt voor Jol, wat mij betreft.
Laatst gewijzigd door Zuidema op za okt 23, 2010 10:50 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Jinne » za okt 23, 2010 9:51 am

Arthur schreef:Ik heb de statistieken ook in de rust in het stadion gezien. Geen idee of ze op tv zijn geweest.
Op de UEFA laten ze ook niet de meters zien in de statistieken, dus we kunnen het niet vergelijken met andere teams die dan wel 'verzorgd' voetbal spelen. Op het WK waren die statistieken er wel trouwens en daaruit bleek dat de Duitsers en de Spanjaarden toch meer liepen dan de Nederlanders. Dus uit die afgelegde meters kan je ook niet alles halen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Jöhnk » za okt 23, 2010 10:32 am

Ik herinner me dat Khedira tegen Ajax met ruim 11 km het meeste liep. Het is inderdaad een fabeltje dat je niet hoeft te lopen als je aanvalt. En zeker als je hoge pressing speelt, kost dat enorm veel kracht.

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik het positiespel van Ajax geweldig vind. Maar zeker ook niet slechter dan onder andere coaches deze eeuw, en daar staan weer andere positieve zaken (al genoemd door AR) tegenover. Dus Jol doet het relatief gezien goed.


@GangstaRIB: dat van die kansen begrijp ik ook niet helemaal. Bij mijn weten kreeg Ajax in de tweede helft geen grote kansen.

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door GangstaRiB » za okt 23, 2010 2:51 pm

Ik vind de positievelingen (999 en Ko) wel erg zwart/wit. Of je legt je neer bij het huidige niveau, of je bent een ontzettende azijnzeiker. Net als Jöhnk hanteer ik een bepaalde ondergrens en als Ajax slecht speelt en wint... tsja... dan is mijn blijdschap toch een stuk minder. Ik ben mede fan van Ajax geworden omdat we een eigen filosofie hadden/hebben. En ik ben ervan overtuigd dat die filosofie ons eerder terug bij de echte top gaat brengen dan het huidige '13-in-een-dozijn' voetbal. Ajax past zich al jaren aan de 4-4-2 opstellingen met extra verdedigende middenvelders. Alleen creativiteit zoals Ajax dat ooit had, kan ons echt terugbrengen. Ik ben supporter van Ajax, en daar hoort ook een kritische visie bij.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Bert » za okt 23, 2010 3:01 pm

Prima, maar binnen die 'filosofie' (die vooral inhoudt dat je laat zien dat je betere spelers hebt) kun je niet met Anita, Enoh, Sulejmani etc. komen aanzetten. De ondergrens van het elftal wordt niet bepaald door het streven of de filosofie (of hoe je het ook wilt noemen), maar door het spelersmateriaal.

Jol presteert naar mogelijkheden. Zaak is dat er daarnaast goed doorgeselecteerd wordt. Dat is mijns inziens deze zomer beter gebeurd dan vorige zomer, maar dat is mijn punt nu even niet.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Zuidema » za okt 23, 2010 3:26 pm

Bertje schreef:Prima, maar binnen die 'filosofie' (die vooral inhoudt dat je laat zien dat je betere spelers hebt) kun je niet met Anita, Enoh, Sulejmani etc. komen aanzetten. De ondergrens van het elftal wordt niet bepaald door het streven of de filosofie (of hoe je het ook wilt noemen), maar door het spelersmateriaal.

Jol presteert naar mogelijkheden. Zaak is dat er daarnaast goed doorgeselecteerd wordt. Dat is mijns inziens deze zomer beter gebeurd dan vorige zomer, maar dat is mijn punt nu even niet.
True, de ondergrens valt en staat met de kwaliteit van je spelersmateriaal. En Ajax moet zich door de omstandigheden van tegenwoordig wel behelpen met de 3e en 4e garnituur en een paar uitschieters naar boven. Dat maakt de klus een behoorlijk stukkie lastiger.

Toch houdt het daar niet op. Volgens mij is uit de huidige spelers veel meer te halen dan we nu te zien krijgen. Zowel individueel en als kollektief. Zeker in het teamwork (organisatie en positiespel) zitten we nog lang niet aan ons plafond. En dat is te realiseren door goed coachings- en trainingswerk. Ik ben ervan overtuigd dat ook middelmatige spelers binnen een duidelijk raamwerk kunnen renderen.

Jol heeft met Ajax zeker een paar flinke stappen progressie gemaakt in vergelijking met zijn voorgangers. Maar zijn opportunisme staat naar mijn mening ook een verdere ontwikkeling van de spelers en het team in de weg. Naar een vlaggenschip dat ook bij forse tegenwind koers kan houden. Ajax blijft gevaarlijk labiel met hoge pieken en diepe dalen, de voorbeelden stapelen zich op en er verandert maar bitter weinig daarin.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door 999 » za okt 23, 2010 3:34 pm

Ha, er zal gemiddeld nog zo'n 3 procent progressie geboekt kunnen worden.En dan houdt het denk ik een heel eind op.Anders had je het allang moeten zien.De meeste spelers hebben al weer 3 trainers achter hun kiezen .. en zitten al een tijdje op of tegen hun top aan ..

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Bert » za okt 23, 2010 3:45 pm

Het vermogen om binnen een bepaald raamwerk te kunnen functioneren heeft ook te maken met individuele kwaliteiten, Zuidema. Neem bijvoorbeeld Anita. Speelt hier en daar best redelijk individueel gezien, maar mist het vermogen om te bepalen wanneer hij zijn zone moet dekken in plaats van altijd maar blind door te jagen op de bal. De Zeeuw idem.

En dit zijn slechts voorbeelden. Ook 'sterkhouders' als Vertonghen en Enoh hebben dusdanige tekortkomingen dat het enorm lastig is om het door jou genoemde positiespel en teamwerk uit te bouwen. Maar dat doet niets af aan het feit dat ze voor dit Ajax wel degelijk van belang zijn.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Zuidema » za okt 23, 2010 3:50 pm

999 schreef:Ha, er zal gemiddeld nog zo'n 3 procent progressie geboekt kunnen worden.En dan houdt het denk ik een heel eind op.Anders had je het allang moeten zien.De meeste spelers hebben al weer 3 trainers achter hun kiezen .. en zitten al een tijdje op of tegen hun top aan ..
Hangt volgens mij ook van de kwaliteit van de coaches af, Voetske. AZ en Twente zijn kampioen geworden met ploegen die qua individuele kwaliteiten helemaal niet zoveel beter waren als Ajax de afgelopen paar jaar. Maar die ploegen troffen kennelijk wel een coach, die wist hoe hij een team kon neerzetten en goed konden laten functioneren. En dat de spelers ook eigen kon laten maken. Met een mix van een paar optimaal renderende primadonna's en een blok van harde werkers dan wel middelmatige voetballers die binnen het teamwork wisten wat ze moesten doen en vooral niet moesten doen. En zo prima resultaten behaalden met vaak heel behoorlijk voetbal. Lijkt me voor dit Ajax beslist niet onhaalbaar. Maar dan moet je wel de goede coach hebben.

Plaats reactie