FC Groningen - Ajax 02-08-2009
Moderator: mods
Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009
Sulejmani lijkt last te hebben van een blessure aan het bovenbeen en daarom gewisseld voor Aissati.
Één ding moet je Rommedahl wel nageven Joey, terwijl meer dan de helft van de spelers (en dan heb ik het ook over Groningen) op het veld nog met zijn hoofd op Aruba of in Griekenland zit werkt Rommedahl wel hard voor bijna elke bal.
Dat is zeker waar. Maar misschien is het een idee als de anderen ook hard gaan werken voor elke bal?Daniel_vT schreef:Één ding moet je Rommedahl wel nageven Joey, terwijl meer dan de helft van de spelers (en dan heb ik het ook over Groningen) op het veld nog met zijn hoofd op Aruba of in Griekenland zit werkt Rommedahl wel hard voor bijna elke bal.
Suarez is wakker geworden.
Het stinkt aan alle kanten!
Lekker wedstrijd kijken zo, normaal loopt de textuele samenvatting van de wedstrijd onder de stream bij Eredivisie live achter maar nu, de vrije trap van Suárez is op mijn stream op Eredivisie live nog niet genomen, maar die grapjassen zetten dit er al onder:
87:16 AJA Schot naast Luis Suarez
87:12 AJA Vrije trap Luis Suarez
Fijn, houd je het wel lekker spannend zo.

87:16 AJA Schot naast Luis Suarez
87:12 AJA Vrije trap Luis Suarez
Fijn, houd je het wel lekker spannend zo.

nec, rkc, roda jc, willem II, vvv, ado en sparta hebben ook heel weinig kwaliteit. Hopelijk wint Ajax die wedstrijden net zo eenvoudig.Peter schreef:Ik denk dat het gewoon ligt aan de kwaliteit. Ik heb vooraf al gezegd dat ik het huidige Groningen heel matig vind. Zo'n Koç wordt opgehemeld, maar is heel erg matig (en vederlicht).
Ajax vind ik degelijk.
- InnerHarbour
Prima gedaan 2-0 winnen in de altijd lastige uitwedstrijd tegen Groningen.
YNWA
interessante wedstrijd:
Lichtpuntjes:
De Zeeuw - Goeie aankoop
Sulejmani - afgetraind lijkt ie zeer nuttig
Rommedahl - MOTM
Minder
Urby - Voegt niks toe! verdedigend weer 3 of 4 slechte beslissingen
Lichtpuntjes:
De Zeeuw - Goeie aankoop
Sulejmani - afgetraind lijkt ie zeer nuttig
Rommedahl - MOTM
Minder
Hebben jullie die vele reddingen van Stekelenburg ook gezien ?.
Blij met de punten ...
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Idd...InnerHarbour schreef:Prima gedaan 2-0 winnen in de altijd lastige uitwedstrijd tegen Groningen.

Degelijke wedstrijd van Ajax. Vond vooral Groningen érg tegenvallen. Zij zullen nu ook wel inzien dat ze echt nodig versterking moeten hebben.
Persoonlijk had ik wel wat moeilijkheden verwacht, dus ik kan hier alleen maar tevreden mee zijn.
Persoonlijk had ik wel wat moeilijkheden verwacht, dus ik kan hier alleen maar tevreden mee zijn.
Als schouwspel was er wat mij betreft niet veel aan. Maar vooraf had ik getekend voor 0-2 dus dat doe ik nu ook maar. Het is toch één van de uitwedstrijden waar je het moeilijk kunt krijgen. Deze hebben we maar vast gehad. Dat Groningen zichzelf niet was kwam wel aardig uit want we zijn eigenlijk geen moment in de problemen geweest. 3 punten en geen tegendoelpunt. Dat geeft de selectie misschien wat zelfvertrouwen.
Zo valt het competitieprogramma vooralsnog gunstig uit. Want ik denk dat Groningen zich de komende periode nog wel gaat versterken.
Zo valt het competitieprogramma vooralsnog gunstig uit. Want ik denk dat Groningen zich de komende periode nog wel gaat versterken.
Nil volentibus arduum
Laten we eerst maar de uitwedstrijd tegen PISVEE afwachten en dan misschien minder positief worden als het weer 4-0 wordt ofzo.
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 9:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
joey schreef:Voor mij is De Zeeuw de MotM. Die jongen speelt een gedegen pot in wat pas zijn eerste (!) wedstrijd voor Ajax is.![]()
De Zeeuw MotM inderdaad. Scorebordjournalistiek om dat van Rommedahl te vinden. Als op zijn plek een goede voetballer had gestaan, was het minstens 4-0 geworden. Voor zijn doen deed Rommedahl het al met al beter dan normaal.
Traditioneel wint Ajax bijna altijd in Groningen, maar deze was wel heel makkelijk ja.InnerHarbour schreef:Prima gedaan 2-0 winnen in de altijd lastige uitwedstrijd tegen Groningen.
- Ajaciedjuh
Ik vind dat we vandaag een goede stap hebben gezet. Het stond gewoon goed. We gaven helemaal niks weg. Het is lang geleden dat ik zo rustig heb zitten kijken bij een lastige uitwedstrijd.
1ste helft gebeurde niet veel, maar als Ajax zorgvuldiger was geweest, dan hadden we vandaag met minimaal 0-4 gewonnen.
2e helft zag ik ook een aantal mooie aanvallen. Er zit veel beweging voorin, alleen ben ik wel bang voor het scorend vermogen. Elia had niet misstaan op de positie van Urby.
MOTM was ongetwijfeld Rommedahl, maar Joey heeft ook wel een beetje gelijk. Het begon bij Ajax te draaien, toen Demmy zich meer met de spel ging bemoeien. Dat is echt een gigantische kwaliteitsinjectie voor Ajax.
Toby maakt op mij ook een zeer goede indruk (op 1 moment in de 1ste helft na, een foutloze wedstrijd). Mooie crosspasses ook. Zelfs Wielaert kon me vandaag wel bekoren, maar dat gelde voor de complete achterhoede. Dat is lang geleden.
1ste helft gebeurde niet veel, maar als Ajax zorgvuldiger was geweest, dan hadden we vandaag met minimaal 0-4 gewonnen.
2e helft zag ik ook een aantal mooie aanvallen. Er zit veel beweging voorin, alleen ben ik wel bang voor het scorend vermogen. Elia had niet misstaan op de positie van Urby.
MOTM was ongetwijfeld Rommedahl, maar Joey heeft ook wel een beetje gelijk. Het begon bij Ajax te draaien, toen Demmy zich meer met de spel ging bemoeien. Dat is echt een gigantische kwaliteitsinjectie voor Ajax.
Toby maakt op mij ook een zeer goede indruk (op 1 moment in de 1ste helft na, een foutloze wedstrijd). Mooie crosspasses ook. Zelfs Wielaert kon me vandaag wel bekoren, maar dat gelde voor de complete achterhoede. Dat is lang geleden.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Irritant dat jullie de uitslag al verklappen voordat het op SS is!
Bertje for President!
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 9:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat lijkt me ook, zeg. Want op deze manier gaat de verkoop van Berg veel, heel veel punten kosten. Het lijkt er ook op dat de spelers van Groningen veel minder vertrouwen hebben zonder hem.Marillion schreef:Want ik denk dat Groningen zich de komende periode nog wel gaat versterken.
Als ik kijk naar de kwaliteit van het spel, de balsnelheid, de nauwkeurigheid van de passing, het benutten van de ruimtes, dan ben ik niet van Ajax onder de indruk. Dat zal allemaal nog een stuk beter moeten, willen we kans hebben op de titel. Ik hoop in elk geval dat Jol kiest voor een vaste ploeg. Dan kan er op den duur iets aan automatismen ingeslepen worden.
Het stinkt aan alle kanten!
Emanuelson deed verdedigend juist veel werk. Veel dynamischer dan Enoh vandaag.WP_LeGeNd schreef: Minder
Prima wedstrijd van Rommedahl. Probleem is alleen dat hij in thuiswedstrijden nooit zoveel ruimte zal krijgen. Dan heb je veel minder aan hem.
Verder een degelijke wedstrijd. Lekker om deze eerste wedstrijd gemakkelijk te winnen.
Verder een degelijke wedstrijd. Lekker om deze eerste wedstrijd gemakkelijk te winnen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 9:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Misschien zou je eens een wedstrijdje of zes, zeven kunnen afwachten ...joey schreef:Dat lijkt me ook, zeg. Want op deze manier gaat de verkoop van Berg veel, heel veel punten kosten. Het lijkt er ook op dat de spelers van Groningen veel minder vertrouwen hebben zonder hem.Marillion schreef:Want ik denk dat Groningen zich de komende periode nog wel gaat versterken.
Als ik kijk naar de kwaliteit van het spel, de balsnelheid, de nauwkeurigheid van de passing, het benutten van de ruimtes, dan ben ik niet van Ajax onder de indruk. Dat zal allemaal nog een stuk beter moeten, willen we kans hebben op de titel. Ik hoop in elk geval dat Jol kiest voor een vaste ploeg. Dan kan er op den duur iets aan automatismen ingeslepen worden.
Blij met de punten ...
De wedstrijd was niet echt een goede graadmeter voor het niveau van Ajax. Daarvoor was het allemaal veel te slap en plichtmatig. Zomeravond voetbal op de zondagmiddag. En dat op de 1e competitiedag van het nieuwe seizoen. Je zou een tegenstander verwachten die er vol in vliegt maar dat was echt geen moment het geval.
Ik verbind aan deze wedstrijd maar geen conclusies. Gewoon drie punten bijschrijven en doorgaan met werken aan een beter elftal. Zaterdag thuis winnen van RKC en dan naar Eindhoven. Als we het daar ook goed zouden doen kom je op papier gewoon ijzersterk uit de startblokken. Dat schept vertrouwen en dat zal hard nodig zijn binnen deze groep.
Ik verbind aan deze wedstrijd maar geen conclusies. Gewoon drie punten bijschrijven en doorgaan met werken aan een beter elftal. Zaterdag thuis winnen van RKC en dan naar Eindhoven. Als we het daar ook goed zouden doen kom je op papier gewoon ijzersterk uit de startblokken. Dat schept vertrouwen en dat zal hard nodig zijn binnen deze groep.
Nil volentibus arduum