Vitesse - Ajax 29-11-2009

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Vedette-10-

Re: Vitesse - Ajax 29-11-2009

Bericht door Vedette-10- » zo nov 29, 2009 9:40 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 10:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » zo nov 29, 2009 10:16 pm

Wouter schreef:Bah. Dit doet me weer denken aan de jaren negentig. Hadden Ajacieden ook altijd een grote mond en ook altijd de scheidsrechter mee... :1evil.gif: :confused.gif:
Wat een zure reactie. Ohnee, dat waren wij he?
Op naar de vierde ster!

999

Bericht door 999 » zo nov 29, 2009 11:22 pm

joey schreef:Suarez moet die kans maken. Afspelen is niet verplicht. De helft van de aanvallers zou die bal niet afspelen. Aanvallers willen zelf scoren.
Slap gelul, Suarez is niet die aanvaller/spits waar jij het steeds over hebt.Ergo, tis goed praten wat jij steeds doet w.b. Suarez.

Is ook wat ik steeds zeg en bedoel w.b. Suarez.Juist deze momenten maken het verschil tussen na zo'n minuut of 25 de genade klap geven en je echt daadwerkelijk onderscheiden van de andere spelers in dit AJAX .. en dat deed ie dus weer niet .. jammer, je zou toch onderhand moeten doorhebben als speler dat het niet om jou gaat maar om de club .. Dat laatse telt trouwwens voor meer spelers in deze wedstrijd ..
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 30, 2009 12:00 am

Kowalczyk schreef:Haal Suárez er maar eens gewoon uit.

a) hij is kut vandaag, b) hij is moe en c) de wedstrijd is beslist, dus geef 'm maar eens wat rust.

Martin, kom op nou.

K.
Dit riep ik volgens mij letterlijk begin oktober al. Maar Jol laat Suárez iedere wedstrijd alles spelen. Begin haast te denken dat het binnen de technische staf duidelijk is dat Suárez niet gewisseld wil worden omdat hij wil loeren op z'n goaltjes.

Hoe dan ook, die bal had hij natuurlijk af moeten spelen. Dat was glashelder. Pure goaltjesdieven zullen in zo'n situatie vast ook wel eens zelf schieten, maar die maken dan ook een fout. Afspelen betekende in dit geval een zekere goal. En als je hem dan toch schiet en je doet het zo slecht als Suárez deed, dan heeft Pantelic het recht om flink over de zeik te gaan. Hulde dat die jongen zich in kon houden, als het mijn ploeggenoot was geweest had ik hem verrot gescholden.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma nov 30, 2009 9:18 am

Wat een gezwatel over die gemiste kans en wat een gewicht wordt daaraan gehangen ('deugt' Suárez, ja of nee?).

Het feit dat hij de keeper uitkapte en de bal zo van één meter afstand in een leeg doel kon tikken, toont wat mij betreft aan dat hij op zichzelf niet de foute beslissing nam: hij creëerde uit die situatie een niet te missen kans voor Ajax.

Alleen: hij miste 'm.

Dat was heel slecht. Maar volgende keer beter. Of misschien ook niet. Lekker belangrijk allemaal.

K.
Still alive...

LucaS

Bericht door LucaS » ma nov 30, 2009 9:37 am

Het is ook geen big deal en natuurlijk is Suarez voor Ajax een geweldige speler. Dat gezegd hebbende, is het natuurlijk wel zo dat het wijsheid achteraf is dat het er allemaal niet heel veel toe deed. Als Bossen bij een 1-2 stand een penalty geeft aan Vitesse, wat hij natuurlijk had horen te doen, is de kans erg groot dat het 2-2 wordt en bestaat de kans dat je alsnog een zeer moeilijke middag met mogelijk puntverlies gaat krijgen. Dus ja, Suarez maakte wat mij betreft de foute keus, bij die stand moet je een honderd procent kans verzilveren, en wel op die manier die de grootste kans op succes oplevert. De bal breed spelen dus.
I think I lost my fucking headache

elliquido

Bericht door elliquido » ma nov 30, 2009 10:02 am

1-5
pracht resultaat
op naar de kerst waarbij de top 3 best punten zou kunnen laten liggen.

datum thuis uit tijd voorb.

zo 6/12 RKC Waalwijk - PSV 14:30
zo 6/12 NEC - FC Twente 16:30
zo 6/12 FC Utrecht - Ajax 12:30

vr 11/12 Ajax - NEC 20:45
za 12/12 PSV - AZ 20:45
za 12/12 FC Twente - NAC Breda 19:45

zo 20/12 Roda JC - PSV 16:30
zo 20/12 FC Utrecht - FC Twente 14:30
zo 20/12 NAC Breda - Ajax 14:30
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma nov 30, 2009 10:07 am

PSV speelt dus nog uitwedstrijden tegen de nummers 17 en 18. Ajax moet nog naar de nummers 5 en 8.

Het gat met PSV zal met kerst eerder groter dan kleiner zijn, is mijn gevoel...

Het programma van Twente lijkt me min of meer vergelijkbaar met dat van Ajax.

K.
Still alive...

LucaS

Bericht door LucaS » ma nov 30, 2009 10:13 am

Het rpogramma van Ajax na de winter lijkt eenvoudiger dan dat van de concurrenten. Maar dat betekent wel dat Ajax nauwelijks meer punten mag laten liggen. 6 punten op twente (en wellicht PSV als Ajax nog wat morst tot de winterstop) is natuurlijk toch aanzienlijk.
I think I lost my fucking headache

Nihad

Bericht door Nihad » ma nov 30, 2009 10:21 am

Het is tot nu ook redelijk absurd hoe weinig punten PSV en Twente laten liggen. Na 15 duels ongeslagen, met 4 verliespunten voor Twente en 6 voor PSV.

Als dat zo doorgaat wordt er een nieuw record gezet qua puntenaantal.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 30, 2009 10:37 am

Marijn schreef:Kan de stadionspeaker misschien Enoh vertellen dat hij Molhoek moet dekken als Demy weg is?
Geniaal! :drecul.gif: :biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » ma nov 30, 2009 10:51 am

LucaS schreef:Het rpogramma van Ajax na de winter lijkt eenvoudiger dan dat van de concurrenten. Maar dat betekent wel dat Ajax nauwelijks meer punten mag laten liggen. 6 punten op twente (en wellicht PSV als Ajax nog wat morst tot de winterstop) is natuurlijk toch aanzienlijk.
Nou, AJAX zou eigenlijk geen punten meer hoeven te verspelen tot de winterstop gezien het programma.Verder kan het natuurlijk alle kanten in, ik bedoel het gat kan groter worden, maar gezien de puntentelling ook zo maar flink kleiner worden.

Afwachten dus ..
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma nov 30, 2009 10:52 am

Kowalczyk schreef:Wat een gezwatel over die gemiste kans en wat een gewicht wordt daaraan gehangen ('deugt' Suárez, ja of nee?).

Het feit dat hij de keeper uitkapte en de bal zo van één meter afstand in een leeg doel kon tikken, toont wat mij betreft aan dat hij op zichzelf niet de foute beslissing nam: hij creëerde uit die situatie een niet te missen kans voor Ajax.

Dat was heel slecht. Maar volgende keer beter. Of misschien ook niet. Lekker belangrijk allemaal.

K.
Mee eens, maar het ging gisteren niet alleen om die ene kans. Suarez liep zich constant dood en weigerde (behalve die pass op Kennedy) de bal af te spelen toen Ajax in kansrijke positie was.

De goal van Aisatti was ook het gevolg van balverlies van Suarez. Suarez had die bal eigenlijk moeten meegeven aan Anita, maar Suarez wilde het in z'n eentje doen.
Whitey on the moon.

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 30, 2009 11:01 am

LucaS schreef:Het is wel een foute keuze, want de bal afgeven was op zeker een doelpunt geweest. Egotripperij dien je te bewaren tot het moment dat de voorsprong veilig is
Hoezo was het dan een zeker doelpunt geweest? Suarez kapt goed maar schiet de bal in een leeg doel naast.. Dat had Pantelic ook kunnen overkomen hoor?

En ja, hij had die bal moeten afgeven en ik heb hem ook uitgescholden maar dat hij die bal er niet in schiet heeft niks te maken met egoisme of wat dan ook. Want de actie die hij maakte ( in de context van juiste keuze) was goed maar hij is daarna ongelukkig (vermoeidheid?) met het afwerken. Als hij de bal meteen op de keeper had geschoten was het pas echt een foute keuze geweest.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 30, 2009 11:03 am

GangstaRiB schreef:
Kowalczyk schreef:Wat een gezwatel over die gemiste kans en wat een gewicht wordt daaraan gehangen ('deugt' Suárez, ja of nee?).

K.
Mee eens, maar het ging gisteren niet alleen om die ene kans. Suarez liep zich constant dood en weigerde (behalve die pass op Kennedy) de bal af te spelen toen Ajax in kansrijke positie was.

De goal van Aisatti was ook het gevolg van balverlies van Suarez. Suarez had die bal eigenlijk moeten meegeven aan Anita, maar Suarez wilde het in z'n eentje doen.
Oh zie dat Ko het al verwoord heeft zoals ik het ook bedoel hierboven.
En ja, Suarez was misschien een beetje egoistisch maar mag hij? In de weken hiervoor MOEST hij dat zijn anders wonnen we niet...
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 30, 2009 11:08 am

Suarez heeft ook gehoord van dat record. Hij wil elke week scoren.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 30, 2009 11:11 am

Is toch mooi? Tegen Twente was hij de enige die iets kon forceren en moest hij egoistisch spelen.

Dat hij nu een winterdipje zou hebben zegt mij ook weinig. Hij is nog steeds onze beste en belangrijkste speler.
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » ma nov 30, 2009 11:25 am

K.
Het gewicht wat er wordt aangehangen is volledig terecht.Voor het zelfde geld krijg je wel die penaltie ( +- 40 minuut ) tegen.En hij nam wel degelijk de verkeerde beslissing, gewoon balletje breed spelen, trouwens niet de eerste keer.

Dan is het na 25 minuten over en uit voor Vitesse .

Weet je wat wel op begint te vallen, dat als AJAX kiest voor meer spelers in het aanvallend spel te betrekken, veel meer de bal rond laat gaat en voor de combinatie kiest, de inbreng van Suarez in de wedstrijd steeds minder wordt.Het lijkt er een beetje op dat dat nu net niet zijn spel is.Je ziet dat ook terug bij Suarez, dan begint ie te mekkeren, verongelijkt te doen ..

En belangrijk is het zeer zeker.In andere wedstrijden zou het zou maar kunnen zijn dat die misser van Suarez nu net de laatste kans is die je krijgt en wel de deksel op je neus krijgt in het vervolg van de wedstrijd ..
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 30, 2009 11:59 am

Ajax begint beter te voetballen inderdaad. Suarez zou thuis tegen NEC gewoon lekker rust moeten krijgen. Gewoon daarna op vakantie sturen en 2 weken voor de wedstrijd tegen AZ weer terug roepen. Dan komt hij herboren terug!
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » ma nov 30, 2009 12:07 pm

Rishi schreef:Ajax begint beter te voetballen inderdaad. Suarez zou thuis tegen NEC gewoon lekker rust moeten krijgen. Gewoon daarna op vakantie sturen en 2 weken voor de wedstrijd tegen AZ weer terug roepen. Dan komt hij herboren terug!
Dit slaat natuurlijk nergens op ..
Blij met de punten ...

Arthur

Bericht door Arthur » ma nov 30, 2009 12:12 pm

Zelfs in slechte doen en met een egoistische bui geeft hij nog twee assists. Gewoon maar lekker laten staan, dus.

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 30, 2009 12:13 pm

999 schreef:
Rishi schreef:Ajax begint beter te voetballen inderdaad. Suarez zou thuis tegen NEC gewoon lekker rust moeten krijgen. Gewoon daarna op vakantie sturen en 2 weken voor de wedstrijd tegen AZ weer terug roepen. Dan komt hij herboren terug!
Hoezo niet? Die jongen is doodmoe.. Hij ziet ook wel dat hij minder lekker draait. Dat hij nog steeds van waarde is ontken ik ook nergens maar ik zie liever de Suarez van de eerste paar weken.
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » ma nov 30, 2009 12:36 pm

Rishi schreef:
999 schreef:
Hoezo niet? Die jongen is doodmoe.. Hij ziet ook wel dat hij minder lekker draait. Dat hij nog steeds van waarde is ontken ik ook nergens maar ik zie liever de Suarez van de eerste paar weken.
Hij is helemaal niet doodmoe, hoe kom je daar nu bij ..
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 30, 2009 12:46 pm

Denk wel dat hij wat rust kan gebruiken. Er lukt steeds minder bij hem, hij is wat gefrustreerden en hij mist kansen die hij normaal gesproken wel maakt. Die jongen speelt iedere wedstrijd voor Ajax en voor Uruguay.

Zou hem wisselen tegen NEC als de wedstrijd dat toelaat en in de winterstop lekker terugsturen voor een lange vakantie!
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » ma nov 30, 2009 12:49 pm

Rishi schreef:Denk wel dat hij wat rust kan gebruiken. Er lukt steeds minder bij hem, hij is wat gefrustreerden en hij mist kansen die hij normaal gesproken wel maakt. Die jongen speelt iedere wedstrijd voor Ajax en voor Uruguay.

Zou hem wisselen tegen NEC als de wedstrijd dat toelaat en in de winterstop lekker terugsturen voor een lange vakantie!
Dus omdat er steeds minder lukt bij hem is ie volgens jou doodmoe ?.Tja, er zijn er in het elftal die net zo veel wedstrijden hebben gespeeld als hij, en die ook nog eens PER wedstrijd tig keer meer kilometers maken ..

Suarez moet eens leren dat er ook een andere manier van spelen is, n/l. de simpele manier.Dat zou hem in ieder geval veel minder balverlies opleveren .. om te beginnen ..
Blij met de punten ...

Plaats reactie